handdator

Visa fullständig version : Problem efter deff!


Lionidas
2011-01-03, 00:33
Hej!

Jag lider av konstigheter i kroppen som jag har svårt att leva med. Funderar på att dra till läkaren för att kolla på blodet men först vill jag fråga efter ev. tips här inne...

Jag har alltid varit aktiv inom sport(fotboll) i hela min uppväxt (är nu 21) men p.g.a knäskador började jag ist köra hård styrketräning. Jag bänkade som max 97kg och var ganska "tränad". Men p.g.a 2 knäoperationer växte magen sakta men säkert och det var då jag blev bekant med "DEFF".

Jag förstod principen: Få i dig mer än vad du förbrukar och du blir tjock(are)! Desperat ville jag få bort den lilla ölmagen och jag började äta betydligt minder kcal än vad jag borde(tror att jag låg mellan 500-1000 i underskott varje dag). Efter ca 2 månaders "DEFF" fick jag nästan bort allt oönskade fett men så plötsligt hände det. Jag fick ett svimmningsanfall.

Efter ett halvt år med "normal" kost och ingen träning känner jag fortf idag hur svag kroppen är. Jag tränade lite idag och kände att jag kunde falla ihop. Försämrad hörsel/syn och yrsel var symptomen.

Nu vill jag ha svar på vad det är min kropp reagerar på!

Vore skönt om någon här inne har en aning vad det är som är felet och som kan sätta fingret på detta elände!:cryout:

All upplysning uppskattas!

//L

vicarious
2011-01-03, 01:21
Energibrist? Hur har du ätit på sistone, fortfarande på ett underskott? Vad är normalt? Du kanske underskattar din förbrukning.

Mr.Sarkastisk
2011-01-03, 01:47
Låt mig gissa.. Din lilla "ölmage" innebar en relativt stor fettökning. Allt detta blev du av med på bara 2 månader -> alldeles för stort kcalunderskott -> kroppen mår inte bra -> detta resultat.

Sprang/tränade du mycket under perioden?
Äter du rätt? (vitaminer, mineraler, protein osv)
Sover du ordentligt?