handdator

Visa fullständig version : Se vem som blockat eller tagit bort en?


xarizma
2011-01-02, 23:10
På denna nyaste Windows Live Messenger versionen, finns det ingen möjlighet att se min blockeringslista? D.v.s vilka jag blockat, eller som har tagit bort mig?

Ristretto
2011-01-02, 23:13
menar du vilka som blockat dig eller vilka du blockat?

xarizma
2011-01-02, 23:16
menar du vilka som blockat dig eller vilka du blockat?Både och om de går att se. Förut fanns det ju en sekretess där man kunde se vilka som tagit bort/blockat dig, på den nya versionen verkar det inte finnas.


Så, om möjligt så vill jag se alla 3, dvs

1 - Vilka som tagit bort/blockat mig, eller bara något utav dem.
2. Vilka jag blockat.

Rikard Jansson
2011-01-02, 23:17
Det finns en hemsida där man iaf förr kunde se om någon blockat en, men inte "vilka". Tror till och med det var jesper

xarizma
2011-01-02, 23:18
Det finns en hemsida där man iaf förr kunde se om någon blockat en, men inte "vilka". Tror till och med det var jesperJag vet att den finns, men litar inte på dem sidorna pga säkerhetsskäl. Vill hellre köra det genom MSN.

Ristretto
2011-01-02, 23:18
Man blockerar ju inte längre, utan man väljer att visas som offline för en viss person.

Rikard Jansson
2011-01-02, 23:19
Man blockerar ju inte längre, utan man väljer att visas som offline för en viss person.

Det är och har alltid varit som det är nu. Man trycker blockera, så blir det visa som offline.

Edit: jag har ju iofs bara näst nyaste versionen vad jag vet så.

xarizma
2011-01-02, 23:19
Man blockerar ju inte längre, utan man väljer att visas som offline för en viss person.Jo, det är ju iofs sant. Kan man inte se vilka då? Eller fortfarande, vilka som tagit bort eller blockat mig

Ristretto
2011-01-02, 23:20
Det är och har alltid varit som det är nu. Man trycker blockera, så blir det visa som offline.

ne, förr stod det "blockera denna person" nu väljer man att visa sig som off line.

Ristretto
2011-01-02, 23:22
Jo, det är ju iofs sant. Kan man inte se vilka då? Eller fortfarande, vilka som tagit bort eller blockat mig

De som har "blockat" dig vill nog inte att du ska veta det, så MSN tillhandahåller nog ingen sådan tjänst.

De som du väljer att visas som off line för blir grå istället för svarta, som du antagligen upptäckt.

xarizma
2011-01-02, 23:23
Shit jag tror jag är dålig på att förklara. Testar igen. Mina frågor är ;

1 - Kan jag se vilka jag tagit bort eller blockerat?

2 - Kan jag se vilka som tagit bort eller blockerat mig?

Hemsidan som man kan googla fram räknas inte, säkerhetskäl.

Ristretto
2011-01-02, 23:25
Shit jag tror jag är dålig på att förklara. Testar igen. Mina frågor är ;

1 - Kan jag se vilka jag tagit bort eller blockerat?

2 - Kan jag se vilka som tagit bort eller blockerat mig?

Hemsidan som man kan googla fram räknas inte, säkerhetskäl.

1. JA! Deras namn på din MSN-kontaktlista blir grå istället för svarta.

2. Antagligen inte via MSN iaf.

Pungis
2011-01-02, 23:25
1. Vilka du har blockerat ser du på alternativ - sekretess

xarizma
2011-01-02, 23:27
1. JA! Deras namn på din MSN-kontaktlista blir grå istället för svarta.

2. Antagligen inte via MSN iaf.Det du inte förstår är ; om jag nu har tagit bort personen jag blockat från min lista helt och hållet, hur kan jag då se att/om jag har blockat eller tagit bort personen? Det var min fråga, :)

Ristretto
2011-01-02, 23:29
Det du inte förstår är ; om jag nu har tagit bort personen jag blockat från min lista helt och hållet, hur kan jag då se att/om jag har blockat eller tagit bort personen? Det var min fråga, :)

Jaha, du menar så... Det tror jag inte man kan. Borta är borta så att säga tror jag.

r3mpuh
2011-01-02, 23:38
Fan vad nice, då kan man ju få meddelande av personen som man "blockat"?

Eiken
2011-01-02, 23:44
I pidgin kan man se om folk blockat eller tagit bort en.

dj christian
2012-05-01, 10:44
I pidgin kan man se om folk blockat eller tagit bort en.

Stämmer det där verkligen? Frågan är hur Pidgin kan se det?