handdator

Visa fullständig version : Vad är optimalt just nu då?


MicheG
2011-01-02, 15:02
Hela skåpet ska uppgraderas och jag vill gärna ha lite tips på bra produkter som smakar OK.

Vassle
kasein
BCAA eller EEA? Vad är det som gäller?
PWO
Proteinbar

Utöver detta så har jag redan fullt med D-vitamin och Omega 3 i skåpet, men är det någon som har tips på ännu fler bra produkter så är jag helt klart öppen för förslag.

Jorgen
2011-01-02, 15:07
Hela skåpet ska uppgraderas och jag vill gärna ha lite tips på bra produkter som smakar OK.

Vassle
kasein
BCAA eller EEA? Vad är det som gäller?
PWO
Proteinbar

Utöver detta så har jag redan fullt med D-vitamin och Omega 3 i skåpet, men är det någon som har tips på ännu fler bra produkter så är jag helt klart öppen för förslag.

Vassle Fairing Complete III
BCAA eller EEA? Fairing Amino Rush
PWO Rage Nitro
Proteinbar Fairing Recovery bar, dom nya är mumma, röda bär och päron/vanilj är mumsiga.

svennebanan
2011-01-02, 15:14
Vassle Fairing Complete III
BCAA eller EEA? Fairing Amino Rush
PWO Rage Nitro (Fairing )
Proteinbar Fairing Recovery bar, dom nya är mumma, röda bär och päron/vanilj är mumsiga.

Du är inte partisk va?

Vad skall du med bars till TS? Köp godis och drick/ät en portion protein till.

Jorgen
2011-01-02, 15:19
Du är inte partisk va?

Vad skall du med bars till TS? Köp godis och drick/ät en portion protein till.

Nej. Men jag använder mig uteslutande av Fairings produkter för att jag tycker dom är bra.

Crocker
2011-01-02, 15:19
Du är inte partisk va?

Vad skall du med bars till TS? Köp godis och drick/ät en portion protein till.
Om han vill ha en bar då?

svennebanan
2011-01-02, 15:32
Om han vill ha en bar då?

Det är ju ett ganska dyrt nöje att äta bars, men vill man verkligen ha en ser jag inget fel i det. Många verkar dock tro att bars skulle vara särskilt nyttigt, vilket jag inte vill hålla med om.

svennebanan
2011-01-02, 15:33
Nej. Men jag använder mig uteslutande av Fairings produkter för att jag tycker dom är bra.

På vilket sätt har du märkt det? Menar du smaken eller har det hänt något magiskt med dina resultat?

Ganymedes
2011-01-02, 15:38
Vassle: Optimum Nutrition (alla smaker utom vanilj)
kasein: Scitecs Pro Long var god i chokladsmak, annars ON här också.
BCAA eller EEA? Vad är det som gäller? Xtend vattenmelon är i särklass godast.
PWO: Jack3d eller SuperPump 250
Proteinbar: Man tröttnar på alla oavsett smak förr eller senare, så köp blandat.

Bars tycker jag personligen kan vara bra att ha som ett mellanmål om man behöver skjuta på med extra protein men inte har möjlighet att kladda med en massa pulver. Dessutom mättar de ganska bra faktiskt. Men precis som tidigare sagts så är det inget annat än rent godis med tillsatt protein. Ta med det i kostberäkningen bara, så spelar det ingen större roll. Kör bara bars under bulk personligen, och bara lite då och då.

maximuscle
2011-01-02, 15:39
Om han vill ha en bar då?

glider du runt och lägger onödiga kommentarer i trådar lite här å var eller...
(och om jag ville ha en PT då?)



angående bars rekomderar jag FX bars ruskigt goda

Jorgen
2011-01-02, 15:49
På vilket sätt har du märkt det? Menar du smaken eller har det hänt något magiskt med dina resultat?

Varför vill du att jag skall försvara mitt användande av Fairings produkter?

Rikard Jansson
2011-01-02, 16:30
Är fairing amino rush eaa? för om det är bcaa det handlar om så vill jag isf promota xtend, för smakens skull

Torsk_ole
2011-01-02, 16:32
Eftersom många produkter de facto är rätt lika så kanske andra faktorer avgör?

Som att man tycker om företaget, produkterna smakar gott osv.


Produkter från FX tycker jag generellt sett är prisvärda.

Vad har du ätit tidigare som du tycker smakar helt OK? Jag lärde mig tycka att EAA naturell smakar helt ok:D.

Crocker
2011-01-02, 16:44
glider du runt och lägger onödiga kommentarer i trådar lite här å var eller...
(och om jag ville ha en PT då?)
angående bars rekomderar jag FX bars ruskigt goda
Det är du som far runt och gnäller på vad jag skrev. Inlägget var inte riktat till dig, utan till svennebanan som skrev:
"Du är inte partisk va?
Vad skall du med bars till TS? Köp godis och drick/ät en portion protein till. "
Jag frågade varför han skrev så, fick ett kanonbra svar. Vad är problemet?

F.Ö tycker jag Swebar Jordgubb är otroligt gott.

Baboom
2011-01-02, 17:10
Är fairing amino rush eaa? för om det är bcaa det handlar om så vill jag isf promota xtend, för smakens skull

Fairing Amino Rush är EAA och Fairing BCCA+ är BCAA.

Rikard Jansson
2011-01-02, 17:12
Fairing Amino Rush är EAA och Fairing BCCA+ är BCAA.

Aha, okej. Är verkligen folktron att EAA är bättre tillräckligt för att väga upp smaken som Xtend kommer med? Eller är det numer faktum att EAA är bättre än BCAA?

svennebanan
2011-01-02, 17:12
Varför vill du att jag skall försvara mitt användande av Fairings produkter?

Rekommenderar man en produkt och påstår att den är bäst vore det ju trevligt med en liten motivering. Se så, var nu ett gott föredöme.

Onigiri
2011-01-02, 17:41
Vassle - Syntha-6, för bövelen. Banansmak!!!

kasein - body science, pga priset och fluffvänligheten, ON är antagligen godare men men.

BCAA eller EEA? Vad är det som gäller? Vilket som, är smak viktigt så kolla upp Xtend, annars har koloz shop ett billigt naturellt bcaa.

PWO - Jack3d eller Rage, vilket som.

Proteinbar - Swebar (random smak, pepparkaka är king tycker jag) annars även där body science pga pris. Mintchokladen är riktigt god.

Rikard Jansson
2011-01-02, 17:42
Vassle - Syntha-6, för bövelen. Banansmak!!!

kasein - body science, pga priset och fluffvänligheten, ON är antagligen godare men men.

BCAA eller EEA? Vad är det som gäller? Vilket som, är smak viktigt så kolla upp Xtend, annars har koloz shop ett billigt naturellt bcaa.

PWO - Jack3d eller Rage, vilket som.

Proteinbar - Swebar (random smak, pepparkaka är king tycker jag) annars även där body science pga pris. Mintchokladen är riktigt god.

Jag testade Swebar pepparkaka en gång. Första lådan var helt okej, men väl inne på låda nr 2 tröttnade man rejält tycker jag. Choklad är att föredra imo.

Inge Enveten
2011-01-02, 17:44
Rekommenderar man en produkt och påstår att den är bäst vore det ju trevligt med en liten motivering. Se så, var nu ett gott föredöme.

Han har sagt att produkterna funkar bra för honom, inte att de är bäst.

svennebanan
2011-01-02, 17:46
Jag tycker Fairings produkter är skitdåliga.

Vunnis
2011-01-02, 18:14
Är fairing amino rush eaa? för om det är bcaa det handlar om så vill jag isf promota xtend, för smakens skull

Det är EAA och smakar helt förfärligt :) Juicy lemon? Nja. Efterfrågas EAA med bra smak skulle jag rekommendera något annat. Kolos egna säger folk smakar bra, så den blir det nog en test på för min egen del nästa gång.
Swebars pratades det om också; mintchoklad tar det rätt lång tid innan man tröttnar på imo, förbrukat rätt många sånna lådor. :)

Tolkia
2011-01-02, 18:22
Jag kan lägga mig i mitten - och påpeka att moderatorerna inte är typ sponsrade av shopen, om det var någon som trodde det - så avslutar vi den delen av diskussionen som bara handlar om bitchande: Jag gillade Fairings Omega-3-kapslar, främst för den gigantiska förpackningen. Sedan gillar jag också företagets syn på kvalitetskontroll. Däremot gillar jag inte deras protein med jordgubbssmak, det var asäckligt och jag gav bort hela burken för att det inte gick att äta.

Svennebananen har dock en bra poäng angående bars - om man gillar bars, så är det väl fine att lägga pengar på det, men man skall inte göra det i tron att det är typ magiskt supernyttigt. De äckliga barsen (som finns) är definitivt inte så mycket nyttigare än godis (eller mackor) att det kompenserar för äckligheten. Här får man helt enkelt fundera över vad det är man vill ha.

Eddie Vedder
2011-01-02, 18:30
Eller är det numer faktum att EAA är bättre än BCAA?

Nej det finns inga klara fakta som talar för att du får bättre resultat efter lång tids supplementering av kompletta EAA tillskott vs. BCAA och heller inga klara fakta för motsatsen.

Jorgen
2011-01-02, 18:47
Rekommenderar man en produkt och påstår att den är bäst vore det ju trevligt med en liten motivering. Se så, var nu ett gott föredöme.
Jag påstår inte att dom är bäst, jag skrev att jag använder dom och att jag tycker dom är bra.

Seså, läs rätt och ljug inte.

Men visst, det är klart att du kan få en motivering. Fairing har bra kvalité på sina produkter, det är ett svenskt märke (jag tycker att man skall stödja svenska märken, även Dahlblads gör bra och goda grejor), jag känner ett förtroende för både tillverkaren, hans produkter och hans syn på branchen.
Han driver Sveriges bästa träningsforum och jag stödjer gärna det.
Han är en vän (vilket såklart inte säger ett jota om hans produkter, men det är en anledning till att jag använder dom).

Är du intresserad av en motivering till fler märken jag använder (jag gillar Peak Performance kläder tex)?

Jag tycker Fairings produkter är skitdåliga.

Då tycker jag inte att du skall använda dom. :)

Fru_Flisa
2011-01-02, 18:49
Tycker ONs kasein och vassle är godast och lättupplösligast. Har såklart inte jämfört med alla sorter men av de jag testat.

Rikard Jansson
2011-01-02, 18:51
Nej det finns inga klara fakta som talar för att du får bättre resultat efter lång tids supplementering av kompletta EAA tillskott vs. BCAA och heller inga klara fakta för motsatsen.

Ah, som jag hade för mig då. Hur står det i balansen? Talar det alls till någon fördel hos någon av de två?

Ganymedes
2011-01-02, 20:29
Tycker ONs kasein och vassle är godast och lättupplösligast.

Gött ord! :D Kanske kan man säga att de är högupplösta istället? On 100% Whey HD - the nerds lär jubla. :thumbup:

svennebanan
2011-01-02, 20:41
Jag påstår inte att dom är bäst, jag skrev att jag använder dom och att jag tycker dom är bra.

Seså, läs rätt och ljug inte.

Men visst, det är klart att du kan få en motivering. Fairing har bra kvalité på sina produkter, det är ett svenskt märke (jag tycker att man skall stödja svenska märken, även Dahlblads gör bra och goda grejor), jag känner ett förtroende för både tillverkaren, hans produkter och hans syn på branchen.
Han driver Sveriges bästa träningsforum och jag stödjer gärna det.
Han är en vän (vilket såklart inte säger ett jota om hans produkter, men det är en anledning till att jag använder dom).

Är du intresserad av en motivering till fler märken jag använder (jag gillar Peak Performance kläder tex)?



Då tycker jag inte att du skall använda dom. :)

Jag vet inte om det riktigt var det där TS menade med optimalt, men visst. Jag hör gärna varför du gillar Peak Perfomance.

Jorgen
2011-01-02, 20:49
Jag vet inte om det riktigt var det där TS menade med optimalt, men visst. Jag hör gärna varför du gillar Peak Perfomance.
Inte jag heller, men jag svarade.
På vilket sätt hjälper du TS med hans fråga? Genom att fråga mig varför jag använder dom kosttillskott jag gör?

svennebanan
2011-01-02, 20:56
Inte jag heller, men jag svarade.
På vilket sätt hjälper du TS med hans fråga? Genom att fråga mig varför jag använder dom kosttillskott jag gör?

*TS frågar vad som är optimalt och jag tror han menar i muskeluppbyggande syfte.

*Du svarar med massa Fairing produkter.

*Eftersom jag tror att TS är ute efter produkter som är optimala i muskeluppbyggande syfte frågar jag dig på vilket sätt Fairing skulle vara bättre än något annat fabrikat.

*Du kommer med orsaker som att Fairing är din polare, har bättre kvalitetskontroll osv.


Nu tycker jag vi lyssnar på Tolkia och lägger ner det här om du inte ville berätta varför du gillar Peak Performance.

Edit: Om inte jag hade frågat hade TS kunnat tro att man växte genom att lukta på produkterna du räknade upp.

Baboom
2011-01-02, 20:59
Hela skåpet ska uppgraderas och jag vill gärna ha lite tips på bra produkter som smakar OK.

Vassle
kasein
BCAA eller EEA? Vad är det som gäller?
PWO
Proteinbar

Utöver detta så har jag redan fullt med D-vitamin och Omega 3 i skåpet, men är det någon som har tips på ännu fler bra produkter så är jag helt klart öppen för förslag.

Det här är vad TS frågar efter. Så om Jörgen tycker att Fairing är bra och smakar OK, så tycker jag i alla fall att han har svarat på frågan.

Spinkis
2011-01-02, 21:07
Vassle FX serien är väldigt prisvärd och smakar bra enligt mig! Spec bananchoklad, jordgubb och vanilj men se till att köpa lite olika smaker
kasein aldrig smakat rent kasein men blandat som fairing complete III och double pro är båda goda! Annars funkar kvarg bra för mig!
BCAA eller EEA? Vad är det som gäller? EAA FX redberry prisvärd och god!
PWO använder ej
Proteinbar FX serien även här är priset den store fördelen

Jorgen
2011-01-02, 21:11
*TS frågar vad som är optimalt och jag tror han menar i muskeluppbyggande syfte.

*Du svarar med massa Fairing produkter.

*Eftersom jag tror att TS är ute efter produkter som är optimala i muskeluppbyggande syfte frågar jag dig på vilket sätt Fairing skulle vara bättre än något annat fabrikat.

*Du kommer med orsaker som att Fairing är din polare, har bättre kvalitetskontroll osv.


Nu tycker jag vi lyssnar på Tolkia och lägger ner det här om du inte ville berätta varför du gillar Peak Performance.

Edit: Om inte jag hade frågat hade TS kunnat tro att man växte genom att lukta på produkterna du räknade upp.

Nej, du frågar mig om jag är partisk. Det måste finnas en anledning till att du ber just mig motivera varför jag rekommenderar vissa tillskott och inte andra.
Hur kan det komma sig?

Är övriga rekommenderade produkter "optimala"?

Vilka kosttillskott tycker du att TS skall köpa och varför är just dom bäst?

Du är en riktig riddare som räddar TS från, tja, något. ;)

svennebanan
2011-01-02, 21:24
Nej, du frågar mig om jag är partisk. Det måste finnas en anledning till att du ber just mig motivera varför jag rekommenderar vissa tillskott och inte andra.
Hur kan det komma sig?

Är övriga rekommenderade produkter "optimala"?

Vilka kosttillskott tycker du att TS skall köpa och varför är just dom bäst?

Du är en riktig riddare som räddar TS från, tja, något. ;)

Du vill alltså forsätta diskussionen?
Du skriver han Fairing är din kompis och att du är inte partiskt? Ja så är det säkert.

Jag tycker TS skall köpa det som är snällast mot plånboken. Det är knappast märkbar skillnad på samma produkter/tillskott från olika fabrikat. TS frågar ju också efter vad som är gott och det vet jag ärligt talat inte, och jag svarade inte tråden heller. Själv har jag inte stött på något kosttillskott som smakar dåligt. Duger det här? Jag rekommenderade som sagt inget tidigare heller.

Jorgen
2011-01-02, 21:28
Du vill alltså forsätta diskussionen?
Du skriver han Fairing är din kompis och att du är inte partiskt? Ja så är det säkert.

Jag tycker TS skall köpa det som är snällast mot plånboken. Det är knappast märkbar skillnad på samma produkter/tillskott från olika fabrikat. TS frågar ju också efter vad som är gott och det vet jag ärligt talat inte, och jag svarade inte tråden heller. Själv har jag inte stött på något kosttillskott som smakar dåligt. Duger det här? Jag rekommenderade som sagt inget tidigare heller.

Egentligen inte eftersom det är rätt mycket OT.

Om du inte har något svar på frågan, varför skriver du då?
Och frågan kvarstår, varför ber du bara mig motivera mitt svar och inte övriga? ;)

svennebanan
2011-01-02, 21:34
Egentligen inte eftersom det är rätt mycket OT.

Om du inte har något svar på frågan, varför skriver du då?
Och frågan kvarstår, varför ber du bara mig motivera mitt svar och inte övriga? ;)

För att bespara TS några hundralappar. Jag är en riddare, du sa det ju själv.

Jag hade bett alla som modererat forumet, varit kompis med "ägaren" samt enbart rekommenderat "ägarens" produkter att motivera sig.

Jorgen
2011-01-02, 21:38
För att bespara TS några hundralappar. Jag är en riddare, du sa det ju själv.

Jag hade bett alla som modererat forumet, varit kompis med "ägaren" samt enbart rekommenderat "ägarens" produkter att motivera sig.

Men det var ju inte ett svar på frågan?

Och det gjorde jag ju (fast jag tror att du ljuger :)). Ändå fortsätter du gnälla. Men du kanske gillar det, att gnälla.

Nåja, gnäll i en annan tråd. Det räcker väl med OT i denna tråden, tycker du inte det?

svennebanan
2011-01-02, 21:43
Men det var ju inte ett svar på frågan?

Och det gjorde jag ju (fast jag tror att du ljuger :)). Ändå fortsätter du gnälla. Men du kanske gillar det, att gnälla.

Nåja, gnäll i en annan tråd. Det räcker väl med OT i denna tråden, tycker du inte det?

Det var ju du som ville diskutera? Vad tror du jag hade för avsikter då om du nu tror att jag ljuger? Kan jag ha något egenintresse?

Vad är det du inte tycker jag svarat på?

Kung atlas
2011-01-02, 21:45
Vassle: Kolozzeum pure whey , billigt och godast.Päron/vanilj är sjukt god
kasein: Fairing sloow , supergott , lättlösligt kasein
EEA: Kolozzeums , billigt och gott för att vara EAA
PWO : Fairing Rage , Gaspari superpump eller kanske kolozzeum Evil
Proteinbar: Fairings nya. 44% protein som är supergoda.ON Steelbar riktigt goda

Ovanståede är mitt tips till dig:hbang:

Jorgen
2011-01-02, 21:45
Vad är det du inte tycker jag svarat på?

vill gärna ha lite tips på bra produkter som smakar OK

Seså, svara på frågan nu och skriv inte mer OT.

Tolkia
2011-01-02, 23:44
Tråden är ju helt söndertrollad.

@TS: Skapa en ny tråd, den här kan bara gå utför.