handdator

Visa fullständig version : Prottepulver som smakar GOTT ???


Lovisa
2011-01-02, 12:31
Snart har jag testat mig igenom alla märken och varianter av proteinpulver - och allt smakar mer eller mindre läbbigt. Svårt att förklara, men det är en syntetisk känsla över doft och smak. Till och med Double Pro Choklad - som verkar vara en favvo på Kollo - känns konstgjord i smaken, även om konsistens och andra egenskaper är suveräna! (Jag gissar att det är sötningsmedlen som är boven ? )

1. Vilken är din smakfavorit (märke / variant) ?
2. Finns det något prottepulver med naturliga ingredienser eller naturlig smak ?
3. Kan man åtgärda saken själv, t ex tillsätta kakao, vaniljstång eller liknande, utan att det påverkar näring / konsistens eller liknande negativt?

Rikard Jansson
2011-01-02, 12:32
Whey 80 mintchoklad är väl det proteinpulver jag käkat som är mest "okej"

Timme
2011-01-02, 12:34
Body science 100% milk protein. Överlägset godaste proteinet. Äter det som chokladpudding.

Anabolismus
2011-01-02, 12:35
Det finns hur goda proteinpulver som helst, dock får man oftast sträcka sig förbi de svenska tillverkarna.

1. Blandat med mjölk - "All The Whey" aka "Nutritech Whey"
2. Whey FX Naturell, smakar dock skit har jag hört.
3. Ja det kan man göra.

Anabolismus
2011-01-02, 12:36
Body science 100% milk protein. Överlägset godaste proteinet. Äter det som chokladpudding.

Värt att tillägga att detta är ett 80 % kasein och 20 % vassle protein. Men ja, helt klart det godaste kaseinbaserade proteinet som jag också smakat.

Rumsren
2011-01-02, 12:36
Body science 100% milk protein. Överlägset godaste proteinet. Äter det som chokladpudding.

Plussar 1 på den, riktigt god! :)

Inge Enveten
2011-01-02, 12:40
Min fråga blir direkt motsatt, proteinpulver som smakar illa? Har nämligen testat många olika proteinpulver och aldrig stött på ett illasmakande.

Thrower
2011-01-02, 13:00
Mjaa... pallar inte Top Formulas Whey (Choklad/Banan) (Jordgubb) (Skogsbär). Nån som är intresserad av säg 5 kg?:D

Lovisa
2011-01-02, 13:03
Min fråga blir direkt motsatt, proteinpulver som smakar illa? Har nämligen testat många olika proteinpulver och aldrig stött på ett illasmakande.

Som sagt, jag tycker att det är en syntetisk "parfym"-liknande känsla med många pulver.

Just nu har jag Double Pro vanilj hemma. Går ned, men jag tycker att doften är lätt kväljande, sötaktig och onaturlíg.... Blandat med minimjölk och kvarg blir det lite bättre, antar att det är för att vaniljsmaken och sötman späds ut. Men då blir det väldigt mättande plötsligt...

Anabolismus
2011-01-02, 13:15
Som sagt, jag tycker att det är en syntetisk "parfym"-liknande känsla med många pulver.

Just nu har jag Double Pro vanilj hemma. Går ned, men jag tycker att doften är lätt kväljande, sötaktig och onaturlíg.... Blandat med minimjölk och kvarg blir det lite bättre, antar att det är för att vaniljsmaken och sötman späds ut. Men då blir det väldigt mättande plötsligt...

Som jag skrev tidigare så ska du inte behöva köra med protienpulver du inte tycker smakar gott. Föreslår dig att testa det som Timme rekommenderade, om du undrar andra frågor eller var det finns att inhandla är det bara att slänga iväg ett PM.

Madame
2011-01-02, 13:29
smaken cookies and cream från Optimum nutrition, 100% whey gold standard, är jättegod att blanda med mjölk eller chokladmjölk. Min favorit of all times tror jag!

Kakao kan man utan problem mixa i, dock kan större mängder kakao göra drinken något mer lättflytande men det gör ju inget, bara att anpassa mängden vätska. En skvätt kaffe i är också riktigt gott! Eller varför inte lite kardemumma... *drool* (om man inte tycker den duger som den är, och det gör den ju, men alltid kul att lyxa till det!)

Ett annat gott pulver är three in one från Dalblads i smaken jordgubb :)

vicarious
2011-01-02, 13:59
Snart har jag testat mig igenom alla märken och varianter av proteinpulver - och allt smakar mer eller mindre läbbigt. Svårt att förklara, men det är en syntetisk känsla över doft och smak. Till och med Double Pro Choklad - som verkar vara en favvo på Kollo - känns konstgjord i smaken, även om konsistens och andra egenskaper är suveräna! (Jag gissar att det är sötningsmedlen som är boven ? )

1. Vilken är din smakfavorit (märke / variant) ?
2. Finns det något prottepulver med naturliga ingredienser eller naturlig smak ?
3. Kan man åtgärda saken själv, t ex tillsätta kakao, vaniljstång eller liknande, utan att det påverkar näring / konsistens eller liknande negativt?

1. Whey FX Bananchoklad tycker jag va bra, även Wild Raspberry och vanlig Choklad. Kolozzeums Jordgubb är också bra. Går säkert att hitta godare men jag bryr mig om priset också, känner inte för att betala onödigt mycket.

2. Det finns naturella vasslepulver ja.

3. Ja det kan man. Tillsätter man t ex kakao så får man ju tänka på att det blir lite extra energi och att man eventuellt försämrar vasslets effekt på proteinsyntesen något men även upptag m.m. Säkert inte i någon större grad men..

Min fråga blir direkt motsatt, proteinpulver som smakar illa? Har nämligen testat många olika proteinpulver och aldrig stött på ett illasmakande.

Jag har stött på ett pulver. Hade bråttom så jag sprang in på Budo Fitness och köpte ett som jag tyckte såg bra ut. Det smakade så gräsligt så jag slängde burken. Minns inte märket tyvärr. Dyrt var det också så det sved ordentligt att slänga det :( Jag är verkligen inte kräsen men det där gick _inte_ att dricka.

JJOHANSSON
2011-01-02, 14:49
Whey 80 banan/hallon gillar jag.

har även hört att ONs 100% är gott men det är så onödigt dyrt.

thompaboy
2011-01-02, 14:59
Kolozzeum Pure Whey gammaldags vanilj och choklad är mina favoriter i dagsläget.

Jorgen
2011-01-02, 15:00
Kolos Pure Whey, päron/vanilj (päronsplitt *drool*), kokos och choklad.
Fairing Complete III blåbär/vanilj.
Jag kommer inte ihåg vilken smak, men Gumse bjöd på några Scitec smakprover och alla smakade riktigt gott.

Inge Enveten
2011-01-02, 15:06
Jag har stött på ett pulver. Hade bråttom så jag sprang in på Budo Fitness och köpte ett som jag tyckte såg bra ut. Det smakade så gräsligt så jag slängde burken. Minns inte märket tyvärr. Dyrt var det också så det sved ordentligt att slänga det :( Jag är verkligen inte kräsen men det där gick _inte_ att dricka.

Antar att det var "pre-fluffdagarna"? Annars hade det kanske gjort någon nytta i alla fall. Låter galet att det gick så pass långt att du bara slängde det, oavsett smak tror jag faktiskt aldrig jag skulle kunna göra något sådant. Första EAA produkten från Fairing t.ex var inte direkt någon orgasm för smaklökarna men den av den burken åkte ändå allt ner.

böllen
2011-01-02, 15:10
Det godaste proteinet jag smakat är lätt Myofussion banan eller choklad.

Dock är det lite dyrt, men men smakar det så kostar det.

isakt
2011-01-02, 22:51
Whey 80 banan smakar skumbanan ihop med mjölk :D (men då får man mer protein än vad kroppen kan ta upp på en gång så..)

Facaa
2011-01-02, 22:54
Det godaste proteinet jag smakat är lätt Myofussion banan eller choklad.

Dock är det lite dyrt, men men smakar det så kostar det.

Håller med.

eiri
2011-01-02, 23:23
alla whey fx smakar gudomligt, speciellt mintchoklad, andra platsen får kolos pure whey ta som har den magiska egenskapen att kunna fluffas :D

Anabolismus
2011-01-02, 23:34
Whey 80 banan smakar skumbanan ihop med mjölk :D (men då får man mer protein än vad kroppen kan ta upp på en gång så..)

Vad spelar det för roll?

krappen
2011-01-03, 00:11
Min fråga blir direkt motsatt, proteinpulver som smakar illa? Har nämligen testat många olika proteinpulver och aldrig stött på ett illasmakande.

Whey FX Mockakräm, den var god de första 2 gångerna, sedan blev den för mycket "kallt kaffe" *spy*. Anledningen till att jag har den är för att jag beställde fel och inte hade orken att returnera, har plågat mig igenom en påse nu och har tyvärr en kvar som jag hade tänkt ge bort.
Hade tänkt testa Whey FX Choklad härnäst, någon som kan säga hur den är i smaken? Jag är en sucker för choklad och finns det något annat märke med bättre chokladsmak så överväger jag nog att ta den istället.

Anabolismus
2011-01-03, 00:15
Whey FX Mockakräm, den var god de första 2 gångerna, sedan blev den för mycket "kallt kaffe" *spy*. Anledningen till att jag har den är för att jag beställde fel och inte hade orken att returnera, har plågat mig igenom en påse nu och har tyvärr en kvar som jag hade tänkt ge bort.
Hade tänkt testa Whey FX Choklad härnäst, någon som kan säga hur den är i smaken? Jag är en sucker för choklad och finns det något annat märke med bättre chokladsmak så överväger jag nog att ta den istället.

Whey-FX använder jag själv men det är långt ifrån de godast smakande märket. Nutritech Whey Complete - Chocklad och banan är det särklass godaste proteinet (med mjölk) jag någonsin smakat, och har då smakat ett 30-tal olika.

krappen
2011-01-03, 00:26
Whey-FX använder jag själv men det är långt ifrån de godast smakande märket. Nutritech Whey Complete - Chocklad och banan är det särklass godaste proteinet (med mjölk) jag någonsin smakat, och har då smakat ett 30-tal olika.

Hur ter sig Nutritech Whey Complete - Choklad och banan i jämförelse med Whey FX - Choklad och banan?

Fick en en-portionspåse av min roomie men tyckte inte att den var någon höjdare.

s.m.f
2011-01-03, 00:28
Body science Cassein 100% choklad/mint. lätt godast av de 10-15 sorter man provat.

Albin Eriksson
2011-01-03, 00:57
Body Science Casein 100%Milkprotein (Choklad almond)
Orbilox-8 (Belgisk choklad)
Nutritech Whey Complete (Choklad)

De är dom tre som verkligen står ut från mängden av alla jag prövat, och då har jag prövat många sorter!
Sen är Gasparis Myofusion chokladsmak inte heller kattpiss skall väl nämnas...

Rikard Jansson
2011-01-03, 00:58
Min fråga blir direkt motsatt, proteinpulver som smakar illa? Har nämligen testat många olika proteinpulver och aldrig stött på ett illasmakande.

Whey 80 vanilj & naturell

ante_hedis
2011-01-03, 06:32
Nutritech - whey complete jordgubb tillsammans med mjölk är de bästa jag haft. :)

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

lougreed
2011-01-03, 07:43
Nutritech - whey complete jordgubb tillsammans med mjölk är de bästa jag haft. :)

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

du kanske borde ata lite vanlig mat ocksa...tanker inte pa din bild dar du vager vad, 50 kilo

dmjardell
2011-01-03, 08:12
Whey 80 FX Raspberry milk är så god så att man hade kunnat dricka den endast för njutningens skull.

rooz
2011-01-03, 08:33
DP Choklad...Alla dagar i veckan*drool*

Anabolismus
2011-01-03, 10:21
Hur ter sig Nutritech Whey Complete - Choklad och banan i jämförelse med Whey FX - Choklad och banan?

Fick en en-portionspåse av min roomie men tyckte inte att den var någon höjdare.

På en skala mellan 1 och 10 så är Nutritech (aka All the whey - tidigare namn) en solklar 10 (blandat med mjölk) medan Whey FX är en 5 (blandat med mjölk).

Monsterbiceps
2011-01-03, 10:21
Whey 80 FX Raspberry milk är så god så att man hade kunnat dricka den endast för njutningens skull.

80 och FX är olika märken men jag tror du menar FX, den är riktigt god ja

AhmedGrisen
2011-01-03, 14:13
jag använder alltid stavmixer till mina drinkar när jag blandar med mjölk, blir mycke bättre av nån anledning

Albin Eriksson
2011-01-03, 14:27
DP Choklad...Alla dagar i veckan*drool*

Har både DP choklad och Casein 100%milkprotein hemma, både jag och tjejen tycker de sistnämnda slår DP på fingrarna.

internethjälten
2011-01-03, 22:21
Snart har jag testat mig igenom alla märken och varianter av proteinpulver - och allt smakar mer eller mindre läbbigt. Svårt att förklara, men det är en syntetisk känsla över doft och smak. Till och med Double Pro Choklad - som verkar vara en favvo på Kollo - känns konstgjord i smaken, även om konsistens och andra egenskaper är suveräna! (Jag gissar att det är sötningsmedlen som är boven ? )

1. Vilken är din smakfavorit (märke / variant) ?
2. Finns det något prottepulver med naturliga ingredienser eller naturlig smak ?
3. Kan man åtgärda saken själv, t ex tillsätta kakao, vaniljstång eller liknande, utan att det påverkar näring / konsistens eller liknande negativt?

Bara att gilla läget när det gäller doft och smak. Det ska inte vara party i truten dygnet runt, vissa saker smakar mindre gott och andra saker mer eller mindre kn*llar i mun. Det hela är en mental grej, fokusera på att tänka "detta är bra för kroppen" nästa gång du sveper en shake.

Mina favoriter då:

1. Från SELF köper jag deras Whey100(isolat) med smaker som choklad och jordgubb, dessa smakar enligt mig bra.

2. Från TopFormula köper jag Whey100 päron/vanlij och kör den i blendern med massa is, givetvis lite vatten också. Blir som en helt bizzart god milkshake med smak av glassen päronsplit, en riktig killer en varm sommardag eller efter ett svettigt cardiopass!

Btw, röker du?

Seekad
2011-01-03, 22:40
Du söker ett proteinpulver som smakar chokladkaka. Det finns många som är väldigt lika men du kommer nog alltid att känna den "konstgjorda" smaken som du inte gillar. Men som föregående talare du får tänka på någonting gott och inbilla dig själv att det är bra för din kropp.

Kung atlas
2011-01-03, 22:59
Kolozzeum Pure whey Päron/vanilj och Fairing sloow protein vanilla icecream samt Optimum 100% whey Choklad är mina tre i topp*drool*

CrazyJoeDavola
2011-01-03, 23:01
Har provat Sci-MX GRS-5 Protein System choklad, det var väldigt bra smak, olika sorters protein i den.

isterbuk
2011-01-04, 11:33
Jag fick en provpåse med MyoFusion - "Choklad och jordnöt" och det var det helt klart det godaste proteinet jag druckit, har hört att deras vanliga choklad protein ska vara riktigt gott.

Doggeh
2011-01-04, 12:19
1. Jag har bara testat 3 protein pulver men hittills måste SELF Nutrition Whey med jordgubbssmak vara godast!
2. Jag hade ett protein pulver utan aspartam, Pro-Blend extreme(?) Visst, det smakade nästan ingenting, fast den var ändå godare än Star Nutrition's Whey-80 med Hallonsmak...
3. Nu ändrar ju mjölk näringsintaget av drinken, fast inte till det sämre. Blev till och med milkshake smak på SELF's Whey med mjölk! :thumbup:

Liebe
2011-01-04, 13:34
du kanske borde ata lite vanlig mat ocksa...tanker inte pa din bild dar du vager vad, 50 kilo

Cheapshot! Du vet väl inte heller vad han tränar för? :)

Hört bra om weider. Gillade verkligen när SN hade persikosmak på sitt pulver

Kim1003
2011-01-04, 13:51
Whey FX Rasperry milk och Exotic är ju ljuvliga.

Grazzafukkinrazzi
2011-01-04, 13:55
Whey-80 Banan är så enormt snuskig så det är helt fantastiskt, hallon är också bedrövlig.

Double Pro från Eiselt är kung, likaså Complete III - blåbär/vanilj från Fairing.

clappen
2011-01-04, 14:00
Kan man inte göra en poll av detta. Lägga upp den vanligaste, eller de som nämnts i tråden, så man kan se hur alla röstar istället? Finns inte pulvret med som man gillar kan man ta en övrigt kolumn så kan man svara i tråden istället.

Albin Eriksson
2011-01-04, 16:51
Jag fick en provpåse med MyoFusion - "Choklad och jordnöt" och det var det helt klart det godaste proteinet jag druckit, har hört att deras vanliga choklad protein ska vara riktigt gott.

Det är helt ok, bland de bättre.
Många håller det till och med som top-of-the-line.

Birkharju
2011-01-04, 16:52
MYOFUSION - Choklad är helt klart det godaste jag smakat. Kostar dock 489:- för 2.2 kg

isterbuk
2011-01-04, 17:00
Det är helt ok, bland de bättre.
Många håller det till och med som top-of-the-line.

MYOFUSION - Choklad är helt klart det godaste jag smakat. Kostar dock 489:- för 2.2 kg

Ja, jag har många bekanta som talar mycket gott om deras chokladsmak, ska beställa det när det börjar sina i skafferiet.

Anvendarnamn
2011-01-04, 17:38
Generellt, brukar kassein smaka bättre än vassle? Har aldrig testat kassein men fluffen ser så jävla goda ut!

FilipWT
2011-01-04, 18:15
Tycker kolos egna Pure Whey är god, har dock bara smakat choklad.

deviantART
2011-01-04, 18:27
Någon som smakat Sci-tecs "100% Whey Protein Professional" med coconut/chocolate? Omdömen? Låter ju gott iallafall!

http://www.sciteconline.com/language/en/product.php?ver=1&name=scitec_100_whey_protein_pro

Albin Eriksson
2011-01-04, 21:20
Ja, jag har många bekanta som talar mycket gott om deras chokladsmak, ska beställa det när det börjar sina i skafferiet.

Pröva Orbilox-8 Belgisk chokladsmak säger jag bara... MyoFusion är kanongod, orbilox är himmelsk!

hoog
2011-01-04, 21:27
Pröva Orbilox-8 Belgisk chokladsmak säger jag bara... MyoFusion är kanongod, orbilox är himmelsk!

Hur funkar den att fluffa med? letar efter det godaste choklad proteinet/ som går fluffa lika mkt som annat.

Jorgen
2011-01-04, 21:28
Någon som smakat Sci-tecs "100% Whey Protein Professional" med coconut/chocolate? Omdömen? Låter ju gott iallafall!

http://www.sciteconline.com/language/en/product.php?ver=1&name=scitec_100_whey_protein_pro

Nej, men alla Scitecs proteinpulver som jag smakat har varit riktigt goda.

Albin Eriksson
2011-01-04, 21:36
Hur funkar den att fluffa med? letar efter det godaste choklad proteinet/ som går fluffa lika mkt som annat.

Ingen som helst aning, har inte kommit mig för att fluffa mer än en gång och det var på ett annat protein.

Lillstrumpa
2011-01-04, 23:27
Fluffa? Jag trodde vi var överens om att "fluffa" var när man rycker lite i/justerar runt snorren när man klivit ur kalsongerna och ska in i duschen på gymmet? :D

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=104880

Timme
2011-01-05, 06:38
Har beställt både lite Myofusion Hydro och vpx syngex (har provat, väldigt god). Ska bli kul att se vilken som är godast.


Men finns nog inget protein som slår 100% milk vad gäller smak/pris/proteinhalt. 100% milk har
Mer protein än Myofusion och är mycket billigare.

Timme
2011-01-05, 06:40
Pröva Orbilox-8 Belgisk chokladsmak säger jag bara... MyoFusion är kanongod, orbilox är himmelsk!

Synd bara att den ska vara så vidrigt dyr :( 269kr 900g

Albin Eriksson
2011-01-05, 11:21
Synd bara att den ska vara så vidrigt dyr :( 269kr 900g

Ja det är ingen direkt fördel, själv försöker jag begränsa mig med de dyrbara grammen.
Hetsätit det till och med på ätardagar, det säger en del om smaken på ett proteinpulver om man käkar det som pudding på den dagen man får äta precis vad man vill.

ThisIsTheOne
2011-01-05, 11:26
Nån som har tips på goda vassleisolat? Kör Body Science Whey Isolate just nu och det är otroligt prisvärt, men kanske inte världens godaste. Vill ha något att alternera med.

böllen
2011-01-05, 13:09
Pröva Orbilox-8 Belgisk chokladsmak säger jag bara... MyoFusion är kanongod, orbilox är himmelsk!

Hur mycket vatten ska man använda för att Orbiloxen ska bli som en bra pudding? blandade den med mycket vatten och drack och kan säga att jag i det avseendet håller Myofussion högre.

Albin Eriksson
2011-01-05, 14:23
Hur mycket vatten ska man använda för att Orbiloxen ska bli som en bra pudding? blandade den med mycket vatten och drack och kan säga att jag i det avseendet håller Myofussion högre.

Jag brukar hälla en eller ett par skopor i en djup tallrik, börja med lite vatten och sen spä om det inte löser sig till pudding riktigt.

Ramses
2011-01-05, 15:33
Jag har testat en hel del olika proteiner för att jag annars tröttnar på smakerna ganska lätt. Har varierat billigare och dyrare proteiner och kommit fram till att mina favoriter är följande:

1. Fairing Complete III (Blåbär/vanilj och jordgubb)
2. Myofusion Choklad
3. Syntrax Nectar

Ingen av dem smakar väl egentligen särskilt naturligt, men å andra sidan är det ju inte särskilt naturligt heller... Myofusion Choklad är ganska söt jämfört med många andra. Jag har annars hört att Fightlines proteiner ska vara riktigt goda.

Generellt tycker jag att blandproteiner (exempelvis Complete III och Myofusion) är godare än vassleprotein.

farsan baloo
2011-01-05, 16:20
Håller med flera inlägg om att Fairing Complete III smakar väldigt bra, blåbär/vanilj är en personlig favorit.

Myofusion som tidigare nämnts smakar också bra, men då proteinhalten är under 70% föredrar jag annat..

/farsan b

Lovisa
2011-01-06, 12:44
Bara att gilla läget när det gäller doft och smak.

Btw, röker du?

Jag röker inte och har aldrig gjort det heller (undantaget några tjuvbloss i tonåren *smile*)

Nu har jag köpt Double Pro i vanilj resp jordgubb. Vaniljen var god, men jordgubb kräver utblandning med något annat - t ex vanilj eller naturell yoghurt - för att slinka ned. Himla söt och lite sliskig i doft och smak, tyvärr.

Har även köpt Fairing Sloow i choklad. Bästa chokladsmaken hittills.

Jakten på det optimala protte-tillskottet fortsätter...

Crocker
2011-01-06, 12:50
Kan säkert ha svarat, men Complete Protein III Blåbär&vanilj är ganska så god.

Lepras
2011-01-06, 12:55
Scitec-Choklad/kokos!!! -sjukt gott!.som flytande Bounty,om man gillar det!

Trisse
2011-01-06, 13:08
Tycker de flesta smaker jag har testat är helt ok. bl.a kollos päron/vanilj, choklad, vanilj, fx´s bananchoklad, mintchoklad, choklad, hallon.

DP banan/jordnöt är nog den godaste jag testat :)

Problemet för mig är att jag tröttnar på smaken väldigt fort. Och tycker det blir svårt och dricka drinkarna :/

ThisIsTheOne
2011-01-06, 17:28
Scitec-Choklad/kokos!!! -sjukt gott!.som flytande Bounty,om man gillar det!

Låter ju galet gott. Var köper du det?

Spinkis
2011-01-06, 20:17
DP choklad 1dl pulver,2dl mjölk och lite kakao! Så jävla gott!

Beethoven
2011-01-07, 17:47
Whey FX blueberry smoothie blandad med mjölk är himmelsk.

ThisIsTheOne
2011-01-10, 14:11
Scitec-Choklad/kokos!!! -sjukt gott!.som flytande Bounty,om man gillar det!

Beställde en Chocolate Coconut, en Vanilla Very Berry och en Strawberry White Chocolate. Förväntar mig att närmast slungas omkull av smakupplevelsen. *drool*

Lepras
2011-01-10, 14:46
Beställde en Chocolate Coconut, en Vanilla Very Berry och en Strawberry White Chocolate. Förväntar mig att närmast slungas omkull av smakupplevelsen. *drool*

Lova bara att inte slå ihjäl mig om du blir besviken ;)

ThisIsTheOne
2011-01-10, 15:15
Lova bara att inte slå ihjäl mig om du blir besviken ;)

Skulle gå så dåligt om jag försökte, så jag lovar.

Benjila
2011-01-10, 16:35
Ser att många skriver att Complete Protein III Blåbär/vanilj är väldigt god. Själv blev jag sjukt besviken. Var det vidrigaste proteinpulvret jag smakat och måste många gånger hålla för näsan och bara hälla i mig det snabbt för att inte känna den äckliga smaken. Har testat med vatten och med mjölk. Även testat att låta det stå i ca 10min innan jag dricker det. Kanske just min produkt det är fel på.

Kolozzeums Pure Whey Päron/vanilj är min favorit.

Hejnomax
2011-01-11, 13:52
doublepro choklad

Danieel
2011-01-11, 14:00
Kolozzeum Pure whey Päron/vanilj tillsammans med mjölk = Gudomligt

j-a
2011-01-11, 14:11
Double-Pro Choklad tillsammans med mjölk är en av mina nya favoriter. Förjävla gott!

Timme
2011-01-11, 17:05
Ja det är ingen direkt fördel, själv försöker jag begränsa mig med de dyrbara grammen.
Hetsätit det till och med på ätardagar, det säger en del om smaken på ett proteinpulver om man käkar det som pudding på den dagen man får äta precis vad man vill.

Fick hem lite orbilox-8 idag. Den var helt sjukt god. Smakar ju helt otroligt och det var med vatten!3 Hur smakar den med mjölk? Lär ju vara som flytande choklad!

Detta proteinet får man spara på och bara ta någon gång ibland som extra lyx!

Wig
2011-01-11, 19:38
Jag gillar TopFormulas protein: Whey Päron/vanilj. Drack den i 6 månader och tröttnade inte ens.

Nu kör jag på det ett av de få Isolat som smakar gott. Också det från TF

eiri
2011-01-11, 19:41
jo topformulas e helt okey, men dyr dock 200kr/kg :(, går det att fluffa orbilox-8 ?

Landström
2011-01-11, 19:42
Body science 100% milk protein. Överlägset godaste proteinet. Äter det som chokladpudding.

Provade det idag för första gången. Stor besvikelse. Blandade med vatten ska sägas och hade kanske för mycket pulver i förhållande till vatten... Ska ge det en chans med mjölk med mindre mängd pulver.

Kung atlas
2011-01-11, 20:36
Smaken är tydligen som baken.Top Formulas protein är det äckligaste skit jag ätit under typ 12 års gymmande.

<Mike>
2011-01-11, 21:59
Inget proteinpulver jag tagit har smakat bra, bara mer eller mindre äckligt. För tillfället kör jag whey-80 choklad, rätt basic, och blandar det med vatten så man ska kunna svälja skiten snabbt :D Funkar perfekt.

thefishing
2011-01-11, 22:48
Final Research milk & Power - cholkad smakar riktigt bra och jag har inte tröttnat på det efter 8kg :)

Albin Eriksson
2011-01-11, 23:30
Inget proteinpulver jag tagit har smakat bra, bara mer eller mindre äckligt. För tillfället kör jag whey-80 choklad, rätt basic, och blandar det med vatten så man ska kunna svälja skiten snabbt :D Funkar perfekt.

Vilka har du prövat? Med tanke på att du kör ett av marknadens absolut mindre välsmakande så börjar jag fundera...


Timme: Ätardag och proteinpannkakor med orbiloxpudding! Vem sa att man inte kan äta dödligt gott och förhållandevis bra i alla fall.... *popcorn*

Chaan
2011-01-12, 00:26
Prottepulver som smakar GOTT ???

Tyvärr går det inte riktigt ihop. Evolutionärt har vi utrustats med belöningssystem som säger till oss att må bra när vi äter energirik mat. Det som är fördelen med prottepulver i ett överflödssamhälle som detta, är att man blir mätt, inte att det är gott. Proppar man sig full med protein (ingen jävla gainer) så får man inte så stor lust att äta något man blir fet av sen.

Båda äggprotein jag testat har smakat såpass bra att jag velat ha dom utan tillsatta smakämen, det finns givetvis inte i Sverige ("gör som alla andra"), men det finns i större länder. Har inte velat importera dock utan ätit choklad, vilket brukar vara bäst, när det var slut provat vanilj, det var inte ok. Generellt brukar estrarna som tillsätts i proteinpulver ("vanilj", "jordgubb", "banan") inte vara gjorda med finess, utan tanken är bara att man ska maskera aminosyrorna som har en ganska kärv smak. Tyvärr har inte Fairing, som driver det här forumet, börjat med äggprotein än.

farsan baloo
2011-01-12, 06:41
Smaken är tydligen som baken.Top Formulas protein är det äckligaste skit jag ätit under typ 12 års gymmande.

+1 på den. Enda proteinpulvret jag slängt genom åren...

Timme
2011-01-12, 14:29
Inget proteinpulver jag tagit har smakat bra, bara mer eller mindre äckligt. För tillfället kör jag whey-80 choklad, rätt basic, och blandar det med vatten så man ska kunna svälja skiten snabbt :D Funkar perfekt.

Du har inte provat Myofusion eller orbilox-8

Tycker du inte om dem är det fel på dig.


Albin: pannkar + orbilox! Måste prova. Tack för tipset!

<Mike>
2011-01-12, 15:14
Vilka har du prövat? Med tanke på att du kör ett av marknadens absolut mindre välsmakande så börjar jag fundera...

Har inte prövat överdrivet många, kanske högst 5-7 olika märken, och det jag kör nu är verkligen inte det "godaste". Men det är billigt så jag skiter i smaken och går efter priset istället. Testade någon chokladpuddingliknande hos Timme som var rätt god förhållandevis, problemet var imo att det tog för lång tid att äta upp allt. Jag föredrar att blunda och klunka :D

Du har inte provat Myofusion eller orbilox-8

Tycker du inte om dem är det fel på dig.

Nej det har jag inte, får testa det hemma hos dig sen då :) På något sätt måste ändå priset vara värt det tycker jag. Och proteinpulver är inget man tar för att det är gott.

Fastback
2011-01-12, 15:29
Bodyscience kasein med mintchokladsmak är helt klart det godaste jag någonsin smakat! Testa det !:thumbup:

anton2000
2011-01-12, 16:32
Nej det har jag inte, får testa det hemma hos dig sen då :) På något sätt måste ändå priset vara värt det tycker jag. Och proteinpulver är inget man tar för att det är gott.

Öhhh jo. Blandat med mjölk tycker jag att det är sjukt gott och även helt ok med vatten, men alla tycker ju olika. On topic så fick jag hem en hink BS Casein chocolate/almond idag. Hypen över detta protein var självfallet enorm och det överträffade alla förväntningar jag hade! Stöööööööööööört gott att blanda med mjölk. Ska prova att göra pudding senare *drool* Utklassar Casein FX med hästlängder!

Timme
2011-01-12, 21:10
Haha dagens löjligt goda blandning. 50/50 orbilox-8 och 100% milk protein med vatten och det blev nått så vansinnigt gott.

Förövrigt så är nog Myofusion choklad hittills det godaste drickproteinet med vatten. Så galet gött och smarrit. Har iof inte provat orbilox med vatten och i drickform än. Får prova det ikväll.

deviantART
2011-01-12, 22:18
Beställde en Chocolate Coconut, en Vanilla Very Berry och en Strawberry White Chocolate. Förväntar mig att närmast slungas omkull av smakupplevelsen. *drool*

Skulle vara grymt om du återkom med någon slags recension på dem, vilken var godast? Hur smakade Strawberry white chocolate?

Timme
2011-01-13, 13:20
Det går åt!
http://i54.tinypic.com/242v6g5.jpg

Kommer också lite 100% whey gold standard cookies and cream senare :)

Apos78
2011-01-13, 14:02
Det går åt!
http://i54.tinypic.com/242v6g5.jpg

Kommer också lite 100% whey gold standard cookies and cream senare :)

Är det måhända en summa motsvarande en trevlig stund i solen som står där på golvet...;).

hoog
2011-01-13, 16:01
Det går åt!
http://i54.tinypic.com/242v6g5.jpg

Kommer också lite 100% whey gold standard cookies and cream senare :)

Brukar du fluffa?

Letar efter det choklad proteinet som blir fluffigast och smakar godast, tipsa gärna!

Albin Eriksson
2011-01-13, 16:15
Bodyscience kasein med mintchokladsmak är helt klart det godaste jag någonsin smakat! Testa det !:thumbup:

Jag tycker nog almond chokladsmaken är godare, är storkonsument av den just nu. Mao, knappt att jag äter någon annan förutom på Lördagar då det brukar bli prottechock av Orbilox. :)

hoog
2011-01-13, 19:18
Jag tycker nog almond chokladsmaken är godare, är storkonsument av den just nu. Mao, knappt att jag äter någon annan förutom på Lördagar då det brukar bli prottechock av Orbilox. :)

Fluffar du eller äter du den mer som pudding?

Letar efter det godaste/fluffigaste chokladproteinet. Vill bli mätt, deffar.
En protte pudding mätter inte tillräckligt, vill kunna fluffa det mycket.

Almond vs orbilox vs mayo ?

ThisIsTheOne
2011-01-13, 19:34
Lova bara att inte slå ihjäl mig om du blir besviken ;)

Nu har jag provat! Chokladkokosnöten var mycket god, som du påstod. De andra däremot lite sämre.

Skrev mer utförligt om smakerna (Chocolate Coconut, Vanilla Very Berry) Strawberry White Chocolate) i min blogg.

Lepras
2011-01-13, 21:30
Nu har jag provat! Chokladkokosnöten var mycket god, som du påstod. De andra däremot lite sämre.

Skrev mer utförligt om smakerna (Chocolate Coconut, Vanilla Very Berry) Strawberry White Chocolate) i min blogg.

Bra då :)
Har ju själv bara prövat ett sample på 20g.
ska kolla in bloggen :)

Fastback
2011-01-14, 09:42
Jag tycker nog almond chokladsmaken är godare, är storkonsument av den just nu. Mao, knappt att jag äter någon annan förutom på Lördagar då det brukar bli prottechock av Orbilox. :)

Jag har faktiskt inte testat almond än! Men nu när du pratar så gott om den så måste man ju testa! :hbang:

selmir
2011-01-14, 09:51
Almond är sukt god, för gott faktist kan inte sluta äta när man väl börjat om man blandar med mjölk så det blir som chokladpudding

Albin Eriksson
2011-01-14, 11:53
Fluffar du eller äter du den mer som pudding?

Letar efter det godaste/fluffigaste chokladproteinet. Vill bli mätt, deffar.
En protte pudding mätter inte tillräckligt, vill kunna fluffa det mycket.

Almond vs orbilox vs mayo ?

Fluffar aldrig, äter den som pudding eller i min havregrynsfrukost.
Är väldigt låg densitet på pulvret så det blir mkt volymmässigt när man blandar det med vatten...

Orbilox slår lite högre, men inte alls samma densitet och pris.

Timme
2011-01-14, 14:15
Är det måhända en summa motsvarande en trevlig stund i solen som står där på golvet...;).

Finns en lite. Risk för det ja. ^^
Men jag är en gymråtta och trevliga stunder i solen tar jag gratis här när sommaren kommer!

Albin Eriksson
2011-01-17, 19:17
Om man gillar söta drinkar: Ultimate Nutritions Prostar, sjukt söt utan att vara speciellt mkt kolisar i. (Man lär dö aspartamdöden ganska snart dock)

Timme
2011-01-18, 23:49
Gjorde något sjukligt gott ikväll.

Tog en tallrik och drog i orbilox-8 som jag blandade med vatten tills det blev en smet. Skivade en banan och slängde i. Dödligt gott.

Kalven
2011-01-18, 23:51
Kan lätt förespråka Dalblads whey class + mintchoklad! hur gott som helst, spec me mjölk! :) dock e väl priset ingen höjdare kanske

Timme
2011-01-19, 06:01
Kan lätt förespråka Dalblads whey class + mintchoklad! hur gott som helst, spec me mjölk! :) dock e väl priset ingen höjdare kanske

Prova whey FX mint. Smakar ungefär likadant men mycket billigare och ungefär samma proteinmängd (80%)

ThisIsTheOne
2011-01-19, 06:53
Fick hem en burk Body Science Casein/100% Milkprotein Chocolate igår och det är det absolut godaste protein jag testat. Bland de billigare på marknaden är det dessutom. Rekommenderas starkt.

Delirium
2011-01-19, 07:30
Höjer ännu en tumme för BodyScience. Bra pris o riktigt bra smak. Körde dahlblads whey + tidigare p.g.a. riktigt bra smak. Upptäckte sen att BodyScience har mer protein/ portion till ett billigare pris och smaken var ännu vassare.

ZMA
2011-01-19, 18:13
Self Micro Whey, choklad, något att lägga på minnet! Fungerar skitbra både med vatten och mjölk(ifall man vill).

hoog
2011-01-19, 20:33
Fick hem en burk Body Science Casein/100% Milkprotein Chocolate igår och det är det absolut godaste protein jag testat. Bland de billigare på marknaden är det dessutom. Rekommenderas starkt.

Har 2 kg av det att hämta ut, får dock inte tumen ur röven att åka iväg. Ska bli sjukt kul att se hur fluff blir på detta i helgen.

norrbottenstjej
2011-01-20, 08:22
Body Sciences proteiner e riktigt goda. Har provat whey 100% med chokladsmak och jordgubbsmak och de är riktigt goda! blandar alltid med vatten och de är suveräna så kan tänka mig att de bli som en dröm med mjölk i!
Sen den nya casein 100% milk protein choklad är det bästa kaseinprotein jag nånsin druckit. smakar rejält med choklad och utan att få en äcklig konsistens!!

Bozar
2011-01-20, 18:25
Tycker ultimate nutrition är det överlägset godaste proteinpulvret jag ätit, isolat sorten då. Dock blev jag kass i magen av det så kan inte varit särskilt reducerat på laktos. Skulle gärna vilja pröva ASTs VP2 nån gång men för dyrt.

Albin Eriksson
2011-01-20, 21:01
Tycker ultimate nutrition är det överlägset godaste proteinpulvret jag ätit, isolat sorten då. Dock blev jag kass i magen av det så kan inte varit särskilt reducerat på laktos. Skulle gärna vilja pröva ASTs VP2 nån gång men för dyrt.

Provade Ultimate Nutrition Prostar, gott som drink men gör man pudding på det smakar det ganska illa. (chokladsmak)
Sött som tusan och som sagt, drinkarna blir goda! :)

wreka
2011-01-21, 11:07
Whey FX blueberry smoothie blandad med mjölk är himmelsk.
Måste hålla med! Brukar bara tycka att proteinpulver på sin höjd inte är äckliga, hade aldrig träffat på ett som blev gott. Blir som en milkshake om man blandar den iskall.

hoog
2011-01-23, 12:26
Nu ligger det 40g BSC blandat med möjlk i frysen, ska fluffa det om nån min. Hoppas verkligen att det ska bli fluffigt och inte som DP isf har jag köpt 2 kilo i onödan..

Edit: Vispade i 3-4 min, blev mer fluffigt än DP men blev ju inte helften så stort som tex casein FX blandat med hallon. Hade nog för höga förväntingar.
Har 2 kilo så klurar nog ut snart hur jag ska göra för att få det fluffigare.

ThisIsTheOne
2011-01-23, 12:53
Nu ligger det 40g BSC blandat med möjlk i frysen, ska fluffa det om nån min. Hoppas verkligen att det ska bli fluffigt och inte som DP isf har jag köpt 2 kilo i onödan..

Edit: Vispade i 3-4 min, blev mer fluffigt än DP men blev ju inte helften så stort som tex casein FX blandat med hallon. Hade nog för höga förväntingar.
Har 2 kilo så klurar nog ut snart hur jag ska göra för att få det fluffigare.

Måste du tvunget fluffa det...? Funkar bäst att käka som pudding eller dricka vanligt.

hoog
2011-01-23, 13:10
Måste du tvunget fluffa det...? Funkar bäst att käka som pudding eller dricka vanligt.

Klart som fan, det är ju då det blir godast + mättare. Och nej, är inte så dum att jag dricker kasein protein när det finns så mycket man kan göra med det.

ThisIsTheOne
2011-01-23, 14:36
Klart som fan, det är ju då det blir godast + mättare. Och nej, är inte så dum att jag dricker kasein protein när det finns så mycket man kan göra med det.

Vi är många som är dumma om det är vad man är när man dricker kaseinprotein. :)

hoog
2011-01-23, 15:02
Vi är många som är dumma om det är vad man är när man dricker kaseinprotein. :)

Haha ;)

Förövrigt, är det bara jag som tycker att BSC smakar lite nougat ? Kanske inbillar mig. Gillar inte nougat direkt, funderar på att blanda i en halv dl DP för att få fastare konsistens.

Ska bli kul att ha något gott att exprimentera med :D

Rakanichy
2011-01-23, 22:31
Whey FX Strawberry Milk!!!

Som en vis koloit en gång sade "Det är som att hälla i sig en jordgubbstårta!"

Timme
2011-01-25, 11:09
haha shit. Jag har blivit beroende av orbilox 8 så jag beställde 2kg till *cupid*

Det godaste ever är att röra ut pulvret med sked tills det blir som en go röra (inte fluffa) och sedan blanda i skivad banan. Helt sjukt gott!

MangeByggarn
2011-01-25, 12:49
Är det kaseinprotein man kör på om man vill t. ex dricka vid frukost, mellanmål, kvällsmål etc?

kattakräk
2011-01-25, 16:51
Har smakat whey 80 som jag beställde från gymgrossiten tyckte den smakade skit, ni som har smakat kolozzeums pure whey och gymgrossistes whey 80, är det stor skillnad på dom tycker ni? för tänkte köpa från kolo

Albin Eriksson
2011-01-25, 20:23
haha shit. Jag har blivit beroende av orbilox 8 så jag beställde 2kg till *cupid*

Det godaste ever är att röra ut pulvret med sked tills det blir som en go röra (inte fluffa) och sedan blanda i skivad banan. Helt sjukt gott!

Tror jag käkade 500g i lördags... hmm, kanske inte normalt direkt. :naughty:

Timme
2011-01-25, 21:14
Tror jag käkade 500g i lördags... hmm, kanske inte normalt direkt. :naughty:

Haha du är galen? Ca 170kr för den svullen på 500g men uh så gött och nyttigt!

Har du provat att blanda i banan i röran?

Albin Eriksson
2011-01-26, 12:16
Haha du är galen? Ca 170kr för den svullen på 500g men uh så gött och nyttigt!

Har du provat att blanda i banan i röran?

Nej kanske skulle pröva det... :)

Ja mina ätardagar får kosta vad de kosta vill, är det orbilox jag vill äta så får det vara så... *popcorn*:D

Timme
2011-01-26, 18:36
Nej kanske skulle pröva det... :)

Ja mina ätardagar får kosta vad de kosta vill, är det orbilox jag vill äta så får det vara så... *popcorn*:D

Haha fy vad nice! :D

MangeByggarn
2011-01-26, 18:49
Snabbt!!

MyoFusion Chocolate Peanut Butter eller Orbilox Choklad?

Eller rent av båda?

clappen
2011-01-26, 18:51
Snabbt!!

MyoFusion Chocolate Peanut Butter eller Orbilox Choklad?

Eller rent av båda?

Jag har inte smakat nån, men av andra trådar och recensioner att döma så skulle jag personligen tagit båda två (om det inte är en fråga om pengar). Dessa två är de jag kommer köpa när mitt nuvarande lager är slut på vanligt whey

Timme
2011-01-26, 21:09
Snabbt!!

MyoFusion Chocolate Peanut Butter eller Orbilox Choklad?

Eller rent av båda?

Orbilox är överlägset det godaste protein någonsin förutsatt att du rör ut dem med sked tills det blir som en smet. Fluffa inte, det tycker inte jag alls är lika gott.

Albin Eriksson
2011-01-26, 21:36
Snabbt!!

MyoFusion Chocolate Peanut Butter eller Orbilox Choklad?

Eller rent av båda?

Har inte smakat på Myofusions Chocolate Peanut butter, men rena chokladsmaken (myofusion) får se sig piskad av Orbiloxen tycker jag.
Dock lär du köpa ett gott protein hur du än gör... :)

Kim1003
2011-02-20, 13:16
Whey FX Blueberry smoothie är det godaste jag testat

mtlca
2011-02-20, 13:28
Whey FX Blueberry smoothie är det godaste jag testat

Då har du inte testat mycket.

Kim1003
2011-02-20, 13:31
Vad vet du om det? Alla gillar ju olika..

Chaliza
2011-02-20, 17:20
Protech Cookies n Cream ska va god, men onödigt dyrt!

Gasp
2011-02-20, 20:56
whey gold standard strawberry

TheGhr
2011-02-20, 20:57
Jag har stött på ett pulver. Hade bråttom så jag sprang in på Budo Fitness och köpte ett som jag tyckte såg bra ut. Det smakade så gräsligt så jag slängde burken. Minns inte märket tyvärr. Dyrt var det också så det sved ordentligt att slänga det :( Jag är verkligen inte kräsen men det där gick _inte_ att dricka.
Det är det jag säger! *flex* Jag la upp en tråd kring detta för några månader sen men den blev borttagen. De lurade även på mig en stor burk, 4kg+ nånting, av det vidriga märket Self Omninutrition. Choklad/Mint var min. Fast då ska man ändå inte tala om kaseinet i choklad: *bs*

Barba
2011-02-21, 20:05
Kolozzeum Pure Whey choklad är god.

tglr
2011-02-21, 21:29
Kolozzeum Pure Whey choklad är god.

Håller med här! Billigt också, win/win.

Mauriice
2011-02-23, 15:42
Min top tre lista:

1. Dymatize Elite Whey - Finns inget som kommer i närheten av det. Tyvärr lite dyrt och så tror jag inte att det finns i Sverige

2. Self Omninutrition 84% Micro Whey - Billigt, mycket protein och svingott

3. ON Gold Standard - Behöver ingen presentation

Jag blandar bara med mjölk, blir så otroligt mycket godare, plus så underlättar det att få i sig tillräckligt med Kcal/protein.

davvvan
2011-02-23, 17:56
Kolozzeum Pure Whey:

Choklad och päron/vanilj tycker jag är sjukt goda. Jordgubb är för sliskigt.

KidZap
2011-02-24, 04:08
Optimum nutrition, 100% Whey Gold Standard, choklad.

Quist
2011-02-24, 06:11
Whey FX är helt okej i mintchoklad och billig.
Men det godaste jag smakat hittills är 3 phase protein med chokladsmak!

eJohansson
2011-02-24, 11:04
Jag tycker att alla smaker på Fairings Complete Protein III är supergoda, även Eiselt Double Pro vanilj slinker ner lätt.

Mauriice
2011-02-24, 12:40
Whey FX är helt okej i mintchoklad och billig.
Men det godaste jag smakat hittills är 3 phase protein med chokladsmak!

Är faktiskt grymt sugen på att testa 3 phase nästa gång, Self Omninutrition har mycket goda smaker.

Hur blandar det sig med mjölk? Micro Whey Active från SO tenderar att klumpa sig nämligen så det är därför jag undrar.