handdator

Visa fullständig version : Före eller efter operation?


Zwiqo
2011-01-02, 00:18
Jo nu är det så att jag har P.C(Pectus Carinatum)/Kölbröst eller vad ni nu vill kalla det. (Ser ut ungefär såhär: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ab/Ben_Fraser_pectus_carinatum.jpg/250px-Ben_Fraser_pectus_carinatum.jpg fast lite mildare. Som ni sett i en annan tråd så hittade en vänlig själ en Atlet Klubb/gym som jag kan gå till trots att jag är under 16. Ska till vårdcentralen och förhoppningsvis få en remiss på måndag. Väntetiden är oftast runt ett halvår och efter det får man inte ta några som helst lyft under 3 månader (man får inte ens lyfta en bärbar dator). Så min fråga är: Ska jag börja träna före eller efter operationen? Vad tycker ni?

Mago
2011-01-02, 00:26
Jag ser bara positiva aspekter med att börja så snart som möjligt.

Wille005
2011-01-02, 00:28
Växer kölen om du köttar den?

Zwiqo
2011-01-02, 00:32
Växer kölen om du köttar den?

Jättekul... Knölen växer inte men den är gjord av brosk och ben (nåt sånt) så att kötta den skulle knappast vara smart.

the_matsson
2011-01-02, 15:50
Jag tycker absolut du ska börja träna innan, bara positiva effekter som någon annan sa. Även om du måste ta ett långt uppehåll sen så ger det ändå en förberedelse i och med att du kanske hinner lära dig tekniken i diverse lyft riktigt bra innan.

Hoppas operationen går bra!

Delerious
2011-01-02, 16:30
Sen är det också positivt att stärka kroppen om man ska opereras. Så träna på :)

Zwiqo
2011-01-02, 20:45
Ska ringa vårdcentralen imorgon och boka tid. Om jag inte får operera för att jag är för ung får det bli att försöka träna satt den syns mindre sen förhoppningsvis operera när jag blivit tillräckligt gammal. (född 1997) Tack för alla svar!