handdator

Visa fullständig version : Vågar man äta torkat kött från Vietnam


Hung
2011-01-01, 23:08
Har genom en bekant som varit i Vietnam fått tag i en påse torkat nötkött.
Frågan är om man vågar äta det. Hygienkollen i Vietnam är väl inte den bästa.

limenka
2011-01-01, 23:29
Måste du äta det?

Hung
2011-01-01, 23:33
Hehe, nä. Men det ser ju onekligen gott ut. Jag vill äta det, men vill samtidigt inte insjukna i något hemskt.

limenka
2011-01-01, 23:34
Det är svårt det där. Har ätit torkat kött från marknader men då var det iofs inte Thailand!

Mr.Sarkastisk
2011-01-02, 01:19
Bara onödigt att chansa.

Patarei
2011-01-02, 18:33
Själv skulle jag nog vara lite försiktig. Pratade med en kille i somras som bodde i Vietnam i ett halvår, och han berättade att köttet inte riktigt håller våran standard. Det var väldigt vanligt med fluglarver i kött m.m.

Torkat kött är dock väldigt gott. Beställde tio kilo med torkad buffel, alligator, känguru m.m ifrån USA och Australien för några år sedan. Det köttet var det absolut inget fel på :)
Första gången jag köpte kött ifrån Ebay.

jontet
2011-01-02, 20:39
Jag vet vad jag hade gjort, ätit upp det för längesen. Lukta, smaka, ät lite grann, måru fint imorrn ere bara o köra

tumme
2011-01-02, 20:58
Många åker till Vietnam och andra länder runt omkring och äter allt som ställs framför dom och det verkar ju gå bra. För att inta prata om vietnameserna själv.

Sverker
2011-01-03, 07:48
Vad gör Vietnamesarna själva med köttet ?

Finns några klassiska exempel. Palmblad. Ligger som dekoration i hemlandet medan vi åt upp dem. Sockerärtor. Wokas i asien medan de hamnar i grönsalladen här. Okunskap helt enkelt.


Jag har inga alls synpunkter på köttet. Bara köttet används som det är tänkt.

Lance Uppercut
2011-01-03, 08:01
Jag åt i alla fall kött i mängder när jag var i Vietnam och jag lever än (ej torkat dock).

lougreed
2011-01-03, 08:02
At inte. De ater hund och ratta, ta ej risken.

Patarei
2011-01-03, 11:47
At inte. De ater hund och ratta, ta ej risken.

Ser inget större fel med det. Skulle inte ha något emot att äta vare sig katt, hund, råtta eller påfågel så länge djuren har behandlats på ett bra sätt (vilket tyvärr inte alltid är fallet).

Har aldrig förstått vitsen med att särbehandla vissa djur.

Lance Uppercut
2011-01-03, 12:42
Ser inget större fel med det. Skulle inte ha något emot att äta vare sig katt, hund, råtta eller påfågel så länge djuren har behandlats på ett bra sätt (vilket tyvärr inte alltid är fallet).

Har aldrig förstått vitsen med att särbehandla vissa djur.

I svenskars fall är det nog för att vi ofta har hundar och katter som husdjur, moralfråga. Personligen skulle jag kunna käka det.