handdator

Visa fullständig version : Hjälp tränings schema!


Cevex
2011-01-01, 13:14
Hej, nu är det så att nu efter nyår så har jag tänkt mig att lägga upp min träning lite mera seriöst än vad jag tidigare har gjort. Jag lägger helst min tyngd på att bli snabb/uthållig och bra på löpning/cykling, men samtidigt som jag vill träna styrkelyftning lite mera kontrollerat än innan. Jag började träna HIIT i löpning mitten utav november, 2 gånger i veckan där jag sprintade 8 km/h 30sec och 16 km/h 30sec på löpband, (eller 1min 8km/h 30 sprint), jag sprang i cirka 15-20min varje gång, men 3-4 gånger totalt så alltså 1timma HIIT på samma dag med vila var 15:e minut.

Angående min styrkelyftning så är jag väldigt ny inom det området, har bara lyft i cirka 6 veckor nu, 3 gånger i veckan hemma, men helkropps pass då. Och nu vill jag ta det till gymmet i stället, så jag tänkte om jag delar upp de olika kroppsdelarna 3 gånger i veckan istället något sådant här:

Måndag - Vila
Tisdag - HIIT/löpning
Onsdag - Bicep, bröst /- lite mage
Torsdag - HIIT/cykling o löpning
Fredag - Axlar, Triceps
Lördag - HIIT/cykling
Söndag - Ben,rygg/-lite mage

Jag undrar då om detta skulle funka för att bibehålla min styrka samtidigt som jag bygger min kondition, jag tänkte att jag lägger ben passet innan vilodagen eftersom om jag tränar dem hårt på söndagen så kanske ett konditionspass dagen efter utav HIIT ta stryk på benen eller tillväxtsvilan..?

Har också en fråga angående efterträningsmaten, efter passen brukar jag dricka cirka 5DL lättmjölk och äta en banan, jag undrar om det är tillräckligt för att jag ska återställa mig fort om jag tränat hårt? Tidigare så har jag druckit en gainer pro istället för mjölk vid styrkepassen, men har nu istället valt att ta med mig lättmjölk, gör det någon större skillnad?