handdator

Visa fullständig version : Nervkläm(?)


kridan
2011-01-01, 02:00
Hejsan jag har tränat nu i ett par månader men nu sedan någon vecka tillbaka så när jag kör biceps övningar/ pullups/ armhäv m.m(träningar som aktiverar armarna) så käns det som när man slår armbåge i ett bord lixom, en stöt genom hela armen och jag känner mig inte riktigt bekväm i att träna när det känns så men å andra sidan vill jag inte minska i muskelmassa.
Vad tycker ni jag ska göra och vad tror ni är fel?

tdaman
2011-01-01, 02:52
Hej. Förstår precis vad du menar eftersom jag har haft det själv(har kvar det än)
Låter väl lite barnsligt men där jag är ifrån har vi alltid kallat den "cpknölen" Fick det för ungefär ett halvår sedan då hade jag en enorm smärta och jag kunde inte koncentrera mig på gymmet eller varken hemma heller för det värkte så mycket. Om du har samma som mig så kommer det bi bättre med tiden och du kommer kunna träna på som vanligt. Den enda jag lever med än idag är bortdomningar pga av det här i armen när jag lyfter tungt + att värken kan komma tillbaka lite titt som tätt.

kridan
2011-01-01, 12:10
Det värker inte utan det kommer bara som stötar, som om nerver flyttade sig ungefär.
Tror ni/du jag kan fortsätta träna på som vanligt nu eller låta det bättra sig?

kridan
2011-01-08, 00:22
Någon som kan svara?
Har fortfarande kvar denna "smärta", den kommer främst när jag tränar biceps och det gör inte ont men käns som en nerv eller något är i klämm, är det farligt att träna fast än det känns såhär?

FilipWT
2011-01-08, 00:31
Jag är nog inte rätt person att ta hjälp av, men jag hade liknande när jag främst tränade triceps. Tänkte inte så mycket på och tränade på, sen efter ett tag släppte det.

Annars råder jag dig att gå till en naprapat/kiropraktor.

kridan
2011-01-08, 12:35
Okej tack så mycket=)
Jo nu när jag tänker på det så kom det nog ungefär samtidigt som jag började träna triceps hårdare.

Aja jag kör på fast lite försiktigare hehe.