handdator

Visa fullständig version : Nästa år skall vara förändring för mig


Potatiskillen
2010-12-30, 23:54
Detta lär vara en av mina sista trådar som jag postar här. Jag vill trotsallt ta och tacka er för era svar och hjälp.

Jag fyllde 23-år för två veckor sedan och insåg att mycket har hänt men även också saker som jag lider av dagligen.

Hela kruxet och svaret varför mitt liv har sett ut om det gör är för att jag inte har hittat mig själv på riktigt, jag har just nu inget jobb att gå till men däremot så har min kontaktnät blivit starkare efter gymnasiet just för att jag inte är desperat ute efter fester.

Det där med att hitta sig själv och vara det antar jag att det innebär först och främst att man vågar stå för den man är, gillar jag att syssla med agility så skall jag absolut inte skämmas för det (det finns folk som helst låter bli att berätta vad det gillar). Det andra är väl att man vågar stå för det man säger och inte tycker som alla andra och att du hela tiden tänker "Jag har inget att förlora".

Det som gör många människor osäkra är oftast att det inte finner något värde i saker och ting, har jag tex två bra vänner som jag kan prata allt med så bör jag inte skämmas för att våga vara mer social på jobbet eller på krogen utan att folk tittar snett på en och att det känns humant (dvs att man kanske inte borde säga att ens arbetskamrat har en sne näsa tex).

Jag känner en glädje trotsallt, det finns trotsallt människor som tro på mig och som kan lita på mig.

Vad dum jag har varit som hela tiden har oroat mig under gymnasietiden vad alla andra skulle tycka och tänka om jag umgicks med paralellklassen och så vidare, fy fan så idiotiskt.

Jag är ärlig mot mig själv måste jag medge, under detta året så har jag skaffat två bra vänner nämligen. Jag kommer att ta med en av dem på en Eurotrip till sommaren alt. New York :)

Det låter barnsligt kanske, men om ni bara fick veta hur glad jag är som har lärt känna mig bättre och att allting går bara man frågar och inte agera så jävla mycket desperat, jag kör mycket på "Jaha, bara att ta nästa" och "Tråkigt för dej, du missar ju bara något" :D

Tack för mig och för att ni orkade läsa igenom ego posten och gott nytt år.

2011 skall bli ett bra år och då ska jag fan i mig se till det.

Zibbe
2010-12-31, 00:01
Skönt att höra! :) Rätt inställning där, nu ska jag bara lyckas komma in i den själv ;)

Musselbank
2010-12-31, 00:04
Jag tycker att du låter som en människa.

Shajjn
2010-12-31, 00:16
Vad bra. Lycka till!

Madame
2010-12-31, 00:54
Meh, ska du överge kolo? :(
Man kan faktiskt både vara sig själv, trivas med livet å tillvaron OCH hänga på kolo! Det du! ;)

stolpskott
2010-12-31, 00:59
Grattis antar jag :) Se till att komma tbx till kolo någon gång bara.

Olegh
2010-12-31, 00:59
Bra där! :) Om man ändå kunde uppbåda en liknande geist..

Gabriel174
2010-12-31, 05:56
meh, ska du överge kolo? :(
man kan faktiskt både vara sig själv, trivas med livet å tillvaron och hänga på kolo! Det du! ;)

+1 :)

Kwon
2010-12-31, 10:52
Come back when you feel like it Bro!

We'll be here for ya...

Gott Nytt År Potentäten!

Lellan
2010-12-31, 12:12
Meh, ska du överge kolo? :(
Man kan faktiskt både vara sig själv, trivas med livet å tillvaron OCH hänga på kolo! Det du! ;)

+1 Hang in here! Men gör det du mår bäst av, du ju välkommen tillbaks om du sticker!

Kram påre, lycka till med allt. :)

Bombur
2010-12-31, 14:14
Beundransvärt, lycka till Potatiskillen:thumbup:

stahlberg
2011-01-03, 12:14
Det viktigaste är väl att man trivs med sig själv och inser sitt eget människorvärde. Känslan av harmoni kommer inifrån.

Jag förstår inte varför man måste "se till" att 2011 blir ett bra år. Förstås kan man själv påverka mycket. Men mår man bra så blir året bra utan att man behöver "se till" det.

Jag tror många yngre människor dels bekymrar sig för mycket över vilken bild de ger utåt - över sin "image" - och dels tar för stor press på sig för att försöka leva upp till någon sorts idealbild av sig själva. När man (som jag) blir äldre inser man att man inte kan leva upp till sitt idealjag, det är lika bra att godkänna sig som man är.

Minimjölk
2011-01-03, 12:27
Just det där med att man som ung oftare bryr sig om hur man blir sedd i andras ögon leder ju till mycket grubblerier och osäkerheter för de flesta. När man inser att man är den man är, accepterar och faktiskt gillar den personen så blir livet mycket enklare. Det är ganska lustigt vilket annorlunda fokus jag i alla fall har på mig själv nu som 30-åring jämfört med när jag var 20. Till det bättre dvs, jag är betydligt mer medveten om mina brister och förtjänster och lägger väldigt lite energi på att grubbla över hur jag uppfattas. Istället lägger jag fokus på att ständigt förbättra mig själv inom de områden som jag prioriterar.

Ironiskt nog är de flesta 20-åringar livrädda för den dagen då de skall fylla 30år och bli gamla men för de allra flesta som nått dit så mår de mycket bättre då jämfört med när de var 20.

JB12K
2011-01-03, 16:10
gl hf