handdator

Visa fullständig version : anlitat PT


maximuscle
2010-12-30, 22:06
nån som anlitat en PT under en längre tid som lagt upp kost och träning åt en? skulle vilja höra vad ni tyckte, va det värt pengarna?

Crocker
2010-12-30, 22:07
Varför ska någon diktera upp din träning, när nog med tips finns på nätet? Seriöst.

Anvendarnamn
2010-12-30, 22:10
ja om du anlitar en som exempelvis andy så är det värt.

annars inte, det finns kolozzeum dessutom!

och många pt är bara skit, inte värt kan jag lova. HÄR du kan också bli en gratis:

http://msn.allastudier.se/artiklar/298-h%C3%A4r-pluggar-du-gratis-till-personlig-tr%C3%A4nare/

maximuscle
2010-12-30, 22:18
Varför ska någon diktera upp din träning, när nog med tips finns på nätet? Seriöst.


ja du crocker, tycker ditt svar var bra mkt oseriösare än min fråga! så skippa att svara istället!:smash:

maximuscle
2010-12-30, 22:20
ja om du anlitar en som exempelvis andy så är det värt.

annars inte, det finns kolozzeum dessutom!

och många pt är bara skit, inte värt kan jag lova. HÄR du kan också bli en gratis:

http://msn.allastudier.se/artiklar/298-h%C3%A4r-pluggar-du-gratis-till-personlig-tr%C3%A4nare/


tror också dom flesta e skit, skall man ha en, skall man som sagt ta nån som tävlar/tävlat och tränat under massa åtr själv. men nu va jag mest bara nyfiken vad folk tyckte om det, dom som anlitat nån.

raQblad
2010-12-30, 22:21
Beror väldigt mycket på vem som agerar PT. Gör du lite research om vem denna person är, och vad han/hon har för erfarenheter, utbildning, tidigare resultat, omdöme osv. så kan det ju visa sig att du antingen har att göra med en riktigt duktig person, eller någon som bara har en titel.

EDIT: Och man behöver ju inte ha tävlat eller tränat i tiotals år för att bli en bra PT.

hejhopp79
2010-12-30, 22:25
Det skiljer nog enormt mycket på PT och PT, samt beror det såklart på dina målsättningar med träningen.

Crocker
2010-12-30, 22:31
Beror väldigt mycket på vem som agerar PT. Gör du lite research om vem denna person är, och vad han/hon har för erfarenheter, utbildning, tidigare resultat, omdöme osv. så kan det ju visa sig att du antingen har att göra med en riktigt duktig person, eller någon som bara har en titel.

EDIT: Och man behöver ju inte ha tävlat eller tränat i tiotals år för att bli en bra PT.
+1

ja du crocker, tycker ditt svar var bra mkt oseriösare än min fråga! så skippa att svara istället!:smash:
Mitt svar var fullt seriöst, fast du räknar kanske bara med svar som du vill höra?

maximuscle
2010-12-30, 22:39
+1


Mitt svar var fullt seriöst, fast du räknar kanske bara med svar som du vill höra?


menr herregud crocker, e du dum eller gör du dig dum bara? om jag frågar efter nån som haft en PT och vad dom tyckte om det. tycker du det e en idiotisk fråga bara för det finns massa info på nätet???

Ape3
2010-12-30, 22:45
Det brukar finnas en massa information om gymmets PT:s upplagt på nätet så kolla runt på de gym du kan gå till.

Har själv ingen erfarenhet om det men är det en äldre person som också är stor så skulle jag ju lita mer på denne än en ung i gamet. Men det hänger ju på meriter så klart.

Linjedomarn
2010-12-30, 23:18
Beror väl på vem det är men lägg ner tid på att bli din egen PT istället :)

Baboom
2010-12-30, 23:29
nån som anlitat en PT under en längre tid som lagt upp kost och träning åt en? skulle vilja höra vad ni tyckte, va det värt pengarna?

Att anlita en duktig PT tycker jag absolut har sina fördelar. Av någon konstig anledning så ska de som börjar styrketräna kunna allt från början. Det är ju inte så att man hoppar att lära sig slå bollar innan man börjar golfa.

Det är en PT's jobb att hjälpa dig att nå dina mål. Samma sak om du ska tapetsera hemma. Visst kan du kasta upp några tapeter på väggen. Men kommer en målare dit så går det fortare, blir bättre och du kanske lär dig det grundläggande för att sätta upp tapeterna själv nästa gång.

För mig är en duktig PT någon som har mer intresse av det den gör än bara en kurs. Någon som har ett driv att uppdatera sig, läsa på och ta del av ny rön. Det andra är att du ska connecta med den här personen. Att ni tillsammans når målet.

Innan du väljer PT tycker jag att du ska skriva ner vilka mål du har. Då pratar jag inte om luddiga begrepp som "bra form till sommaren". Utan konkreta mål som tex. väga 70kg den 1 juli 2011. Lyfta 100kg i bänkpress 3 gånger.

Efter du har dina mål, tycker jag att du kan fråga några olika PT's och fråga hur de skulle ta dig till målet.

maximuscle
2010-12-30, 23:53
tack för ett vädldigt bra svar babboom!

Crocker
2010-12-30, 23:54
menr herregud crocker, e du dum eller gör du dig dum bara? om jag frågar efter nån som haft en PT och vad dom tyckte om det. tycker du det e en idiotisk fråga bara för det finns massa info på nätet???
Sa jag inte heller, så lättretlig som du är så sätter jag punkt.

Danne2k
2010-12-31, 00:23
menr herregud crocker, e du dum eller gör du dig dum bara? om jag frågar efter nån som haft en PT och vad dom tyckte om det. tycker du det e en idiotisk fråga bara för det finns massa info på nätet???

Han har inte sagt att det var en idiotiskt fråga, han gav bara sin syn på saken. Detta är ett diskussionsforum så mitt tips är tagga ned och sluta kalla folk för dumma saker utan anledning.

maximuscle
2010-12-31, 01:27
Han har inte sagt att det var en idiotiskt fråga, han gav bara sin syn på saken. Detta är ett diskussionsforum så mitt tips är tagga ned och sluta kalla folk för dumma saker utan anledning.


han svarade med en dryghet i sitt svar därav min irritation! men tycker du det bva ett bra svar så ok med mig... punkt för mig nu.

ThisIsTheOne
2010-12-31, 07:35
nån som anlitat en PT under en längre tid som lagt upp kost och träning åt en? skulle vilja höra vad ni tyckte, va det värt pengarna?

Ja, det är väldigt värt pengarna om du anser dig ha råd och väljer en PT/coach som vet vad han/hon pysslar med. PM:a om du undrar något specifikt.

Varför ska någon diktera upp din träning, när nog med tips finns på nätet? Seriöst.

Hur gammal är du?

Spridis
2010-12-31, 09:36
I min mening är en bra PT guld värd. När jag tog mina första staplande steg in i gymmet så hade jag som tur var min polare med som har 25+ års erfarenhet av styrkelyft och tävlande. Vad jag lärt mej av honom i frågan om teknik och upplägg är svårt att lära sej själv från internet. Han har också fungerat som "bromskloss" i början av min karriär när jag själv hade velat avancera fortare. Detta för att min kropp i lugn och ro skulle få tid att anpassa sej för kommande belastningar och tekniken finslipas.

Det är svårt att se om ryggen är rak vid marklyft med bara internet som hjälpmedel...

beckman88
2010-12-31, 09:53
Tråkigt att till och med folk som är träningsintresserade fortfarande har denna syn på personliga tränare.

LoTiX
2010-12-31, 10:10
När jag skrev upp mig på mitt nuvarande gym vart jag tvungen att genomgå tre sessions med en tränare. Riktigt nöjd över det hela - när man har en tränare med sig blir man sporrad och känner sig "tvingad" att ge sitt yttersta i varje set. Man orkar mer helt enkelt. Sedan är det alltid bra att få någon annans åsikt om ens träning samt teknik på utförandet.

emi23j
2010-12-31, 13:52
Alltså det beror ju helt på vad du är ute efter?

Om du är ute efter att må ett bra liv och kanske kapa några kilon är det definitivt inte värt det.
Om du är elit-satsande så är det mest troligt värt pengarna om du hittar en bra PT inom ditt område.

raQblad
2010-12-31, 14:33
Alltså det beror ju helt på vad du är ute efter?

Om du är ute efter att må ett bra liv och kanske kapa några kilon är det definitivt inte värt det.
Om du är elit-satsande så är det mest troligt värt pengarna om du hittar en bra PT inom ditt område.Jag skulle absolut vilja sæga att du ær ute efter att må ett bra liv och kanske kapa några kilon så kan det vara vært pengarna. En PT kan hjælpa dig med otroligt mycket, och behøver inte vara svindlande dyr heller, æven om det i slutændan bara ær Du som sætter værde i produkten du ska køpa.

emi23j
2010-12-31, 16:54
Jag skulle absolut vilja sæga att du ær ute efter att må ett bra liv och kanske kapa några kilon så kan det vara vært pengarna. En PT kan hjælpa dig med otroligt mycket, och behøver inte vara svindlande dyr heller, æven om det i slutændan bara ær Du som sætter værde i produkten du ska køpa.

Jag kan inte hålla med, men visst har du råd att lägga 5-600 kronor i timmen kanske det är värt det. Men man ska ju vara beredd på att det inte räcker med 1 pass.

Nu har jag inte helt koll på hur PTs jobbar men att få ett schema på både kost och träning (utan att PTn är närvarande på själva passen) kommer nog ändå dra iväg en bra bit.

Det finns mycket kunskap att få gratis och i längden är det väl bäst att man skapar sig grundlig kunskap om kost och träning hur som helst. Givetvis kommer man ju få det genom en PT också men priset är ju som sagt ganska saftigt för en motionär.