handdator

Visa fullständig version : Programförslag för överkropp


Felep
2010-12-30, 01:08
Tja!

Nu är det så här att jag tränar varje dag på gymmet dels för att bygga upp styrka och muskelmassa, och dels för att träna upp mitt knä eftersom jag skadade främre korsbandet för omkring en månad sen. Jag skulle vilja ha lite förslag på hur jag kan täcka alla muskler på på överkroppen på ett pass, eller om man ska dela upp det två pass så man inte kör allt på en gång. Just nu så kör jag bröst och triceps en gång och andra gången kör jag rygg och biceps, och mage tränar jag samtidigt som knät dvs de andra dagarna. Låter detta rimligt?

Lite info om min träning: Jag spelar fotboll men skadade just då knät för en månad sen. Jag har tränat på gym sedan i slutet på oktober vägde omkring 64 kg, väger just nu 68 kg, vill öka på mer! Jag är ungefär 177 cm lång. Skulle vilja ha tips på de bästa övningarna.

En veckas träning ser då ungefär ut så här då:
måndag: bröst/triceps
tisdag: knäprogram/mage
onsdag: rygg/biceps
torsdag: knäprogram/mage
fredag: bröst/triceps
lördag: knäprogram/mage
söndag: rygg/biceps

sedan fortsätter det så. Jag känner också att jag måste jobba mer med axlarna så om man kan trycka in det nånstans så skulle det vara bra.

Tacksam för någon respons!

McLR
2010-12-30, 01:12
Vila?

joasimo
2010-12-30, 01:19
Vila?

Han tränar väl inte dygnet runt? Nog får han vila.. vila kan man göra när man äter och sover. ;) Prova och utvärdera sen, jag kör 2-3ggr igenom kroppen under vissa perioder och ökar riktigt bra.

Kör axlar ihop med bröst och triceps!