handdator

Visa fullständig version : Hur var ditt träningsår 2010 ?


Iceeduck
2010-12-30, 00:07
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010? Vad gick bra? Vad gick
snett? Lärde du dig något vettigt? Några imponerande ökningar? Skötte du kosten? Vad vill ni förbättra nästa år?

Jag själv började gymma iår så som alla nybörjare gjorde jag bra och fina ökningar. Men eftersom jag är så ny har jag inte orkat sköta kosten rätt osv men det blir bättring till nästa år *flex*

Benjila
2010-12-30, 00:20
Cirka -40kg så jag är nöjd. Ser väldigt mycket fram mot 2011 då jag förhoppningsvis inom några få månader blir helt klar med viktnedgången för att sedan kunna fin slipa kroppen. Nu är det min tur att se bra ut på badstranden, time to shine :D

Även lärt mig väldigt mycket sedan jag började. När jag startade med min viktnedgång började jag i princip svälta mig och körde bara konditionsträning. Var efter ett tag som jag hittade hit till Kolozzeum och har lärt mig massor. (Är fortfarande "noob" så har mycket att lära)
Begreppet "deffa" var helt nytt för mig. Efter att läst runt lite här började jag att köra styrketräning och jag föll direkt för det så som många andra :)

Deceiver85
2010-12-30, 00:21
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Mediokert, med en fenomenal avslutning! (november och framåt)

Vad gick bra?
Tröjbänken gick bra fram till sommaren då jag oplanerat började tappa vikt och sedan gick det inte alls.

Vad gick snett?
Viktnedgången, som förstörde satsningen mot Bänk-SM 2010. Sedan bröt jag även båda tårna samtidigt i maj, vilket gjorde böj och marken lidande i typ två månader.

Lärde du dig något vettigt?
Efter att tröjbänken gått åt skogen upptäckte jag hur hopplöst svag jag blivit i rawstyrka, och under hösten och vintern har jag börjat göra något åt det. Nu ska jag låta allt vad bänktröjor heter ligga till september-oktober 2011 innan jag drar på mig dem igen.

Några imponerande ökningar?
Ökade 20kg i bänken med tröja, från 170kg till 190kg det första halvåret. Sedan jag la om träningen i november har jag äntligen börjat rubba och kunna träna med vikter i böj, bänk och marken som legat still i över ett år.

Skötte du kosten?
Nej, jag gick upp för snabbt fram till sommaren, och gick ner okontrollerat fram till hösten.

Vad vill ni förbättra nästa år?
1) Ännu bättre böjar och mark!
2) Kosten, framförallt vill jag hålla mig i viktklass 105kg.

ceejay
2010-12-30, 00:27
ganska mediokert.

Åsberg
2010-12-30, 00:29
Är lat så kopierar Deceiver85 rakt av.

Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Helt okej.

Vad gick bra?
Blivit starkare och större.

Vad gick snett?
Lite lat under vår och sommar. Även för mycket sjukdom.

Lärde du dig något vettigt?
Tja, får lite erfarenhet av att deffa.

Några imponerande ökningar?
Inte direkt.

Skötte du kosten?
Blivit bättre och bättre under året. Helt hundra på att 2011 kommer bli kalas.

Vad vill ni förbättra nästa år?
Lite mer kött. Prio ben och tuttar men lite mer overall också. Att verkligen slutföra deffen och en gång för alla slippa se ut som en säl. :D

Vill även öka mer i de tre stora!

Crocker
2010-12-30, 00:29
Ökat nästan 100 kg i böj, nästan 100 kg i mark, 25 kg i bänk.
Gått upp 20(?) kg, med endast 80-88cm midja. Otroligt bra år.

Dreas
2010-12-30, 00:32
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010? Vad gick bra?
Deffen, - ca 20kg.

Vad gick snett?
Bänk och böjtekniken, gör om gör väldigt rätt!

Lärde du dig något vettigt?
Man lär sig ofta mycket nyttigt under deff, 8mån hinner man inse en hel rad med grejer på.

Några imponerande ökningar?
Hmm, egentligen inte, började träna ordentligt igen i slutet av Januari, +30kg i marken på ett år ungefär.

Skötte du kosten?
Japp, i den grad jag fan sund för både kropp och psyke.

Vad vill ni förbättra nästa år?
Deffa mindre, högre grad av progression och ett lägre BF vid dietslut :)

Brickhead
2010-12-30, 00:37
Har inte gått så bra som jag hade hoppats, men har lärt mig mycket och ser fram emot ett nytt år då jag verkligen har mer kunskap och ska kötta!

limenka
2010-12-30, 00:41
Inga sjuka ökningar i treenigheten
Stabil vikt
Inga direkt visuella förbättringar
Samma kost
Ett helt Ok år.

difeddy
2010-12-30, 00:44
Gått upp 15 kg (till 80 kg på 180 cm) och har förmodligen samma BF procentuellt sett, kanske någon procentenhet högre. Har dock ökat säkert 35-40 kg i bänken, 100 kg i böjen och ungefär samma i mark. Riktigt, riktigt bra år, med andra ord.

Hung
2010-12-30, 00:47
Bara tränat i en och en halv månad så jag har väl inte så mycket att komma med, men +15 kilo i bänk och +5 kilo kroppsvikt är jag nöjd med. Sen är det väl kanske inte styrkan utan tekniken som blivit bättre.

Exdiaq
2010-12-30, 00:47
Rent år helvete

agazza
2010-12-30, 00:50
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
obefintligt pga pendlarjobb i norge

Vad gick bra?
slutet då jag slutade jobba i norge

Vad gick snett?
den enda korta träningsäsongen som blivit av i år har inte varit speciellt seriös eller haft mycket mentalt bakom

Lärde du dig något vettigt?
knäböj är roligt i powerrack, iaf när det går uppåt.
Att jag är otroligt less på att gå till gymmet efter 8 år.

Några imponerande ökningar?
tappat 8 kilo vikt sen toppnoteringen på 76 och ligger nu på 68~69 efter k*knorge pendlandet men har snart tangerant lutande hantelpressen igen på 35x12 (nåja halva vägen kvar*cry*)

har även tagit mig från noll knäböj till 90x1, för några dagar sen faktiskt. Är även nöjd med djupet då jag försöker gå tills röven tar i vaderna när jag tränar, var dock långt ifrån vid det här lyftet.

Ja det är flugvikter, men nu är jag tanig.


Skötte du kosten?
försökte så gott som det går att ligga på balans i norge, varken fetare eller tanigare, tappade dock 12 kilo på 2 år ändå.

Vad vill ni förbättra nästa år?
hitta motivationen till att orka vara seriös igen.

kalajset
2010-12-30, 00:53
Najs mall!

Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Helt OK överlag, men bättre får det allt bli till 2011.

Vad gick bra?
Övningsmässigt lossade marklyften rejält sedan jag började med flytande magnesium. Militärpressen gick även den fint, mycket dock beroende på "nybörjarökningar" i övningen då jag knappt kört den regelbundet tidigare. Två deffperioder, varav första gick OK, och den andra bättre tack vare mycket bättre deffupplägg än brukligt.

Vad gick snett?
Knäböjen gick knappast som på räls, behöver förändra upplägget i just denna övning inför 2011. Inte ökat så mycket i massa som jag önskat.

Lärde du dig något vettigt?
Att hoppa på det färdiga upplägget 5/3/1 var det bästa jag gjort för den ökade styrka i basövningar jag vill åt. Nu går träningen mycket fortare framåt än när jag bara körde efter egna upplägg.

Några imponerande ökningar?
Bra ökningar för egen del, men knappast imponerande i absoluta siffror. Ökningarna i de lyft man använder sig av i 5/3/1, sedan jag började med schemat för knappt ett halvår sedan, i princip samma kroppsvikt:

Bänk: 85x8 - 95x9
Militärpress: 45x12 - 45x23
Böj: 85x14 - 105x12
Mark: 137.5x5 - 190x3

Skötte du kosten?
Kosten kunde skötts bättre, men under bulk verkar det hursomhelst inte spela någon större roll hur kosten ser ut rent prestationsmässigt.

Vad vill ni förbättra nästa år?
1) Ökad styrka i alla basövningar, framförallt då knäböj
2) Bli grofv

Ademius
2010-12-30, 07:29
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Berg- och dalbana

Vad gick bra?
Fick bra resultat både en och två vändor

Vad gick snett?
Tappade all ork och motivation i somras när jag jobbade med ett väldigt fysiskt krävande sommarjobb. Jobbade kväll runt 5 dagar i veckan, varje vecka. Tappade 9 kg i kroppsvikt på mindre än ett halvår. Tappade 25 kg i mark : /

Lärde du dig något vettigt?
Vikten av att hålla kosten ordentligt och upprätthålla någon form av kontinuitet.

Några imponerande ökningar?
Återfick motivationen och tar nu nästan lika mycket i alla övningar med ett par undantag med avsevärt lägre kroppsvikt.

Skötte du kosten?
Inge vidare. Grisbulk i våras, svält under sommaren och under tidig höst. November och framåt har dock varit super.

Vad vill ni förbättra nästa år?
Kost, träningsupplägg, lära mig ännu mer, hitta motivation även när man är på en platå. Träningen måste alltid få prio, oavsett de ständiga störningarna i livet i övrigt.

TheGhr
2010-12-30, 10:31
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Gick ut starkt första halvan, gick sedan snabbt till noll fram tills för en vecka sen.

Vad gick bra?
Jag började läsa på.

Vad gick snett?
Psyket.

Lärde du dig något vettigt?
Jag har insett vikten(!) av maten för att lägga på sig även kvalitet. Förvisso kanske mer för mig då jag ändå inte lägger på mig fett.

Några imponerande ökningar?
Nej.

Skötte du kosten?
Nej.

Vad vill ni förbättra nästa år?
1, Vikten. Jag vill gå upp 10 kg kvalitet innan årets slut.
2, Mer seriös benträning. Om det är vad som krävs får jag låta en PF visa mig tekniken i benböj och liknande.

ViktorLarsson
2010-12-30, 10:56
Det bästa året av mina fyra år helt klart. Första gången jag någonsin fått en avslappnad inställning till kosten och träning. Känner mig helt befriad från ätstörningar, vågar äta mer och ökar bättre än någonsin både i volym och styrka. :)

/Peace.

Rikard Jansson
2010-12-30, 11:04
Relativt dåligt. Aldrig mer ens starta upp WoW.

Stefan J
2010-12-30, 11:06
Relativt dåligt. Aldrig mer ens starta upp WoW.

Haha, sedan jag lade ner WoW efter 5 års i princip missbruk har träningen skjutit i höjden för mig :D Och jag kan tänka klart igen, inte gå omkring i en konstant dimma. Finns bara fördelar!

Ristretto
2010-12-30, 11:06
]Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Lite upp och ner

Vad gick bra?
Framförallt marklyften gick väldigt bra förutom under ett par månader i början av hösten.

Vad gick snett?
Min viktnedgång där jag ville lite mer än jag borde.

Lärde du dig något vettigt?
Ha inte för höga mål med en deff utan att ha nog med muskelmassa.

Några imponerande ökningar?
Imponerande vet jag väl inte men här är några:
Bänk 26/10-09
70kg x6 i första setet

Bänk 20/12-10
95kg x5

Marklyft 27/10-09
140kg x2

Marklyft 7/9-10
180kg x5

Militärpress 29/10-09
40kg x7

Militärpress 8/12-10
55kg x5

Knäböj 7/11-09
80kg x8

Knäböj 9/10-10
115kg x5



Skötte du kosten?
Jo, för det mesta.

Vad vill ni förbättra nästa år?
1) Bli starkare!
2) Komma i bättre form till sommaren utan att tappa styrka.

Baboom
2010-12-30, 11:11
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Som alla år. Träningen är alltid ett kul inslag i mitt liv.

Vad gick bra?
Var i mitt livs form på min 30års dag.

Vad gick snett?
Inget direkt. Alla motgångar är erfarenheter för att kunna utveckla mig.

Lärde du dig något vettigt?
Att en AF tävling är bra mycket tuffare än vad man kan tro.

Några imponerande ökningar?
Mitt PB på 30chins och mina dips med 70kg i bältet.

Skötte du kosten?
Dietade stora delar av året, så absolut.

Vad vill ni förbättra nästa år?
Att ge mer av min tid till min sambos träning och stötta henne. Funkar ju bättre med träningen nu när hon inte är gravid.
Själv kommer jag jobba på att utveckla min lunchträning.

camilla
2010-12-30, 11:13
Mitt sämsta träningsår någonsin! Skador och Roaccutan. :( Men 2011, då jävlar! ;)

Turbo Rico
2010-12-30, 11:38
Mitt bästa år hittills, alla kategorier. Pers i böj, frontböj, mark, bänkpress, ryck och stöt med ca 20 kg i basövningarna och ca 10-15 kg i OL under året som gick.

Rikard Jansson
2010-12-30, 11:43
Haha, sedan jag lade ner WoW efter 5 års i princip missbruk har träningen skjutit i höjden för mig :D Och jag kan tänka klart igen, inte gå omkring i en konstant dimma. Finns bara fördelar!

Samma här. Så sjukt egentligen. Första vevan slutade jag träna, och då förstår man ju att det gick åt helskotta. Men nu senast fortsatte jag att träna, men började ändå gå back i alla övningar, tills jag slutade spela, nu börjar jag komma tillbaka.

Och ja, hur är den där dimman möjlig? Man blir ju helt konstig ^^

Hurtbulle
2010-12-30, 11:54
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Har lärt mig väldigt mycket, framförallt om hur man INTE ska träna/äta. Har ätit som en kratta och tränat lite för ostrukturerat under stora delar av året.

Vad gick bra?
Just nu känns det som att inte mycket alls gick bra, men samtidigt har jag uppskattat min träning stort, så livskvaliteten har förstärkts av träningen.

Vad gick snett?
Gjorde inte de stora prestationsförbättringarna jag siktade på.

Lärde du dig något vettigt?
Som sagt, hade ett för ostrukturerat upplägg under större delen av året. Viktig läxa för livet.

Några imponerande ökningar?
Maxade 63 kg x 3 reps i militärpress, vilket jag är nöjd med.

Skötte du kosten?
NEJ!

Vad vill ni förbättra nästa år?
Kommer konsekvent hålla mig till mitt kost/träningsupplägg. Det är i princip det enda som behöver åtgärdas.

rooz
2010-12-30, 12:20
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Jojobantning. Mesigt tränande i gymmet. Noll-koll.

Vad gick bra?
Dieterna. MM2K. Träningen årets sista 4 månader.

Vad gick snett?
Slutet av första dieten. Att äta och träna "normalt".

Lärde du dig något vettigt?
Att ge allt, oavsett dag och tid är A & Ö för att nå resultat. Släpp gränserna och att frigöra ilska till träningen.

Några imponerande ökningar?
Från 83,5 i bänk till 105. Ganska nöjd då detta skedde på ca 2,5 månader.

Skötte du kosten?
Bitvis, men oftast inte.

Vad vill ni förbättra nästa år?
Följa planen, träna för att nå målen. Fotsätta att undvika sena kvällar med för mycket sprit och träna hårdare, smartare och mer dedikerat än 2010

Rikard Jansson
2010-12-30, 12:27
Jag vill också göra en såndär rolig sak

Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Dåligt egentligen, eller ja, det beror på hur man ser på det. Hur mycket kan man egentligen önska att man ökar i övningarna @ samma kroppsvikt?

Vad gick bra?

Breddade greppet i bänk, det var nog en smart idé

Vad gick snett?

Mark&Knäböj har väl stått typ still, vilket är märkligt.

Lärde du dig något vettigt?

Treo=dåligt.

Några imponerande ökningar?

Nej, kan jag väl inte påstå. +20 kg i bänk på samma KV är inte mycket att stoja över på ett helt år?

Skötte du kosten?

Har inte så jäkla mycket att sköta, men det har väl gått fint. Gått upp 4 kg på 5 månader eller något sånt.

Vad vill ni förbättra nästa år?

Vill ta mer i bänk, mark, böj, i den ordningen. Börja träna underarmar, vader och nacke mer seriöst.

Westan
2010-12-30, 12:34
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Bra fram tills december. Då vart det lite si och så med träningen. Men allt som allt så har jag gått ner 17 kg.

Vad gick bra?
Allt, började träna i början av Januari iår så ökade från ca 40-95 i bänk. 50-130 i böj och 50-150 i mark. Hade i princip aldrig gymmat innan.

Vad gick snett?
Kosten och viktnedgången nu på slutet. Tappade motivationen, men nu är den tillbaka!

Lärde du dig något vettigt?
Massor! Om kost, träning och mycket mycket mer!

Några imponerande ökningar?
Japp, se ovan.

Skötte du kosten?
Till och från, några månader skötte jag det riktigt bra, några mindre bra och några var helt katastrofala.

Vad vill ni förbättra nästa år?
1) Ännu bättre böjar och mark!
2) Kosten

dupper
2010-12-30, 14:16
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Sådär, fortfarande för många veckor/pass som träningen försvann. Stått i princip stilla med vikter i övningar, en del ökningar i komplement bara.

Vad gick bra?
Har ändå gainat massa (antar jag, visuellt lika tjock men upp 2-3kg)

Vad gick snett?
Lathet, missade pass, småskadad i rygg blev en hård smäll då ben försvann ett tag samt att roddar var ett problem. Har gått bättre framåt slutet av året dock!

Lärde du dig något vettigt?
Att jag måste få till formen för att kunna göra vettiga böj. Att skärpa till mig ytterligare för att komma närmare långsiktiga mål, som bara kryper närmare och närmare..

Några imponerande ökningar?
Nej. :(

Skötte du kosten?
Nja. Ville ju få till en deff under våren, men avbröts. Ville få till en under hösten, men avbröts. Men har ju inte blivit tjockare, och ändå gainat lite massa gissningsvis.

Vad vill ni förbättra nästa år?
Komma i form. Gaina mer massa än detta år. Vara i bra form på en utsatt målvikt.

zam_zap
2010-12-30, 14:26
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Riktigt bra då motivationen och viljan alltid har funnits att dra till gymmet

Vad gick bra?
Ihållande kontinuerlig träning. Absolut största skillnaden mot förut. Alltid tränat, men det har alltid blivit uppehåll. Tog tag i träningen efter sommaren -09 med 3dagar i veckan vilket ökades på allteftersom. 2010 bestämde jag mig för att träna 6dagar i veckan och det har jag kört på hela året. En vilovecka före sommaren och efter pga semester, samt en däremellan pga en MC olycka. Annars har det rullat på, har även blivit 7dagar/vecka ganska många gånger nu senaste månaderna.

Vad gick snett?
Mycket tung träning och jag har varit skadefri hela tiden, så någonting måste jag ha gjort rätt. Körde min första deff inför sommaren med startvikt på 85kg och tänkte att gå ner till 80kg skulle räcka gott och väl. När jag låg på 78kg var jag fortfarande inte nöjd, men motivationen försvann mycket på att jag var så inställd på att -5kg skulle räcka gott och väl.

Lärde du dig något vettigt?
Mat och framför allt mycket mat om man vill få resultat med sin träning. Har alltid ätit bra mat men för lite. Med maten så kom verkligen resultaten för mig.

Några imponerande ökningar?
Bänkpress körde jag inte seriöst i början, enbart hantelpress. Började med bänken vid nyår och fick då upp 100kg. Tre månader senare klarade jag 120kg innan deffen startade. Nu efter sommaren, en bit in i bulken, small det till på ett bänkpass och det blev rekordslakt. Hade som mål att ta 130kg det passet, men det slutade tillslut på 137,5kg. Har även blivit mycket starkare i roddövningar.

Skötte du kosten?
Alltid. Maten och sömnen har varit väldigt viktigt för mig enbart för att kunna tränat så som jag har gjort.

Vad vill ni förbättra nästa år?
Min första deff måste jag ändå se som en besvikelse. Men det är inte så lätt första gången när man inte vet vad som väntar. Så nu kommer jag starta en ny i början av februari och ha som mål att tappa minst 10kg. Kommer att ha en viktstart på 88kg och denna gången ska ådrorna fram på magen.

Med deffen så ska jag försöka trappa ner på min träning. Träna varje dag under diet håller inte så 3-4dagar i veckan får räcka så ska jag försöka lägga resten av tiden på andra saker som jag måste ta tag i. Som min vardag ser ut nu så hinner jag inte med annat än att sova träna, stressa i mig mat innan det är dags för jobb. Men jag har tyckt att det har varit värt det.

Nielsen
2010-12-30, 15:37
Jag började, så det får räknas som grymt positivt! 2011 blir förhoppningsvis en bra fortsättning på den inslagna vägen.

bulldozer
2010-12-30, 15:50
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?

Aldrig tränat så lite (dvs. sen jag började träna), sovit så lite, ätit så dåligt och varit så stark.


Vad gick bra?

Jag blev starkare trots usla förutsättningar nattjobb + dagstudier = uselt med
sömn och tid/ork till träning.

Vad gick snett?

Jag har plussat på 10kg minst (som jag definitivt inte behöver)

Lärde du dig något vettigt?

Less is more, lyssna på kroppen osv.


Några imponerande ökningar?

Nje, sämre kondis men bättre i böj och mark. Tyvärr suger min bänk fortfarande.

Skötte du kosten?

Nej.

Vad vill ni förbättra nästa år?

Sömnen och kosten så småningom, har en termin kvar att plugga och sen är
det nog bara jobb (hoppas jag).

Mapa
2010-12-30, 15:59
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?

kung kung kuuuung.

Vad gick bra?
Jag tog mitt svenska juniorrekord i böj. först 370.5kg sen 375kg.
knäckte 900kg totalt (och +500 poäng) med 918kg på DM.
efter junior em gick allt bra. utom...

Vad gick snett?
dräktmarken. trots rejält ökad rawstyrka.


Lärde du dig något vettigt?
ja. jag lärde mig att träna smartare. jag har enormt mycket mer träningskunskap nu än vad jag hade för sex månader sen. främst gällande periodisering och att planera min träning överlag.


Några imponerande ökningar?
förra årsskiftet va mina raw-PBn
255x1 böj
160x1 bänk med stopp
292.5 mark

nu har jag gjort
270x4 i böj
180x1 bänk med stopp lätt.. samt 165x3 med stopp och FU. så jag ligger nog närmare 190 nu.
300x2 mark

sen om det är imponerande eller inte kan inte jag svara på. men jag är nöjd.

Skötte du kosten?
helt okej.. blir bättre och bättre. 2009 va skandal.

Vad vill ni förbättra nästa år?
egentligen inget. sista månaderna har jag verkligen hittat rätt spår. det tänkte jag fortsätta på . målet för 2011 är +800kg totalt med endast bälte.

mpersson
2010-12-30, 16:31
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Till början bra. Men efter juli blev allt sket bra ! (Då jag började tävla)

Vad gick bra?
Styrkeökningar, och att ha kommit fram till ett bra grund upplägg jag daltat med sen april.

Vad gick snett?
Blev silver på SM, jävligt nöjd. Men silver är inte guld.

Lärde du dig något vettigt?
Ja. Lärde mig av mina misstag om man tänker på mina träningsförberedelser till SM. Hade kunnat få 2,5-5kg extra om jag gjort som jag vet nu.

Några imponerande ökningar?
Nja, ökat mitt 1RM i bänken med 40 kg sen förr november. Om jag sätter min 3a imon så har jag ökat mitt 3RM i bänken med 10kg på 3 månader.

Skötte du kosten?
Ja hyfsat.

Vad vill ni förbättra nästa år?
Mina träningsförberedelser till tävling och min ivrighet att prova olika upplägg. Samt SM guld ;)

Gabriel174
2010-12-30, 16:38
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Hyffsat, lärt mig mycket och hoppas på att nästa år blir ännu bättre.


Vad gick bra?

Gått upp en 10kg~i KV och ökat vikterna hyffsat. Formen är bättre än innan, men långt ifrån nöjd med allt. Lärt mig en del om träning...

Vad gick snett?
Skada vilket ledde till att jag var borta någon månad. Semester i 1-2 månader som gjorde att jag tappade mycket + att jag inte kunnat träna så ofta som jag vill eftersom att jag haft för mycket plugg... dessutom så vill jag öka mer i vikt.

Lärde du dig något vettigt?
Ganska mycket.

Några imponerande ökningar?
Ökat en 70kg i marklyft, 20-30~i bänk och 20~i böj typ. Nöjdast med marken.

Skötte du kosten?
Kan man absolut inte påstå.

Vad vill ni förbättra nästa år?
1) Starkare
2) Upp i vikt
3) Bättre form
4) Träna bättre

Minimjölk
2010-12-30, 16:48
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Mediokert, körde några enstaka gympass i våras och lite på hemmafronten i somras, annars uppehåll
Vad gick bra?
Vilan har i alla fall läkt alla småskador.

Vad gick snett?
Tappat ambitionen samt motivationen.

Lärde du dig något vettigt?
Att ta längre uppehåll utan någon som helst träning och dålig kosthållning gör det tufft att komma tillbaka igen, genom ok kost och sporadisk träning skulle utgångsläget vara ofantligt mycket bättre.


Några imponerande ökningar?
Midjemåttet. ;) I övrigt idel minskningar, armarna börjar kännas som överkokta spaghetti

Skötte du kosten?
Nej, har ätit riktigt illa under året, har misshandlat kroppen med att svälta periodvis och ät mig mätt på skit i andra perioder. Kan bara bli bättre.

Vad vill ni förbättra nästa år?
Jag vill få tillbaka motivationen att röra på mig igen, vet att jag mår mycket bättre när jag väl kommit igång.

Hemi
2010-12-31, 17:28
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010? Vad gick bra? Vad gick
snett? Lärde du dig något vettigt? Några imponerande ökningar? Skötte du kosten? Vad vill ni förbättra nästa år?

Jag själv började gymma iår så som alla nybörjare gjorde jag bra och fina ökningar. Men eftersom jag är så ny har jag inte orkat sköta kosten rätt osv men det blir bättring till nästa år *flex*

Coolt, lycka till.

För första gången skiter jag i planer och mål med styrketräningen. Det får bli sporadiskt hädanefter. Enda övningen jag kan tänka mig PB eller så får bli marklyft eller antal chin-ups kanske. Det räcker. Jobb och andra aktiviteter får sköta min kropp. När det gäller mat skall jag nog äta mer bär och frukt, sedan sakta men säkert göra mig till vegetarian, för resten av livet.

hejhopp79
2010-12-31, 18:08
Jag är starkare än jag någonsin varit, så jag är nöjd på det hela taget.

Linjedomarn
2010-12-31, 22:24
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Okej till en början men sjukt bra efter sommaren.

Vad gick bra?
Ökat i vikt 5 kg. Ökat rejält mycket i knäböj och marklyft och det fortsätter uppåt.
Vad gick snett?
Gick upp mina 5 kg sen under sommaren skötte jag verkligen inte kosten och det blev även lite träning pågrund av mycket jobb. Därför gick jag ner mina 5 kg igen men nu är jag nästan uppe på min önskade vikt:). Även bänkpress har gått dåligt.

Lärde du dig något vettigt?
Oj, nästan allt jag vet fick jag lära mig under 2010 så det är något som har ökat väldigt mycket:)

Några imponerande ökningar?

Böj: 60x12 - 100x12
Mark: 50 x 12 - 90x12

Skötte du kosten?
Innan sommaren - halvt
under sommaren - inte alls
efter sommaren - mycket bra

Vad vill ni förbättra nästa år?
Ligga på stadiga 62kg (ca 60 nu) och sedan utveckla mycket bra styrka.
Vem vet vad som händer 2011, kanske blir en ökning till nästa viktklass?

KalleKanin
2011-01-01, 02:47
Har ökat alla övningar jag kört. Börjat köra ganska seriöst. Kommer bli ett bra träningsår detta.

Galningen
2011-01-01, 03:44
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Kort men trevligt.

Vad gick bra?
Upp cirka tio kilo, dugliga ökningar i bänk och mark, sämre i böj.

Vad gick snett?
Baksida lår och axlar som jävlas. Min oförmåga att äta då jag inte tränar.

Lärde du dig något vettigt?
Nepp.

Några imponerande ökningar?
Nybörjarökningar, räknas inte.

Skötte du kosten?
Då jag tränar, ja. Under uppehåll pga av sjukdom, bortresa osv, nej.

Vad vill ni förbättra nästa år?
Skärpa till kosten även då jag inte tränar och bli av med alla skador.

Onigiri
2011-01-01, 09:41
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Riktigt bra. Ökade i princip 20-30kg i alla basövningar och rejält med muskelmassa så till och med SL veteranerna märkte av det ;)

Vad gick bra?
Första halvåret gick bänkpress och knäböj bäst, sedan tog det stopp och ryggen tog över helt.

Vad gick snett?
Blev nog ett eller två ägg för mycket.

Lärde du dig något vettigt?
Man kan inte överträna så länge man överäter, oavsett vad era studier säger.

Några imponerande ökningar?
Bänk 100 -> 125
Böj 110 -> 130
Mark 150 -> 175
Kronlyft 200 -> 260
Jag är nöjd, imponerande vet jag inte. Känns väl ganska standard vid grisbulk (sommaren).

Skötte du kosten?
Ja, lite för bra kanske.

Vad vill ni förbättra nästa år?
Formen och teknik, reppa nuvarande max.

Scratch89
2011-01-01, 10:31
Nä fan. Det är väl ungefär samma som för ett år sen, men jag tror nog att jag ökat lite grann muskulärt iaf.

von huff
2011-01-01, 10:41
minimal ökning i bänken, ingen ökning i marklyft, liten ökning militärpressen.I curls,shrugs och andra små övningar så har det skett små ökningar här och där men har även förlorat styrka i endel övningar.Inget vidare träningsår då jag tappade mycket vikt och har plågats av skador och sjukdomar

The Truth
2011-01-01, 16:37
Jag gav "byggarsplittar" en seriös chans, och provade även på att träna efter "kontakt". Det gick åt skogen.

Förutom den lilla perioden så har det gått fantastiskt bra. Bra ökningar, ätit gott, ökat min LBM lite, blivit snyggare för min kroppsvikt etc.

nam
2011-01-01, 19:22
Hur skulle du sammanfatta ditt träningsår 2010?
Mångsidigt

Vad gick bra?
Marklyft, knäböj och dips toppar statistiken

Vad gick snett?
Fetten som i profil förstörde träningen under sommaren och en tid framåt dock uppskattades den av övrigt folk på beachen.
Hela träningsupplägget hamna på fel spår pga. Studierna

Lärde du dig något vettigt?
Nya övningar, kombinationer samt tekniker. Också att bl.a. Deff är en process som tar enn längre tid, märkte jag i samband men min första deff någonsin.

Några imponerande ökningar?
Bänkade 100 för snart ett år sedan och bibehöll den vikten i lite mer än 11 månader för att öka ytterligare 5kg.
Mark: 140-170
Knäböj: 80-110
Dips: kroppsvikt (~70kg)-kroppsvikt + 50kg

Skötte du kosten?
gick ner okontrollerat i samband med deffen men i övrigt ganska bra.

Vad vill ni förbättra nästa år?
1) bättre resultat i basövningarna samt väcka okända och svagare myskelgrupper.
2) Kosten, framförallt vill jag minska fett% och bibehålla muskelmassan.