handdator

Visa fullständig version : Föräldrafritt


Cilia
2010-12-29, 20:36
Någon annan som ser den serien på Kanal 5 nu? Intressant projekt och hur socialt umgänge fungerar och inte fungerar. Undra hur det skulle se ut i Sverige.

Osten80
2010-12-29, 21:06
Undra hur det skulle se ut i Sverige.

Som en blandning av Barnen i Bullerbyn och Paradise Hotel, fast då för åtta och elva år gamla ungar. That's some nasty shit right there.

Cilia
2010-12-29, 23:02
Som en blandning av Barnen i Bullerbyn och Paradise Hotel, fast då för åtta och elva år gamla ungar. That's some nasty shit right there.

Vilken bra sammanfattning, riktigt bra.

Mamman till killen som lämnade sammanfattade det bra. Det är vi föräldrar som är ansvariga för hur våra barn har blivit. Det är ingen tjej som vill ha en kille som bara sitter i stolen och inte kan göra något själv.

Men jäkla va snabbt dom blev elaka mot varandra iaf tjejerna.

Tolkia
2010-12-30, 01:12
Men jäkla va snabbt dom blev elaka mot varandra iaf tjejerna.
Barn och ungdomar är ju som vuxna. Möjligen med lite färre hämningar/lite mindre polityr. Så det säger sig självt.

Exdiaq
2010-12-30, 01:36
Hoppas på att det är i klass med Flugornas Herre!

Nitrometan
2010-12-30, 08:21
Får de ha vapen?

Cilia
2010-12-30, 11:26
Barn och ungdomar är ju som vuxna. Möjligen med lite färre hämningar/lite mindre polityr. Så det säger sig självt.
Tänkte precis samma sak och det gör inte att man blir varken glad eller imponerad över mänsligheten.


Får de ha vapen?
Vattenpistoler/gevär som det tog killarna 1 sekund att hitta och sen så var det bara vattenkrig tills de däckade. Någon mat klarade de inte av att laga så de blev grinigare och hungrigare för varje minut. Tyckte jag såg att någon kom på den briljanta idén att fylla dom med hett/varmt vatten men jag kan ha sett fel.

z_bumbi
2010-12-30, 11:34
Hoppas på att det är i klass med Flugornas Herre!

Det var min första tanke, den andra var en japansk film som jag har glömt bort vad den heter (skolklass på ö med olika typer av vapen).

Edit: Battle royale

AngryFinnishGuy
2010-12-30, 11:37
Det var min första tanke, den andra var en japansk film som jag har glömt bort vad den heter (skolklass på ö med olika typer av vapen).

Lite OT, men vad fan heter den filmen?

Någon?

Mantus
2010-12-30, 11:40
Det var min första tanke, den andra var en japansk film som jag har glömt bort vad den heter (skolklass på ö med olika typer av vapen).

Edit: Battle royale

Battle Royale. En riktig klassiker.

Nitrometan
2010-12-30, 12:06
Vattenpistoler/gevär som det tog killarna 1 sekund att hitta och sen så var det bara vattenkrig tills de däckade. Någon mat klarade de inte av att laga så de blev grinigare och hungrigare för varje minut. Tyckte jag såg att någon kom på den briljanta idén att fylla dom med hett/varmt vatten men jag kan ha sett fel.
Jahapp.

Då var det värre än jag trodde.

Tur att jag inte tittade.

hultman
2010-12-30, 12:11
Herregud. Hade de VARMT vatten i vattenpistolerna? Vem tänker på barnen? Ingen. Det kunde ju ha bränts lite.

För barn är elakheterna mer accentuerade och hämningarna färre. Förmodligen sevärt för att sedan kunna använda fenomenet i en diskussion kring moral.