handdator

Visa fullständig version : Mina knän åker fram långt vid knäböj


Gosti123
2010-12-28, 22:00
Är detta farligt? Ska det undvikas? Isåfall, varför är det farligt?

Arf Pingvin
2010-12-28, 22:45
Det är inte direkt farligt. Det kan begränsa vikterna du kan använda. Det kan vara svårare att nå djup enligt styrkelyftsregler. Det belastar benen mer än baksida/rygg så det kan vara bättre benträning.

tumme
2010-12-28, 23:01
Var en lång tråd om det nyligen, tror diskussionen slutade med att det belastar knäna mer så det borde undvikas vid skada eller liknande men för friska knän är det inga problem. Är ju många tävlande osv som har kört med knäna långt fram under många år.

jokem
2010-12-28, 23:58
Alla kommer säga olika här men vill du lyssna på sjukgymnaster så ska du försöka hålla tillbaka dom, ev skjuta bak höften/rumpan mer. Jag litar inte på sjukgymnaster, de vill bara behandla en med värdelösa metoder och tjäna pengar (oftast, inte alla)

ceejay
2010-12-29, 00:00
Nej det är inte farligt. Om det krävs för att du ska kunna sitta fint i botten så kan du göra det.

killenigrillen
2010-12-29, 09:53
Alla kommer säga olika här men vill du lyssna på sjukgymnaster så ska du försöka hålla tillbaka dom, ev skjuta bak höften/rumpan mer. Jag litar inte på sjukgymnaster, de vill bara behandla en med värdelösa metoder och tjäna pengar (oftast, inte alla)

Jag lyssnar inte på folk som inte vet vad dom snackar om, dom har inte en suck om ämnet i fråga och bryr sig inte ett dugg om du skadar dig eller inte. Dessutom vet dom inte vad dom snackar om, sade jag att DU även inte vet vad DU snackar om?