handdator

Visa fullständig version : Träna efter lunchen?


rainbow87
2010-12-28, 13:59
Jag brukar träna efter frukosten i vanliga fall, så att man efter träningen äer en stor måltid. Nu undrar jag om man kan träna efter lunchen istället, vet att man KAN, men vad ska man äta efter träningen då? det är ju några timmar kvar till middagen då...

rooz
2010-12-28, 14:02
Och det går inte att träna före lunch?

Tacos
2010-12-28, 14:07
Brukar ta EAA direkt efter, sedan en vassledrink någon timme efter, sedan mat någon timme efter det.

Ingen aning om det är "opti" men väldigt praktiskt och smidigt i alla fall.

rainbow87
2010-12-28, 14:11
Och det går inte att träna före lunch?

inte om man går upp vid 13 och äter lunch då man jobbat natt, tyvärr, och på kvällen är gymmet översvämmat.

rainbow87
2010-12-28, 14:14
Brukar ta EAA direkt efter, sedan en vassledrink någon timme efter, sedan mat någon timme efter det.

Ingen aning om det är "opti" men väldigt praktiskt och smidigt i alla fall.

Jag är ingen expert, men jag tror inte att det är opti. Kroppen, musklerna, skriker väl efter mat efter ett pass. Men det kanske funakar för dig :)

Tacos
2010-12-28, 14:16
Jag är ingen expert, men jag tror inte att det är opti. Kroppen, musklerna, skriker väl efter mat efter ett pass. Men det kanske funakar för dig :)

Tror att musklerna skriker efter protein, sedan bryr den sig knappast om proteinet kommer från 400 gram kyckling eller en vassle drink.

Sedan kan du ju vara hungrig efter gymmet, men det är ju en annan sak.

hertzman
2010-12-28, 14:21
Tror att musklerna skriker efter protein, sedan bryr den sig knappast om proteinet kommer från 400 gram kyckling eller en vassle drink.

Sedan kan du ju vara hungrig efter gymmet, men det är ju en annan sak.
Vill du stimulera proteinsyntes maximalt är ett snabbt protein att föredra följt av ett riktigt mål mat lite senare.

Eddie Vedder
2010-12-28, 14:22
inte om man går upp vid 13 och äter lunch då man jobbat natt, tyvärr, och på kvällen är gymmet översvämmat.

Men när börjar du jobba igen då? ta en proteindrink, dra och träna och sedan hem och ät. Eller äter hela familjen klockan 13?

Tacos
2010-12-28, 14:23
Vill du stimulera proteinsyntes maximalt är ett snabbt protein att föredra följt av ett riktigt mål mat lite senare.

Precis, det var väl det jag skrev i första inlägget ;)

rainbow87
2010-12-28, 14:32
Men när börjar du jobba igen då? ta en proteindrink, dra och träna och sedan hem och ät. Eller äter hela familjen klockan 13?

Jag är ledig idag. Jag håller mig knappast på en proteindrink innan träningen, när jag vaknar så skriker magen efter nått mer än bara det. Annars tar jag EAA. Men är det dumt att äta lunch och sedan träna 2,5 timme senare och äta efter det? det går ju iaf cirkus 4,5 timme innan nästa måltid då

rainbow87
2010-12-28, 14:46
Precis, det var väl det jag skrev i första inlägget ;)

Ja, men jag tor knappast att han menar några timmar senare, som du skrev.

Tacos
2010-12-28, 14:50
Ja, men jag tor knappast att han menar några timmar senare, som du skrev.

Du skrev några timmar efter i ditt första inlägg. För mig är det 2-3 timmar.
Då tycker jag mitt upplägg funkar, men är det 4-5 timmar så är det en annan sak.
Personligen skulle jag aldrig träna om jag inte kunde äta på 4-5 timmar efter passet. Jag har lyxen att alltid kunna äta direkt efter mina pass :)

rainbow87
2010-12-28, 14:54
Du skrev några timmar efter i ditt första inlägg. För mig är det 2-3 timmar.
Då tycker jag mitt upplägg funkar, men är det 4-5 timmar så är det en annan sak.
Personligen skulle jag aldrig träna om jag inte kunde äta på 4-5 timmar efter passet. Jag har lyxen att alltid kunna äta direkt efter mina pass :)

Det jag menar med några timmar är att det är för lång tid från lunchen till middagen, om man ska vara exakt. Men man kan kanske lösa det genom att, som jag skrev och frågade eddie, träna 2,5 timme efter lunchen och sedan äta efter träningen, det går ju iaf 4,5 timmar där.

Tacos
2010-12-28, 14:56
Det jag menar med några timmar är att det är för lång tid från lunchen till middagen, om man ska vara exakt. Men man kan kanske lösa det genom att, som jag skrev och frågade eddie, träna 2,5 timme efter lunchen och sedan äta efter träningen, det går ju iaf 4,5 timmar där.

Japp, så skulle jag absolut göra!

rainbow87
2010-12-28, 14:59
Japp, så skulle jag absolut göra!

Då ska jag se till att göra så Mr. Taco! ;)

Commando1980
2010-12-28, 15:06
Jag brukar träna efter frukosten i vanliga fall, så att man efter träningen äer en stor måltid. Nu undrar jag om man kan träna efter lunchen istället, vet att man KAN, men vad ska man äta efter träningen då? det är ju några timmar kvar till middagen då...

mat?

Eddie Vedder
2010-12-29, 09:04
Det jag menar med några timmar är att det är för lång tid från lunchen till middagen, om man ska vara exakt. Men man kan kanske lösa det genom att, som jag skrev och frågade eddie, träna 2,5 timme efter lunchen och sedan äta efter träningen, det går ju iaf 4,5 timmar där.

Ja så kan du göra.

Men annars är det ju inget fel i lite hungerkänsla under passet. En macka med makrill i tomatsås när du vaknar, träna och sedan en större lunch. Men även det där funkar ju såklart.