handdator

Visa fullständig version : somnar nästan efter varje övning :S


ToughLove
2010-12-27, 18:06
är detta normalt? men efter nästan varje övning jag kör blir jag så slut att om jag blundar en lite längre stund somnar jag nästan till :S? kör så tungt jag bara kan, kanske har nått med det att göra ?*gah!*

1911
2010-12-27, 18:27
Låter som att du borde gå till en läkare och kontrollera din cardiologiska hälsa!

machine gun
2010-12-27, 18:35
Lågt blodtryck?

mixedskills
2010-12-27, 19:51
Stressad? Sovit dåligt någon längre tid? Nä, gå du till läkare och kolla dig.

mattilainen
2010-12-27, 20:04
kanske är du bara inte tillräckligt pigg. Testat koffein?

King Grub
2010-12-27, 20:10
Upplever man besvär som trådstartaren beskriver är det något som är fel eller saknas, men inte är det brist på koffein.

mattilainen
2010-12-27, 20:14
Upplever man besvär som trådstartaren beskriver är det något som är fel eller saknas, men inte är det brist på koffein.

Eftersom det redan kommit svar att han ska gå till läkaren tyckte jag det var onödigt att skriva en till gång. Jag har själv känt liknande som Ts beskriver och då har det varit att jag haft mycket i skolan och antagligen varit stressad. För mig hjälpte koffein innan träning och vila.

Diagnos över internet is the shit!

mpersson
2010-12-27, 20:19
Kortsiktigt skulle väl koffein va bra. Långsiktigt läkare.

Men prova gärna koffein då jag känneer ig fan mkt piggare och mer skärpt. Vet inte om de påverkar styrkemässigt (läste en lite studie om de i fighters magasine, men verkade lite loj.), men annars får jag en jävla placebo iaf :D

King Grub
2010-12-27, 20:23
Eftersom det redan kommit svar att han ska gå till läkaren tyckte jag det var onödigt att skriva en till gång. Jag har själv känt liknande som Ts beskriver och då har det varit att jag haft mycket i skolan och antagligen varit stressad. För mig hjälpte koffein innan träning och vila.

Diagnos över internet is the shit!

Skriv vila och inte koffein då. Koffein är en maskering av problemet och ingen lösning.

emi23j
2010-12-27, 20:35
Hur är känslan i övrigt när du går till gymmet?

ToughLove
2010-12-27, 21:12
hm ok ok jo jag brukar vara ganska stressad annars också... Tror jag vet svaret på mitt problem, förut körde jag mycket cardio då jag tränade taekwondo men nu har jag kört bulk utan nån cardio alls och tror det är därför jag känner mig trött / slö

Saikyou
2010-12-28, 01:58
Eller så äter du nära inpå passet, förstår inte varför ingen har skrivit det som en tänkbar anledning. Ät gärna inget 3-5h innan passet då man lätt kan bli trött då. Skriv gärna om du har gjort det då jag blev lite nyfiken på om det inte är det som kan ha orsakat det.

panzerpig
2010-12-28, 08:47
Är du lika trött utanför gymmet också? Är du hemma och blundar en stund, somnar du då?

NilsN
2010-12-28, 11:14
Har nästan upplevt samma sak tidigare, då körde jag dock periodisk fasta och ett ganska stort underskott på kalorier under en lång period.

ToughLove
2010-12-28, 11:52
Eller så äter du nära inpå passet, förstår inte varför ingen har skrivit det som en tänkbar anledning. Ät gärna inget 3-5h innan passet då man lätt kan bli trött då. Skriv gärna om du har gjort det då jag blev lite nyfiken på om det inte är det som kan ha orsakat det.

ok ok det visste jag inte, brurkar äta en 2 timmar innan passen oftast ibland 1 timma