handdator

Visa fullständig version : Bodygroomers, tips?


Pirko
2010-12-27, 15:55
Som rubriken avslöjar är jag ute efter en bra och prisvärd bodygroomer.
Delar av kroppen jag vill raka är: Armhålor, bröst, mage, könsorgan och lår/ben.

Har kollat in Philips och Braun. Tyckte Philps verkade mkt bättre än Brauns, då Braun verkar köra på någon hybridskit där man pluggar in Gilette Fusion-rakblad.

Modellerna av Philps som verkar attraktiva:

TT2040
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=595232 (Verkar vara "den bästa" ur deras serie)


TT2030
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=338985 (Har ungefär samma pris som ovanstående, vilket gör mig misstänksam. Är 2040 utgående, och detta den som är "modernast"?)




Kom gärna med tips, eller rent av egna erfarenheter av olika modeller etc. Vore schysst om någon kunde jämföra dem två jag länkade också.

Tack i förhand.

Fettecke
2010-12-27, 16:45
Jag har haft 2st TT2021 hittils...

Båda apparaterna har gått sönder på samma sätt, den senaste höll i ungefär 1 år innan jag hade avverkat en liten skyddsgrej för rakbladen... (mittendelen), såklart finns ju inte sånt att hitta som rep-tilbehör så det var ju bara att köpa ny maskin (igen)... Visst kan man fortsätta köra utan den lilla skyddsplattan, men kul om den hugger tag i pungen eller nått :P
dock köpte jag en annan modell nu för lite variations skull.

Men iaf, apparaten var riktigt bra på det den gör, nära rakning där du vill tabort hår... nästan omöjligt att skära sig, jag la den mot tungan och startade, inget skärsår eller nått =)... Det kan ju hända lite olyckor om du kör fast den... inget mer än lite blod bara =)

Smidigt att du kan raka åt vilket håll du vill och kommer åt, undehållsfri, lång batteritid,och relativt billig.

Den finns nu på mellandagsrean på Elgiganten för 450:- tror jag, helt klart värt pengarna om den är hel. 2030 och 2040 borde vara bättre än den jag hade.

Just mina 5 cents =)

Herr Oberst
2010-12-27, 16:55
Hur blir resultatet med en sån här apparat jämfört med hyvel?

Fettecke
2010-12-27, 17:06
förvånansvärt bra måste jag säga, Det finns ju 2 typer av rakfunktioner i den, dels vanliga trimmerdelen på fram/baksidan, sen mittensektionen som fungerar lite som en vanlig hederlig rakapparat (det var det skyddshöljet som gick sönder på båda mina maskiner), så först trimmar man in önskad längd, vill du av med Allt så är det bara att vinkla apparaten.

Det blir ju lite lite lite hår kvar, men inget att bry sig om tycker jag... exet tyckte att man blev babylen av den iaf :P

Pirko
2010-12-27, 17:34
Grymt Fettecke! Tror jag kommer köra på 2040, verkar vara den bästa just nu. Förövrigt så får man 2års garanti från Philips, så borde inte spela någon större roll om nått blir trasigt!