handdator

Visa fullständig version : Ont i övre magrutor.


Chrillee
2010-12-27, 15:36
Jag har ibland väldigt ont i mina övre magrutor, de 2 översta, förtillfället är det enbart den vänstra. Vaknade i natt av detta, och jag är säker på att det är i muskulaturen och inte något inre magbesvär.

Iförrgår kväll när vi var ute fick jag så akut ont att jag fick gå hem, jag har fått så här förut, men det var för flera år sedan.

Kan det ha med ryggen att göra, att den är otränad? Eller kan det vara att en triggerpunkt behöver tryckas, och vart ska man isåfall trycka för att aktivera den?

sugarfree
2010-12-27, 15:45
Känner igen detta, har du ont i den översta vänstra magruta? brukar själv ha ont där

beckman88
2010-12-28, 12:35
Inte många som kan säga att dom har ont i de övre magrutorna, var glad att du har dom :P

Lite svårt att online guida en outbildad person till en triggerpunkt då dom inte alltid finns på samma ställen. Gå till en massör eller nåt.

Chrillee
2011-01-05, 19:02
Jag har märkt att det avtar när jag ligger på plant underlag med båda benen upphöjda på en pall exempelvis, så det blir bättre när de avlastas.

Tycker att jag är hyffsat jämnt tränad i kroppen, men jag ska boka en tid hos min sjukgymnast så får vi se vad han säger. Tack ändå :)