handdator

Visa fullständig version : Tennisvader


chaoscake
2010-12-27, 07:09
Hej på er!

Jag har styrketränat nu i ca två år och skulle definitivt se mig själv som väldigt vältränad, men har på senaste tid insett att mina ben har svårt att hänga med.

Jag har rent naturligt ganska smala ben och har under dessa två år kört till största delen kroppsviktsbaserad benträning. Varför vet jag inte, har bara blivit så.

Därför tänkte jag nu börja styra upp situationen lite. Är däremot lite rädd för resultatet, är väldigt rädd för att mina vader ska ta en klassisk bodybuilder form. D.v.s. väldigt stor vadmuskel halvvägs upp på vaden. No offense, de flesta med det utseendet är förmodligen långt starkare än jag men jag är ute efter en annan look.

Resultatet som önskas är ett par klassiska tennisvader, långa muskler med hyffsad volym. Roger Federer är väl idealet:

http://www.tennisreporters.net/roland_garros_men_052308.html

Jag vänder mig nu till er för att se ifall ni har några bra övningar gömda där ute för att uppnå önskat resultat! :thumbup: Ifall de är viktbaserade eller görs bäst med kroppsvikt spelar ingen roll, det är resultatet jag vill ha!

Tacksam för all hjälp!

Lance Uppercut
2010-12-27, 07:28
Du kan köra de vadövningar du tycker är roligast, det är genetiken som avgör hur muskelns form ser ut och inte vilka övningar du gör. Kör med vikt för snabbare resultat.

Slartibartfast
2010-12-27, 08:25
Som Lance säger, så är formen på dina vader genetiskt förutbestämd, och du kommer antagligen hursomhelst inte att bygga någon massa på vaderna. Starkare kan du göra dem iaf.

Pjotor
2010-12-27, 09:11
Vaderna är ökänt svåra att bygga massa på. Oroa dig inte för att vakna upp en morgon och upptäcka att de är för stora.

z_bumbi
2010-12-27, 10:08
Träna som de flesta andra på gymmet dvs några få set vader utan att lägga ner någon energi på det så kommer inte vaderna att växa så mycket. Du kan också lägga mer krut på sittande vadpress för att inte få "klumpen" att växa lika mycket.