handdator

Visa fullständig version : Testdeffa?


Pzorz
2010-12-26, 19:00
Jag har haft tankar på att prova på en testdeff vid februari. Jag har aldrig tidigare gått ner i vikt medvetet och hade tankarna att "känna lite på det" så att man har lite koll i framtiden.

IOM att jag är rätt så tanig (men ganska fläskig) så skulle jag tina bort vid en längre deff. Min fråga är då vad kolo tycker: Ska jag känna på det eller är det bara bortkastade muskler och tid?
För att förtydliga så har jag lite onödigt dökött som förr eller senare måste bort ändå. (bilder finns i journalen, sid 3, längst ner om ni vill se hur formen ser ut)

limenka
2010-12-26, 19:08
Låter som ganska onödigt att "testdeffa" utan någon riktig anledning.

Pintan
2010-12-26, 19:10
Jag har haft tankar på att prova på en testdeff vid februari. Jag har aldrig tidigare gått ner i vikt medvetet och hade tankarna att "känna lite på det" så att man har lite koll i framtiden.

IOM att jag är rätt så tanig (men ganska fläskig) så skulle jag tina bort vid en längre deff. Min fråga är då vad kolo tycker: Ska jag känna på det eller är det bara bortkastade muskler och tid?
För att förtydliga så har jag lite onödigt dökött som förr eller senare måste bort ändå. (bilder finns i journalen, sid 3, längst ner om ni vill se hur formen ser ut)
Tycker inte du ser så värst tanig ut, beror ju på vilka ideal du har iofs.
Själv skulle jag kört en deff med ett litet underskott och mycket protein. Eftersom du inte tränat så jätte länge kan du nog lyckas öka lite i muskler/styrka även på ett mindre underskott.
En fortsatt bulk kommer bara resultera i en längre deff senare.:)

limenka
2010-12-26, 19:31
Du har ju haft en sjukt bra utveckling när man kollar efter. Ser verkligen ingen anledning till att förstöra framgången nu med något som kan bli en misslyckad deff. Planera in en bra diet framåt våren så kommer du inte behöva "testa".

Förresten så betyder en fortsatt bulk per automatik en längre deff senare, det betyder inget egentligen förutom mer massa.