handdator

Visa fullständig version : snett bäcken


ganges
2010-12-26, 15:34
jag har snett bäcken och jag undrar om man kan träna baksida ben fortfarande, de gör inte ont och göra de men blir lite osäker iochmed att den sneda höften är inblandad. nästa fråga är vad man kan göra för få tillbaka en rak höft, dum fråga kanske men ska till kiropraktor denna veckan för väl vänta tills dess om ingne kan besvara frågorn

Chaan
2010-12-27, 08:26
jag har snett bäcken och jag undrar om man kan träna baksida ben fortfarande, de gör inte ont och göra de men blir lite osäker iochmed att den sneda höften är inblandad. nästa fråga är vad man kan göra för få tillbaka en rak höft, dum fråga kanske men ska till kiropraktor denna veckan för väl vänta tills dess om ingne kan besvara frågorn

I princip kan man träna så länge det inte gör ont, när det gäller sådana här strukturella problem. Kroppen är inte dummare än att den vet var gränserna går. Finns ju folk som bryter överarmen i armbrytning dock så det finns ju fall där man går in för fullt och gör illa sig men jag skulle säga att det är tio gånger större risk för skada om du utövar en kontaktsport som handboll eller fotboll när du har något problem som rör lederna.

Rätt svar är att du ska skriva när du varit hos kiropraktorn. Mina massagelärare har sagt att kiropraktorer i princip lever på att bryta loss/rätta till SI-leder (sacro-iliaca). Om det stämmer så vill jag gärna höra om det. Ett stalltips är alltså att de ska kunna det här. Eftersom du inte har en massa smärta tycker jag kiropraktik låter helt rätt. Dom är ganska råa jämfört med naprapater men är det bara strukturellt kan det mest vara en fördel. Själv har jag tagit någon provbehandling från vardera kiropraktorer och naprapater och de är bra på olika saker.