handdator

Visa fullständig version : Semesterträning


Trasii
2010-12-25, 15:28
Möjligt att det redan finns en tråd om det här, men kunde inte hitta någon med bra svar.

Here goes iaf, ska snart åka till Sri Lanka i lite över en månad.
Kommer inte ha tillgång till gym, så nu e frågan hur jag ska försöka att hålla igång lite där nere. Det uppenbara är juh typ armhävningar, crunches, hitta ett träd o göra chins :D men känns inte riktigt tillräckligt eller som att jag kommer åt hela kroppen.
Någon som har några tips?
Givetvis är jag inte ute efter några ökningar på nåt sätt, utan mer att försöka underhålla kroppen så mycket som möjligt. Kommer även ta det lungt minst första veckan, känns inte fel med lite vila heller. Men med tanke på att jag ska va där över en månad känns det som att efter 1-2 veckor måste jag göra nånting.

Har även klurat på att ta med eget proteinpulver ner dit, med tanke på att jag inte vet hur maten ser ut. Någon som vet om det kan bli problem i tullen?

Väldigt tacksam för svar och God Jul!

callosum
2010-12-25, 21:30
Underkropp:
Hoppa - vristhopp (vader), upphopp, landa i 90 grader, enbenshopp etc
Böj - armarna rakt fram för balansen och gör dem sakta. Det tar.
Baksida - ligg på mage be någon hålla emot fötterna och kör lårcurl.
Utfallssteg!

Överkropp:
Strikta armhävningar, olika "grepp". Bröst, axlar triceps, check.
Chins som du själv skrev. Kan ju modifieras till att ta biceps (halva pull-ups typ)
Lite rygg resningar, statisk rygg och mage så är du ju klar med hela kroppen :)

coolboynesko
2010-12-25, 21:43
Underkropp:
Hoppa - vristhopp (vader), upphopp, landa i 90 grader, enbenshopp etc
Böj - armarna rakt fram för balansen och gör dem sakta. Det tar.
Baksida - ligg på mage be någon hålla emot fötterna och kör lårcurl.
Utfallssteg!

Överkropp:
Strikta armhävningar, olika "grepp". Bröst, axlar triceps, check.
Chins som du själv skrev. Kan ju modifieras till att ta biceps (halva pull-ups typ)
Lite rygg resningar, statisk rygg och mage så är du ju klar med hela kroppen :)

+1

O så kan du köra dips!

Toby Asp
2010-12-25, 21:44
Har även klurat på att ta med eget proteinpulver ner dit, med tanke på att jag inte vet hur maten ser ut. Någon som vet om det kan bli problem i tullen?

Väldigt tacksam för svar och God Jul!

Kommer någon annan att bestämma vad du ska äta? I annat fall är jag säker på att proteinrik mat finns att tillgå även i Sri Lanka.

Kravmaga
2010-12-25, 22:03
Det torde ju även finns lite viktskivor i Sri Lanka också ;)

Anvendarnamn
2010-12-25, 22:11
+1

O så kan du köra dips!

Och militärpressar fast upp och ner(handstående mot vägg). Det är tråkigast och tappa styrka speciellt i axlar, för man tappar i så mycket annat också. Det är bästa övningen för det. Om det är för tungt kan du lägga benen på en stol men överkroppen ska typ fortfarande vara vertikal.

Trasii
2010-12-25, 22:24
tack för grymma svar!

och angående maten så är det ingen annan som bestämmer, mest det att jag har så liten aning om hur matkulturen ser ut i sri lanka. Lär väl bli mest restaurang måltider. Så visst borde det väl gå o hitta en del protein där, en hel grillad kyckling om dan bör väl gå o få tag på så ska det nog gå bra :D

Swisskniven
2010-12-25, 22:26
Har inte varit på Sri Lanka men väl Indien. Om man förutsätter att länderna inte är så olika borde det inte vara några problem med kost och träning. Du kommer väl att besöka en eller annan stad. Där det finns städer finns det i regel gym. Bara att snacka med ägaren till ditt guest house, brukar kunna ge bra tips. Protein är väl annars det minsta problemet, bara att köpa de råvaror du vill ha och ge några rupier till närmsta kök för tillagning. Fisk kostar i det närmsta ingenting i Indien med lite prutning. Kan inte tänka mig att Ceylon skulle vara mycket annorlunda.

Annars kan du satsa på att käka thali, brukar innehålla rätt proteinrika produkter från växtriket. Smakar bra, är snorbilligt och påbackning brukar ingå.

Se till att äta maten, du kommer att ångra dig om du bara dricker Coca Cola och Gainomax, galet att missa lokala födan.