handdator

Visa fullständig version : Vätskesamling runt bröstet - Hur får man bort det?


John M
2010-12-25, 08:07
Har börjat att få vätskesamlingar runt bröstet.

Dom brukar försvinna efter fysisk träning och kalldush, men kommer snabbt tillbaka.

Kan man göra något för att få bort dom?

Flonkz
2010-12-25, 12:13
Sluta dricka vatten. Sluta äta salt och kolhydrater. :D En deff hade antagligen fått bort det..

John M
2010-12-25, 16:56
Sluta dricka vatten. Sluta äta salt och kolhydrater. :D En deff hade antagligen fått bort det..


Kanske dra ner på kolhydraterna och öka fettintaget istället?

Grimmer
2010-12-25, 21:31
Tror ju knappast någon mirakelkur får bort det åt dig.
Deff som sagt.

JJOHANSSON
2010-12-25, 23:14
Har samma problem här, vid fysisk aktivitet eller när jag fryser ser bröstet bra ut, annars ser det ut som två degklumpar.

Men är väl bara att deffa och hoppas på det bästa antar jag.

Onigiri
2010-12-26, 10:36
Det är fett min vän, det är bara att vi inser att vi har nog ätit lite för mycket.

hejhopp79
2010-12-26, 11:16
Det är fett och vid en deff blir man mer rippad även när man är oflexad.

von huff
2010-12-26, 19:20
Har samma problem här, vid fysisk aktivitet eller när jag fryser ser bröstet bra ut, annars ser det ut som två degklumpar.

Men är väl bara att deffa och hoppas på det bästa antar jag.

Samma här, det är störande.*grr*

von huff
2010-12-27, 13:09
Kan nån kunnig förklara närmare om detta?Altså är det fett/vatten som samlas i brösten och varför ser de bra ut är det är kallt eller under träning men annar som "degklumpar"?Vad är det fenomen ör jag har inte sett många som har det

hertzman
2010-12-28, 06:04
Kan nån kunnig förklara närmare om detta?Altså är det fett/vatten som samlas i brösten och varför ser de bra ut är det är kallt eller under träning men annar som "degklumpar"?Vad är det fenomen ör jag har inte sett många som har det

Samma här. Fett är det antagligen, viktnedgång löser problemet. Att musklerna spänns eller att huden stramar åt (som vid en kalldusch) kan nog vara orsaken till att det syns mindre.

John M
2010-12-28, 07:22
Det som jag tycker är skumt är att midjemåttet har blivit mindre och jag har gått ner i vikt, samtidigt som jag verkar ha blivit pluffsigare över bröstet.


Har haft en inflammation i levern några månader nu, kan det ha någon påverkan tro?

Jag misstänker att jag har tappat en del massa över bröstet, vilket gör att det ser ut som det gör just nu.

lurre86
2010-12-28, 08:36
Om de nu ser ut som 2 små degklumpar....... om man fortsätter att gymma borde dom inte till slut "försvinna" med tanke på att bröst musklerna blir större åt alla håll. så borde brösten bli plattare eller ???

Delerious
2010-12-28, 10:07
Mina bröst är likadana, eller var iaf. Det har lagt sig mycket allt eftersom bröstmusklerna växer. Har iofs genetiskt stora bröst.
Har också mild gyno och haft det sen jag var 13-14 (är 21 nu) Men det syns också väldigt lite ifall du frågar mig.

Eller så är det bara jag som vant mig.

Det är antagligen bara vatten/fett.