handdator

Visa fullständig version : Ska jag träna benen igen?


PunchSlap
2010-12-22, 13:04
Jag tänkte att jag hade lite mera tid medans jag tränade armar och bröst och bestämde mig för att träna benen litegrann, gjorde låren på en såndär maskin och vadhävningar. 2-3 set om jag minns rätt. Men nu är det så att jag har en jävla träningsverk i vaderna och undrar nu om jag kan träna vaderna igen 2 dagar efter jag tränade dom(är bendag idag)? Eller ska jag låta dom vila?

Medans jag tränade baksida lår på dendär maskinen kände jag att jag fick ont i själva leden som går till muskeln(själva muskeln på baksida lår sitter väl ganska långt upp medans den är spänd?), också började jag få kramp i den. Va kan det ha varit?
Har inte fått sånhär träningsverk PGA lite slö träning på benen på dom andra bendagarna, så jag är lite förvånad :D

King Grub
2010-12-22, 13:06
Upp till dig. Det är inte skadligt att träna med träningsvärk, men om du fortfarande har så kraftig träningsvärk som du beskriver när det är dags, låter det lite onödigt (och plågsamt i onödan).

Att köra igenom muskeln lite lätt igen kan dock t o m lindra träningsvärk.

Apjavel
2010-12-22, 13:17
Jag hade nog kört på som vanligt då det ofta känns bättre med träningsvärken efter ett träningspass. Kan ju vara en väckarklocka också att ta benträningen mer seriöst. Kör på och lycka till.