handdator

Visa fullständig version : Dopade kan inte köra bil


Ignatius72
2010-12-22, 09:52
http://www.dn.se/nyheter/sverige/paverkade-forare-ofta-dopade

"Var tredje bilist som körde ”konstigt” och stoppades av polisen hade dopningsmedel i blodet. Det visar en ny studie från den stora Missbruksutredningen.
Av de cirka 550 bilister som testades vid misstänkt trafikbrott under 2007–2009 hade omkring 35 procent dopningsmedel i blodet. Förarna hade stoppats av trafikpoliser vid kontroller eller på grund av att polisen hade reagerat på att de körde märkligt".

Kommentarer?

rooz
2010-12-22, 09:56
Vad räknas som doping?

Herr Oberst
2010-12-22, 09:56
Undrar var "konstigt" betyder?

Förresten, är det därför nästan alla kvinnor också kör uselt? Med tanke på deras P-piller?

Daniiiel
2010-12-22, 10:00
Undrar var "konstigt" betyder?

Förresten, är det därför nästan alla kvinnor också kör uselt? Med tanke på deras P-piller?

Nej för dem är det genetiskt...

Herr Oberst
2010-12-22, 10:06
Ok, jo så kan det kanske vara
Fast jag är fortfarande nyfiken på vad "konstigt" innebär. Får jag gissa så betyder "kör konstigt" att polisen råkat se en stor jävel som är på väg att sätta sig i bilen. Polisen följer efter för att sen stoppa den store jäveln med ursäkten att han kör konstigt och därför måste kissa honom

Nitrometan
2010-12-22, 10:10
Undrar var "konstigt" betyder?
Håller för dåligt avstånd? Blinkar inte? Dumma omkörningar?

Kanske kan sammanfattas som "att köra konstigt"?

Ignatius72
2010-12-22, 10:11
Ok, jo så kan det kanske vara
Fast jag är fortfarande nyfiken på vad "konstigt" innebär. Får jag gissa så betyder "kör konstigt" att polisen råkat se en stor jävel som är på väg att sätta sig i bilen. Polisen följer efter för att sen stoppa den store jäveln med ursäkten att han kör konstigt och därför måste kissa honom

Tycker du att det låter sannolikt?
Den enkla förklaringen är nog att de kör på ett sätt som väcker uppmärksamhet typ idiotiska omkörningar.

vicarious
2010-12-22, 10:22
Nej för dem är det genetiskt...

:laugh:

Mourten
2010-12-22, 10:33
Ok, jo så kan det kanske vara
Fast jag är fortfarande nyfiken på vad "konstigt" innebär. Får jag gissa så betyder "kör konstigt" att polisen råkat se en stor jävel som är på väg att sätta sig i bilen. Polisen följer efter för att sen stoppa den store jäveln med ursäkten att han kör konstigt och därför måste kissa honom

Tror som dig.
Känns lite lol att 35% av alla dom stoppar för "farliga omkörningar" preppar.
Har fan ingen kompis som inte kör som en idiot och de har inte med steroider att göra, snarare bristande omdöme.

Morrris
2010-12-22, 10:47
Roid Rage? Road Rage?

Folk som använder dopingpreparat är i större utsträckning benägna att leva ett kriminellt liv. Kriminella kör sämre.

victor_n
2010-12-22, 10:50
Detta låter som en fet jävla lögn igen, bara ännu en ursäkt för vår invalida poliskår ska få göra pissprov och skapa en ännu mer negativ bild av bodybuilding.

Osten80
2010-12-22, 10:53
Haha, tja, tror man att polisen i och med det här har utvecklat en ny metod för att få tag på dopade personer i trafiken, vet jag faktiskt inte vad jag ska säga.
Förmodligen är det här ingripanden av kappmuskel-typ där man helt enkelt hittar på en anledning, i det här fallet "konstig" bilkörning, för att lättare kunna berättiga den verkliga anledningen, och dra med honom på urinprov för att bekräfta den.
Att polisen hittar på anledningar om misstanke för brott är väldigt vanligt, inget nytt och något som är allmänt utbrett, speciellt när det gäller narkotikabrott.
Är man något sånär normalt funtad i skallen förstår man att det givetvis inte är en slump att resultatet blir såhär pass "märkligt och överraskande".

Ape3
2010-12-22, 10:57
...eller att de kör så att de väcker uppmärksamheten hos polisen, som då stoppar för rattfylletest som inte visar något och då vill de ha blodprov?

Landström
2010-12-22, 10:57
Detta låter som en fet jävla lögn igen, bara ännu en ursäkt för vår invalida poliskår ska få göra pissprov och skapa en ännu mer negativ bild av bodybuilding.

Det är definitivt inte polisen som ger en negativ bild av bb!! Det är prepparna själva, och inga andra, som bidrar till det.

Utan prepp och preppare hade bb garanterat varit en respekterad och uppskattad idrott.

sunkan
2010-12-22, 11:08
Detta låter som en fet jävla lögn igen, bara ännu en ursäkt för vår invalida poliskår ska få göra pissprov och skapa en ännu mer negativ bild av bodybuilding.

Men LOOOOOL.

samsung
2010-12-22, 11:20
detta låter som en fet jävla lögn igen, bara ännu en ursäkt för vår invalida poliskår ska få göra pissprov och skapa en ännu mer negativ bild av bodybuilding.

+1

Dav0d
2010-12-22, 11:21
Tror som dig.
Känns lite lol att 35% av alla dom stoppar för "farliga omkörningar" preppar.
Har fan ingen kompis som inte kör som en idiot och de har inte med steroider att göra, snarare bristande omdöme.

Tror en stor majoritet av befolkningen tycker det är bristande omdöme att inta farliga preparat som skadar kroppen i mer än 20 sätt. . .

samsung
2010-12-22, 11:29
om de är var 3e som e dopad som kör märkligt , då finns de alltså bara 30 000 av alla bilförare som kör "konstigt" i sverige. hmmmm

"– Summerar vi olika studier bedömer vi att Sverige nu troligen har drygt 10 000 personer som regelbundet använder dopningspreparat, säger Gerhard Larsson."

ryssen
2010-12-22, 11:33
ljug. när jag åkte så var det efter span och 6 civilbilar och en målad som körde ifatt mig en fredagskväll kl 7.

i tidningen stog det att det var en rutinkontroll i trafiken som jag blev stannad och jag skulle ha ett konstigt utseende som stirrig blick,finnig hy och utskjutande haka .

fint och bli jämförd med neandertalare.

så polisen ljuger stort för och få sin vilja fram.

svennebanan
2010-12-22, 11:43
ljug. när jag åkte så var det efter span och 6 civilbilar och en målad som körde ifatt mig en fredagskväll kl 7.

i tidningen stog det att det var en rutinkontroll i trafiken som jag blev stannad och jag skulle ha ett konstigt utseende som stirrig blick,finnig hy och utskjutande haka .

fint och bli jämförd med neandertalare.

så polisen ljuger stort för och få sin vilja fram.

Vad åkte du för?

rooz
2010-12-22, 11:44
Vad åkte du för?

Att han körde som en särring;)

tp_88
2010-12-22, 12:01
Poliskåren måste tokpreppa mao.

AhmedGrisen
2010-12-22, 12:11
ljug. när jag åkte så var det efter span och 6 civilbilar och en målad som körde ifatt mig en fredagskväll kl 7.

i tidningen stog det att det var en rutinkontroll i trafiken som jag blev stannad och jag skulle ha ett konstigt utseende som stirrig blick,finnig hy och utskjutande haka .

fint och bli jämförd med neandertalare.

så polisen ljuger stort för och få sin vilja fram.

japp det är vanligt att polisen använder svepskäl för att kunna visitera, göra husrannsakan osv av folk som dom inte har stöd av lagen att trakassera.

the_PL_man
2010-12-22, 12:31
Frågan man måste ställa: Varför är prepparna konspirationsteoretiker och/eller paranoida i större utsträckning? :)

Det är iaf den bild av sig själva de ger i varje tråd.:MrT:

shadowfire
2010-12-22, 12:34
Frågan man måste ställa: Varför är prepparna konspirationsteoretiker och/eller paranoida i större utsträckning? :)

Det är iaf den bild av sig själva de ger i varje tråd.:MrT:

head on the nail :)

-AG-
2010-12-22, 12:35
Stålmannensyndromet. Testosteron gör oss mer benägna att ta risker.

samsung
2010-12-22, 12:37
Frågan man måste ställa: Varför är prepparna konspirationsteoretiker och/eller paranoida i större utsträckning? :)

Det är iaf den bild av sig själva de ger i varje tråd.:MrT:

Så alla som reagerar att det låter lustigt utifrån artikeln preppar? Låter det logiskt att var 3:e bil de stannar för förseelser skulle dopa sig med hormoner?

tp_88
2010-12-22, 12:40
Frågan man måste ställa: Varför är prepparna konspirationsteoretiker och/eller paranoida i större utsträckning? :)

Det är iaf den bild av sig själva de ger i varje tråd.:MrT:
Vet du vilka som preppar eller antar du helt enkelt att alla som inte har en extremt negativ inställning till AAS på alla sätt faktiskt preppar?

young_george
2010-12-22, 12:41
Frågan man måste ställa: Varför är prepparna konspirationsteoretiker och/eller paranoida i större utsträckning? :)

Det är iaf den bild av sig själva de ger i varje tråd.:MrT:

Att alla som inte håller med dig åsiktsmässigt är dopade är en annan intressant teori som du aldrig är sen att presentera.

samsung
2010-12-22, 12:42
Vet du vilka som preppar eller antar du helt enkelt att alla som inte har en extremt negativ inställning till AAS på alla sätt faktiskt preppar?

men på detta forumet är de ju kännt att alla som gillar bb/fitness mm är för doping o dopar sig, men är man SL.are då är man garanterat ren från allt!

svennebanan
2010-12-22, 12:54
ljug. när jag åkte så var det efter span och 6 civilbilar och en målad som körde ifatt mig en fredagskväll kl 7.

i tidningen stog det att det var en rutinkontroll i trafiken som jag blev stannad och jag skulle ha ett konstigt utseende som stirrig blick,finnig hy och utskjutande haka .

fint och bli jämförd med neandertalare.

så polisen ljuger stort för och få sin vilja fram.

Stod det något om detta i politiskt inkorrekt föressten?
Ni(SD) vill ju skicka alla brottslingar österut, eller hur var det nu?

Landström
2010-12-22, 12:58
Frågan man måste ställa: Varför är prepparna konspirationsteoretiker och/eller paranoida i större utsträckning? :)

Det är iaf den bild av sig själva de ger i varje tråd.:MrT:

+1

Att polisen spanar på dom via satelliter är oxå vanligt enligt dom.

Scratch89
2010-12-22, 13:02
Men alltså. Är det så osannolikt att preppare tar mer risker och kör mer vårdslöst än någon som inte preppar?

ChrisDEFC
2010-12-22, 13:04
Personer som saknar omdöme tar steroider
Personer som saknar omdöme kör konstigt

Det vill säga utsätter både sig själv och andra för onödiga risker.

darocker
2010-12-22, 13:13
såklart dom kör konstigt, dom har ju så stora biccar så dom tar emot varenda gång de försöker vrida ratten!*flex*

Osten80
2010-12-22, 13:16
Frågan man måste ställa: Varför är prepparna konspirationsteoretiker och/eller paranoida i större utsträckning? :)

Det är iaf den bild av sig själva de ger i varje tråd.:MrT:

Själv är du inte precis långsam med att kasta konspirationsanklagelser mot de som inte delar just din åsikt. Din vanligaste vanföreställning är att du antar att de som har en liberal hållning i frågan automatiskt själva är preppare, som döljer och mörkar sitt egentliga syfte, som enligt dina argument, är att verka för en lindrigare lagstiftning i syfte att själva kunna dra fördelar av den. En klassisk konspiration alltså, men det vore kanske för mycket att kräva av dig att du ska förstå vad det faktiskt är du skriver.

DennisJ
2010-12-22, 14:34
Vad som inte framgår, vad jag kan se, är i vilken utsträckning de också testar positivt för andra substanser. Någon som vet hur det ser ut med blandmissbruk bland de som använder doping?

agazza
2010-12-22, 14:47
Personer som saknar omdöme tar steroider
Personer som saknar omdöme kör konstigt

Det vill säga utsätter både sig själv och andra för onödiga risker.

Detta om än generaliserande, lät förnuftigt.



En sak jag undrar över är ifall Efedrin och andra stimulanta klassas som doping i dessa kontroller, för någon som just varit på gymmet och kört ett hardkåre svettpass med någon väldigt potent PWO i blodet bör väl ändå kanske möjligen uppträda lite annorlunda i trafiken?

saab900
2010-12-22, 15:18
Detta låter som en fet jävla lögn igen, bara ännu en ursäkt för vår invalida poliskår ska få göra pissprov och skapa en ännu mer negativ bild av bodybuilding.

Yes, allting är egentligen en enda stor konspiration för att på sikt kunna bannlysa den idag minimala "sporten" bodybuilding från Sverige. Det har absolut ingenting att göra med att man från samhällets sida vill minska antalet som fastnar i missbruk av dopingpreparat.

Kek
2010-12-22, 15:23
Klart man inte kan köra bil ordentligt när man får armar grova som stockar och trapz så man kanppt kan vrida nacken ;)

saab900
2010-12-22, 15:24
Stod det något om detta i politiskt inkorrekt föressten?
Ni(SD) vill ju skicka alla brottslingar österut, eller hur var det nu?

Jag tycker att det är rätt självklart att någon utan permanent uppehållstillstånd som gör sig skyldig till ett brott och döms till fängelsestraff istället bör anses ha förverkat sin rätt till uppehållstillstånd i Sverige och skickas tillbaka till hemlandet med omedelbar verkan. Skitsamma om de släpper honom på gatan där direkt, så länge han eller hon inte får komma tillbaka till Sverige igen.
Däremot är jag rätt säker på att ryssen betraktas som medborgare med permanent uppehållstillstånd i Sverige.

Men det har inte med diskussionen att göra.

saab900
2010-12-22, 15:25
Detta om än generaliserande, lät förnuftigt.



En sak jag undrar över är ifall Efedrin och andra stimulanta klassas som doping i dessa kontroller, för någon som just varit på gymmet och kört ett hardkåre svettpass med någon väldigt potent PWO i blodet bör väl ändå kanske möjligen uppträda lite annorlunda i trafiken?

Nja, kärringstopp får man ibland när man har överjävlig pump och nästan kramp i vader och lår och i övrigt tagit ut sig rejält :)

Alltså ren. AAS gör säkert pumpen ännu värre och en del orsakar väl kramper pga kaliumbrist.

hultman
2010-12-22, 15:26
I de urinprov man utför vid misstanke om rattfylla/drograttfylla så testar man inte ens för AAS. De bilister som "kör konstigt" är förmodligen människor som framför sina fordon högst normalt men som polisen finner fog för att testa av olika anledningar.

Det finns ett flertal studier som utreder AAS påverkan på bilkörning. Inte ens minsta fog för sämre körförmåga verkar föreligga.

ryssen
2010-12-22, 15:40
Vad åkte du för?

dopning

ryssen
2010-12-22, 15:44
Stod det något om detta i politiskt inkorrekt föressten?
Ni(SD) vill ju skicka alla brottslingar österut, eller hur var det nu?


ja nu ingår ju inte snattning och lättare brott i detta men fall som tex
nancy,s fall vår allas skuggan
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8317603.ab

så ses inget hinder för det.

Grazzafukkinrazzi
2010-12-22, 15:47
Förekommer det någonståns att det är just AAS de syftar på?

oTure
2010-12-22, 16:11
http://actnow.bloggo.nu/

Läs länken, polisen vill ha mer befogenheter.

r3mpuh
2010-12-22, 16:14
Gills Centralstimulanta som doping?

DennisJ
2010-12-22, 16:27
Gills Centralstimulanta som doping?

Enbart vid tävling.

Herr Oberst
2010-12-22, 16:38
Tycker du att det låter sannolikt?
Den enkla förklaringen är nog att de kör på ett sätt som väcker uppmärksamhet typ idiotiska omkörningar.

Och det tycker du låter sannolikt?
Som jag ser det är det viss skillnad på vårdslöshet i trafiken och på att köra "konstigt"

oTure
2010-12-22, 16:50
De som man vill ha in men inte har något att gå på, åker alltid dit på Rutinkontroller med piketbuss och en jävla uppståndelse.

Kompisens morsa har blivit stannad och fått hela bilen genomsökt samt provtagning på stationen, fast de slog ju fast vid att det var "fel bil"
Ganska jobbigt och psykande för en kvinna högt uppsatt inom stadens Lo förening.

Herr Oberst
2010-12-22, 16:55
Jag ser inget fel i att polisen är kreativ. Jag går varje dag och hoppas på att "någon" ska "råka" köra ihjäl gryningspyromanen, eller att "någon" "råkar" tappa något tungt i skallen på han.
På samma sätt får polisen gärna tycka att kriminella element framför sitt fordon på ett "konstigt" sätt och därmed haffa honom för att sedan kunna undersöka personen lite noggrannare.
Problemet enligt mig är ju att dessa fallen tydligen räknas in i statistiken och man därefter drar helt felaktiga slutsatser

wessmen
2010-12-22, 17:20
Dopingklassade preparat, är det AAS eller efedrin?*screwy*

MAXX
2010-12-22, 17:27
Såg ett program för några år sedan som handlade om hormoner.

Dom mätte testosteronnivåerna hos ett antal individer som körde gokart mot varandra.

Det visade sig att mannen med mest testosteron körde för aggressivt, tog för mycket risker körde av banan osv.

Tjejerna, med lite testo. körde för mesigt.

De som körde bäst var männen med medel/normala nivåer av testo..

agazza
2010-12-22, 17:38
Finns ju även studier på att hårdrock skapar en sämre förare också för den delen..


Är det inget som vet vilken typ av dopingpreparat det handlar om? Är det offentliga papper?

Herr Oberst
2010-12-22, 17:40
Är det inget som vet vilken typ av dopingpreparat det handlar om? Är det offentliga papper?

Ska enligt initierade källor handla om döts doping

norlund
2010-12-22, 18:00
Roligt var det iallafall.....undrar vad det blir nästa gång?:)

Herr Oberst
2010-12-22, 18:03
Roligt var det iallafall.....undrar vad det blir nästa gång?:)

Dopade knyter skorna konstigt? Dopade tar alltid på sig tröjan bak och fram? Dopade ger alltid snorren 2 extra skak efter att man kissat?

Lucipha
2010-12-22, 23:35
Frågan man måste ställa: Varför är prepparna konspirationsteoretiker och/eller paranoida i större utsträckning? :)

Antar att du frågade killarna på din avatarbild det också? Nej justja, jag glömde att du och Nitrometan är immuna mot anklagelser om dubbelmoral

Medusa
2010-12-22, 23:43
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:fabhkZha-FL9PM:http://static.funnyjunk.com/CommentPhoto/43af7c49_d8ce_19b1.jpg&t=1

Trance
2010-12-22, 23:46
Frågan man måste ställa: Varför är prepparna konspirationsteoretiker och/eller paranoida i större utsträckning? :)

Det är iaf den bild av sig själva de ger i varje tråd.:MrT:

head on the nail :)

Man behöver i och för sig inte preppa för att se det absurda i att försöka dra slutsatser av denna artikeln.

Själv så tolkar jag artikeln som att man kör bättre när man dopat sig då 65% av de som stannat var icke-dopade medan bara 35% var dopade. Med andra ord en nästan dubbelt så stor risk att köra illa om man inte använder doping.

Matte_Maiden
2010-12-23, 00:30
Man behöver i och för sig inte preppa för att se det absurda i att försöka dra slutsatser av denna artikeln.

Själv så tolkar jag artikeln som att man kör bättre när man dopat sig då 65% av de som stannat var icke-dopade medan bara 35% var dopade. Med andra ord en nästan dubbelt så stor risk att köra illa om man inte använder doping.

Det var väldigt kreativt användande av statistik.

the_PL_man
2010-12-23, 00:56
Antar att du frågade killarna på din avatarbild det också? Nej justja, jag glömde att du och Nitrometan är immuna mot anklagelser om dubbelmoral

Eftersom vi står långt ifrån varandra i det ämnet så undveks det av båda parter.:)
Men om du hade hört hälften av de historier som de berättade om vissa amerikanska lyftare så skulle du nog vara mer övertygad än mig om att man bör låta bli AAS.

/the_PL_man

the_PL_man
2010-12-23, 00:59
Man behöver i och för sig inte preppa för att se det absurda i att försöka dra slutsatser av denna artikeln.

Själv så tolkar jag artikeln som att man kör bättre när man dopat sig då 65% av de som stannat var icke-dopade medan bara 35% var dopade. Med andra ord en nästan dubbelt så stor risk att köra illa om man inte använder doping.

Förutsättningen för att din tolkning skall vara riktig är att det förekommer lika många dopade som odopade ute i trafiken. Det vet du likaväl som jag att det inte gör.

/the_PL_man

r3mpuh
2010-12-23, 01:00
Förutsättningen för att din tolkning skall vara riktig är att det förekommer lika många dopade som odopade ute i trafiken. Det vet du likaväl som jag att det inte gör.

/the_PL_man
Har du nå statistik på det? ;)

the_PL_man
2010-12-23, 01:01
men på detta forumet är de ju kännt att alla som gillar bb/fitness mm är för doping o dopar sig, men är man SL.are då är man garanterat ren från allt!

Yep! :)

Lucipha
2010-12-23, 01:05
Eftersom vi står långt ifrån varandra i det ämnet så undveks det av båda parter.:)
Men om du hade hört hälften av de historier som de berättade om vissa amerikanska lyftare så skulle du nog vara mer övertygad än mig om att man bör låta bli AAS.

/the_PL_man

Jag tvivlar inte på att det är ohälsosamt med steroider och har inga planer på att använda det själv. Däremot tycker jag att den svenska moralpaniken är ganska osmaklig.

the_PL_man
2010-12-23, 01:11
Jag tvivlar inte på att det är ohälsosamt med steroider och har inga planer på att använda det själv. Däremot tycker jag att den svenska moralpaniken är ganska osmaklig.

Vilken moralpanik?

Grandmaster
2010-12-23, 01:43
Har inte läst studien eller vad som definieras som "kör konstigt".

Min spekulation ur neurobiologiskt perspektiv: Testosteron ökar spatial förmåga och öga:hand-koordination. Borde nästan ha en positiv effekt på körförmågan - om det inte vore för att impulsiviteten också ökar.

Tippar på att vad de definierar som konstig körstil mer specifikt är ett riskfyllt beteende i trafiken. Vågade omkörningar, att köra för fort, etc.

Trance
2010-12-23, 09:37
Det var väldigt kreativt användande av statistik.

Tack.

Förutsättningen för att din tolkning skall vara riktig är att det förekommer lika många dopade som odopade ute i trafiken. Det vet du likaväl som jag att det inte gör.

/the_PL_man

Nej, den förutsättningen stämmer inte. Alla de som kört konstigt använder kanske en dödsdrog och 50% av alla de som använder samma dödsdrog använder även dödsdoping. Alltså förmildrar dödsdoping dödsdrogers effekt.

Kek
2010-12-23, 10:45
Man behöver i och för sig inte preppa för att se det absurda i att försöka dra slutsatser av denna artikeln.

Själv så tolkar jag artikeln som att man kör bättre när man dopat sig då 65% av de som stannat var icke-dopade medan bara 35% var dopade. Med andra ord en nästan dubbelt så stor risk att köra illa om man inte använder doping.

Ja för det är ju ungefär 50/50 som dopar sig respektive inte dopar sig :)

Trance
2010-12-23, 15:44
Ja för det är ju ungefär 50/50 som dopar sig respektive inte dopar sig :)

Nej, det är det inte. Men det påstod jag inte heller.

C.E.J.
2010-12-23, 15:59
Med detta är det åtminstone rimligt att jämföra doping med att köra fort i Stockholms innerstad, eftersom det är dopade som står för 1/3 sådana fall.

Fredrik_S
2010-12-23, 16:17
Det är definitivt inte polisen som ger en negativ bild av bb!! Det är prepparna själva, och inga andra, som bidrar till det.

Utan prepp och preppare hade bb garanterat varit en respekterad och uppskattad idrott.

Har jag mycket svårt att tro, det spelar ingen roll om man visar ett klipp på en 120 kg olympiakille eller en 75 kilos amatörbyggare för någon som är oinsatt, reaktionen blir precis lika dan...
uuuush va äckligt,,, faan vad spännigt och hålla på så där.. meeeen bläää stringkallingar och inoljad i brunkräm...

vespa
2010-12-23, 16:22
Att testosteron skulle påverka körningen är ju löjligt.


Utan prepp och preppare hade bb garanterat varit en respekterad och uppskattad idrott.

Finns "natural" varianter och de har ju inte lyckats speciellt bra. dessutom så blir karriären kort om man vill se ut som man tränat något på scen. Efter 30-35 är det mycket svårt och köra hårt, deffa och få hyffsat resultat samtidigt som man undviker och skada sig. Dopning förlänger tävlingskarriären avsevärt

sunkan
2010-12-23, 20:06
Att testosteron skulle påverka körningen är ju löjligt.




Finns "natural" varianter och de har ju inte lyckats speciellt bra. dessutom så blir karriären kort om man vill se ut som man tränat något på scen. Efter 30-35 är det mycket svårt och köra hårt, deffa och få hyffsat resultat samtidigt som man undviker och skada sig. Dopning förlänger tävlingskarriären avsevärt

Lär ju bero på att det inte finns någon som vet att något sånt existerar. Sen förstår jag känns det ju inte som en anledning att dopa sig för att det blir svårt annars när man är över "30-35". Vad är det för latemans-sport isf?

vespa
2010-12-23, 20:58
Lär ju bero på att det inte finns någon som vet att något sånt existerar.
Med tanke på muskelmassan de uppvisar i naturella organisationer så kan man misstänka att de sköter sig rätt bra. Den mängden muskelmassa är folk inte speciellt intresserade av att betala pengar för att titta på.

Sen förstår jag känns det ju inte som en anledning att dopa sig för att det blir svårt annars när man är över "30-35". Vad är det för latemans-sport isf?
Exakt samma fenomen som i alla andra sporter, ganska sällan du ser elit från personer över 35 år. Möjligen i sporter där man kan leva på sina tekniska kvaliteter och rutin, men fysisk prestation är inte på samma nivå som 10 år tidigare. Över 40 och det blir stora problem och undvika allvarligare skador (om man klarat sig så länge)

sunkan
2010-12-23, 22:38
Exakt samma fenomen som i alla andra sporter, ganska sällan du ser elit från personer över 35 år. Möjligen i sporter där man kan leva på sina tekniska kvaliteter och rutin, men fysisk prestation är inte på samma nivå som 10 år tidigare. Över 40 och det blir stora problem och undvika allvarligare skador (om man klarat sig så länge)

Självklart så är det så men det är ju ett otroligt dåligt argument för doping inom idrott.

wessmen
2010-12-23, 23:16
När vi ändå pratar om doping och SL. Görs det testar för att kolla efter tillväxt och insulin?

Har hört att det finns insulin som är kapabelt att öka 1RM med ~30%, vilket kan vara ganska fint att köra på i SL då det ska vara svårt att testa för.

Doctor Snuggles
2010-12-23, 23:24
Har någon uppmärksammat faktum att det lika gärna kan vara att personer som känner behov av att ta AAS generellt har personlighetsdrag som innebär att de tenderar att vara vårdslösa i trafiken?

Apos78
2010-12-24, 00:03
När vi ändå pratar om doping och SL. Görs det testar för att kolla efter tillväxt och insulin?

Har hört att det finns insulin som är kapabelt att öka 1RM med ~30%, vilket kan vara ganska fint att köra på i SL då det ska vara svårt att testa för.

Hmm. Svårt att se insulinets roll vad gäller 1RM. Allvarlig?

hultman
2010-12-24, 00:05
När vi ändå pratar om doping och SL. Görs det testar för att kolla efter tillväxt och insulin?

Har hört att det finns insulin som är kapabelt att öka 1RM med ~30%, vilket kan vara ganska fint att köra på i SL då det ska vara svårt att testa för.

Inga tester som utförs av polisen eller RF ger utslag för hGH eller insulin (eller peptider som t.ex. IGF-1). Däremot sägs det att WADA har något test där man kan torska, men det låter lite långsökt. Insulin är ett jävligt farligt preparat att mixtra med och några 30 % kan du glömma. Inte heller ovanligt att folk får diabetes eller akuta sjukdomstillstånd efter insulinanvändande.

Men visst, kör hårt på hGH, SARMS och peptider så är det lugnt. Förmodligen är det vad de som testas håller sig till, om de nu vågar köra något.

Återigen: AAS-bruk påverkar inte bilkörningen. Åtminstone inte till den grad att brukarna är så pass överrepresenterade att alla som "kör konstigt" sysslar med det. Min enkla gissning är att "köra konstigt" är ett svepskäl för att få testa någon. Och som sagt så testas det vanligen för narkotika, inte för AAS. Så det som får sitt piss testat för det har DEFINITIVT misstankar mot sig redan från början. Kanske genom stora trapz eller att de är större än bolizen.

Undrar hur Fredrik Age från insatsstyrkan framför sitt snutfordon. Eller de andra blåhattarna på FF. Fast de kanske är rena...

Ignatius72
2010-12-24, 06:06
Har någon uppmärksammat faktum att det lika gärna kan vara att personer som känner behov av att ta AAS generellt har personlighetsdrag som innebär att de tenderar att vara vårdslösa i trafiken?
+1


Återigen: AAS-bruk påverkar inte bilkörningen. Åtminstone inte till den grad att brukarna är så pass överrepresenterade att alla som "kör konstigt" sysslar med det. Min enkla gissning är att "köra konstigt" är ett svepskäl för att få testa någon.

Verkar det rimligt att polisen skulle åka omkring och aktivt leta efter stora killar som kör bil för att få testa dem?
Då är nog Snuggels teori mer trolig.

Herr Oberst
2010-12-24, 10:08
Verkar det rimligt att polisen skulle åka omkring och aktivt leta efter stora killar som kör bil för att få testa dem?

Igen, ja det är naturligtvis rimligt eftersom polisen gärna arbetar på det viset.

Ignatius72
2010-12-24, 10:36
Igen, ja det är naturligtvis rimligt eftersom polisen gärna arbetar på det viset.

Så när det gäller stora killar så arbetar polisen extremt pro-aktivt, något som inte kännetecknar polisen i stort. Vad är det som gör att denna marginella grupp röner så stort intresse för polisen? varför vill cheferna spendera pengar på detta?

Apos78
2010-12-24, 10:57
Igen, ja det är naturligtvis rimligt eftersom polisen gärna arbetar på det viset.

Och det låter då troligt att just den lilla grupp som utgör kroppsbyggarna är den som polisen fokuserar mest på? Inte de som faktiskt kör konstigt och faktiskt utgör en fara i trafiken?

Det låter sjukt långsökt att polisen letar efter, och som någon sa, förföljer, en stor kille som sätter sig i bilen bara för att kunna stanna denne för test? Och är det verkligen så att alla som brukar någon form av doping är så uppseendeväckande stora och kraftiga så att polisen får upp ögonen för den av den orsaken? De allra flesta Svenssons som petar i sig något för träningen ser nog ut som vem som helst till stor del.

Resonemanget faller. Men att det just här skapas konspirationsteorier om just detta är väl inte förvånande.

stridis
2010-12-24, 11:00
Inga tester som utförs av polisen eller RF ger utslag för hGH eller insulin (eller peptider som t.ex. IGF-1). Däremot sägs det att WADA har något test där man kan torska, men det låter lite långsökt. Insulin är ett jävligt farligt preparat att mixtra med och några 30 % kan du glömma. Inte heller ovanligt att folk får diabetes eller akuta sjukdomstillstånd efter insulinanvändande.

Men visst, kör hårt på hGH, SARMS och peptider så är det lugnt. Förmodligen är det vad de som testas håller sig till, om de nu vågar köra något.



När det gäller insulin så borde insulinanalogerna gå att testa för, fast hur många har torskat för insulinbruk, ( cykelstall har ju haft läkare som blivit påkomna med insulin mm)?

Hört rykten om att det största skälet att bbs behöver akutvård är på grund av insulininducerat sockerfall. Kan någon bekräfta eller dementera detta?

stridis
2010-12-24, 11:05
Är det någon polisen försöker ha koll på är det gängmedlemmar och dylikt folk.

Sådana som har som affärsidé att langa knark, beskyddarverksamhet, vapenhandel etc.

Så om de spanas på så kan det vara för dylika misstankar. Klart de försöker sy in dem om de bara får en möjlighet.

Osten80
2010-12-24, 13:16
Så när det gäller stora killar så arbetar polisen extremt pro-aktivt, något som inte kännetecknar polisen i stort. Vad är det som gör att denna marginella grupp röner så stort intresse för polisen? varför vill cheferna spendera pengar på detta?

För att den marginella gruppen steroidanvändare klumpas ihop med den betydligt större gruppen som är "missbrukare av narkotiska preparat", "pundare" eller av liknande epitet, och när det gäller dem jobbas det med pro-aktiva metoder, mer eller mindre vidriga sådana.
Menar du verkligen allvar när du undrar varför cheferna skulle vilja spendera pengar på det?
Du kan ju fråga dig hur kostnadseffektiv Sveriges bekämpning av narkotika är, och vad cheferna tycker om det? Dessa chefer borde ju gå i taket när man drar igång kostsamma operationer som tex "operation gåsen", eller kan det kanske vara så att de är direktiv från högre ort och att chefernas inflytande över tilldelade resurser inte är speciellt högt, och att deras huvuduppgift då i stället blir att leverera höga brottsrapporterings-siffror för att bidra till en "lyckad" operation?
Du är inte ens lite insatt i de här frågorna, men ska ändå av någon anledning försöka dig på att attackera metoder du inte ens tror existerar. Det blir märkligt, minst sagt.

8x8
2010-12-25, 10:25
Jag har kommit på ett sätt att slinka undan polisens vidriga metoder, så jävla gott mig kommer dom aldrig ta grisjävlarna! Hur?


Jag undviker knark och doping. Funkat grymt hittills!

Ignatius72
2010-12-25, 10:50
För att den marginella gruppen steroidanvändare klumpas ihop med den betydligt större gruppen som är "missbrukare av narkotiska preparat", "pundare" eller av liknande epitet, och när det gäller dem jobbas det med pro-aktiva metoder, mer eller mindre vidriga sådana.
Menar du verkligen allvar när du undrar varför cheferna skulle vilja spendera pengar på det?
Du kan ju fråga dig hur kostnadseffektiv Sveriges bekämpning av narkotika är, och vad cheferna tycker om det? Dessa chefer borde ju gå i taket när man drar igång kostsamma operationer som tex "operation gåsen", eller kan det kanske vara så att de är direktiv från högre ort och att chefernas inflytande över tilldelade resurser inte är speciellt högt, och att deras huvuduppgift då i stället blir att leverera höga brottsrapporterings-siffror för att bidra till en "lyckad" operation?
Du är inte ens lite insatt i de här frågorna, men ska ändå av någon anledning försöka dig på att attackera metoder du inte ens tror existerar. Det blir märkligt, minst sagt.

Du utökade helt plötsligt kategorin efterspanade kraftigt. OM man i detta räknar in pundare, langare OCH dopingskillar så är det klart att polisen är mer proaktiv. I detta följe finns allt från vapen, rån, häleri etc etc.
Dopingförespråkarna/konspiratorikerna verkar dock tro att polisen sitter och väntar på pojkar med för stora muskler (som de såklart är avundsjuka på) och trakasserar dem.

saab900
2010-12-25, 10:52
Jag har kommit på ett sätt att slinka undan polisens vidriga metoder, så jävla gott mig kommer dom aldrig ta grisjävlarna! Hur?


Jag undviker knark och doping. Funkat grymt hittills!

Funkar för mig med :)

Problemet är väl att många i tråden antingen de trycker olagliga sprutor i skinkan eller inte tycker att det är oerhört krengkande att pissa i en burk. Polisen måste ju få utreda brott vid misstanke. Ingen tycker väl att det är krengkande att behöva blåsa i en nykterhetskontroll. Eller drar ni därifrån med spinnande hjul precis som bolakillarna hoppar ut ur toafönstret när RF kommer till gymmet?
Har ni problem att hala fram snasen vid en pissoar och tömma blåsan får ni öva på det, det är ju ett handikapp.

Är man redigt stor kanske man blir testad oftare, på samma sätt som man blir stoppad oftare om man åker bil i industriområden på konstiga tider. Är man då skitstor och inte ren, ja då har ju bylingen knappast misstagit sig utan gissat helt rätt och att det är olagligt att sätta bola i skinkan visste ni ju. Precis som när man fuskar med deklarationen eller kör för fort finns en risk att åka dit och man vet vad som är tillåtet och vad som inte är det enligt lagboken.

Är man skitstor och ren kan man väl ta det som en komplimang istället, och nu har man dessutom bevis på att man är ren.

Lucipha
2010-12-25, 13:33
Om jag har förstått det rätt så smugglas det in enorma mängder AAS i Sverige varje år. Av detta används en liten del av byggare, en del av "hobbygymmare" och en ganska stor del av yrkeskriminella och liknande löst folk. Att den sista kategorin både kör "konstigt" och dessutom stannas ofta av polisen på olika grunder känns ganska troligt så att statistiken ser ut som den gör är väl ganska självklart.

Orsakssambandet i rubriken är lika logisk som att påstå att man blir kriminell av att åka i baksätet på en polisbil eftersom majoriteten av de som gör det är kriminella

oTure
2010-12-25, 20:24
Funkar för mig med :)

Problemet är väl att många i tråden antingen de trycker olagliga sprutor i skinkan eller inte tycker att det är oerhört krengkande att pissa i en burk. Polisen måste ju få utreda brott vid misstanke. Ingen tycker väl att det är krengkande att behöva blåsa i en nykterhetskontroll. Eller drar ni därifrån med spinnande hjul precis som bolakillarna hoppar ut ur toafönstret när RF kommer till gymmet?
Har ni problem att hala fram snasen vid en pissoar och tömma blåsan får ni öva på det, det är ju ett handikapp.

Är man redigt stor kanske man blir testad oftare, på samma sätt som man blir stoppad oftare om man åker bil i industriområden på konstiga tider. Är man då skitstor och inte ren, ja då har ju bylingen knappast misstagit sig utan gissat helt rätt och att det är olagligt att sätta bola i skinkan visste ni ju. Precis som när man fuskar med deklarationen eller kör för fort finns en risk att åka dit och man vet vad som är tillåtet och vad som inte är det enligt lagboken.

Är man skitstor och ren kan man väl ta det som en komplimang istället, och nu har man dessutom bevis på att man är ren.

Jag blir "slumpmässigt" utvald varje gång det är test på jobbet.
Hur tror du mina kollegor reagerar på det?
Hur tror du min chef reagerar på det?
och mig själv och det psykosociala?

tror du dom tror jag är ren? tror du dom bryr sig om att jag pissar rent?
nej snacket går redan.

Lando
2010-12-25, 21:14
Jag blir "slumpmässigt" utvald varje gång det är test på jobbet.
Hur tror du mina kollegor reagerar på det?
Hur tror du min chef reagerar på det?
och mig själv och det psykosociala?

tror du dom tror jag är ren? tror du dom bryr sig om att jag pissar rent?
nej snacket går redan.

Inte är dom väl så dumma så att dom tror att du inte pissar rent gång på gång och inget händer? Vad sägs om att fråga någon av dom?

vespa
2010-12-26, 00:18
Ingen tycker väl att det är krengkande att behöva blåsa i en nykterhetskontroll.

Att testa bilförare för den farligaste drogen som är laglig tror jag de flesta förstår orsakerna bakom. Finns ganska mycket vetenskap om hur alkohol påverkar en bilförare