handdator

Visa fullständig version : Ostrukturerad pajas


HaraBiscara
2010-12-21, 23:25
Tja, har påbörjat gymkortet som inte går att bryta förens om ett år, känns skönt! Har bestämt mig för att tagga beach 2011 och har haft gymkortet nu i 3 månader. Jag tränar ca 3 dagar i veckan men ser faktiskt inte så hemskt mycket resultat. Sedan i sommras då jag vägde 68 kg har jag bara ökat till 69 och då har knappt något fett alls försvunnit känns det som. För att vara helt ärlig är jag riktigt dålig på det här med gymmande, ena sekunden tar jag för lite och då känns det som att det inte gör någon nytta och andra sekunden så tar jag för mycket och använder andra delar av kroppen för att klara det, varav en man sa till mig att det var dåligt att göra så.

Min egentliga fråga är:
Med min längd (189cm), är det möjligt att jag är för mullig för att få synliga magmuskler eller är det bara att pumpa pumpa pumpa?!
Jag hatar att springa på löpband och cykla och skiter fullständigt i konditionen, men kan tänka mig att simma.

Så till er äkta biffar därute, vad gör jag för fel på min styrketräning?
Måste jag springa/cykla för att bli av med det "sista" eller räcker det med att träna RÄTT och möjligtvis simma (eller är simdelen onödig?)
Och borde ja ta proteinpulver? Har köpt proteinpulver men får lite finnar av dem.

Tack som fan för svar!

:hbang:

Apjavel
2010-12-22, 07:03
Om du väger 69kg på 189cm så kan du inte vara mullig enligt mig. Ditt BMI ligger på 19,3 vilket är nära gränsen för undervikt. Du får nog se över din träning och bli mer dedikerad ifall du vill få bra resultat, du blir inte biff av att lalla runt på gymmet och göra saker och ting halvdant. Kan rekommendera att du följer ett nybörjarprogram som du finner på forumet och att du läser mer om matens betydelse för träning.

Om du börjar med att samla på dig kunskap så kommer det bli lättare för dig att förstå hur du ska göra.

Lycka till.

HaraBiscara
2010-12-29, 02:11
tackar!

Shpendi
2010-12-29, 12:07
du säger inte mkt om hur din kost ser ut, högt proteinintag behöver du för att kunna bygga bra. Käka mkt proteinrik mat + 3 shakes om dagen, det tror jag hade gett resultat i längden.

Fredrik_S
2010-12-29, 12:35
Räkna med att det kan ta några år att få fram en muskulatur värd att deffa fram. Alla kan få magrutor men frågan är om det är värt att se helt utmärglad ut i hela kroppen för att lite rutor ska synas?
Titta på någon riktigt riktigt mager kille du känner så ska du se att han nog har magrutor.

Lösningen är att träna i några år och hela tiden läsa och lära sig om hur man tränar, lära sig hur man aktiverar sin muskler bra, hur man undviker att skada sig.

Shpendi
2010-12-29, 12:37
Räkna med att det kan ta några år att få fram en muskulatur värd att deffa fram. Alla kan få magrutor men frågan är om det är värt att se helt utmärglad ut i hela kroppen för att lite rutor ska synas?
Titta på någon riktigt riktigt mager kille du känner så ska du se att han nog har magrutor.

Lösningen är att träna i några år och hela tiden läsa och lära sig om hur man tränar, lära sig hur man aktiverar sin muskler bra, hur man undviker att skada sig.

+1

du väger redan ganska lite för din längd, imo.

Chaliza
2010-12-29, 14:11
Man får inga sjuka jävla resultat på så kort tid, det tar sjukt lång tid att bygga muskler, ta det lugnt bara, forsätt träna och äta bra så kommer det.