handdator

Visa fullständig version : Seinfeld till Sverige!


Solros
2010-12-21, 22:01
Ska du gå?
Köpte biljetter igår :)

http://whatsupsthlm.se/scen/seinfeld-i-globen/4585/

hejhopp79
2010-12-21, 22:02
Haha, jag älskar Seinfeld. Vore kul att se

KaptenKnäsvag
2010-12-21, 22:03
Världens tråkigast ståuppare, har aldrig skrattat åt ett ord han sagt

vicarious
2010-12-21, 22:06
Världens tråkigast ståuppare, har aldrig skrattat åt ett ord han sagt

Må så vara, serien är kung iaf.

Wille005
2010-12-21, 22:06
Grymt! Skall definitivt överväga att boka in detta.

J.V
2010-12-21, 22:19
Hoppas George följer med!

Världens tråkigast ståuppare, har aldrig skrattat åt ett ord han sagtDu hittade rätt tråd då :thumbup:

KaptenKnäsvag
2010-12-21, 22:29
Må så vara, serien är kung iaf.

Serien är lika hopplöst dålig som hans ståuppshower. Finns ingen rolig karaktär.

Förlåt mig, en rolig karaktär finns, det avsnittet när någon invandrare har en restaurang och Jerry övertalar honom att byta tema. Han var rolig. Ett stort undantag

edit: tillägg: Kan vara det enda roliga avsnittet oxå

Chaan
2010-12-21, 22:34
Må så vara, serien är kung iaf.

Är väl den ojämnaste serien som finns?

Landström
2010-12-21, 22:52
Serien är lika hopplöst dålig som hans ståuppshower. Finns ingen rolig karaktär.


"1 miljard" personer älskar serien och du säger att den är dålig. Nån av er har fel. ;)

Som ståuppare är han faktiskt inte nån av de bättre men när det gäller serien så snackar vi om nåt helt annat... där ingår jag i "miljarden". :thumbup:

stevebc
2010-12-21, 22:58
CYE >> Seinfeld.

Dock är Seinfeld en av de bättre sit-coms som har gått på TV. Hans stand-up klarar jag mig bra utan.

ceejay
2010-12-21, 23:05
serien är grym. Den går på nätterna på 6an :D brukar alltid kika.

Landström
2010-12-21, 23:07
serien är grym. Den går på nätterna på 6an :D brukar alltid kika.

Har hela serien på dvd:cool:

vicarious
2010-12-21, 23:17
Serien är lika hopplöst dålig som hans ståuppshower. Finns ingen rolig karaktär.

Förlåt mig, en rolig karaktär finns, det avsnittet när någon invandrare har en restaurang och Jerry övertalar honom att byta tema. Han var rolig. Ett stort undantag

edit: tillägg: Kan vara det enda roliga avsnittet oxå


ta bara Kramer som exempel.. inte rolig? :laugh:

jag tycker du är ganska rolig när du kallar det för en dålig serie. för det är det inte. då skulle den inte ha så många tittare.

men nu handlade det inte om serien, utan om ståuppen.

Wille005
2010-12-21, 23:18
Har hela serien på dvd:cool:
Internetpoäng till dig!

Även till mig också då jag själv äger 8 kg boxen.

http://i.fosfor.se/i08/1/080101_1c.jpg

Varje års julklappstips!

http://i.fosfor.se/i08/1/080101_1f.jpg

C.E.J.
2010-12-21, 23:34
Ofan. Ska lätt kirra backstage pass då.

stevebc
2010-12-21, 23:44
jag tycker du är ganska rolig när du kallar det för en dålig serie. för det är det inte. då skulle den inte ha så många tittare.2½ men :Virro

Rataxes
2010-12-22, 00:14
Är väl den ojämnaste serien som finns?
Betade just av hela serien, första sju säsongerna är genomgående helt briljanta. Det var först de två sista åren som det började bli lite hit and miss, tror inte det är en slump att det sammanföll med att Larry David hoppade av som författare.

Seinfeld börjar förresten se skum ut på äldre dar, huvudet blir typ mer och mer äggformat.

Landström
2010-12-22, 00:35
Internetpoäng till dig!

Även till mig också då jag själv äger 8 kg boxen.



*drool**popcorn*:thumbup:

Själv har jag inte själva "storboxen"... Köpte varje säsong när den släpptes.

CYE >> Seinfeld.

Dock är Seinfeld en av de bättre sit-coms som har gått på TV. Hans stand-up klarar jag mig bra utan.

Betade just av hela serien, första sju säsongerna är genomgående helt briljanta. Det var först de två sista åren som det började bli lite hit and miss, tror inte det är en slump att det sammanföll med att Larry David hoppade av som författare.

Seinfeld börjar förresten se skum ut på äldre dar, huvudet blir typ mer och mer äggformat.

En serie som jag personligen uppskattar ännu mer än Seinfeld är Simma Lugnt Larry. En helt fantastisk serie som handlar om Larry David. (Rollkaraktären George Costanza baseras på Larry David). Har naturligtvis även den serien på dvd.

Jag gillar därför din avatar stevebc. :thumbup:

(Det där med Seinfelds äggformade skalle var en underbar betraktelse, Rataxes! :D)

TKDman
2010-12-22, 01:09
Världens tråkigast ståuppare, har aldrig skrattat åt ett ord han sagt

+1!
Varje gång serien är på TV så känns det som ett hårt slag i magen. Den har förstört många nätter framför tv6.

stevebc
2010-12-22, 01:48
En serie som jag personligen uppskattar ännu mer än Seinfeld är Simma Lugnt Larry. En helt fantastisk serie som handlar om Larry David. (Rollkaraktären George Costanza baseras på Larry David). Har naturligtvis även den serien på dvd.

Jag gillar därför din avatar stevebc. :thumbup:

(Det där med Seinfelds äggformade skalle var en underbar betraktelse, Rataxes! :D)CYE = Simma lugnt Larry för er som inte visste.

Ser igenom för andra gången nu. Kul att se en sociopat (som ofta har rätt! enligt mig) in action. Betydligt råare och mer kontroversiell i Seinfeld. De får svära eftersom det är på HBO, och den är överlag sjukare. Det går inte att undgå att absurditeten och svordomarna gör situationerna roligare.

KaptenKnäsvag
2010-12-22, 09:46
qm4JWxvJhrA

Det har var tydligen top 10 och den var pinsamt tråkig. Det är Sienfeld med om möjligt ännu tråkigare karaktärer

Chopsuey
2010-12-22, 10:02
Ni som säger att S är humorlöst... Det är inte så att ni förväxlat det med "Vänner"? Där har vi en serie som verkligen är helt humorbefriad.

vicarious
2010-12-22, 10:21
Ni som säger att S är humorlöst... Det är inte så att ni förväxlat det med "Vänner"? Där har vi en serie som verkligen är helt humorbefriad.

Eller hur. Vänner är en sån serie som gärna får stå på i bakgrunden för den låter trevlig, men inget man vill se.

Landström
2010-12-22, 11:15
CYE = Simma lugnt Larry för er som inte visste.

Ser igenom för andra gången nu. Kul att se en sociopat (som ofta har rätt! enligt mig) in action. Betydligt råare och mer kontroversiell i Seinfeld. De får svära eftersom det är på HBO, och den är överlag sjukare. Det går inte att undgå att absurditeten och svordomarna gör situationerna roligare.

Ja, oftast har han rätt men ibland har han fel... Men fr a så känner jag igen mig själv så jävla mycket genom honom :D ...men han gör det så mycket bättre.



Det har var tydligen top 10 och den var pinsamt tråkig. Det är Sienfeld med om möjligt ännu tråkigare karaktärer

:bow:

stevebc
2010-12-22, 12:26
qm4JWxvJhrA

Det har var tydligen top 10 och den var pinsamt tråkig. Det är Sienfeld med om möjligt ännu tråkigare karaktärerJag har sett den här 10 gånger nu och garvar fortfarande. "I'm not a shoe whore!!!"

Smaken är som baken :). Själv önskar jag att jag hade LD's förmåga att ryta till i sådana sammanhang.

Jag glömde nämna att birollerna kanske är det bästa med serien. Richard Lewis är så fruktansvärt bra.

KaptenKnäsvag
2010-12-22, 14:34
Ni som säger att S är humorlöst... Det är inte så att ni förväxlat det med "Vänner"? Där har vi en serie som verkligen är helt humorbefriad.

Sienfeld, vänner, scrubs, och alla andra liknande sitcoms är lika förbaskat dåliga

stevebc
2010-12-22, 14:36
Sienfeld, vänner, scrubs, och alla andra liknande sitcoms är lika förbaskat dåligaVilka komediserier gillar du?

ceejay
2010-12-22, 14:44
beloved cunt :D

KaptenKnäsvag
2010-12-22, 14:55
Vilka komediserier gillar du?

The Simpsons, Taxi (jävligt gammal men riktigt bra), Everybody loves Raymond, första säsongerna av Family Guy...

Är väl flaggskeppen, sen finns det ju en hel del svenska komediserier som är bra, men jag gissar att vi pratar om amerikanska här.

Det är serier som har lite hjärta (förutom FG då), som inte baserar sig på absurda situationer som man får en olustig känsla av. Ungefär som avsnittet av Sienfeld när karaktärerna upprepar uttrycket "double dip the chip" i 30 minuter utan dramaturgisk kurva över huvud taget. Hela Sienfeld-serien är en konstant upprepning av ord och begrepp som tydligen skall vara roliga när de sägs ofta.

74TbCBoGbHw

BEST SIENFELD SCENE EVER heter videon och vad händer? Jerry kommer in och är dryg, sen beställer de glass. slut. pissar av skratt

Osten80
2010-12-22, 15:13
BEST SIENFELD SCENE EVER heter videon och vad händer? Jerry kommer in och är dryg, sen beställer de glass. slut. pissar av skratt

Jag gillar inte heller Seinfeld, men ett "best scene ever"-klipp på youtube är kanske inte det bästa argumentet man kan komma med för att ge en rättvis bild av en serie.

K_bEXeTwrC8

RLrNiVfF1Sg

Solros
2010-12-22, 15:21
Everybody loves Raymond


Seriöst?? Du sitter alltså hemma och garvar åt den serien?
Du kommer hem från jobbet, tänker du vill skratta lite, och slänger i Alla älskar jävla Raymond i dvd-spelaren??!

Ja, men då förstår jag att du inte kan uppskatta Seinfeld!

joko
2010-12-22, 15:25
Curb your enthusiasm är rolig som fan, men det absolut roligaste relaterat till den serien är då Junior Soprano i all sin senila prakt fick syn på ett avsnitt, och nojade totalt över att han såg sig själv (Larry) och Bobby Baccala (Jeff) på tv.

DennisJ
2010-12-22, 15:28
74TbCBoGbHw

BEST SIENFELD SCENE EVER heter videon och vad händer? Jerry kommer in och är dryg, sen beställer de glass. slut. pissar av skratt

Okej, så någon tycker att den scenen är den bästa någonsin. Nåväl, det tycker inte jag. Men egentligen är det lite ointressant, eftersom poängen med Seinfeld inte är (imho) att man kan ta en scen och säga att den är rolig eftersom det snarare är sammanhanget, hur ett avsnitt utvecklas, som gör serien rolig. Det är mer intressant att prata om det bästa Seinfeld-avsnittet än den bästa scenen.

kalajset
2010-12-22, 15:35
Okej, så någon tycker att den scenen är den bästa någonsin. Nåväl, det tycker inte jag. Men egentligen är det lite ointressant, eftersom poängen med Seinfeld inte är (imho) att man kan ta en scen och säga att den är rolig eftersom det snarare är sammanhanget, hur ett avsnitt utvecklas, som gör serien rolig. Det är mer intressant att prata om det bästa Seinfeld-avsnittet än den bästa scenen.

Stort +1! :) "Går inte" att se några minuter Seinfeld här och där. Seinfeld höll en fruktansvärt bra kvalitet överlag, otroligt genomtänkta avsnitt. Allt annat än "Standardformulär 1A" som de flesta sit coms verkar utgå ifrån.

köttt
2010-12-22, 15:50
Vill fan dit! Vad går biljetterna på? :)

KaptenKnäsvag
2010-12-22, 16:17
Seriöst?? Du sitter alltså hemma och garvar åt den serien?
Du kommer hem från jobbet, tänker du vill skratta lite, och slänger i Alla älskar jävla Raymond i dvd-spelaren??!

Ja, men då förstår jag att du inte kan uppskatta Seinfeld!

Ja, alla karaktärer i serien har roliga relationer till varandra, till skillnad från ex. Sienfeld där man helt enkelt sätter samman ett gäng konstiga (och skrämmande) karaktärer.

Chrillee
2010-12-22, 16:22
Kollar på Seinfeld as we speak på datorn. :D

Stort fan av Seinfeld, så det där måste jag se till att boka in även om det var lite dyrt!

Chrillee
2010-12-22, 16:25
Betade just av hela serien, första sju säsongerna är genomgående helt briljanta. Det var först de två sista åren som det började bli lite hit and miss, tror inte det är en slump att det sammanföll med att Larry David hoppade av som författare.

Seinfeld börjar förresten se skum ut på äldre dar, huvudet blir typ mer och mer äggformat.

Skulle tipppa på att det är för att han börjar tappa håret.

GLC
2010-12-22, 18:15
Åååh 12 år sen sist, det var helt klockrent!

C.E.J.
2010-12-23, 11:42
Seriöst?? Du sitter alltså hemma och garvar åt den serien?
Du kommer hem från jobbet, tänker du vill skratta lite, och slänger i Alla älskar jävla Raymond i dvd-spelaren??!

Ja, men då förstår jag att du inte kan uppskatta Seinfeld!

+1. Everybody loves Raymond är nog den sämsta serien som finns. Ser hellre alla avsnitt av 2½ men i en följd än kollar på 5 minuter av Ray.

stevebc
2010-12-23, 12:56
+1. Everybody loves Raymond är nog den sämsta serien som finns. Ser hellre alla avsnitt av 2½ men i en följd än kollar på 5 minuter av Ray.Är inte du lite jävig i den här tråden :D.

Chrillee
2011-06-12, 19:04
Någon som var där och kan ge en kort rapport om hur det var?

Solros
2011-06-12, 21:13
Någon som var där och kan ge en kort rapport om hur det var?

Kul!

wo0ord
2011-06-12, 21:15
Vad kostade biljetten?

Gabriel Forslund
2011-06-12, 21:45
OKz2U0FVYHA