handdator

Visa fullständig version : Muay Thai vs MMA och Drakstadens MMA i sundsvall?


Zwiqo
2010-12-21, 13:22
Vilken av dom får man bäst träning av? Hittade nu att jag tyvärr inte kan gå med i MMA för att dom inte har nåt nybörjarintag om det är samma klubb... Men muay thai fanns ju. Nån som har erfarenhet av Drakstadens Muay Thai? (i Sundsvall)

Andrélito
2010-12-21, 17:47
Vilken av dom får man bäst träning av? Hittade nu att jag tyvärr inte kan gå med i MMA för att dom inte har nåt nybörjarintag om det är samma klubb... Men muay thai fanns ju. Nån som har erfarenhet av Drakstadens Muay Thai? (i Sundsvall)


Det beror helt på vad du är ute efter i thaiboxning fightas du stående i mma är det både stående och mark. Du får bra träning av båda men kan tänka mig att mma är mer allsidig.

Degpekka
2010-12-21, 17:51
Jag tycker mma är mkt roligare, men det är ju givetvis en smaksak. Vad vill du? Kör du mma får du ju träna en hel del thai men kör du thai får du inte träna någon brottning/submission brottning(och det är riktigt jäkla kul)...

SteveMiller
2010-12-21, 19:13
MMA är roligare / ger bättre allroundträning enligt mig, men tar dom inte in nybörjare kan det blir svårt :/

Börja kör Thai du, det är skitkul :)

Herr Oberst
2010-12-21, 19:14
Är man välkommen till Sundsvall som kampsportare? Jag har hört att många kampsportare använder annabåla

Yes
2010-12-21, 19:19
De flesta klubbar tar in nybörjare även om de inte har någon specifik nybörjarträning. Oftast är det bara att dyka upp på någon träning så får man prova på lite.

Dav0d
2010-12-21, 19:45
De flesta klubbar tar in nybörjare även om de inte har någon specifik nybörjarträning. Oftast är det bara att dyka upp på någon träning så får man prova på lite.

Precis. Det beror oftast på hur driven och talangful du är. Är du helt bortom förnuft blir du troligt inte accepterad.:)

SteveMiller
2010-12-21, 20:03
Är du helt bortom förnuft blir du troligt inte accepterad.:)

Och det är precis så det skall vara!
Labila hobbygangsters som börjar träna kampsport är tyvärr vanligt, men dom brukar tröttna när man kickar igång fyspassen :)

Yes
2010-12-21, 20:53
Och det är precis så det skall vara!
Labila hobbygangsters som börjar träna kampsport är tyvärr vanligt, men dom brukar tröttna när man kickar igång fyspassen :)
Därför det brukar vara bättre att inte köra i nybörjargrupper. När det inte finns idioter med uppblåsta egon blir det mindre skador. Dessutom lär man sig mer av att köra mot någon som utklassar en. :)