handdator

Visa fullständig version : Kickboxning(HIIT) under deff?


Shpendi
2010-12-21, 13:00
Hej, jag håller på att "stordeffa", har hållt på sen 9e juni 2010 typ. Ligger på ca 89-91kg och ska ner till 75~(176cm lång) inom ett par månader.
Jag vet redan att HIIT träning är kontraproduktivt när det gäller muskelbevaring/uppbyggnad.
Men min fråga är på ett ungefär hur mkt muskler tror ni att jag kommer tappa om jag lägger in kickboxnings pass, förutsatt att jag håller mig på 3-4g protein/kgkv + ca 3-4/vecka(+3-4 stryketränings pass). Vet att det inte finns exakt svar utan bara teoretiska.

vicarious
2010-12-21, 14:11
Det finns inte ens teoretiska svar på den där frågan. Helt omöjligt att ge ett svar. Lika bra du glömmer det.

Lillleif
2010-12-21, 14:23
Tycker du kickboxning är roligt så kör på det. Oro är dåligt för muskeltillväxten.

Eddie Vedder
2010-12-21, 14:30
Jag förstår mig inte på ditt behov av att överdriva så. Du har ju tidigare skrivit om motivationsproblemen med din extrema träning.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=155874

Shpendi
2010-12-21, 16:02
Mjo motivationen har haft sina motgångar, har inte berott på överträning dock utan andra småsaker. Min anledning till att börja köra kickboxning är mer för välbefinnandet och för att göra träningen roligare, inte för att "bränna som en galning" :).

En polare rekommenderade CLA eftersom jag håller på att deffa, vad tror ni?

Eddie Vedder
2010-12-21, 16:06
En polare rekommenderade CLA eftersom jag håller på att deffa, vad tror ni?

Om du inte läst om att det faktiskt finns evidens på Kolo så tro inte på polaren. ;) CLA är inte helt ointressant men studieresultaten är verkligen inget att hänga i granen. Ibland kommer CLA gratis tillsammans med övriga tillskottsbeställningar, då kanske man kan ta det. Men annars ser jag ingen anledning att betala för extra mjölkfett.