handdator

Visa fullständig version : Ont i ryggen av dålig hållning.


jizzinmypants
2010-12-20, 19:56
Har under ett par års tid fått kommentarer om att jag går för mycket framåtböjd, det har blivit bättre sen jag började träna men går tydligen fortfarande lite framåtböjd. Så idag provade jag för första gången på riktigt att verkligen sträcka på ryggen och gå med rak rygg och titta framåt till skillnad från förut då jag gått med händerna i fickorna och tittat ner i marken.
Jag kände mig lång som fan och det kändes som att det såg väldigt konstigt ut men jag fick bekräftat att det såg jättebra ut och titta även i fönster och sånt.

Nu till problemet, efter att ha gått typ 10 min såhär så började jag få ont i nedre ryggen, inte jätteont och heller inte en direkt ilande smärta utan det kändes mer som att ryggen var trött och utmattad, och det går över på några minuter när jag sätter mig ner med ryggstöd.

Så, är detta normalt när ryggen är ovan? Hur ska jag göra för att få bort smärtan?

Ego
2010-12-20, 20:31
Trötthetskänsla är okej, ge det någon vecka. Ryggen måste få chansen att vänja sig vid nya positioner och bygga upp styrkan/uthålligheten som krävs för att upprätthålla den nya hållningen. Om det kvarstår, så kan vi snacka.:)