handdator

Visa fullständig version : Proteinpulver - Den samlade recensionstråden!


Rakanichy
2010-12-20, 00:12
Tjena allihopa, tänkte att det skulle vara en bra idé att skriva ihop en tråd om en del olika proteinpulver på marknaden och betygsätta dem.

Skriv gärna: Näringsvärde, smak, löslighet, pris (gärna per kg) och framför allt ett betyg på en skala på 1-10 (Tänk på att inte länka till några webshoppar eller liknande då detta inte är tillåtet.

En liten mall för bekvämlighetens skull
Namn:
Pris:
Näringsvärden:
Smak(er):
Löslighet:
Betyg:

First out:

Whey-80 PRISVÄRT
Pris: 149kg/kg
Näringsvärden per 100gr:
410 kcal
76 g protein
5 g Kolhydrater
8 g Fett
Smak(er): Mintchoklad - Godaste smaken på whey80 6/10
Kaffe - 5/10 (god islatte (mjölk, pulver, is + mixer)
Banan - Inte särskilt god 3/10
Naturell - Rent utsagt vidrig 1/10
Vanilj - Nästan lika äcklig som naturell 2/10
Löslighet: Inget att klaga på, lite småklumpar som går att leva med.
Betyg: 7/10, Hittar man en god smak så är det ett riktigt prisvärt protein som ger dig det du betalar för. Bra budgetprotein!


Namn: Whey-FX VÄLDIGT PRISVÄRT
Pris: 109kr/påse á 750g (finns även i massorder)
Näringsvärden: NÄRINGSVÄRDE / 30 gram*
Protein 23.8 - 24.0
Kolhydrater 1.4
Fett 2.0 - 2.1
Fukt 1.1
Mineraler 1.0
Energi (KCAL) 115
Smak(er): Raspberry Milk - 8/10 Godaste proteinet jag någonsin haft i min mun! som en vis koloit en gång sade "Det smakar som att dricka jordgubbstårta"
Banana Chocolate - 7/10 - Snäppet under raspberry milk, denna även rejält god
Milk Chocolate - 6/10 - Inget särskilt, ett chokladprotein helt enkelt.

Löslighet: Likvärdigt med Whey-80, inget att klaga på lite småklumpar
Betyg: 8/10 - Kommer troligtvis hålla mig till detta proteinet i alla fall, riktigt bra budgetprotein.
ÖVRIGT: FUNKAR EJ TILL PROTEINFLUFF (Gissning: Det har klumpförebyggande medel)


Så, kära koloiter! Dela med er av era erfarenheter i äventyren bland de olika pulverna på marknaden!

Chaan
2010-12-20, 07:39
-O**** äggprotein får 8/10 af mig. Syntetisk smak som rätt lätt går att förbise. Lättlösligt (förhållandevis, jag har aldrig stött på ett protein som är lättlösligt).

-Self äggviteprotein får 6/10. Lite smak som är svår att förbise, ganska svårlösligt.

-Vassleprotein har så stora nackdelar att jag besparar mig att recensera.

Curls
2010-12-20, 08:17
Här är mina favoriter när det kommer till proteinpulver, båda är från Reflex Nutrition

Instant Whey

näringsvärde (100g)
p 80g
k 6g
f 5,5g

smak:
Banan, Choklad, Apelsin-Choklad, Frukt, Jordgubb, Choklad-Mint, Hallon, Vanilj

min favorit:
Choklad

Peptide Fusion (Micellärt kasein + Äggviteprotein + Vassleprotein)

näringsvärde (100g)
p 78g
k 4g
f 2,9g

smak:
jordgubb (klart godkänd)


Brukar blanda peptide och instant då jag tar det, funkar riktigt bra. Vanlilj + Jordgubb = awesome, Jordgubb + Choklad = helt ok

Onigiri
2010-12-20, 12:12
Namn: BS Casein, choklad
Pris: 149:- @ 750g. 2 kg @ 299:-
Näringsvärden: per portion/dl: 25g protein, 2,3g kolhydrater, 0,3g fett
Smak(er): Smakar choklad, helt enkelt. Riktigt gott och mångsidigt. Finns vaniljsmak, ej testat
Löslighet: Lämpar sig bra för pudding eller fluff, liknar vetemjöl i konsistensen
Betyg: Köper sällan eller aldrig kasein så jag har inte så mycket att jämföra med men den är väldigt god, lagomt söt och väldigt billig och ett bra fluff-kasein för oss som följer fluff-trenden.

Ean
2010-12-20, 12:35
WHEY 100% från MM
3kg för 379kr (ca 125kr/kg)
P: 79%
K: 4%
F: 6%
Perfekt löslighet, bra pris, MM är alltid bäst

Curls
2010-12-20, 12:45
Här är mina favoriter när det kommer till proteinpulver, båda är från Reflex Nutrition

Instant Whey


Peptide Fusion (Micellärt kasein + Äggviteprotein + Vassleprotein)



glömde pris...

Instant Whey 2,27kg - 499kr

Peptide Fusion 2,1kg - 450kr

karlingen
2010-12-20, 14:41
Jag vet inte om den här har varit uppe innan men se gärna http://wheyproteinpriser.se/ innan ni köper whey protein :)

Rolv
2010-12-20, 14:59
Tjena allihopa, tänkte att det skulle vara en bra idé att skriva ihop en tråd om en del olika proteinpulver på marknaden och betygsätta dem.

Skriv gärna: Näringsvärde, smak, löslighet, pris (gärna per kg) och framför allt ett betyg på en skala på 1-10 (Tänk på att inte länka till några webshoppar eller liknande då detta inte är tillåtet.

En liten mall för bekvämlighetens skull
Namn:
Pris:
Näringsvärden:
Smak(er):
Löslighet:
Betyg:

First out:

Whey-80 PRISVÄRT
Pris: 149kg/kg
Näringsvärden per 100gr:
410 kcal
76 g protein
5 g Kolhydrater
8 g Fett
Smak(er): Mintchoklad - Godaste smaken på whey80 6/10
Kaffe - 5/10 (god islatte (mjölk, pulver, is + mixer)
Banan - Inte särskilt god 3/10
Naturell - Rent utsagt vidrig 1/10
Vanilj - Nästan lika äcklig som naturell 2/10
Löslighet: Inget att klaga på, lite småklumpar som går att leva med.
Betyg: 7/10, Hittar man en god smak så är det ett riktigt prisvärt protein som ger dig det du betalar för. Bra budgetprotein!


Namn: Whey-FX VÄLDIGT PRISVÄRT
Pris: 109kr/påse á 750g (finns även i massorder)
Näringsvärden: NÄRINGSVÄRDE / 30 gram*
Protein 23.8 - 24.0
Kolhydrater 1.4
Fett 2.0 - 2.1
Fukt 1.1
Mineraler 1.0
Energi (KCAL) 115
Smak(er): Raspberry Milk - 8/10 Godaste proteinet jag någonsin haft i min mun! som en vis koloit en gång sade "Det smakar som att dricka jordgubbstårta"
Banana Chocolate - 7/10 - Snäppet under raspberry milk, denna även rejält god
Milk Chocolate - 6/10 - Inget särskilt, ett chokladprotein helt enkelt.

Löslighet: Likvärdigt med Whey-80, inget att klaga på lite småklumpar
Betyg: 8/10 - Kommer troligtvis hålla mig till detta proteinet i alla fall, riktigt bra budgetprotein.
ÖVRIGT: FUNKAR EJ TILL PROTEINFLUFF (Gissning: Det har klumpförebyggande medel)


Så, kära koloiter! Dela med er av era erfarenheter i äventyren bland de olika pulverna på marknaden!

Funkar fint till fluff. Brukar fluffa på vanilj smaken. Ser hopplöst till att börja med, men bara att fortsätta med vispen, och plötsligt händer det...*cupid*

Bengan
2010-12-21, 07:04
WHEY 100% från MM
3kg för 379kr (ca 125kr/kg)
P: 79%
K: 4%
F: 6%
Perfekt löslighet, bra pris, MM är alltid bäst

Gick från överlägset bäst till medioker sedan dom började vräka på sötningsmedel. Nu är den äckligt söt.

WHITEFOLKS
2010-12-21, 10:20
Jag vet inte om den här har varit uppe innan men se gärna http://wheyproteinpriser.se/ innan ni köper whey protein :)

Oj vilken slump att den domänen ägs av Top Formula :D

alex111
2010-12-21, 16:38
Jag vet inte om den här har varit uppe innan men se gärna http://wheyproteinpriser.se/ innan ni köper whey protein :)

haha vilken skitsida

karlingen
2010-12-21, 16:39
Oj vilken slump att den domänen ägs av Top Formula :D

ojdå :O
Men de har det billigaste vassleproteinet iaf. Även om man inte vet vilka fler där finns på marknaden.

haha vilken skitsida

Utveckla gärna.

ThisIsTheOne
2010-12-21, 16:43
haha vilken skitsida

Den är väl alldeles utmärkt?

Grazzafukkinrazzi
2010-12-21, 16:46
Den är väl alldeles utmärkt?

varken priserna eller proteinhalten verkar stämma.

karlingen
2010-12-21, 16:50
varken priserna eller proteinhalten verkar stämma.

Har du verkligen räknat rätt?

WHITEFOLKS
2010-12-21, 16:50
Sen så listas ju inte t.ex. Whey FX eller Pure Whey.

Listar man bara saker som är dyrare så blir man billigast ;)

ThisIsTheOne
2010-12-21, 17:01
varken priserna eller proteinhalten verkar stämma.

Om du har rätt i det tar jag tillbaka vad jag skrev. :)

Mala
2011-03-29, 20:41
Micro Whey Active

per 100g/400kcal

Protein: 84
Fett: 3
Kolisar: 4

smakar bra, löser sig bra, och luktar gott. Vassle protein;)!

vicarious
2011-03-29, 21:06
Mala det där är ett bra pris men fortfarande några kronor dyrare än FX ;)

Dags att köpa på sig vassle innan priset höjs kanske? Jag använder inte vassle men till alla er som gör det.

krubkungen
2011-03-29, 21:08
Nanox Orbilox är bland det godaste som finns.*drool*

vicarious
2011-03-29, 21:18
Nanox Orbilox är bland det godaste som finns.*drool*

Dyrt :(

Mala
2011-03-29, 23:24
Mala det där är ett bra pris men fortfarande några kronor dyrare än FX ;)

Dags att köpa på sig vassle innan priset höjs kanske? Jag använder inte vassle men till alla er som gör det.

Och så har Whey FX mindre protein, mer fett och mer kolisar;)
Vadåra, troru priset kommer höjas?

Förresten, jag fick min för 550kr plus att förra gången jag köpte fick jag 1 gratis kilo på köpet:D

vicarious
2011-03-29, 23:49
Och så har Whey FX mindre protein, mer fett och mer kolisar;)
Vadåra, troru priset kommer höjas?

Förresten, jag fick min för 550kr plus att förra gången jag köpte fick jag 1 gratis kilo på köpet:D

Jag ser ju nu att Micro Whey Active är ett vassle-isolat. Jämförelsen bör då göras med Isolate FX för att få ett jämnare resultat. Där har faktiskt Isolate FX bättre näringsvärden, 89g protein per 100g, samt 1g fett & 0.5 KH jämfört med Micro Whey Active som har 84g protein, 2g fett och 4g kolhydrat per 100 gram.

Däremot verkar inte Isolate FX gå att köpa i mellanstora paket, utan det är antingen en påse a 750g eller 10 påsar a 750g.

Micro Whey Active är dock betydligt billigare än Isolate FX oavsett om man köper en påse eller 10 påsar av FX.

Att Whey FX har mindre protein per 100g är dock irrelevant eftersom det är billigare sett till gram protein per krona.

Det skiljer 0.6g kolhydrat per 100g mellan de Whey FX och Micro Whey. Fettet däremot är tre gånger så högt i Whey FX.

Synd att jag inte använder mig av vassle, annars skulle jag gärna ha testat Micro Whey Active. Det verkar vara bra! Hur är smakerna jämfört med andra märken?

Priserna på vassle kommer med stor säkerhet att höjas inom kort med i värsta fall så pass mycket som 20kr/kg eller kanske mer.

Mala
2011-03-30, 02:22
Jag ser ju nu att Micro Whey Active är ett vassle-isolat. Jämförelsen bör då göras med Isolate FX för att få ett jämnare resultat. Där har faktiskt Isolate FX bättre näringsvärden, 89g protein per 100g, samt 1g fett & 0.5 KH jämfört med Micro Whey Active som har 84g protein, 2g fett och 4g kolhydrat per 100 gram.

Däremot verkar inte Isolate FX gå att köpa i mellanstora paket, utan det är antingen en påse a 750g eller 10 påsar a 750g.

Micro Whey Active är dock betydligt billigare än Isolate FX oavsett om man köper en påse eller 10 påsar av FX.

Att Whey FX har mindre protein per 100g är dock irrelevant eftersom det är billigare sett till gram protein per krona.

Det skiljer 0.6g kolhydrat per 100g mellan de Whey FX och Micro Whey. Fettet däremot är tre gånger så högt i Whey FX.

Synd att jag inte använder mig av vassle, annars skulle jag gärna ha testat Micro Whey Active. Det verkar vara bra! Hur är smakerna jämfört med andra märken?

Priserna på vassle kommer med stor säkerhet att höjas inom kort med i värsta fall så pass mycket som 20kr/kg eller kanske mer.

Hur räknar du då att Whey FX är billigare gram protein per krona:D?
Precis, Whey Isolate blir ju mycket dyrare.

Du borde använda dig av vassle varför gör du inte det? Har du Kasein?
Jag tycker att smakerna är toppen (särskilt banan/choklad)! Mina kompisar tycker också det. Jämfört med whey 80 är det klart mycket godare. Smakade Whey Gold Standard: Milk Choklad från en kompis men den var inte lika god som Micros. Har annars inte smakat andra produkter.

Vet du varför det kmr höjas så mycket:Virro

Pepz
2011-03-30, 07:14
Namn: Body Science Diet fuel
Pris: 219kr/kg 190kr/kg vid storköp
Näringsvärden: 87-89% protein.
2% kolhydrater
1% fett


Proteinfördelning
70% kalcium kaseinat
30% Cross flow filtrerat vassleprotein isolat.

Per portion 28g
protein 25g
kolhydrater 1g
fett 0,4g
kcal 107

Smak(er): Choklad, Jordgubb Vanilj, Double chocolate almond, Päronsplit, chocolate mint
Löslighet: Riktigt bra, bara att skaka.
Betyg: 4,5/5

Grymt bra protein som är bra för (min) magen innehåller bra proteinsorter och mindre laktos.
De nya smakerna är fantastiska framför allt double chocolate almond och päronsplit. Har blivit mitt standardprotein då jag tenderar att bli en aning dålig i magen av för mycket vassle.

vicarious
2011-03-30, 08:18
Hur räknar du då att Whey FX är billigare gram protein per krona:D?
Precis, Whey Isolate blir ju mycket dyrare.

Du borde använda dig av vassle varför gör du inte det? Har du Kasein?
Jag tycker att smakerna är toppen (särskilt banan/choklad)! Mina kompisar tycker också det. Jämfört med whey 80 är det klart mycket godare. Smakade Whey Gold Standard: Milk Choklad från en kompis men den var inte lika god som Micros. Har annars inte smakat andra produkter.

Vet du varför det kmr höjas så mycket:Virro

Man tar proteinhalten i decimalform (0.78-0.89 eller vad det kan tänkas vara) och multiplicerar med mängden pulver i förpackningen. Det man får fram då dividerar man med priset för förpackningen. Då får man något som kallas för protein per krona - PPK.

Jag borde inte alls använda mig av vassle. Det finns inget behov av det. Jag använder EAA om jag tränar fastande, annars får jag i mig alla mina proteiner från maten. Det är betydligt godare och mättar bättre.

Whey-80 smakar apa :D

Det råder brist av vassle på världsmarknaden. Ökad efterfrågan i Kina där det verkar användas som mjölkersättning samt att Coca Cola har klivit in på proteinmarknaden.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=162807

falo
2011-03-30, 08:44
"Natural Whey" från Reflex Nutrition
Pris: 225 kr/kg

Näringsvärden per 100gr:
400 Kcal
78 g Protein
5,6 g Kolhydrater
7,2 g Fett

Smaker: Natural choklad, natural jordgubb och natural vanilj. Jag har bara provat jordgubb som nästan inte smakar någonting alls, detta är ingen nackdel i mina ögon.

Löslighet: Extremt lättlösligt, aldrig lyckats få klumpar.

Betyg: 10/10, toppbetyg av mig. En del argumenterar att priset är högt, men som med mycket annat så får man vad man betalar för. Betyget är främst beroende på att det är helt fritt från artificiella sötningsmedel och tillsatsmedel. Rekommenderas till alla som ha ett bra protein utan tillsatser som inte smakar apa.

Mala
2011-03-30, 12:16
Man tar proteinhalten i decimalform (0.78-0.89 eller vad det kan tänkas vara) och multiplicerar med mängden pulver i förpackningen. Det man får fram då dividerar man med priset för förpackningen. Då får man något som kallas för protein per krona - PPK.

Jag borde inte alls använda mig av vassle. Det finns inget behov av det. Jag använder EAA om jag tränar fastande, annars får jag i mig alla mina proteiner från maten. Det är betydligt godare och mättar bättre.

Whey-80 smakar apa :D

Det råder brist av vassle på världsmarknaden. Ökad efterfrågan i Kina där det verkar användas som mjölkersättning samt att Coca Cola har klivit in på proteinmarknaden.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=162807

Jaha du använder EAA, men det är ju betydligt dyrare. Visst är det godare med mat, men inte dumt o dra en god vassle milkshake;)

Haha herregud, coca cola...

Läste tråden du skickade. Fan vad piss-.-

vicarious
2011-03-30, 12:27
EAA är dyrare sett per gram protein per krona, visst. Däremot så är alla aminosyror i EAA-produkten essentiella, vilket de inte är i vassle. Där är ungefär 50% av innehållet essentiella aminosyror.

10g aminosyror kan man tillgodoräkna sig som 20g protein. Detta innebär att EAA faktiskt blir billigare, iallafall det märke jag använder mig av (FX)

Mala
2011-03-30, 13:29
EAA är dyrare sett per gram protein per krona, visst. Däremot så är alla aminosyror i EAA-produkten essentiella, vilket de inte är i vassle. Där är ungefär 50% av innehållet essentiella aminosyror.

10g aminosyror kan man tillgodoräkna sig som 20g protein. Detta innebär att EAA faktiskt blir billigare, iallafall det märke jag använder mig av (FX)

Men alla EAA finns i vassle enda anlednngen till att ta EAA är för att den gynnar den akuta proteisyntesen bättre och anses vara effektivare, bara för det behöver det inte vara bättre långsiktigt, för det är ju kcal in/ut som räknas under hela dagen?

Jag tycker om vassle mera det smakar ju gott också, EAA har jag hört smakar piss.

http://www.************.com/?pid=383575&gclid=CN_zn-2k9qcCFVOMzAodzSbMbQ
Är det denna du använder? Ser bra billigt ut jämfört med andra EAA. Kanske testar på nångång:naughty:

vicarious
2011-03-30, 13:50
Men alla EAA finns i vassle enda anlednngen till att ta EAA är för att den gynnar den akuta proteisyntesen bättre och anses vara effektivare, bara för det behöver det inte vara bättre långsiktigt, för det är ju kcal in/ut som räknas under hela dagen?

Jag tycker om vassle mera det smakar ju gott också, EAA har jag hört smakar piss.

http://www.************.com/?pid=383575&gclid=CN_zn-2k9qcCFVOMzAodzSbMbQ
Är det denna du använder? Ser bra billigt ut jämfört med andra EAA. Kanske testar på nångång:naughty:

Ja, men det är samma sak med vassle. Anledningen att ta vassle är också att akut uppreglera proteinsyntesen. Att man sen kan använda både vassle & EAA för att öka på dygnets totalt proteinintag är ointressant. Jag har inte påstått att varken det ena eller det andra är bättre eller sämre. Du påstod att EAA var dyrare, jag svarade att det är ett felaktigt påstående.

Du kan inte länka till andra webshopar här. FX eller Body Science har de mest prisvärda EAA-produkterna.

ANIKI
2011-03-30, 14:02
Micro Whey Active

per 100g/400kcal

Protein: 84
Fett: 3
Kolisar: 4

4kg för 589kr (bra pris)
smakar bra, löser sig bra, och luktar gott. Vassle protein;)!

Finns att köpa/beställa två hinkar, 8kg sammanlagt, för 998kr av detta pulver. Det finns en rad med olika smaker att välja bland. Caffelatte är sjukt gott! Helt underbart att ha till chokladbollarna!

Mala
2011-03-30, 19:56
Ja, men det är samma sak med vassle. Anledningen att ta vassle är också att akut uppreglera proteinsyntesen. Att man sen kan använda både vassle & EAA för att öka på dygnets totalt proteinintag är ointressant. Jag har inte påstått att varken det ena eller det andra är bättre eller sämre. Du påstod att EAA var dyrare, jag svarade att det är ett felaktigt påstående.

Du kan inte länka till andra webshopar här. FX eller Body Science har de mest prisvärda EAA-produkterna.

Jaja ingen skada skedd. Kanske testar Fx:)

Mala
2011-03-30, 19:57
Finns att köpa/beställa två hinkar, 8kg sammanlagt, för 998kr av detta pulver. Det finns en rad med olika smaker att välja bland. Caffelatte är sjukt gott! Helt underbart att ha till chokladbollarna!

Vart kan man få det så billigt? Bodyforce? Gammalt?

Callek
2011-03-30, 21:21
Namn: Body Science Diet fuel


Har du provat Body Science Casein?
Låg dubbelvikt i soffan i 6 timmar efter en rejäl dos av det. Antar att det var lite väl mycket laktos för min mage. Tänkte om Diet Fuel innehåller mindre laktos?

vicarious
2011-03-30, 21:24
Har du provat Body Science Casein?
Låg dubbelvikt i soffan i 6 timmar efter en rejäl dos av det. Antar att det var lite väl mycket laktos för min mage. Tänkte om Diet Fuel innehåller mindre laktos?

Ja det är ju precis det han skriver? Det är ett isolat = mindre laktos.

Pepz
2011-03-30, 21:29
Har du provat Body Science Casein?
Låg dubbelvikt i soffan i 6 timmar efter en rejäl dos av det. Antar att det var lite väl mycket laktos för min mage. Tänkte om Diet Fuel innehåller mindre laktos?

japp har testat. asgott. proteinpudding!!

är inte laktosintolerant men min mage mår bättre på diet fuel än på BS whey 100%, det är värt de extra kronorna.
Casein 100% milkprotein innehåller rätt mycket laktos, läste du inte på innehållsförteckningen?

Callek
2011-03-30, 21:33
japp har testat. asgott. proteinpudding!!

är inte laktosintolerant men min mage mår bättre på diet fuel än på BS whey 100%, det är värt de extra kronorna.
Casein 100% milkprotein innehåller rätt mycket laktos, läste du inte på innehållsförteckningen?

Jo, det var ju det man suktade efter... Allt snack om pudding :)
Brukar kunna käka de flesta proteinpulver utan större problem men det blir väl kanske lite mer laktos än "vanligt" på ett 100% milkprotein pulver. Nu köpte en kille på jobbet burken så det var inte värre än så.

Antar att diet fuel inte är lika tjockt?

ANIKI
2011-03-30, 23:25
Vart kan man få det så billigt? Bodyforce? Gammalt?

Haha. Nej det är nytt och oöppnat så klart (: Sök på prisjakt efter t ex, "Self Omninutrition Micro Whey Active 8kg" *rolleyes*

bug
2011-03-31, 21:29
Någon som har provat Body Science Casein Vanilla Ice Cream?

Crocker
2011-03-31, 21:56
Någon som har goda FX-smaker?

vicarious
2011-03-31, 22:06
Någon som har goda FX-smaker?

vassle eller casein?

alla casein fx är goda.

Crocker
2011-03-31, 22:20
vassle eller casein?

alla casein fx är goda.
Klantigt av mig, vassle menar jag.

Mauriice
2011-03-31, 23:54
Jag ser ju nu att Micro Whey Active är ett vassle-isolat. Jämförelsen bör då göras med Isolate FX för att få ett jämnare resultat. Där har faktiskt Isolate FX bättre näringsvärden, 89g protein per 100g, samt 1g fett & 0.5 KH jämfört med Micro Whey Active som har 84g protein, 2g fett och 4g kolhydrat per 100 gram.

Däremot verkar inte Isolate FX gå att köpa i mellanstora paket, utan det är antingen en påse a 750g eller 10 påsar a 750g.

Micro Whey Active är dock betydligt billigare än Isolate FX oavsett om man köper en påse eller 10 påsar av FX.

Att Whey FX har mindre protein per 100g är dock irrelevant eftersom det är billigare sett till gram protein per krona.

Det skiljer 0.6g kolhydrat per 100g mellan de Whey FX och Micro Whey. Fettet däremot är tre gånger så högt i Whey FX.

Synd att jag inte använder mig av vassle, annars skulle jag gärna ha testat Micro Whey Active. Det verkar vara bra! Hur är smakerna jämfört med andra märken?

Priserna på vassle kommer med stor säkerhet att höjas inom kort med i värsta fall så pass mycket som 20kr/kg eller kanske mer.

Micro Whey är definitivt på min topp-3 lista över godaste vassle. Smakar gudomligt t.o.m. med vatten, och med mjölk ska vi inte ens prata om. Himmelriket!

Dessutom är innehållet sett till priset inte av denna värld. Grymt prisvärt protein som varmt rekommenderas. Kör dock själv på Whey-80 eftersom jag helt enkelt vill ha så billigt vassle som möjligt. Jag vet att BS är billigast, men jag lägger hellre till 5 kr/kg för att vara säker på att få en smak jag tycker om!

ThisIsTheOne
2011-04-01, 07:03
Klantigt av mig, vassle menar jag.

Bananchoklad. Sett till vad man får för pengarna tycker jag att det är ett av de bästa vasslepulver man kan köpa.

rbs
2011-04-01, 16:02
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=166 :thumbup:

chameleon
2011-04-04, 14:34
Self Omninutrition Micro 100% Whey Active
200kr/kg där jag köper

100g
84g protein
4g carb
3g fat

Choklad - 5/5 Grymt gott. Rätt blandat smakar det som chocolate-chip cookies.
Bananchoklad - 4.5/5 Jättegod!
Vanilj - 4/5 Mycket god vaniljsmak.
Caffelatte - 3.5/5 Bra smak.
Banan - 3/5 Gott men borde smaka mer banan.
Mintchoklad - 1/5 Äcklig, men jag är inget fan av mintchoklad öht.
Persika, jordgubbe, skogsbär och naturell har jag inte prövat.

Mycket lättlösligt protein! Har aldrig haft problem med klumpar. Kan tillägga att en portion av detta protein (30g) är endast 1/2 dl och att proteinet kommer förpackat i burkar (vilket jag upplever är ovanligt för protein i denna prisklass).

Tack för mig!

Edit: Såg nu att mwa redan hade kommit på tal. Här är min recension på det iallafall :).

bigtraps
2011-04-04, 16:10
Personligen saknar jag Skip proteinet från tidigt 80 tal som smakade gårdsgrus:)

farsan baloo
2011-04-05, 06:49
Kolozzeum Pure Whey
Pris: 143kg/kg MYCKET PRISVÄRT
Näringsvärden per 100gr:
390 kcal
78 g protein
5 g Kolhydrater
7 g Fett
Smak:
Choklad - 9/10 mmmmmarabou jämfört med whey-80
Päron/vanilj - 10/10 favoriten
Gammaldags vanilj - 8/10 giller egentligen inte vanilj, men denna är helt ok
Naturell - Jordgubb 7/10 okey, men inte mitt förstaval
Löslighet: 9/10, behövs inget galler vilket är ett +
Betyg: 9/10, Bästa valet av vasslekoncentraten! Priset ett plus *popcorn*



Allmax Isoflex 100% Isolate
Pris: brukade ligga på 350-400kr/kg Tillhör ej dom billigare...
Näringsvärden per 100gr (jordgubb):
367 kcal
90 g protein
3.3 g Kolhydrater
0 g Fett
Smak:
Jordgubb- 10/10 förbannat god och bra fyllighet trots isolat
Choklad - 10/10 små chokladbitar i
Vanilj - 5/10 tycker denna är lite blaskig
Apelsin - 8/10 god
Chocolate Mint supreme - 8/10 mkt mer mint-smak än många konkurrenter
Peanut butter chocolate - 8/10 egentligen har jag svårt för PB-smak i proteinshake, men denna funkar faktiskt
Citrus Fruit punch:9/10 bästa valet en varm sommardag. hade fått 10 om inte just denna smak hade aningen svårt att lösa sig
Löslighet: 9.5/10 hade fått full pott om det inte vore för Citrus fruit punch
Betyg: 10/10 mitt bästa val av isolat!

G_lund
2011-04-06, 13:33
Köpte en liten enkilossäck whey-80 med bananchoklad igår för att testa.
Jag blev positivt överraskad då det smakar som om änglar dansar på tungan jämfört med deras såkallade jorgubbssmak.
Skäms dock lite över att jag inte kikade i koloshoppen innan:(

Botte 1992
2011-04-06, 13:55
Betyg: 9/10, Bästa valet av vasslekoncentraten! Priset ett plus *popcorn*

Mer prisvärt än Whey FX? Hur många portioner går en påse på? Hur många gram protein är en portion? Kul att Kolozzeums Webshop inte nämner det i sin produktsida.

Tail
2011-04-06, 14:05
Någon som har goda FX-smaker?

Mintchocklad är ruskigt god. Blåbär också (särskilt med mjölk).

Rakanichy
2011-04-06, 19:35
Någon som har goda FX-smaker?

Jag kan säga att jag har kört på 20påsar sen i oktober :naughty:
Blåbär, Raspberry Milk och Mintchokladen toppar solklart, exotic är faktiskt inte så dum om man vill blandan med vatten, om man kör med mjölk smakar den pekka i mekka.

Crocker
2011-04-06, 20:16
Jag kan säga att jag har kört på 20påsar sen i oktober :naughty:
Blåbär, Raspberry Milk och Mintchokladen toppar solklart, exotic är faktiskt inte så dum om man vill blandan med vatten, om man kör med mjölk smakar den pekka i mekka.
H'es back! *flex*

Sheogorath
2011-04-06, 20:18
Kör bara Whey Fx här borta. Sammantaget pris, löslighet, smak (dricker bara med vatten) och näringsvärde är det ett oslaget protein. Blåbär är det godaste vassleproteinet jag smakat, följt av bananchoklad och mintchoklad, i den ordningen. Andra märken jag testar hamnar efter de tre, oavsett smak.

Kung atlas
2011-04-06, 20:29
:Kolozzeum Pure Whey
Pris: 143kg/kg
Näringsvärden per 100gr:
390 kcal
78 g protein
5 g Kolhydrater
7 g Fett
Smak:
Choklad - 9/10 jäkligt god , en av dom bästa chokladsmakerna
Päron/vanilj - 10/10 Godaste "lågprisvasslet"
Gammaldags vanilj - 7/10 Lite för söt för mig
Jordgubb 9/10 Väldigt god Jordgubb
Alla smakerna löser sig galant

Håller Kolozzeum och FX som dom godast i WPC träsket.

Slår även ett slag för Fairing Complete protein blåbär/vanilj samt Fairing Sloow Vanilla icecream. Dom absolut godaste smakerna på protein enligt mina smaklökar:eating:

Pepz
2011-04-06, 20:36
Köpte en liten enkilossäck whey-80

låg densitet på det pulvret? :D

G_lund
2011-04-06, 20:45
låg densitet på det pulvret? :D

yep ;)

solari
2011-04-06, 21:05
låg densitet på det pulvret? :D

yep ;)

Borde inte säcken varit väldigt stor då?

JiZZiE
2011-04-06, 21:08
Borde inte säcken varit väldigt stor då?

hahah jo :D liten säck = kompaktare = högre densitet

Pepz
2011-04-06, 21:24
knasbollar.

en säck är aldrig liten, det kallas då för påse... det var ju det som var roligt

G_lund
2011-04-06, 21:26
Densiteten låg i påsen!:D

Mauriice
2011-04-06, 21:34
Namn: Pro Nutrition Anabolic Protein
Blandprotein av vassle, kasein, och helmjölksprotein.

Pris: 298 kr / kg, 795 kr / 4 kg
Kan ses som lite dyrt, men eftersom det är ett blandprotein tycker jag inte att priset är så farligt. Det eliminerar ju behovet av renodlat kaseinpulver.

Näringsvärden: Per 100 gram: Kcal:402
Protein: 82,5 gram
Kolh: <3 gram
Fett: 5,4 gram
Sett till innehållet är det fortfarande prisvärt. Mycket av det man vill ha, lite av det man inte vill ha. Optimalt!

Smak(er): Chokladen är väldigt "chokladig", och eftersom det är både vassle och kasein skummar det precis lagom mycket, och blir lagom tjockt och inte för vattnigt som vassle blir.

Löslighet:10/10. Inget att klaga på överhuvudtaget.

Betyg: 4/5. Anledningen till att det inte får en femma är att jag personligen inte vill spendera mer än 500 kr /4 kg på ett protein, oavsett om det är vassle eller blandat. Däremot rekommenderas det starkt om man använder sig av både vassle och kasein då det i princip ersätter behovet av att ha två olika pulver. Anabolic Protein passar utmärkt att ta när som helst under dagen.

Kort och gott, ett jättebra och framförallt underskattat protein...

Kung atlas
2011-04-19, 17:53
Nu har jag hittat den optimala smaken på mitt protein enligt mina smaklökar.

Complete protein Päron/vanilj (smakar som recovery bar päron vanilj)

Pris: 269:-

Löslighet: extremt lättlösligt

Smak: sjukt god får mer än full pott. Krämigt , som smält päronsplit typ.

Näringsvärde 100g:
Kcal: 370
Protein: 87g
Fett: 1g
Kolhydrater:3g

Faktiskt mycket godare än Pure whey päron/vanilj*flex*

vicarious
2011-04-19, 18:02
Casein FX Bananchoklad är så jävla go.

Traash
2011-04-20, 19:52
Någon som provat Body Science Casein Vanilla Ice Cream?

ChrisDEFC
2011-04-20, 20:19
Har varit lite wild and crazy och bytte ut min vanliga beställning på FX mot BS protein och har precis käkat upp två 1kg påsar, choklar och jordgubb och kan inte säga annat än att jag ser fram emot nästa beställning med FX. Kul att det finns blåbär åxå då jag inte smakat den innan. FXsmakerna gillar jag typ alla utom mocha (men då dricker jag inte kaffe heller).

Rumsren
2011-04-21, 20:45
Någon som provat Body Science Casein Vanilla Ice Cream?

Yes. Jag tyckte den var riktigt god. Bättre än Sloow vanilj

Rakanichy
2011-04-22, 08:52
ChrisDEFC, Blåbär är inte så värst god som man kan tro, helt okej, inte mkt mer.

DGARD
2011-04-22, 09:48
Jag gillade inte alls FX-Isolat choklad, däremot tyckte jag jordgubb var helt ok.

ThisIsTheOne
2011-04-22, 10:43
Någon som provat Body Science Casein Vanilla Ice Cream?

Ja. Jag tycker tyvärr inte att den kommer i närheten av deras Päronsplit eller Chocolate Almond.

Kung atlas
2011-04-22, 12:09
Någon som provat Body Science Casein Vanilla Ice Cream?

För mina smaklökar så var det ingen höjdare. Sloow Protein är flera mil bättre i smak. BS Chocolate Almond tycker jag är riktigt bra.

Rakanichy
2011-04-22, 14:26
Namn: Casein FX
Pris: 159kr/750gram - 149kr/750gram (3pack) - 137kr/750gram (10pack)
Näringsvärden: 76,6g protein 363kcal < 3g kolhydrater <1,5g fett
Smak(er): Creamy Vanilla
Löslighet: Vet ej, bara använt till fluff där det lämpar sig utmärkt (smakade inte så gott med björnbär men det var gott med jordgubbar)
Betyg: 8/10. Då jag har använt mig av fairings sloow tidigare kan jag inte sätta högre betyg. Det är vad man betalar för. Helt klart nöjd då proteinpulver handlar mest om protein och inte smak för mig. Vispar man ihop ett fluff med lite extra vaniljarom så är det väl ungefär lika gott som sloow wild berries.

RassK
2011-04-22, 20:28
Någon som provat Body Science Casein Vanilla Ice Cream?

Ja. Smakar vanilj.

Ja. Jag tycker tyvärr inte att den kommer i närheten av deras Päronsplit eller Chocolate Almond.

+1

On-Topic: BodyScience Whey 100% Päronsplit
Smak: 10/10
Pris: 120kg/kg
Innehåll: Som alla andra vasslekoncentrat

Sammanlagt: 10/10