handdator

Visa fullständig version : Deff


Resist
2003-11-10, 16:54
Hej, Det här första gången jag är här på forumet (färsking).
Undrade lite om det här om deff,
Jag har nu tränat ett antal år och nu väger jag 100pannor exakt.
Jag kört flera gånger deff men det har aldrig gått riktigt bra.
Så skulle vara jätte tacksam om ni kunde hjälpa mig lite o besvara de här frågorna jag har.

1.När man deffar så ökar man ju proteintaget till vad är det 3-4gr/kropp vikt Är kolh intaget på vad? 0,5-1gr/ per kroppsvikt?
Se de där antal veckorna man tränar bör intaget på kolisar o protein vara på samma? lr ska man öka?

2.Sen men det att man ska räkna ut kalorimäng,hur gör man det?För att man ska vet aungefär hur mycket man ska sjunka i kolisar en viss tid.

3.Innan man går o tränar, så bör väl kolh intaget vara rätt högt?
Om man nu ska köra tungt pass(tidslängden brukar vara 1tim 20 hos mig på styrketräningen) och sen direkt efteråt köra Kardio 15-20min.?

4. Jag har ris o pasta som är över 80 kolhydrater, och det är väl snabb kolisar,det vill man väl ändå inte ha så mycket när man äter vanlig måltid. Brukar annars dricka det med mjölk och kött o då oroar jag mig inte. Men nu när man deffar skippar jag ju mjölken lr så kör jag(minimjölken) bör man skippa risen o köpa me mindre kolh gr?

5. Potatis är väl bra kolydrat källa(kokt dåra)? För fick höra av nån det var inte så bra källa o då blev jag lite osäker.

6. Innan morgon promenad brukar jag oftast ta ett kopp svart kaffe o ibland några äggvita o massa vatten.
Ere säkert gå köra på kaffet o hoppa över protein. För vill inte tappa för mycket muskler. För efteråt dricker man ändå en shake.


Som jag äter just nu..ser det ut så här.

Morgonen. 2portion Havregryn lr Fiber beriktad Havregryn,
1 en proteinshake(andvänder Exell Vassle, 1dl mått som är ungefär 40gr)

Sen efteråt då jag är väl i skolan. Då äter jag det som finns. Men försöker alltid få högt proteinhög mat med en mängd kolisar.
(serveras väldigt ofta kvalitet mat där)

Sen om jag hinner äta igen, så äter jag i matsalen. Annar väntar jag tills jag kommer hem och äter Halvkyckling med ris. o vatten.

Sen innan träningen. 4mackor(Grovlimpa lr Skogaholms) med tonfisk i me lite olivolja i.

Efter Gymmet. Exell vassle 40-45gr,och en påse Albrekt(lr vad de heter,de där små bilarna), godiser började jag nyligen med. annars riskakor.

När jag kommer hem 6äggvita(rått) men ska börja koka de lr steka de för har hört att, det är inte så bra rått?

1tim efteråt Kyckling me ris.
och innan läggdags 1burk tonfisk lr 1kesella med funlight.

Ibland får jag plats me en till måltid med kyckling o ris.

Ser det bra ut?
Skulle vara jätte tacksam me kritik o sånt.
Och om ni kunde besvara mina frågor.
Mvh Resse

Resist
2003-11-10, 16:57
Vill bah påpeka ska köra kardio 3gånger i veckan, och försöka göra 1-2 morgon promenad. i veckan

King Grub
2003-11-10, 17:11
1.När man deffar så ökar man ju proteintaget till vad är det 3-4gr/kropp vikt Är kolh intaget på vad? 0,5-1gr/ per kroppsvikt?
Se de där antal veckorna man tränar bör intaget på kolisar o protein vara på samma? lr ska man öka?

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Hur mycket kolhydrater du behöver beror helt på ditt energibehov och vad du gör. För mig fungerar 50 E% kolhydrater och 25 E% protein och fett finfint.

2.Sen men det att man ska räkna ut kalorimäng,hur gör man det?För att man ska vet aungefär hur mycket man ska sjunka i kolisar en viss tid.

http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html

3.Innan man går o tränar, så bör väl kolh intaget vara rätt högt?
Om man nu ska köra tungt pass(tidslängden brukar vara 1tim 20 hos mig på styrketräningen) och sen direkt efteråt köra Kardio 15-20min.?

En vanlig måltid, typ lunch eller middag, passar bra någon timme innan passet.

4. Jag har ris o pasta som är över 80 kolhydrater, och det är väl snabb kolisar,det vill man väl ändå inte ha så mycket när man äter vanlig måltid. Brukar annars dricka det med mjölk och kött o då oroar jag mig inte. Men nu när man deffar skippar jag ju mjölken lr så kör jag(minimjölken) bör man skippa risen o köpa me mindre kolh gr?

Pasta och parboiled ris är långsamma kolhydrater, vilket du bör satsa på alla mål utom efter träningen.

5. Potatis är väl bra kolydrat källa(kokt dåra)? För fick höra av nån det var inte så bra källa o då blev jag lite osäker.

Ja, potatis är bra. Riktigt, riktigt långsamma kolhydrater blir det om du låter den kallna och sedan värmer den igen.

6. Innan morgon promenad brukar jag oftast ta ett kopp svart kaffe o ibland några äggvita o massa vatten.
Ere säkert gå köra på kaffet o hoppa över protein. För vill inte tappa för mycket muskler. För efteråt dricker man ändå en shake.

Det är lugnt. Bara en fördel, faktiskt, eftersom du inte vill få upp insulinnivåerna innan promenaden, vilket proteindrinken skulle bidraga till.

Din mat ser helt okej ut. Prova med det och se om du börjar minska i vikt så sakteliga. Cirka 0.5 kilo per vecka är lagom att gå ner.

Sen innan träningen. 4mackor(Grovlimpa lr Skogaholms) med tonfisk i me lite olivolja i.

Skippa Skogaholmslimpan! Bara snabba kolisar. Skall du äta den skall det vara efter träningen.

När jag kommer hem 6äggvita(rått) men ska börja koka de lr steka de för har hört att, det är inte så bra rått?

Ja, tillaga äggen, annars riskerar du salmonellasmitta och minskat biotinupptag.

Resist
2003-11-10, 17:15
Är Skoga holm snabba kolisar?
Hade för mig att det var långsamma.
jag äter skogaholms grovlimpa, står på baksidan att det är 54kolisar.
Det är väl långsamma?

Olsson
2003-11-10, 17:28
får potatisen samma låga GI om man återuppvarmer den i micron?

Resist
2003-11-10, 17:44
Ännu en till fråga bör man inte dra ner på tyngden man kör på..
de sista veckorna, då intaget på kolhydrater är lite?
För skaderiske är väl rätt hög då?

King Grub
2003-11-10, 18:51
Originally posted by Resist
Är Skoga holm snabba kolisar?
Hade för mig att det var långsamma.
jag äter skogaholms grovlimpa, står på baksidan att det är 54kolisar.
Det är väl långsamma?

Nej, det är bara flerkornsbröd, med hela korn och kärnor, som är långsamma. Men i och för sig är det måltidens helhet som spelar roll. Och antalet gram kolhydrater har inget att göra med om de är snabba eller långsamma.

King Grub
2003-11-10, 18:51
Originally posted by Olsson
får potatisen samma låga GI om man återuppvarmer den i micron?

Ja.

King Grub
2003-11-10, 18:52
Originally posted by Resist
Ännu en till fråga bör man inte dra ner på tyngden man kör på..
de sista veckorna, då intaget på kolhydrater är lite?
För skaderiske är väl rätt hög då?

Ligger du lågt på kolhydrater lär du bli tvungen att sänka vikterna, vare sig du vill eller inte. Muskler som inte är kolhydratladdade är svaga muskler.

Resist
2003-11-10, 21:16
King Grub; Har du några speciella bröd sort du kan rekommendera som är bra?

King Grub
2003-11-10, 21:24
Originally posted by Resist
King Grub; Har du några speciella bröd sort du kan rekommendera som är bra?

Godast och bäst, enligt mig:

http://www.angbagarn.se/_borders/Fullkorn.jpg

Även Fazer Real är superbt.

Alla 500-grams plastinbakade, skivade flerkornsbröd i rektangelform är långsamma och bra, men smakar inte lika gott som ovannämnda, tycker jag.

tenchi
2003-11-10, 21:25
Originally posted by King Grub


Ligger du lågt på kolhydrater lär du bli tvungen att sänka vikterna, vare sig du vill eller inte. Muskler som inte är kolhydratladdade är svaga muskler.

jag upplever faktiskt att jag kan ligga på samma vikter och i vissa fall rent av höja vikterna trots lågt kolhydratsintag. Mitt enda stora kolhydratsintag är på morgonen.

King Grub
2003-11-10, 21:26
Originally posted by tenchi


jag upplever faktiskt att jag kan ligga på samma vikter och i vissa fall rent av höja vikterna trots lågt kolhydratsintag. Mitt enda stora kolhydratsintag är på morgonen.

Gratulerar till prestationen. ;)

tenchi
2003-11-10, 21:31
Originally posted by King Grub


Gratulerar till prestationen. ;)

visst är det fantastiskt? gött mos säger jag bara :kinky:

Resist
2003-11-10, 22:34
Originally posted by King Grub


Gratulerar till prestationen. ;)

Vad dra du in dig på morgonen o på ett vanlig måltid?

tenchi
2003-11-10, 23:01
Originally posted by Resist


Vad dra du in dig på morgonen o på ett vanlig måltid?

2½ portion havregrynsgröt med bär, två ägg, varm o'boy till frukost. o'boyen är viktig.... ingen diet utan o'boy :)

en vanlig måltid består av kyckling eller fisk, ev nån omelett med massor av grönsaker. Ev lite ris, nån potatis eller bönor.

Resist
2003-11-10, 23:09
Originally posted by tenchi


2½ portion havregrynsgröt med bär, två ägg, varm o'boy till frukost. o'boyen är viktig.... ingen diet utan o'boy :)

en vanlig måltid består av kyckling eller fisk, ev nån omelett med massor av grönsaker. Ev lite ris, nån potatis eller bönor.

Andvänder du det gulan även?:)
O'boy?
Ojda,första gången jag hör nån dra ner det:p

tenchi
2003-11-10, 23:13
Originally posted by Resist


Andvänder du det gulan även?:)
O'boy?
Ojda,första gången jag hör nån dra ner det:p

ja, alltihop. o'boyen är inte nåt problem. 3 teskedar lär inte förstöra en diet.

Resist
2003-11-10, 23:15
Originally posted by Resist


Andvänder du det gulan även?:)
O'boy?
Ojda,första gången jag hör nån dra ner det:p

Antog oboy en onödig produkt,men jag har ju aldrig haft riktig koll på Oboy så,..

Resist
2003-11-10, 23:17
menade onyttigt..

tenchi
2003-11-11, 08:37
Originally posted by Resist
menade onyttigt..

tja... allt är ju onyttigt i tillräckligt stor mängd :) om jag tar hänsyn till hur mycket kcal jag bränner enligt min pulsklocka och hur mycket (lite) jag äter nu under diet så är o'boyen bara välkommen som energi. snabba kolisar eller ej.

sen är det ju gott... bra för psyket :D

aliquis
2003-11-11, 09:47
Intressant bröd du hade hittat king grub, har inte sett det någonstans, bara samma tillverkares osötade bröd som jag köpte en gång bara för att det är så mycket socker i det mesta andra grova brödet :/, men den var väl mest baserad på vetemjöl istället.

Fazers real smakar ju rätt gott för att vara den typen av bröd, annars har jag ätit mycket utav fazers bröd, men på senare tid märkt att det är rätt mycket socker i exempelvis rund&god, men den är ju grymt god iofs :/

Schuldstadt hade något solrosbröd med hela korn i också.

1.5dl hela korn av dinkel
6.5dl ljummet vatten
0.5 paket jäst
2msk rapsolja
2tsk salt
2dl kornmjöl
9dl mörkt lantbrödsmjöl
1dl rågflingor
1/2dl krossade linfrön

bakade jag bröd på senast, smakade väldigt gott och borde väl inte vara helt illa? Eller?

King Grub
2003-11-11, 11:14
Originally posted by aliquis
Intressant bröd du hade hittat king grub, har inte sett det någonstans, bara samma tillverkares osötade bröd som jag köpte en gång bara för att det är så mycket socker i det mesta andra grova brödet :/, men den var väl mest baserad på vetemjöl istället.

Fazers real smakar ju rätt gott för att vara den typen av bröd, annars har jag ätit mycket utav fazers bröd, men på senare tid märkt att det är rätt mycket socker i exempelvis rund&god, men den är ju grymt god iofs :/

Schuldstadt hade något solrosbröd med hela korn i också.

1.5dl hela korn av dinkel
6.5dl ljummet vatten
0.5 paket jäst
2msk rapsolja
2tsk salt
2dl kornmjöl
9dl mörkt lantbrödsmjöl
1dl rågflingor
1/2dl krossade linfrön

bakade jag bröd på senast, smakade väldigt gott och borde väl inte vara helt illa? Eller?

Det ser både smaskigt och nyttigt ut. :thumbup:

Schulstadt glömde jag: de har många grova, bra bröd, bland annat ett som heter Skovmandt och finns i tjocka 1.8-kilosförpackningar, massiva som vedträn. :D

King Grub
2003-11-11, 11:17
Originally posted by Resist


Vad dra du in dig på morgonen o på ett vanlig måltid?

Jag tränar på morgonen, så 60 minuter innan passet brukar jag äta en frukost bestående av All-Bran Plus, vaniljyoghurt, ägg, risgrynsgröt, flerkornsbröd med messmör och en vassledrink på mjölk.

Lunch eller middag består av det vanliga: potatis, pasta, ris, korngryn, gröt eller matvete, plus någon kött-, fisk-, fågel-, skaldjurs-, eller äggrätt, vanligtvis. Grönsaker och mjölk till det.

Resist
2003-11-11, 15:30
Är Pågen Lingon Grova nåt att köra på?
PS: hitta inte de bröden där jag brukar köpa.

King Grub
2003-11-11, 15:36
Originally posted by Resist
Är Pågen Lingon Grova nåt att köra på?
PS: hitta inte de bröden där jag brukar köpa.

Det är okej. Inte det bästa, men okej. Surdeg gör kolhydraterna långsammare. Jag gillar dock inte att det finns tillsatt härdat vegetabiliskt fett i Lingongrovan. :nono:

Resist
2003-11-11, 15:44
aha...
Såg en potatismjöl bröd och en Solros bröd?
Han inte riktig kolla vad de innehållde eftersom några tanter, tog snabb de framför mina ögon.
E det nåt bra?

King Grub
2003-11-11, 15:54
PotatisMJÖLbröd? :confused:

Pågens grova bröd är okej. De har inget som är i klass med riktigt flerkornsbröd, men t ex Kornelle, Leva och Fullkorn är helt okej. Det är ändå måltidens helhet som är viktigast.

Resist
2003-11-11, 21:03
ja tränar
Mån/tis/tors/lörd

går även bra att promonera på morgone nlr kvällen innan man lägger sig de dagarna man inte styrketränar?
lr är det med riks för överträning?

King Grub
2003-11-11, 21:13
Originally posted by Resist
ja tränar
Mån/tis/tors/lörd

går även bra att promonera på morgone nlr kvällen innan man lägger sig de dagarna man inte styrketränar?
lr är det med riks för överträning?

Promenader brukar inte ställa speciellt stora krav på återhämtningen, så det brukar gå utmärkt. Prova först och se om du verkligen behöver; det är ju onödigt att knalla för mycket, om det inte är nödvändigt för resultaten.

Resist
2003-11-12, 19:59
borde man inte byta ut basövningar som t.ex knäböj, marklyft?
lr dra ner ganska myckte på tyngderna?
På tanken att dess övnignar tar ut mycket?

King Grub
2003-11-12, 20:01
Originally posted by Resist
borde man inte byta ut basövningar som t.ex knäböj, marklyft?
lr dra ner ganska myckte på tyngderna?
På tanken att dess övnignar tar ut mycket?

Tar ut mycket vad? Du skall köra basövningar även under deffen. Speciellt under deffen! De aktiverar stora muskelgrupper och många muskelfibrer, vilket låter dig behålla muskelmassan och styrkan under deffen. Dessutom ökar energiomsättning om du aktiverar stora delar av kroppens muskulatur.

Resist
2003-11-13, 17:33
Spelar det nån roll om man klämmer in sig rött kött under deffen?
Lr är det kyckling som gäller?

King Grub
2003-11-13, 17:35
Originally posted by Resist
Spelar det nån roll om man klämmer in sig rött kött under deffen?
Lr är det kyckling som gäller?

Rött kött är utmärkt. Varför skulle kyckling vara att föredra? Är det fettmängden du tänker på finns det rött kött som är minst lika magert: lövbiff, rostbiff, innanlår, ytterlår t ex från nöt och fläskfilé, fläskkotlett, skinka från gris. Rött kött är precis likvärdigt som fågel.

rossi
2003-11-13, 17:42
Det jag märkt är att ljust kött är snällare mot magen! Dvs jag upplever iaf att jag smälter det snabbare och känns inte lika tungt i magen!

Resist
2003-11-13, 20:56
Körde idag styrke+kardio.
Så märkte jag att jag var så svag, tog cirka 50% mindre på alla övningar.
Min matvåg e lite osäker just nu...den e trasig..så jag har andvänt mig av ögonerna med måtten på kolhydraterna.
Kan inte säga jag har en särskilt bra ögonmått.
Kan ha varit det som drabbat träningen?
för jag sovit bra o ätit bra lr mycket protein o antagligen för lite kolisar.

Sen i roddmaskinen...hur intensiv ska man vara där?
brukar vara på 32Sp/m

Resist
2003-11-16, 21:17
Originally posted by King Grub
1.När man deffar så ökar man ju proteintaget till vad är det 3-4gr/kropp vikt Är kolh intaget på vad? 0,5-1gr/ per kroppsvikt?
Se de där antal veckorna man tränar bör intaget på kolisar o protein vara på samma? lr ska man öka?

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Hur mycket kolhydrater du behöver beror helt på ditt energibehov och vad du gör. För mig fungerar 50 E% kolhydrater och 25 E% protein och fett finfint.

2.Sen men det att man ska räkna ut kalorimäng,hur gör man det?För att man ska vet aungefär hur mycket man ska sjunka i kolisar en viss tid.

http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html

[i]biotinupptag.

Jag räknade ut mitt värde.
Fick Beräknat Pal Värde(genomsnitt) 1,49.
BMR 1783
2657 kcal
11125 Kjoule

Hur ska man fördela måltiderna då? (i prot,kolh,fett)?
PS: ursäka för min okunnighet detta är inte min starka sida

King Grub
2003-11-16, 21:18
Originally posted by Resist


Jag räknade ut mitt värde.
Fick Beräknat Pal Värde(genomsnitt) 1,49.
BMR 1783
2657 kcal
11125 Kjoule

Hur ska man fördela måltiderna då? (i prot,kolh,fett)?
PS: ursäka för min okunnighet detta är inte min starka sida

Ja, vill du ha 50 E% från kolhydrater får du äta 1328 kcal från dessa, och lika med protein och fett, fast där 25 %. Eller modifiera procentsatserna så de passar dig. Väga och räkna ut energiinnehållet på maten får du dock göra själv, om du nu känner att du behöver det.

Resist
2003-11-16, 21:29
Originally posted by King Grub


Ja, vill du ha 50 E% från kolhydrater får du äta 1328 kcal från dessa, och lika med protein och fett, fast där 25 %. Eller modifiera procentsatserna så de passar dig.

Aha jag trodde uppdelningen var ungefär 30% protein, 30% kolhydrater och 40% fett.? fast det var bara nåt jag trode ungefär iaf.

Så varje måltid ska bestå 1328kcal kolhydrater? Och resten protein o fett?
Så om vi skulle ungefär havregryn, hur mycket gram skulle jag behöva trycka in mig?

King Grub
2003-11-16, 21:38
Aha jag trodde uppdelningen var ungefär 30% protein, 30% kolhydrater och 40% fett.? fast det var bara nåt jag trode ungefär iaf.

Det finns ingen bestämd uppdelning. Jag gillar 50E% kolhydrater och lika delar fett och protein. Andra tycker olika, och ditt exempel finns det många som använder sig av. Alla är vi olika. Är du fysiskt aktiv behöver du antagligen ett högt procenttal på kolhydratdelen, mindre om du är soffliggare.

Så varje måltid ska bestå 1328kcal kolhydrater? Och resten protein o fett?

NEJ! Det är hela dygnets energiintag från kolhydrater.

King Grub
2003-11-16, 21:55
1 gram kolhydrater och protein innehåller 4.1 kcal var, och 1 gram fett 9.3 kcal. Fram med matvåg och räknare. ;) Personligen tycker jag dock absolut att "normalbyggaren" inte skall behöva hålla på och väga och mäta allt på grammet. :)

Resist
2003-11-16, 21:55
Originally posted by King Grub


Det finns ingen bestämd uppdelning. Jag gillar 50E% kolhydrater och lika delar fett och protein. Andra tycker olika, och ditt exempel finns det många som använder sig av. Alla är vi olika. Är du fysiskt aktiv behöver du antagligen ett högt procenttal på kolhydratdelen, mindre om du är soffliggare.



NEJ! Det är hela dygnets energiintag från kolhydrater.

1328kcal ojda. Så om jag äter 5måltider varje dag.
Så ska varje måltid bestå av 265gr kolh? och 132,85gr prot och132gr fett ?
Om jag har förståt det rätt?
Om vi räknar på ditt sätt.

Mindek
2003-11-16, 22:43
Originally posted by Resist


1328kcal ojda. Så om jag äter 5måltider varje dag.
Så ska varje måltid bestå av 265gr kolh? och 132,85gr prot och132gr fett ?
Om jag har förståt det rätt?
Om vi räknar på ditt sätt.


2600 kcal blir med 50E% kolhydrater och lika av fett och protein ungefär 325 gram kolhydrater, 160 gram protein och 80 gram fett.

Fördela detta på 30% till frukost, 25% middag, 25% lunch och två mellanmål på 10% styck.

Resist
2003-11-17, 06:49
Originally posted by Mindek



2600 kcal blir med 50E% kolhydrater och lika av fett och protein ungefär 325 gram kolhydrater, 160 gram protein och 80 gram fett.

Fördela detta på 30% till frukost, 25% middag, 25% lunch och två mellanmål på 10% styck.

Jaså ok..
hur ni räkna ut E% så att man får reda på kcal och antal gram man ska andvända?

Mindek
2003-11-17, 09:39
Om du ska äta 2600 kcal per dag, och vill ha 50E% från kolhydrater blir det:

2600 * 0.5 = 1300
1300/4= 325

25E% fett blir:

2600 * 0.25 = 650
650/9 = 72

:eating:

Resist
2003-11-17, 14:15
Originally posted by Mindek
Om du ska äta 2600 kcal per dag, och vill ha 50E% från kolhydrater blir det:

2600 * 0.5 = 1300
1300/4= 325

25E% fett blir:

2600 * 0.25 = 650
650/9 = 72

:eating:

Så om jag hade en upplägg på 40% kolh 40% prot 20% fett.
260kolh 260protein 57fett (gram varje måltid?)
Förutom frukosten då kanske uppdelningen är
30% protein, 30% kolhydrater och 40% fett.?

King Grub
2003-11-17, 14:20
Originally posted by Resist


Så om jag hade en upplägg på 40% kolh 40% prot 20% fett.
260kolh 260protein 57fett (gram varje måltid?)
Förutom frukosten då kanske uppdelningen är
30% protein, 30% kolhydrater och 40% fett.?

Hur kan du komma fram till sådana siffror? Då ser du ut som en sumobrottare om ett år.

Det där är hela dagens gram-intag! De får du fördela på så många mål du nu äter.

5 sådana där mål per dag blir 13000 kcal! :D

Resist
2003-11-17, 14:37
Originally posted by King Grub


Hur kan du komma fram till sådana siffror? Då ser du ut som en sumobrottare om ett år.

Det där är hela dagens gram-intag! De får du fördela på så många mål du nu äter.

5 sådana där mål per dag blir 13000 kcal! :D

Ojda:D
Menade mer så här (tar ett exemepl)
Att varje måltid äter jag 200gr kyckling 100ris med nötter.
och vid frukost äter man 100havregryn 40gr vasslepulver
etc etc..
Menade inte att klämma in sig 200gr protein :p

King Grub
2003-11-17, 14:39
Originally posted by Resist


Ojda:D
Menade mer så här (tar ett exemepl)
Att varje måltid äter jag 200gr kyckling 100ris med nötter.
och vid frukost äter man 100havregryn 40gr vasslepulver
etc etc..
Menade inte att klämma in sig 200gr protein :p

Då låter det genast femtioelva gånger vettigare. :smash: :D

Resist
2003-11-17, 14:59
Frukost: 100gr havregryn 2,5dl minimjölk, 40gr vassle(Exell)2-3gr hasselnötter, 1CLA FUEl tablett
Måltid1: 250kyckling, 75gr ris, olivolja(några skvätt),2-3hasselnöt
Måltid2:250kyckling, 75gr ris, olivolja(några skvätt),2-3hasselnöt
Måltid3:150ktonfisk, 75gr ris, olivolja(några skvätt)2-3hasselnöt,1CLA FUEL tablett
Efter träningen: 60gr vassle, 1 påse Albrekts bilar(250gr) kanske för mycket snabba kolisar?

KOmma hem: 6äggvita
Måltid4: 250kyckling, 75gr ris, olivolja(några skvätt),2-3hasselnöt 1 CLA FUEL
Läggdags: 1kesella med Funligt.
det är väl 40% pro 40%kolh 20% fett.?
lr nåt som måste ökas lr minskas?

King Grub
2003-11-17, 15:16
Originally posted by Resist
Frukost: 100gr havregryn 2,5dl minimjölk, 40gr vassle(Exell)2-3gr hasselnötter, 1CLA FUEl tablett
Måltid1: 250kyckling, 75gr ris, olivolja(några skvätt),2-3hasselnöt
Måltid2:250kyckling, 75gr ris, olivolja(några skvätt),2-3hasselnöt
Måltid3:150ktonfisk, 75gr ris, olivolja(några skvätt)2-3hasselnöt,1CLA FUEL tablett
Efter träningen: 60gr vassle, 1 påse Albrekts bilar(250gr) kanske för mycket snabba kolisar?

KOmma hem: 6äggvita
Måltid4: 250kyckling, 75gr ris, olivolja(några skvätt),2-3hasselnöt 1 CLA FUEL
Läggdags: 1kesella med Funligt.
det är väl 40% pro 40%kolh 20% fett.?
lr nåt som måste ökas lr minskas?

En snabb huvudräkning ger runt 4000 kcal på det där.

Resist
2003-11-17, 15:26
Originally posted by King Grub


En snabb huvudräkning ger runt 4000 kcal på det där.

Hm..åh fan det va ju dubbel så mycket.
tror du kan ge mig ett exempel på hur mycket gram
en måltid ska se ut?
med ris,kyckling,hasselnötter,?
om vi säger 50% kolh 25% pro 25%fett
och max kcal 2600?:angel:

King Grub
2003-11-17, 15:30
Originally posted by Resist


Hm..åh fan det va ju dubbel så mycket.
tror du kan ge mig ett exempel på hur mycket gram
en måltid ska se ut?
med ris,kyckling,hasselnötter,?
om vi säger 50% kolh 25% pro 25%fett
och max kcal 2600?:angel:

Ett ärligt svar: nej, det orkar jag inte. Du får plocka fram räknaren igen. 1 gram kolhydrat och 1 gram protein ger avrundat 4 kcal, och 1 gram fett ger avrundat 9 kcal.

Kompletta näringstabeller hittar du här:


http://www.slv.se/templatesSLV/ldb_search____6242.asp

LunaSpice
2003-11-17, 15:46
Originally posted by Resist
Frukost: 100gr havregryn 2,5dl minimjölk, 40gr vassle(Exell)2-3gr hasselnötter, 1CLA FUEl tablett
Måltid1: 250kyckling, 75gr ris, olivolja(några skvätt),2-3hasselnöt
Måltid2:250kyckling, 75gr ris, olivolja(några skvätt),2-3hasselnöt
Måltid3:150ktonfisk, 75gr ris, olivolja(några skvätt)2-3hasselnöt,1CLA FUEL tablett
Efter träningen: 60gr vassle, 1 påse Albrekts bilar(250gr) kanske för mycket snabba kolisar?

KOmma hem: 6äggvita
Måltid4: 250kyckling, 75gr ris, olivolja(några skvätt),2-3hasselnöt 1 CLA FUEL
Läggdags: 1kesella med Funligt.
det är väl 40% pro 40%kolh 20% fett.?
lr nåt som måste ökas lr minskas?

Eeehr, 750 g kyckling/dag? Blir inte det _väldigt_ dyrt eller var köper DU din kyckling? :confused:

King Grub
2003-11-17, 15:48
Och 250 gram lösgodis behöver du inte efter träningen. Där har du en del du kan kapa direkt, och landa på runt... säg, 80 gram, kanske?

Resist
2003-11-17, 15:57
Originally posted by King Grub
Och 250 gram lösgodis behöver du inte efter träningen. Där har du en del du kan kapa direkt, och landa på runt... säg, 80 gram, kanske?

Mm de nya albrekts påsarna som finns hos mig iaf..är på 70gr så bör väl funka..
de har slutat sälja de stora påsarna.. iaf där jag bor

King Grub
2003-11-17, 15:58
Originally posted by Resist


Mm de nya albrekts påsarna som finns hos mig iaf..är på 70gr så bör väl funka..
de har slutat sälja de stora påsarna.. iaf där jag bor

Ahlgrens. ;)

Resist
2003-11-17, 15:59
Originally posted by LunaSpice


Eeehr, 750 g kyckling/dag? Blir inte det _väldigt_ dyrt eller var köper DU din kyckling? :confused:

Jo det kommer det nog bli:)
20kr för en kyckling är väl ändå dyrt..
400 g kyckling/dag kanske låter mer vessentlig:eating:

Resist
2003-11-17, 16:00
Originally posted by King Grub


Ahlgrens. ;)

Så var det:)

King Grub
2003-11-17, 16:03
Originally posted by Resist


Jo det kommer det nog bli:)
20kr för en kyckling är väl ändå dyrt..
400 g kyckling/dag kanske låter mer vessentlig:eating:

Ah - jag räknade fram de 4000 kcal ovan på kycklingfiléer. Använder du kött från vingar och lår stiger kcal-antalet betydligt.

Resist
2003-11-17, 16:07
Originally posted by King Grub


Ah - jag räknade fram de 4000 kcal ovan på kycklingfiléer. Använder du kött från vingar och lår stiger kcal-antalet betydligt.

Ah äter aldrig kyckling filér då jag har råd att köpa det(väldigt sällan) annars äter jag alltid vanlig färdig grillad kyckling, och vräker i mig en halvkyckling, förutom skinnet dåra.

Där ser man:cryout:

Resist
2003-11-17, 17:14
Kom nyss på att uppladdningssidan?
Står inget med gym på?
Vilken då ska man ersätta det med?

King Grub
2003-11-17, 17:19
Originally posted by Resist
Kom nyss på att uppladdningssidan?
Står inget med gym på?
Vilken då ska man ersätta det med?

Uppskatta. Vad motsvarar ditt gympass i intensitet? Joggningsrunda? Fotbollsmatch? Löpning?