handdator

Visa fullständig version : Ingen disciplin...


bb X
2010-12-19, 12:14
Jag kan inte längre deffa känns det som. Jag lyckades genomföra en helt felfri deff förra året och det gick asbra och kom i grym form men nu går det inte... Hur jag än vänder och vrider på kost schemat så har jag absolut ingen disciplin och kan inte hålla det längre än högst 1-2 veckor...

Vad ska man göra i ett sånt här läge..?

vicarious
2010-12-19, 12:19
Då är du nog inte tillräckligt motiverad att nå ditt mål. Jag känner samma sak ibland. Är det verkligen så viktigt (för dig) att deffa?

Apos78
2010-12-19, 12:28
Ta en period då du inte tänker så mycket på detaljerna kring maten. Har du en i grunden vettig kosthållning som kommer det fungera bra ändå, även om just deffen skjuts på framtiden. Träna, äta (relativt fritt) och låt motivationen att pressa dig komma. Det är jul damn it. Deffa senare.

bb X
2010-12-19, 13:32
Mmm, hade tänkt göra ett nytt försök efter hela jul- och nyårshelgen. Ingen idé och försöka börja nu, kommer ju bara skita sig.

Vicarious, ja tyvärr så är det viktigt för mig att ha en hyfsat bra fysik och inte alltför hög BF%, befinner mig runt 14-15% just nu. Inte alls kul, känner mig fet.

Tack för tipset Apos78!