handdator

Visa fullständig version : Pepsi Light


mini_Arnold
2003-11-10, 14:51
'

King Grub
2003-11-10, 15:07
Nyttig? Det är inget nyttigt med light-läsk, Pepsi eller Coke eller någon annan. Färgat, kolsyrat vatten med sötningsmedel. Sötman kommer från aspartam eller andra kalorifria sötningsmedel. Du slipper sockret och därmed energin som finns i vanlig sötad läsk, men det är finns absolut inget nyttigt med den heller.

King Grub
2003-11-10, 15:12
Men det är gott! Pepsi Max går det ner X antal liter av per år, kan jag säga. http://www.jammerbabe.com/images/Smiley/pepsi.gif

Edit: faktum är, att jag blev så makalöst Pepsi-sugen att jag var tvungen att betvinga kapsylen på en 1.5-liters just nu. :cheers:

Daniiiel
2003-11-10, 17:52
dricker nästan 1,5 liter av det per dag..nästan som lite kaffeberoende..finns inget bätter än pepsi max efter skolan..

hangatyr
2003-11-10, 18:51
jag har hört att det är något i läsken (kolsyran) som kalkar ur skelettet, varför man bör vara sparsam i sin läskkonsumption. Stämmer detta??

Kattaz
2003-11-10, 20:32
Hejsan!
Skönt att höra att det är flera som nästan är Cola beroende. Jag däremot är mycket svag för Coca cola light, skulle lungt kunna dricka några liter om dagen. Fast jag försöker att bara dricka det typ 3-4 dagar i veckan:) Det är ju så himla gott!!!

Mindek
2003-11-10, 20:40
Originally posted by hangatyr
jag har hört att det är något i läsken (kolsyran) som kalkar ur skelettet, varför man bör vara sparsam i sin läskkonsumption. Stämmer detta??


Fosforsyran är inte bra för skelettet... Tror den bråkar med kalciumet eller nåt sånt.

Att häva i sig alltför mycket sötningsmedel kan ge cancer dessutom, men det får man väl av allt så skitsamma...

aliquis
2003-11-10, 23:07
Om fosforsyran påverkar kalket i skelettet vet jag inte, skulle vara för att neutralisera den isf. Däremot så ökar behovet utav magnesium väldigt mycket om man dricker läsk med fosforsyra, och ca 80% av svenskarna får redan i sig för lite magnesium. Så drycker med fosforsyra är något jag undviker..

(och magnesiumet finns det kanske gott utav i skelettet också? mitt dolomitkalk innehåller iaf stora delar både kalcium och magnesium.)

Big_Vik
2003-11-11, 22:12
Originally posted by Daniiiel
dricker nästan 1,5 liter av det per dag..nästan som lite kaffeberoende..finns inget bätter än pepsi max efter skolan..
hehe, köpte en 1,5 liter igår kväll den var slut i morse! :cheers:
pepsi max är perfekt om man blir törstig på stan..!

Tompi
2003-11-11, 22:21
Nu blev jag ju sugen på läsk:(