handdator

Visa fullständig version : jay Cutler Bröst


Mass-Tech
2010-12-18, 15:39
grRY1DWlheo

skaparn
2010-12-18, 15:56
Är det bara jag, eller har Jay blivit lite gladare i sina filmer? I de äldre filmerna och klippen så är han rätt butter, eller tillknäppt kanske är ett bättre ord. Men nu är han pratsam och verkar mer energisk.

Hank
2010-12-18, 15:57
Sömnpiller. Världens mest okarismatiska och svaga bb?

Skrivet i provocerande syfte. Cutler är stark och söt.

vicarious
2010-12-18, 16:16
Är det bara jag, eller har Jay blivit lite gladare i sina filmer? I de äldre filmerna och klippen så är han rätt butter, eller tillknäppt kanske är ett bättre ord. Men nu är han pratsam och verkar mer energisk.

Kan nog vara för att han vann Olympia för inte så länge sen =) Tro tusan om man inte blir glad då!

Många andra klipp är ju tagna månaderna innan tävling när han dietar och då förstår man väl att han kan verka lite "butter." :)

Doggeh
2010-12-18, 16:28
Vicarious sa det. Men fan vilket freak han är O_o...

Jay Buttler ^^

John M
2010-12-18, 18:22
Ser rätt svag ut, är det för att det är precis efter tävlingen kanske?

skaparn
2010-12-18, 18:26
Kan nog vara för att han vann Olympia för inte så länge sen =) Tro tusan om man inte blir glad då!

Många andra klipp är ju tagna månaderna innan tävling när han dietar och då förstår man väl att han kan verka lite "butter." :)

Låter helt rimligt. Vem skulle inte bli glad av att få äta igen efter en tid av svält.


... fast å andra sidan skulle jag ha rätt svårt att vara sur om jag stod och flexade framför spegeln med 4% BF.

Grotesk
2010-12-18, 18:31
Låter helt rimligt. Vem skulle inte bli glad av att få äta igen efter en tid av svält.


... fast å andra sidan skulle jag ha rätt svårt att vara sur om jag stod och flexade framför spegeln med 4% BF.

Du har väl 4% bf, om inte lägre?! Såg ju dig i en böjfilm nyligen. :confused:

Rikard Jansson
2010-12-18, 18:37
Hans favoritbröstövning är bänkpress *cupid**cupid*

skaparn
2010-12-18, 19:06
Du har väl 4% bf, om inte lägre?! Såg ju dig i en böjfilm nyligen. :confused:

Jag har inte ens 4% på underarmarna efter den ost jag just suttit och fingrat på.

Nej, men allvarligt, det var bättre förr. Nu för tiden är det inte lika smalt.

Sheogorath
2010-12-18, 19:12
Jag ska mejla honom och berätta att han ska köra bänken fritt så att han bygger bättre.

snej
2010-12-18, 19:14
Jag ska mejla honom och berätta att han ska köra bänken fritt så att han bygger bättre.

:laugh:

Sheogorath
2010-12-18, 19:15
:laugh:

:thumbup:

LoTiX
2010-12-18, 19:24
Ser rätt svag ut, är det för att det är precis efter tävlingen kanske?

Tycker genomgående att Cutler kör lätta vikter jämfört med andra proffs.

spoty
2010-12-18, 20:03
Bara jag som märkt ut tätt han håller i bänkpress till skillnad från andra? :D

wessmen
2010-12-18, 20:13
Tycker genomgående att Cutler kör lätta vikter jämfört med andra proffs.

Sant. Försvaras dock med 30-45 sek vila. :thumbup:

Grotesk
2010-12-18, 20:21
Tycker genomgående att Cutler kör lätta vikter jämfört med andra proffs.

Men så tycker jag genomgående att han vinner lätt över andra proffs också i Mr Olympia. :D

Lando
2010-12-18, 20:48
Men så tycker jag genomgående att han vinner lätt över andra proffs också i Mr Olympia. :D

Hahahaha, touché!

Han hade ätit normalt i en vecka sa han. Fy faaaaan vad stor han är för övrigt, när man ser honom i slutet med dom mer "normala" människorna...hulken typ.

LoTiX
2010-12-18, 21:01
Men så tycker jag genomgående att han vinner lätt över andra proffs också i Mr Olympia. :D

Jadå, jag bara konstaterar faktum - han kör rätt lätt. Precis som Paul Dillett som var ett j**** freak. Undrar hur stor han blivit om han tränat lite hårdare...

coolboynesko
2010-12-18, 22:06
Blir o se den imorgon (Y)

panzerpig
2010-12-18, 22:07
Bara för att han tränar lätt så betyder det väl inte att han inte tränar hårt?
För det första så har han precis börjat träna igen sa han väl, det är kanske lite inkörningsvikter också :)

Andreas Löfgren
2010-12-18, 22:45
Kanske en dum fråga men frågan ändån.

Varför kör han så korta rörelser? Har sett att många "stora" gör det.

Kwon
2010-12-18, 22:58
Han ser stor ut!

Kolla på slutet av klippet och jämför med "normala" människor!

Ser ut som en från Olympen!

130kg finsk sisu
2010-12-19, 11:51
Nu vill jag inte skapa någon "hata" eller "styrkelyftare är feta" debatt. Men jag skulle PERSONLIGEN skämmas livet ur mej om jag såg ut som ett groteskt monster med en sjuhelvetes muskelmassa och räkna reps på 120kg i smithbänk som dessutom inte är utlåsta reps. Jag har PERSONLIGEN aldrig förstått detta med att träna muskelmassa och vara svag som ett barn i jämnförelse. Jag har bra mycket större respekt för de mera starka bodybuilders som faktiskt kan backa upp utseendet med en avsevärd styrka.

Med detta inlägg vill jag bara skriva av mej lite och fortfarande konstatera att Cutler är bra på det han gör och har vunnit Olympia vilket är en avsevärd prestation!

Rikard Jansson
2010-12-19, 12:06
Han skulle nog kunna maxa rätt så mycket mer än hans arbetsvikter ger sken av

Grotesk
2010-12-19, 12:16
Nu vill jag inte skapa någon "hata" eller "styrkelyftare är feta" debatt. Men jag skulle PERSONLIGEN skämmas livet ur mej om jag såg ut som ett groteskt monster med en sjuhelvetes muskelmassa och räkna reps på 120kg i smithbänk som dessutom inte är utlåsta reps. Jag har PERSONLIGEN aldrig förstått detta med att träna muskelmassa och vara svag som ett barn i jämnförelse. Jag har bra mycket större respekt för de mera starka bodybuilders som faktiskt kan backa upp utseendet med en avsevärd styrka.

Med detta inlägg vill jag bara skriva av mej lite och fortfarande konstatera att Cutler är bra på det han gör och har vunnit Olympia vilket är en avsevärd prestation!

Jag har börjat med SL för att kunna ragga bättre på krogen. :thumbup:

panzerpig
2010-12-19, 12:35
Lite OT men vilka byggare är/var riktigt starka? Är inte sjukt insatt i byggarvärlden men de jag hört talas om:

Franco Columbu (boxare, tyngdlyftare och sägs vara en av de starkaste BBs någonsin? vägde väl bara ca 85 kg om jag minns rätt?).

Ray Mentzer (läst nånstans)

Ronnie Coleman (började väl som SLare?)

fler?

von huff
2010-12-19, 12:41
Att han inte låser ut är ju medvetet och det finns en anledning till det.Angående vikterna så har han inte själv kommenterat det nångång?

von huff
2010-12-19, 12:45
Lite OT men vilka byggare är/var riktigt starka? Är inte sjukt insatt i byggarvärlden men de jag hört talas om:

Franco Columbu (boxare, tyngdlyftare och sägs vara en av de starkaste BBs någonsin? vägde väl bara ca 85 kg om jag minns rätt?).

Ray Mentzer (läst nånstans)

Ronnie Coleman (började väl som SLare?)

fler?

Jag vet inte men alla i storlek med cutler är sjukt starka.Kolla på coleman knäböj och marklyft t.ex.I en annan tråd om Lesukov så gjorde han ganska många fina reps på 200kg i bänk

skaparn
2010-12-19, 12:58
Cutler kanske bara har en dålig brygga i bänken. Kan drabba den bäste.

panzerpig
2010-12-19, 13:04
Jag vet inte men alla i storlek med cutler är sjukt starka.Kolla på coleman knäböj och marklyft t.ex.I en annan tråd om Lesukov så gjorde han ganska många fina reps på 200kg i bänk

Dom är kanske sjukt starka men inte sjukt starka om man ser till kroppsstorlek.
En BB på +120 kg kan vara svagare än en styrkelyftare på 90-100 kg.

stevebc
2010-12-19, 13:04
Lite OT men vilka byggare är/var riktigt starka? Är inte sjukt insatt i byggarvärlden men de jag hört talas om:

Franco Columbu (boxare, tyngdlyftare och sägs vara en av de starkaste BBs någonsin? vägde väl bara ca 85 kg om jag minns rätt?).

Ray Mentzer (läst nånstans)

Ronnie Coleman (började väl som SLare?)

fler?Johnnie Jackson.

Jon Pall var ganska stark också.

Grotesk
2010-12-19, 13:23
Johnnie Jackson.

Jon Pall var ganska stark också.

Johnnie Jackson marknadsförs ju som världens starkaste bodybuilder. Självklart får man ta det med en nypa salt, såklart!

Som någon sa också så är Alexey Lesukov grymt stark, med tanke på sin ringa ålder! Inte alla som reppar på 200pannor i bänkpress.

Stefan J
2010-12-19, 13:36
Jag har börjat med SL för att kunna ragga bättre på krogen. :thumbup:

Jag tror tyvärr att de enda som uppskattar och imponeras av bodybuilders är andra män :) Stora vältränade män imponerar på andra lite mindre vältränade män som kämpar med sin träning, effekten på kvinnor är nog ganska ringa. Men på en gaykrog, absolut!

C.E.J.
2010-12-19, 14:01
Nu vill jag inte skapa någon "hata" eller "styrkelyftare är feta" debatt....

Så varför skriver du som du gör då? I varenda tråd. Men hey, du vill bara prata av dig lite.

Grazzafukkinrazzi
2010-12-19, 14:03
Ganska imponerande

6dgnHUtzSnQ

Även Levrone imponerar på mig i sina pressar bakom nacken i smith, han trycker ju inte det själv men galna vikter i en sådan övning i alla fall.

JTLhfcFpBlw&NR=1

edit: får även iväg några reps på 220kg i bänken senare i klippet.

filmjölk
2010-12-19, 14:16
Han kör ju rätt mycket med herr cutler. 3-4 set i varje övning runt 10 reps, 5-6 övningar, kort setvila, och efter att ha kört 2 övningar och sedan 3*10 på 120kg i bänkpress är inte speciellt svagt. Visst inte så stark som han ser ut att vara, men bra mycket starkare än genomsnittspersonen.

En riktigt stark byggare var Greg Kovacs, ännu starkare Stan Efferding (eller han kanske är mer styrkelyftare? en slags hybrid)

http://www.youtube.com/watch?v=BodlKRK2Kew&feature=related

Timme
2010-12-19, 14:27
Cutler kanske bara har en dålig brygga i bänken. Kan drabba den bäste.

haha :D

von huff
2010-12-19, 14:29
Dom är kanske sjukt starka men inte sjukt starka om man ser till kroppsstorlek.
En BB på +120 kg kan vara svagare än en styrkelyftare på 90-100 kg.

Ja det beror på lite men storlek och styrka går nära varann men inte hand i hand.Dessutom utnyttjar han nog vikterna på ett sånt sätt som många andra inte kan

vicarious
2010-12-19, 14:42
En styrkelyftare gör allt för att få vikterna att bli så lätta som möjligt medan en bodybuilder försöker göra vikterna så tunga som möjligt.

Timme
2010-12-19, 14:50
Lesukov är stark byggare. Riktigt mustiga reps på 200 i bänken.
p5hNWOxlnn8

130kg finsk sisu
2010-12-19, 14:59
Stan är väldigt stark i mina ögon. Johnnie likaså i ryggen. Det som bara förvånar mig är att Cutler är grövre än båda och "så mycket svagare".
C.E.J vad har jag skrivit som ger upphov till sådana diskussioner? exempel genom quote tack? Kanske finns nåt som jag inte minns eller vill minnas ? :)

C.E.J.
2010-12-19, 15:10
C.E.J vad har jag skrivit som ger upphov till sådana diskussioner? exempel genom quote tack? Kanske finns nåt som jag inte minns eller vill minnas ? :)

Jag tänker inte leta upp något. Att du inte minns antar jag förklarar varför du tar upp det gång på gång.

130kg finsk sisu
2010-12-19, 15:19
Att jag skrivit typ att jag inte förstår mig på varför träna volym och att jag inte förstår mig på träning i syfte att pricka specifika muskler är inget nytt. Men hur detta skall leda till "styrkelyftare är tjocka" vet jag inte. :)

Men alla är vi får i guds hage, alla är vi olika. Det är det som roligt både med träningen och samhället i stort.

Stefan J
2010-12-19, 15:34
Även om inte ens Levrone når upp till några ofattbara vikter (i förhållande till muskelmassan) är det ändå någonstans där man som person förväntar sig att toppbyggare ska ligga på minst när de tar i och tränar tungt. Sedan tror jag inte att Cutler vanligtvis fiser på 120kg i bänk, för ingen människa i världen kan få pecs stora som badbollar av vikter som personer på 75kg kan träna på. Han måste vara drained efter en diet och hålla igen medvetet pga skaderisken.

Sen kan jag likt Sisu inte förstå det coola med att ha muskler som en gorilla men lyfta lika mycket som en chimpansunge, men det är ju en smaksak som jag inte lägger någon värdering i. Jag förstår bara inte helt enkelt.

C.E.J.
2010-12-19, 15:43
Men alla är vi får i guds hage, alla är vi olika. Det är det som roligt både med träningen och samhället i stort.

Ja, så varför skriva som du gör då. AW.

130kg finsk sisu
2010-12-19, 16:05
Precis som jag inte förstår mej på varken kommunister eller nazister och hur de tänker så kan jag umgås med dem och respektera dem. Men jag kan kritisera dem och t.o.m håna dem. Men detta betyder inte att deras människovärde är mindre.

Bara för att jag kan tycka det är konstigt med BB-träning så betyder det inte att jag inte gillar människorna.

130kg finsk sisu
2010-12-19, 16:33
Sen är det största huvudbryet i denna tråd för mig personligen det faktum att Jay Cutler har en av världens största muskelmassor men hans träningsvikter (vad jag sett) är på en mycket mycket moderat nivå. Jag kan inte påstå att han gör nåt fel för han är ju bevisligen mångfaldig Mr olympia. Ville mer påpeka min förundran samt personligen berätta min åsikt om att träna på dylikt sätt.

Hank
2010-12-19, 16:35
Sen är det största huvudbryet i denna tråd för mig personligen det faktum att Jay Cutler har en av världens största muskelmassor men hans träningsvikter (vad jag sett) är på en mycket mycket moderat nivå. Jag kan inte påstå att han gör nåt fel för han är ju bevisligen mångfaldig Mr olympia. Ville mer påpeka min förundran samt personligen berätta min åsikt om att träna på dylikt sätt.

Här är en annan video när han tränar bröst. Och de vikter han bollar med här är det få som hanterar med sådan form.

-8VFs-lVL1w

vicarious
2010-12-19, 16:40
Jag tror nog att Jay skulle kunna lyfta avsevärt mycket tyngre om han byter utförande och går in för att lyfta mycket vikt. Show-off med mycket vikt i träningsvideos kanske inte är lika viktigt för Jay som för t ex Coleman?

Han har förövrigt ganska högt tempo i sina pass tror jag, ingen direkt lång setvila där.

snej
2010-12-19, 16:57
Han tränar inte för att lyfta så tungt som möjligt, utan för att bli groteskt stor, och det lyckas han uppenbarligen jävligt bra med. Så varför ens kommentera det, bara löjligt..

Morrris
2010-12-19, 17:04
Som andra sagt. Frihet från skador är A och O när man ligger på Cutlers nivå.

Mass-Tech
2010-12-19, 17:33
För tala om att Jay har haft "semester" sedan Mr.O där han bara har ätit kanske 3-4 gånger om dagen och bra lyft vikten någon gång i veckan.

Stefan J
2010-12-19, 17:53
Här är en annan video när han tränar bröst. Och de vikter han bollar med här är det få som hanterar med sådan form.

-8VFs-lVL1w

Ja detta är ju vikter som ligger lite bättre i linje med vad en så stor byggare bör klara. Ganska lätt 4a på 180 i lutande bänk, kanske 6-7-8 reps om han forcerat. Inget otroligt men betydligt bättre än en 10a på 120 i smithbänk. Sen kan vi lämna kemifrågan och vad han hade klarat ren därhän,då alla ändå vet att han hade frätt sönder plastbehållaren med sin urin ;)

130kg finsk sisu
2010-12-19, 17:57
Han tränar inte för att lyfta så tungt som möjligt, utan för att bli groteskt stor, och det lyckas han uppenbarligen jävligt bra med. Så varför ens kommentera det, bara löjligt..

Löjligt. OK.
Jag tycker bara det är intressant att Cutler som har bättre massa än de flesta andra proffsen medans styrkan är något/aning/mycket sämre än dessa.
Som jag skrivit så anser jag att Cutler lyckas bra med det han gör.
Men många andra måste ju finna det intressant att den bästa kör med mycket mindre vikt än de "näst bästa".
Sen så måste man väl få ifrågasätta och kritisera även Cutler?

130kg finsk sisu
2010-12-19, 18:01
Andra videon mera vikter. Men fortfarande torde de andra proffsen slå honom på fingrarna?

vicarious
2010-12-19, 18:06
Löjligt. OK.
Jag tycker bara det är intressant att Cutler som har bättre massa än de flesta andra proffsen medans styrkan är något/aning/mycket sämre än dessa.
Som jag skrivit så anser jag att Cutler lyckas bra med det han gör.
Men många andra måste ju finna det intressant att den bästa kör med mycket mindre vikt än de "näst bästa".
Sen så måste man väl få ifrågasätta och kritisera även Cutler?

Varför tror du att dom som hanterar mest vikt skulle vara de som är mest framgångsrika? Så funkar inte bodybuilding.

Ignatius72
2010-12-19, 18:08
Varför tror du att dom som hanterar mest vikt skulle vara de som är mest framgångsrika? Så funkar inte bodybuilding.

Nu var det väl inte det som var poängen, snarare att sisu menar att man borde lyfta mer om man är så stor.

vicarious
2010-12-19, 18:11
Nu var det väl inte det som var poängen, snarare att sisu menar att man borde lyfta mer om man är så stor.

Jo, det var det väl visst. Han tycker ju att det är konstigt att den som är bäst i världen inte är starkast i sin gren. vilket inte alls är konstigt eftersom bodybuilding inte handlar enbart om hur tungt man kan lyfta utan även HUR man lyfter.

130kg finsk sisu
2010-12-19, 18:16
Varför tror du att dom som hanterar mest vikt skulle vara de som är mest framgångsrika? Så funkar inte bodybuilding.

har jag sagt det en enda gång?
Det jag försöker påpeka i denna tråd är:
1. Cutler tränar på mindre vikter är de andra i Olympia. Han är i mina ögon, vad jag sett, svag gentemot sin ABSURDA muskelmassa.
2. Jag har personligen svårt att förstå varför man tränar för att bli stor och inte stark. Men jag har sagt att vi är alla gymråttor och bör ha respekt för varandra och att alla bidrar med något.
3. Jag har den största beundran för Cutler på det viset att han är uppenbarligen bäst på det han gör!

Sen måste jag tillägga att det är för f-n bara lite skrotlyftande vi pratar om. Inte judeförintelsen eller dödslägren i Ural. Sånt kan väcka känslor... men detta... (sista meningen inte riktad mot vicarios)

snej
2010-12-19, 18:19
Nu var det väl inte det som var poängen, snarare att sisu menar att man borde lyfta mer om man är så stor.

Han kanske kan lyfta det dubbla? Det är ju inte det som är målet med hans träning..

Defqon
2010-12-19, 18:25
Han kanske kan lyfta det dubbla? Det är ju inte det som är målet med hans träning..

Men han måste ändå lyfta en relativ hög procent nära hans max RM för att få med alla muskelfibrer i den muskelgrupp han tränar för att få sin maximala muskeltillväxt, som är hans mål med sin träning som proffs BB

snej
2010-12-19, 18:31
Men han måste ändå lyfta en relativ hög procent nära hans max RM för att få med alla muskelfibrer i den muskelgrupp han tränar för att få sin maximala muskeltillväxt, som är hans mål med sin träning som proffs BB

Jo jag menade inte att han egentligen lyfter dubbelt så mycket bokstavligt talat. Han tränar på sitt sätt för att bygga så mycket muskelmassa som möjligt, och inte för att lyfta så tunga vikter som möjligt. Om han hade han satsat på det sistnämnda så är jag övertygad om att han hade lyft bra mycket mer.

filmjölk
2010-12-19, 18:59
Om man trollar lite (och provocerar Stefan J och Sisu på samma gång) kan man ju vända på resonemanget, det finns byggare som lyfter lika stora vikter som dessa två herrar i diverse överkroppspressövningar (raw), och både Sisu och Stefan är världsmästare båda två.

Är inte det lite fånigt att vara världsmästare i en styrkesport, när folk som tävlar i skönhet är lika/nästan lika starka?

vicarious
2010-12-19, 19:17
Om man trollar lite (och provocerar Stefan J och Sisu på samma gång) kan man ju vända på resonemanget, det finns byggare som lyfter lika stora vikter som dessa två herrar i diverse överkroppspressövningar (raw), och både Sisu och Stefan är världsmästare båda två.

Är inte det lite fånigt att vara världsmästare i en styrkesport, när folk som tävlar i skönhet är lika/nästan lika starka?

Akta, nu kommer doping-kortet.

ceejay
2010-12-19, 19:27
Om man trollar lite (och provocerar Stefan J och Sisu på samma gång) kan man ju vända på resonemanget, det finns byggare som lyfter lika stora vikter som dessa två herrar i diverse överkroppspressövningar (raw), och både Sisu och Stefan är världsmästare båda två.

Är inte det lite fånigt att vara världsmästare i en styrkesport, när folk som tävlar i skönhet är lika/nästan lika starka?

Om båda parter använt samma mängder "prestationshöjande" ;) så hade nog de som tränat för styrka legat en del före.

Men jag håller med, lite fånigt är det.

Akta, nu kommer doping-kortet.
m

http://www.dan.se/wp-content/uploads/2009/01/captain_obvious.jpg

130kg finsk sisu
2010-12-19, 20:00
Jag tänker inte dra dopingkortet eftersom de sista nerver ni har för denna tråd åker då.
Utan väljer att konstatera att jag är ingenting gentemot dessa herrar. Och jag har många gånger påtalat att jag inte är nån stor talang. Jag gillar att bänka. inget mer.

Stefan J
2010-12-19, 20:01
Jo det kan tyckas vara fånigt, men för att jämförelsen ska bli rättvis kan man inte jämföra bb med ipf-lyftare, utan jag får, som förväntat använda doping-kortet, och hänvisa till de icke-testade förbunden i USA. Där är ju raw-rekordet i bänk (utan tröja för dem som inte vet vad raw innebär) i tyngsta klassen 322,5kg om jag är korrekt uppdaterad och 300kg i klass 110kg (av samme lyftare som några år tidigare haft världsrekordet i klass 110 i IPF med tröja på 295kg, när han gick över till WPC och därmed fick preppa fritt lyfte han mer utan tröja än han gjorde i IPF, med tröja).

Det måste ju ändå vara samma förutsättningar för att jämförelser ska vara rättvisa, det måste även den mest dopingliberale förstå. Och jag tror dessa herrar ligger långt fram i alla andra överkroppsövningar också, även där mil före både mig och Sisu.

Stefan J
2010-12-19, 20:26
Om man trollar lite (och provocerar Stefan J och Sisu på samma gång) kan man ju vända på resonemanget, det finns byggare som lyfter lika stora vikter som dessa två herrar i diverse överkroppspressövningar (raw), och både Sisu och Stefan är världsmästare båda två.

Är inte det lite fånigt att vara världsmästare i en styrkesport, när folk som tävlar i skönhet är lika/nästan lika starka?

Detta är inte provocerande, för jag vet att du trollar och att du är insatt nog för att veta att det finns skillnader och att "prestationshöjande medel" har en enorm påverkan på resultat.

Det som kan vara tröttsamt däremot fortfarande efter 14 års träning och tävling, trots att man borde ha accepterat faktum för länge sedan, är att vanligt folk faktiskt inte förstår skillnaden mellan doping (WPC) och icke-doping förbund (IPF), utan ser att den ene killen lyfter mer än den andre, och hur kan man då vara världsmästare/världsrekordhållare när det gjorts så mycket högre resultat?

Jag tycker till skillnad från många andra lyftare inte att det är fel att WPC finns och att lyftare som vill dopa sig kan få göra det och lämna IPF ifred. Jag är absolut ingen moralpolis och folk får göra vad de vill med sina kroppar och liv. Hade detta funkat till 100%, att alla de som vill dopa sig verkligen gick över och tävlade i WPC, och då menar jag varenda en, hade vi ju inte haft nån problematik alls i vår sport.

Men ens prestationer blir urvattnade, då man trots världsrekord bevisligen inte är starkast i världen i bänkpress, eftersom många gymmare runt om i världen trycker och kan konkurrera med ens resultat på youtube.

Nu är denna tråd tillägnad Jay Cutler och vi kanske ska återvända till det. Men för att svara på din fråga filmjölk, jo det känns för mig både fånigt och tråkigt att bli utkonkurrerad av både byggare och gymmare som trycker. Riktigt ruttet emellanåt om jag ska vara helt ärlig. Men som ren pissar man faktiskt i väldigt kraftig motvind, och trots att jag gör mitt yttersta kommer det aldrig räcka för att verkligen, oavsett regler, bli världens starkaste bänkare. Men man får vara stolt att man kommit så långt som man gjort, även om det är svårt vissa dagar.

Kwon
2010-12-19, 20:37
Cutler kan säkert lyfta tyngre än det som visades i klippet.

Men han tränar ju för att bygga och uppehålla muskler, inte att lyfta så mycket som möjligt, det är en annan art.

08-dude
2010-12-19, 20:37
Om båda parter använt samma mängder "prestationshöjande" ;) så hade nog de som tränat för styrka legat en del före.


Visst är det så, utan steroider så skulle storleken på dagens BB vara mycket mindre än vad de är idag.

Kwon
2010-12-19, 20:41
Det är ju konsten att få så lätta vikter som möjligt att kännas tunga och ge bra tryck och resultat till musklerna.

Det gedigna arbetet med vinklar.

vicarious
2010-12-19, 20:46
Det är ju konsten att få så lätta vikter som möjligt att kännas tunga och ge bra tryck och resultat till musklerna.

Det gedigna arbetet med vinklar.

tis wat i said!

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4760560&postcount=40

jahaa
2010-12-19, 22:09
En styrkelyftare gör allt för att få vikterna att bli så lätta som möjligt medan en bodybuilder försöker göra vikterna så tunga som möjligt.

helt rätt. någe som många bodybuilders snackar om är "The mind-muscle connection" Så det är helt meningslöst och jämföra styrkelyftare med bodybuilders rent vikt mässigt.

J.V
2010-12-19, 22:20
Leverans.

Tråden levererar.

Otto GROV
2010-12-19, 22:31
Är det så svårt att tänka sig att Jay Cutler periodiserar sitt kurande och sina arbetsvikter i relation till tidpunkten när han skall prestera? Det är långt kvar till Mr. Olympia!

koffein_beroende
2010-12-19, 22:41
Han tränar inte för att lyfta så tungt som möjligt, utan för att bli groteskt stor, och det lyckas han uppenbarligen jävligt bra med. Så varför ens kommentera det, bara löjligt..

Plusettar detta.

Cuttan
2010-12-19, 22:57
Nu har jag inte läst alla inlägg här men jag har ju märkt att hans klipp på hemsidan är "klippt"... rätt bra. Det vill säga att han säger ju innan 2 lättare set 3 tyngre. Ibland visar de första träningsetet ibland ett uppvärmning osv osv. Nu har han ju inte hlr tränat så mkt men finns väl ett klipp ifrån island tagen ifrån några veckor där han reppar på 4 plattor på var sin sida i lutande bänkpress.

filmjölk
2010-12-20, 14:40
Detta är inte provocerande, för jag vet att du trollar och att du är insatt nog för att veta att det finns skillnader och att "prestationshöjande medel" har en enorm påverkan på resultat.

Det som kan vara tröttsamt däremot fortfarande efter 14 års träning och tävling, trots att man borde ha accepterat faktum för länge sedan, är att vanligt folk faktiskt inte förstår skillnaden mellan doping (WPC) och icke-doping förbund (IPF), utan ser att den ene killen lyfter mer än den andre, och hur kan man då vara världsmästare/världsrekordhållare när det gjorts så mycket högre resultat?

Jag tycker till skillnad från många andra lyftare inte att det är fel att WPC finns och att lyftare som vill dopa sig kan få göra det och lämna IPF ifred. Jag är absolut ingen moralpolis och folk får göra vad de vill med sina kroppar och liv. Hade detta funkat till 100%, att alla de som vill dopa sig verkligen gick över och tävlade i WPC, och då menar jag varenda en, hade vi ju inte haft nån problematik alls i vår sport.

Men ens prestationer blir urvattnade, då man trots världsrekord bevisligen inte är starkast i världen i bänkpress, eftersom många gymmare runt om i världen trycker och kan konkurrera med ens resultat på youtube.

Nu är denna tråd tillägnad Jay Cutler och vi kanske ska återvända till det. Men för att svara på din fråga filmjölk, jo det känns för mig både fånigt och tråkigt att bli utkonkurrerad av både byggare och gymmare som trycker. Riktigt ruttet emellanåt om jag ska vara helt ärlig. Men som ren pissar man faktiskt i väldigt kraftig motvind, och trots att jag gör mitt yttersta kommer det aldrig räcka för att verkligen, oavsett regler, bli världens starkaste bänkare. Men man får vara stolt att man kommit så långt som man gjort, även om det är svårt vissa dagar.

IPF i Sverige är bra och har en bra standard på dopingkontroller, men när man ser till IPF i tex. Ukraina (mm Öststatsländer) tycker jag, som trollande åskådare utifrån, att skillnaden ligger enbart i utrustning mellan andra förbund och IPF. Det preppas hejvilt, skillnaden är väl att det inte preppas nån månad eller två innan tävling i bästa fall.

I och med det kan du och Sisu faktiskt vara ännu stoltare över titel och rekord. Ni slår de andra, trots sämre förutsättningar.

Stefan J
2010-12-20, 15:11
IPF i Sverige är bra och har en bra standard på dopingkontroller, men när man ser till IPF i tex. Ukraina (mm Öststatsländer) tycker jag, som trollande åskådare utifrån, att skillnaden ligger enbart i utrustning mellan andra förbund och IPF. Det preppas hejvilt, skillnaden är väl att det inte preppas nån månad eller två innan tävling i bästa fall.

I och med det kan du och Sisu faktiskt vara ännu stoltare över titel och rekord. Ni slår de andra, trots sämre förutsättningar.

Jo så är det. Herr Meszaros hade ju världsrekord i klass 110 med tröja i IPF innan han torskade för andra gången och blev bannad på livstid. Nu gör han mer utan tröja i preppförbunden än han gjorde med under sin tid i IPF. Vi kan rimligtvis anta att han ökat minst 40-60kg i styrka på att få dopa sig fritt jämfört med när han försökte hålla sig ren till tävlingar (vilket han misslyckades med 2ggr :) ). Och då dopade han sig bevisligen i perioder ändå. Vad han legat på om han aldrig någonsin dopat sig är omöjligt att säga, men det hade varit lägre vikter kan man lungt förmoda. På så vis är man ju stolt och glad över att ändå ha lyckats bra.

Men glädjen smolkas ändå, för man är tävlingsinriktad. Slår man världsrekord vill man ju känna att man är starkast i världen i den grenen. Inte starkast i världen med undantag för det ena och andra. Om du förstår vad jag menar. Eller så tänker jag i alla fall.

Saft und Kraft
2010-12-20, 15:47
Men glädjen smolkas ändå, för man är tävlingsinriktad. Slår man världsrekord vill man ju känna att man är starkast i världen i den grenen. Inte starkast i världen med undantag för det ena och andra. Om du förstår vad jag menar. Eller så tänker jag i alla fall.

1. Torka snor och tårar.

2. Döda ALLA.

(Kom nu och träna med mig vid ~17 om du inte jobbar kväll.)

Stefan J
2010-12-20, 15:49
Ah så tidigt? Ska väl gå och ordna. Vad gör man inte för sin toyboy?

stevebc
2010-12-20, 16:20
träna med mig vid ~17C_S5cXbXe-4

filmjölk
2010-12-20, 19:04
Jo så är det. Herr Meszaros hade ju världsrekord i klass 110 med tröja i IPF innan han torskade för andra gången och blev bannad på livstid. Nu gör han mer utan tröja i preppförbunden än han gjorde med under sin tid i IPF. Vi kan rimligtvis anta att han ökat minst 40-60kg i styrka på att få dopa sig fritt jämfört med när han försökte hålla sig ren till tävlingar (vilket han misslyckades med 2ggr :) ). Och då dopade han sig bevisligen i perioder ändå. Vad han legat på om han aldrig någonsin dopat sig är omöjligt att säga, men det hade varit lägre vikter kan man lungt förmoda. På så vis är man ju stolt och glad över att ändå ha lyckats bra.

Men glädjen smolkas ändå, för man är tävlingsinriktad. Slår man världsrekord vill man ju känna att man är starkast i världen i den grenen. Inte starkast i världen med undantag för det ena och andra. Om du förstår vad jag menar. Eller så tänker jag i alla fall.

Väldigt väldigt OT nu men iaf. Har du kollat in Tibors armar nångång? De ser jäkligt skumma ut, största delen av biceps sitter nästan på axeln, största delen av triceps nere vid armbågen. Jag har en teori om att den herrn har vart nånslags försökskanin vid ett experiment med att operera muskelfästen för att kunna utveckla mer kraft, för sådär kan väl inte normala armar se ut?

Hittar ingen bra bild eller film, men det syns speciellt när han böjer på armarna utan t-shirt.

130kg finsk sisu
2010-12-20, 19:12
Nu pratar mjölken om markaren Tibor Mezaros och konungen pratar om bänkaren Laslo Mezaros. Tibors defekta arm beror på att han slitit av bicepsen.

08-dude
2010-12-20, 20:02
Jag tycker till skillnad från många andra lyftare inte att det är fel att WPC finns och att lyftare som vill dopa sig kan få göra det och lämna IPF ifred. Jag är absolut ingen moralpolis och folk får göra vad de vill med sina kroppar och liv. Hade detta funkat till 100%, att alla de som vill dopa sig verkligen gick över och tävlade i WPC, och då menar jag varenda en, hade vi ju inte haft nån problematik alls i vår sport.



Ganska så dåligt argument eller tror du på riktigt att missbruket inte drabbar kringlevande människor ?

Det är ungefär lika dåligt som att förespråka fri fart på alla vägar i hela landet med argumentet att det är förarens bil och liv.

Tråkigt bara för den som bli påkörd på Sveavägen av en bilist som kör i 170km/h mitt inne i city.

stevebc
2010-12-20, 20:13
Ganska så dåligt argument eller tror du på riktigt att missbruket inte drabbar kringlevande människor ?

Det är ungefär lika dåligt som att förespråka fri fart på alla vägar i hela landet med argumentet att det är förarens bil och liv.

Tråkigt bara för den som bli påkörd på Sveavägen av en bilist som kör i 170km/h mitt inne i city.Hur är någon som kurar lika farlig som en bilist som kör 170 km/h i centrala Stockholm?

snej
2010-12-20, 20:14
Ganska så dåligt argument eller tror du på riktigt att missbruket inte drabbar kringlevande människor ?

Det är ungefär lika dåligt som att förespråka fri fart på alla vägar i hela landet med argumentet att det är förarens bil och liv.

Tråkigt bara för den som bli påkörd på Sveavägen av en bilist som kör i 170km/h mitt inne i city.

Men ORKA!

Doctor Snuggles
2010-12-20, 20:18
Så varför skriver du som du gör då? I varenda tråd. Men hey, du vill bara prata av dig lite.

Han kan lyfta mer än din pappa, så stfu.

08-dude
2010-12-20, 20:53
Hur är någon som kurar lika farlig som en bilist som kör 170 km/h i centrala Stockholm?

Att ett dumt agerande inte drabbar andra människor är väl lite väl trångsynt.

Tvärtom så är det mycket som påverkar andra människor om en människa inte kan ta smarta beslut.

Stefan J
2010-12-20, 21:27
Ganska så dåligt argument eller tror du på riktigt att missbruket inte drabbar kringlevande människor ?

Det är ungefär lika dåligt som att förespråka fri fart på alla vägar i hela landet med argumentet att det är förarens bil och liv.

Tråkigt bara för den som bli påkörd på Sveavägen av en bilist som kör i 170km/h mitt inne i city.

Det är du som argumenterar dåligt. För att använda din liknelse så är att släppa farten fri på vägarna detsamma som att släppa dopingen fri. Och det vill jag inte göra under några som helst omständigheter, och om du läst mina inlägg hade du fattat det.

Jag har för länge sedan insett att det ändå trots förbud kommer finnas de som dopar sig, och därför tycker jag inte att det är fel att det finns ett förbund där dessa individer kan tävla mot varandra, och på så vis lämna vårt förbund ifred. Hade alla haft stake nog att göra detta hade vi i IPF inte haft något dopingfall, eller hur? Eftersom alla preppare hade tävlat i WPC.

Nu finns det ändå en hel del som trots denna möjlighet försöker fuska i IPF och låtsas vara rena, men jag tror ändå att WPC bidrar till att hålla en del av prepparna borta.

Att missbruk sedan i allmänhet drabbar utomstående är en helt annan diskussion, och där är den tillåtna drogen alkohol den största boven. Jag förstår inte att man kan tycka att alkohol är ok samtidigt som man är motståndare till doping/droger etc. Men nu diskuterar jag bara idrottsaspekten, inte att jag vill ha fred på jorden och att samhället hade varit bättre utan sprit och droger.

skaparn
2010-12-20, 21:35
Hur är någon som kurar lika farlig som en bilist som kör 170 km/h i centrala Stockholm?

kn00b!

Han menar såklart "Jag väger 130kg i en form som är FIIIIN!!! Armarna mina är så att folk kör ihjäl sig i sina bilar när dom ser mig....."