handdator

Visa fullständig version : vill och ska bli biff


Rasmus17
2010-12-17, 23:29
tja;)

jag söker tips på hur jag ska äta, jag har rätt bra kol men vill ha info från olika håll :)


min kropps typ är smal/atlet 30% Mesomorf 70%Ektomorf skulle jag tro.

har tränat 5-6 månader och har gott upp från 65-66kg till 72kg som jag ligger på nu. Är det bra för att ha svårt att gå upp i vikt ? skulle tro att det är till största del bara muskler för mina armar kunde man nästan nuda med tummen och långfingret när jag famna armen innan jag börja träna och nu kommer jag bara runt halva armen med handen. 35,2 cm mäter armen nu. och magen ser man ruterna lika litte som innan.

har inte gymmat specielt mycket, kanske 1-2 ggr i veckan, annars trännar jag mma 5 dagar i veckan.

min stavning är sär

HulkH
2010-12-18, 00:03
Käka mycket mat och protein, käka vanlig basmat, de som din mamma laget och mycket.
Annars erre bara träna på.
MMA går ju dock lite emot vanlig styrklyft då de kräver en hel del kondition vilket inte är opti för styrkelyftandet.

Men som sagt, är på så mycket och bra mat du kan. Käka protein ungefär 2g/kv är en bra riktlinje. Kör på kreatin om du vill/känner för de, inte måste men de kan hjälpa :)

Rasmus17
2010-12-18, 10:14
jag ska börja med creatin nu en 20e efter att jag haft ett uppehåll med det snart i 5 veckor.

hejhopp79
2010-12-19, 16:06
Lär inte den svenska skolan ut det svenska språket längre?

Ät 2 gram protein per kg kroppsvikt och styrketräna med målet att alltid höja vikterna. Inte mycket svårare än så egentligen.

KaptenKnäsvag
2010-12-19, 17:27
Lär inte den svenska skolan ut det svenska språket längre?

Säger han och skriver meningen:

Inte mycket svårare än så egentligen.