handdator

Visa fullständig version : ComHems kundservice?


Carolinew
2010-12-17, 19:42
Hur fasen får man tag på en RIKTIG människa att prata med? Jag vill inte prata med nån jävla inspelad röst som inte fattar någonting. Men det är det enda man får göra när man ringer deras kundtjänst verkar det som?!

Har precis skaffat bredband från dem som inte vill fungera, har provat allt men den ansluter bara lokalt av någon anledning. Allt är ikopplat och installerat, brandväggen är urkopplad etc. etc...

Pzorz
2010-12-17, 19:45
Det är bara att ge upp. Jag har försökt 4 ggr men varit tvungen att avbryta pga väntetid på flera timmar.

Edit: Har du deras modem?

Jens.Andersson
2010-12-17, 19:46
Hade också problem som fan med ComHems kundtjänst. Det slutade med att jag skickade ett
mail till högste hönset och 2 dagar senare fick jag ett svar från hans sekreterare att allt
var löst.

Carolinew
2010-12-17, 19:47
Ja jag har deras modem, Netgear. Datorn säger nåt om att det är fel med DNS blabla. Vad göra?

Alexton
2010-12-17, 19:57
Byt till Telia så slipper ni alla problem, det gjorde jag :D

Pzorz
2010-12-17, 19:59
Den säger att den inte kan ansluta till DNS-servern antar jag. Det var det meddelandet jag fick när jag hade fel modem. Bästa sättet att gå tillväga är förmodligen att göra som Jens gjorde, skicka ett mail.

tsp
2010-12-17, 20:06
Jag har ringt till comhem säkert 5-10 gånger de senaste tre månaderna utan några som helst problem med att komma fram till en människa eller lång kötid. Alltid gått på max 5 min att komma fram så jag fattar inte hur fan ni ringer.

Och vill du prata med en "riktig människa" så säg till datorrösten som vill veta vad ditt problem är "problem bredband" med tydlig stämma så kommer hon svara, "vill du komma till teknisk support för bredband?" då svarar du "ja" och sedan väntar du ett par minuter och belönas därefter med att få prata med supporten

vicarious
2010-12-17, 20:13
Ansluter du trådlöst eller med nätverkskabel? Annars går det oftast att se på modemet (lamporna) om det har kontakt med ComHems servrar. Kika i manualen som hör till modemet.

Om modemet har kontakt med ComHem är det mellan Netgearen och din dator som felet ligger. Har modemet inte kontakt med ComHems servrar ligger felet troligtvis på deras sida.

Har själv ingen erfarenhet med just ComHem men har jobbat med bredbandssupport och det är faktiskt rätt ofta som felet ligger hos kunden (felkopplingar, inställningar i datorn osv.)

Så om man tar sig nån minut att kolla att allt är rätt hemma hos sig innan man ringer så hjälper det oftast supporten :thumbup:

jontet
2010-12-17, 20:18
jag ringde dem för nåt år sen när modemet höll på o koppla ner. då kom det en skäggig farbror dan därpå och mätte o skruvade o löste problemet. sen gav han mig en antennkabel till teven som gav sjukt mycket bättre bild trots att jag inte har någon digitaltvbox från comhem. så jag har bara bra o säga om deras support :D

Pzorz
2010-12-17, 20:21
jag ringde dem för nåt år sen när modemet höll på o koppla ner. då kom det en skäggig farbror dan därpå och mätte o skruvade o löste problemet. sen gav han mig en antennkabel till teven som gav sjukt mycket bättre bild trots att jag inte har någon digitaltvbox från comhem. så jag har bara bra o säga om deras support :D

:thumbup:

Carolinew
2010-12-17, 20:26
Men hur knäpp får en försäljare bli? Jag har uppenbarligen fått fel modem i butiken. På fakturan står det Cisco men det jag fick med mig hem heter Netgear. Great job...

tsp
2010-12-17, 20:35
Men hur knäpp får en försäljare bli? Jag har uppenbarligen fått fel modem i butiken. På fakturan står det Cisco men det jag fick med mig hem heter Netgear. Great job...

Vad för ab är det du beställt? Jag har jobbat för comhem så har rätt bra koll på vilka modem som ska till vilket ab :)

Carolinew
2010-12-17, 20:41
Vad för ab är det du beställt? Jag har jobbat för comhem så har rätt bra koll på vilka modem som ska till vilket ab :)

Har precis pratat med supporten (tack tsp för hjälpen med vad man skulle säga till den automatiska kärringen :D) och tydligen så har butiken inte registrerat mig som kund än. Antingen har de glömt mig eller så har det blivit någon fördröjning, så det är bara att vänta till imorgon och se.

Jag har beställt L (25 mbit), och då skall jag egentligen ha ett Cisco-modem men jag fick ett Netgear. Trodde att det kanske var det som var problemet men enligt supporten gör det inget och det jag fick är ju bättre än det andra också :)

tsp
2010-12-17, 21:55
Har precis pratat med supporten (tack tsp för hjälpen med vad man skulle säga till den automatiska kärringen :D) och tydligen så har butiken inte registrerat mig som kund än. Antingen har de glömt mig eller så har det blivit någon fördröjning, så det är bara att vänta till imorgon och se.

Jag har beställt L (25 mbit), och då skall jag egentligen ha ett Cisco-modem men jag fick ett Netgear. Trodde att det kanske var det som var problemet men enligt supporten gör det inget och det jag fick är ju bättre än det andra också :)

Är det 3100 du fått så ska du ju bara va glad. :) Vad jag vet så brukar man skicka in avtalen typ en gång i veckan eller två. Så inte så konstigt om det inte registrerats än, ifall du tecknade det nyss?

Carolinew
2010-12-17, 22:34
Är det 3100 du fått så ska du ju bara va glad. :) Vad jag vet så brukar man skicka in avtalen typ en gång i veckan eller två. Så inte så konstigt om det inte registrerats än, ifall du tecknade det nyss?

Jaha ok, för jag frågade han i butiken hur lång tid det skulle ta och han sade att det skulle fungera direkt. Men med tanke på att han gav bort ett dyrare modem än jag skulle ha så har han nog inte alla hästar hemma ;) Tack för hjälpen iaf!

tsp
2010-12-17, 22:55
Jaha ok, för jag frågade han i butiken hur lång tid det skulle ta och han sade att det skulle fungera direkt. Men med tanke på att han gav bort ett dyrare modem än jag skulle ha så har han nog inte alla hästar hemma ;) Tack för hjälpen iaf!

Vet iofs inte vad för butik du var inne i eller vad de har för rutiner. Så kan ju stämma det han sa. Men hur som helst gäller det ju att någon aktiverar bredbandet för att det ska funka. :) Räcker inte att fylla i en blankett i en butik (elektronisk eller papper)

agazza
2010-12-17, 23:13
Haha, jag har en del bekanta som jobbar i kundtjänsten där, på härnösandkontoret.

Så jag förstår att ni får helt värdelös hjälp då nästan alla fått jobb genom släktingar och bekanta och är totalt jävla värdelös på sånt där.

Carolinew
2010-12-17, 23:42
Han jag pratade med var någonstans från norrlandstrakterna och det räckte för att jag skulle bli glad igen :D Är sjukt svag för den dialekten... Tycker att alla som jobbar i kundtjänst borde vara från norrland eller möjligtvis Norge :P

agazza
2010-12-17, 23:45
Han jag pratade med var någonstans från norrlandstrakterna och det räckte för att jag skulle bli glad igen :D Är sjukt svag för den dialekten... Tycker att alla som jobbar i kundtjänst borde vara från norrland eller möjligtvis Norge :P

Vad hete han?

Någon på folksamkontoret här sa till mig någon gång att dom säljer mycket bättre än övriga kontoren i sverige och att det just skulle bero på våran dialekt.

Jag har svårt att tro att folk blir lättare att lura på saker just därför, men men :D

Carolinew
2010-12-18, 00:21
Vad hete han?

Någon på folksamkontoret här sa till mig någon gång att dom säljer mycket bättre än övriga kontoren i sverige och att det just skulle bero på våran dialekt.

Jag har svårt att tro att folk blir lättare att lura på saker just därför, men men :D

Jadu, jag minns att han presenterade sig med både för- och efternamn (ovanligt må jag säga, många använder ju alias i vanliga fall?) men det glömde jag bort direkt.

Jag tror absolut att det kan vara så att norrlänningar säljer bättre... Det är nog många som har lätt att charmas av den dialekten :D

tsp
2010-12-18, 00:43
Vad hete han?

Någon på folksamkontoret här sa till mig någon gång att dom säljer mycket bättre än övriga kontoren i sverige och att det just skulle bero på våran dialekt.

Jag har svårt att tro att folk blir lättare att lura på saker just därför, men men :D

För oss från sydligare delar av landet så känns en norrlänning väldigt ärlig och rejäl rent automatiskt. Har absolut förståelse för att man lättare köper av en norländsk säljare. Det sitter liksom i bakhuvudet att det är en ärlig tjomme från skogen utan kunskap om den bistra säljmarknaden i resten av världen.

agazza
2010-12-18, 01:00
För oss från sydligare delar av landet så känns en norrlänning väldigt ärlig och rejäl rent automatiskt. Har absolut förståelse för att man lättare köper av en norländsk säljare. Det sitter liksom i bakhuvudet att det är en ärlig tjomme från skogen utan kunskap om den bistra säljmarknaden i resten av världen.

Haha det är ungefär såhär jag fick för mig att det funkade också, fast mer åt det här hållet.

Yes! en korkad skogsmulle! Såna dära från youtube! Han kan aldrig överlista mitt överlägsna storstadsintellekt!

Baan
2010-12-18, 10:40
Haha, jag har en del bekanta som jobbar i kundtjänsten där, på härnösandkontoret.

Så jag förstår att ni får helt värdelös hjälp då nästan alla fått jobb genom släktingar och bekanta och är totalt jävla värdelös på sånt där.

Det är inget jobb du behöver mycket utbildning för. Knappast att Telia rekryterar doktorer inom datavetenskap till sin support.

agazza
2010-12-18, 13:43
Det är inget jobb du behöver mycket utbildning för. Knappast att Telia rekryterar doktorer inom datavetenskap till sin support.



En sak att sitta och sälja osv, men support borde ha någon slags djupare kunskap i vad dom gör.

Det måste ju bli billigare med några få kunniga människor än horder med fjortisar och andra clowner som inte kan mer än att starta msn och WoW.

OnT :D

http://imgs.xkcd.com/comics/tech_support.png

http://www.explosm.net/db/files/Comics/Matt/Sounds-like-youre-in-quite-a-pickle.png

Carolinew
2010-12-19, 17:34
Suck och stön. Det fungerar fortfarande inte, var inne hos OnOff återigen idag och frågade vad som pågick och då sade de att det blivit något fel i ComHems system... men de faxade iväg avtalet återigen och lovade att det skulle komma igång under dagen.

Fortfarande har inget hänt, så ringde supporten igen. En sur kille svarade att de inte fått in något fax och att han inte kunde göra något. Happ, tack som fan...

Känner mig sjukt välkommen som ny kund... eh. Får väl gå in för tredje gången hos OnOff imorgon då. Får de inte det att funka då så vet jag inte vad jag gör. Hur jävla svårt kan det vara?

Carolinew
2010-12-20, 18:01
Alltså vad i HELVETE?

Nu har äntligen bredbandet kommit igång, men det är SKITSEGT. Precis lika sugigt som mitt mobila bredband, och då har jag ändå beställt Large 25 mbit? Enligt speedtest.net så kommer jag upp i 1,93 mbit bara?!?!?

Hjälper det att ringa och klaga eller kommer de blåneka?

Carolinew
2010-12-20, 18:08
Har testat flera hastighetstester nu och alla ligger mellan 1,3-1,9 mbit/s. Alltså en bråkdel av det jag betalar för...

David Brent
2010-12-20, 18:15
Har testat flera hastighetstester nu och alla ligger mellan 1,3-1,9 mbit/s. Alltså en bråkdel av det jag betalar för...

Ring och klaga. Att hastigheten kan variera något får man ta, men inte så mycket.

tsp
2010-12-20, 18:15
Har testat flera hastighetstester nu och alla ligger mellan 1,3-1,9 mbit/s. Alltså en bråkdel av det jag betalar för...

Kolla www.bredbandskollen.se

man kan få rätt skumma resultat med speedtest ibland har jag själv märkt.

Sen så, starta om modemet. Låt det stå utan ström en stund alltså.

agazza
2010-12-20, 20:24
Alltså vad i HELVETE?

Nu har äntligen bredbandet kommit igång, men det är SKITSEGT. Precis lika sugigt som mitt mobila bredband, och då har jag ändå beställt Large 25 mbit? Enligt speedtest.net så kommer jag upp i 1,93 mbit bara?!?!?

Hjälper det att ringa och klaga eller kommer de blåneka?

Se till att fråga hur långt ifrån närmsta station du bor osv också, endel försöker mygla på kundtjänsten.

Jag hade BBB 20/3 och hade runt 12,5mb, efter att jag gått igenom ett gäng fjortisar så fick jag äntligen en kille som hjälpte mig att nå 18,5 som jag tyckte var helt okej.

John M
2010-12-20, 20:32
Byt leverantör så snabbt som möjligt.

Har själv jobbat på Comhem och har runt 10 polare som gjort det också. Dom skulle nog ge dig samma råd som mig :D

Com Hem AB
2010-12-21, 13:44
Har testat flera hastighetstester nu och alla ligger mellan 1,3-1,9 mbit/s. Alltså en bråkdel av det jag betalar för...

Hej,

Har du provat Bredbandskollen.se och får låga hastigheter där också? Använder du trådlös uppkoppling eller använder du kabel? Om du kört trådlöst kan du prova om det blir bättre med kabel?

Har du fortfarande problem så skicka mig ett privat meddelande här så försöker vi lösa problemet.

Hälsningar,
Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem

bb X
2010-12-21, 17:27
Upplever också lång väntetid men fan aldrig inspelade röster x)


Oj oj, ser att Com Hem dykt upp här på brädan! :D

Vunnis
2010-12-21, 19:57
Dom tar sina kunder på allvar :D Letar upp dom och hjälper till oavsett vad!

Kwon
2010-12-22, 00:56
Hej,

Har du provat Bredbandskollen.se och får låga hastigheter där också? Använder du trådlös uppkoppling eller använder du kabel? Om du kört trådlöst kan du prova om det blir bättre med kabel?

Har du fortfarande problem så skicka mig ett privat meddelande här så försöker vi lösa problemet.

Hälsningar,
Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem

Där snackar vi RIKTIG service!

Letar upp forumet där personen klagat på och svarar där! :D

Chaan
2010-12-22, 01:03
Dom tar sina kunder på allvar :D Letar upp dom och hjälper till oavsett vad!

Haha Kolozzeums Search Engine Optimization *flex**flex**flex*

Carolinew
2010-12-25, 15:36
Hej,

Har du provat Bredbandskollen.se och får låga hastigheter där också? Använder du trådlös uppkoppling eller använder du kabel? Om du kört trådlöst kan du prova om det blir bättre med kabel?

Har du fortfarande problem så skicka mig ett privat meddelande här så försöker vi lösa problemet.

Hälsningar,
Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem

Haha oj! Detta hade jag helt missat, tur att man söker lite då och då efter citeringar av ens namn :)

Jag fick hjälp av teknisk support i alla fall att göra någon inställning av duplex nånting och nu verkar det fungera bättre. Dock funkar inte bredbandskollen längre då den aldrig blir "klar" med att mäta min hastighet. Den går upp till ca 25-26 och sedan går den neråt till ca 16-17 där den fortsätter att mäta i all oändlighet (går långsamt nedåt hela tiden). Får mao inget resultat av bredbandskollen längre :confused:

Edit: Använder kabel.

Com Hem AB
2010-12-28, 09:27
Haha oj! Detta hade jag helt missat, tur att man söker lite då och då efter citeringar av ens namn :)

Jag fick hjälp av teknisk support i alla fall att göra någon inställning av duplex nånting och nu verkar det fungera bättre. Dock funkar inte bredbandskollen längre då den aldrig blir "klar" med att mäta min hastighet. Den går upp till ca 25-26 och sedan går den neråt till ca 16-17 där den fortsätter att mäta i all oändlighet (går långsamt nedåt hela tiden). Får mao inget resultat av bredbandskollen längre :confused:

Edit: Använder kabel.

Hej,

Bra att det fungerar bättre. Det finns ju som sagt en del tekniska inställningar i modemen som kan påverka hastigheterna.

Märkligt att Bredbandskollen inte fungerar som den ska. har du provat att byta webbläsare och testa med en annan?

Hälsningar,
Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem

joko
2010-12-28, 09:31
Jag är mållös, respekt till Com Hem och Ola.

Frantic
2010-12-28, 09:49
Jag har varierande erfarenheter av Comhems kundtjänst. Jag har nyss skaffat deras 100mbit bredband men hade stora problem med att ansluta. När jag väl fått hjälp med det så har jag inte varit i närheten av några 100mbit. Speciellt inte trådlöst då jag som mest kommer upp i 22 och har därför varit i kontakt med deras kundtjänst flera gånger. Första gången fick jag prata med en äldre kvinna som inte hade en aning om vad hon pratade om men de andra gångerna har jag snackat med yngre killar som jag fick jättebra hjälp av. Jag hade iofs accepterat lite sämre service om tjänsten istället fungerat som den skulle ;)

Com Hem AB
2010-12-29, 08:53
Jag har varierande erfarenheter av Comhems kundtjänst. Jag har nyss skaffat deras 100mbit bredband men hade stora problem med att ansluta. När jag väl fått hjälp med det så har jag inte varit i närheten av några 100mbit. Speciellt inte trådlöst då jag som mest kommer upp i 22 och har därför varit i kontakt med deras kundtjänst flera gånger. Första gången fick jag prata med en äldre kvinna som inte hade en aning om vad hon pratade om men de andra gångerna har jag snackat med yngre killar som jag fick jättebra hjälp av. Jag hade iofs accepterat lite sämre service om tjänsten istället fungerat som den skulle ;)

Hej,

Vilka hastigheter kommer du upp till när du kör trådat? Detta är alltid bäst att utgå ifrån för att kunna felsöka var ett eventuellt problem uppstår. Har du bra hastigheter trådat går det utesluta problem i nätet utan istället koncentrera sig på att hitta felkällan i modemet eller i de enheter som du surfar ifrån. Några 100 Mbit/s är svårt att uppnå trådlöst, även med 802.11n under optimala förhållanden. 22 är dock klart lägre än vad du borde uppnå. Upplever du samma problem om du testar med olika datorer?

Hälsningar,
Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem.

Nitrometan
2010-12-29, 09:24
Hälsningar,
Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem

Häpp!

Impregnerande...

Han säger att han gärna vill ha PM också.

Kwon
2010-12-29, 09:31
Imponerad av Comhem! :D

Snacka om service, you don't have to come to us, we'll come to you!

Ta tillvara på Servicen nu Carro och skicka PM till han så hoppas jag du får lösning på ditt problem!

Nitrometan
2010-12-29, 09:49
Imponerad av Comhem! :D

Snacka om service, you don't have to come to us, we'll come to you!

Det är det jag säger. Om du har ett problem, starta en tråd på kolo så löser det sig. :thumbup:

MrBoris
2010-12-29, 09:57
Jag ringde comhem igår för att säga upp mina tvkanaler, han som svarade var hur trevlig som helst och jag kom fram på 3minuter :)

storPines
2010-12-29, 10:07
comhem....är så sjukt glad att slippad dem.

Frantic
2010-12-29, 23:25
Hej,

Vilka hastigheter kommer du upp till när du kör trådat? Detta är alltid bäst att utgå ifrån för att kunna felsöka var ett eventuellt problem uppstår. Har du bra hastigheter trådat går det utesluta problem i nätet utan istället koncentrera sig på att hitta felkällan i modemet eller i de enheter som du surfar ifrån. Några 100 Mbit/s är svårt att uppnå trådlöst, även med 802.11n under optimala förhållanden. 22 är dock klart lägre än vad du borde uppnå. Upplever du samma problem om du testar med olika datorer?

Hälsningar,
Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem.

Igår låg jag runt 50-60 när jag körde med kabel. Efter 3 test nu så ligger det på runt 20. Jag har inte testat med en annan dator men kan göra det när jag får tillfälle :)

Gabriel174
2010-12-29, 23:36
Hej,

Har du provat Bredbandskollen.se och får låga hastigheter där också? Använder du trådlös uppkoppling eller använder du kabel? Om du kört trådlöst kan du prova om det blir bättre med kabel?

Har du fortfarande problem så skicka mig ett privat meddelande här så försöker vi lösa problemet.

Hälsningar,
Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem


:hbang: