handdator

Visa fullständig version : Följ min väg till vältränad! (96:a)


wigger
2010-12-17, 16:27
Hej!

Mitt första inlägg på kolozzeum, men hoppas på att jag kommer stanna :)

Jag har nästan alltid varit fysiskt aktiv, smal men aldrig några muskler.

För två år sedan hade jag en "down" i mitt liv vilket resulterade att jag började tröstäta. Mina föräldrar försökte stoppa det så gott det gick - men när de inte såg moffade jag på det mest absurda sätt jag inte ens kan tänka mig idag. Jag gick upp, helt enkelt.

Det försvann med tiden (tröstätande alltså) men latheten som jag hade utvecklat under de månaderna stod kvar = ingen träning.

Sedan den tiden har jag växt cirka 25 cm på längden och har ungefär hållit samma vikt som när jag var 12, och med det har det jämnat ut sig ganska så bra, nu är jag inte tjock, men inte heller smal. Utan jag är... lite småmullig samt att jag är sjukt otränad.

För en tid sedan bestämde jag mig, nu jävlar ska jag ordna upp min kropp och inte låta det gå utför.

På grund av min ringa ålder finns det inget gym i närheten där de låter mig träna och därför är alternativet hemträning eller ingenting alls. Har sökt runt på internet och har nu lånat ett program som heter p90x av en kompis, ett strikt träningsprogram på en tre månaders tidsplan uppdelad i tre faser. Det varvas styrka och cardio och många som har kört har fått finfina resultat, även min polare som dock är ett år äldre än mig.

Jag har bestämt att ge det ett försök, jag ska börja träna på måndag och för att hålla motivationen uppe startade jag mig en egen träningsjournal här på kolozzeum.

Jag vill inte kräva någonting, men jag har lätt att gå upp och om ni vill får ni gärna hjälpa till att peppa mig så jag klarar mig 90 dagars träning (till att börja med).

Info:

Ålder: 14 år
Längd: 176 cm
Vikt: 67 kg

Träning:

Jag kommer alltså köra p90x tills jag får träna på något av mina lokala gym. Träningen består av blandad cardio och styrka och är väl mest som en deffkur.

Kost:

Frukost:
En tallrik fil (ca 3-4 dl) med Kellogs All-bran flingor. En skiva falu rågrut med smör, skinka och tomat. Dricker några glas vatten samt ett glas mjölk till.

Lunch: Jag äter i skolan och kan därför inte styra exakt vad jag ska äta, men ska försöka dela upp protein och kolhydrater 50/50 samt att äta en sallad via tallriksmodellen.

Middag: Inte heller här kan jag styra så mycket då det oftast inte är jag som lagar mat hemma, men jag kommer att äta ungefär som i skolan.

Övrigt: De tre dagar (eller var det fyra?) jag styrketränar kommer jag dricka en egenblandad proteindryck på mjölk, banan och äggvita. Jag kommer även att skippa sötsaker helt! Inga undantag (förutom nu på jul då...) om det är helg eller annat som ska firas!


Bild framifrån:
http://i53.tinypic.com/2589w5e.png

/Wigger

Filipb
2010-12-17, 18:05
Kul att du väljer en metod som p90x då jag hörde talas om det häromdagen för första gången (dock i Bruno Mars låt the lazy song).

Hur gammal måste du vara innan du kan börja styrketräna i ett gym?