handdator

Visa fullständig version : För mycket för axlarna?


daff__
2010-12-17, 07:32
Jag misstänker att jag kanske får för mycket axelträning, för jag blir fort trött/matt i axlarna på jobbet bara genom att hålla ut armen lite halvt för att knappa på en panel som sitter i ansiktshöjd tex.

Jag kör axlar+traps på torsdagar och då kör jag tex 7rep x3 hantelpress, 7x3 stående hantel-lyft åt sidan, 7x3 stående framåtböjda hantellyft (fast i maskin), 7x3 upprätt rodd, 20x3 hantelshrugs.

I övrigt tränar jag:

måndag: bröst, triceps (sned bänkpress 6x3 ingår här som tar på framsida axlar?)
tisdag: rygg (vet inte om latsdrag och kabelrodden tar nått på baksidan axlar?)
onsdag: ben
tors: axlar, traps som sagt
fre: biceps, underarmar, mage

Blir detta för mycket för axlarna?

Multidebba
2010-12-17, 08:20
Jag tycker det ser lugnt ut, jag kör axlar två gånger i veckan och jag har inte märkt några problem, men alla är vi olika. Sover/käkar du ordentligt?

Nephelite
2010-12-17, 08:38
baksida axlar är anatomiskt sett en ryggmuskel, så se det inte som att du tränar axlar 3 ggr i veckan, tycker det ser rätt bra ut =]

Mr.Sarkastisk
2010-12-17, 09:51
Alla är olika, tror du det beror på träningen, så träna mindre och se.

The Truth
2010-12-17, 14:50
Som du själv säger så tar både rygg- och bröstträningen på axlarna.

Prova sänka volymen lite.

Truth

Gorilla
2010-12-17, 15:39
Jag brukade få mjölksyra alldeles för fort när jag gjorde saker ovanför axelhöjd. Jag provade därför att köra lite högreps med hög intensitet i axelträningen och det verkar ha hjälp rätt bra. Det är jävligt jobbigt dessutom

ChrisDEFC
2010-12-17, 15:42
jag brukade få mjölksyra alldeles för fort när jag gjorde saker ovanför axelhöjd. Jag provade därför att köra lite högreps med hög intensitet i axelträningen och det verkar ha hjälp rätt bra. Det är jävligt jobbigt dessutom

+1

daff__
2010-12-17, 19:17
Tack för tipsen.
Ska testa intensivt högreps till att börja med

Pungis
2010-12-17, 20:29
Tycker det ser bra ut.. Att det är jobbigt i sådana lägen får man leva med om man bara tränar såpass låga reps :)

Lägg märke till hur dom riktigt stora killarna frekvent byter hand när dom pratar i telefon