handdator

Visa fullständig version : Träningsprogram


Milki
2010-12-15, 12:41
Hej!

Jag är ny här på forumet, men har läst aktivt ett bra tag i diverse trådar här och man inspireras verkligen att sätta igång med träningen, så nu är det dags!

Men jag har lite frågor angående mitt planerade träningsprogram och diet. Alla tips är välkomna!

Info:
25 år
168cm
59kg

Mål:
68-70kg "lagom tränad kropp"

Då jag inte tidigare tränat styrka speciellt mycket så tänkte jag starta upp med träningen hemma först i ca en månads tid, innan det bär av till gymmet.
Jag har införskaffat mig en träningsbänk samt hantlar och skivstång med tyngder.

Tänkte starta upp med 4 basövningar: Bänkpress, Marklyft, Knäböj samt Militärpress. (Bör jag byta ut/lägga till någon?).

Då jag tränar innebandy på hyfsad nivå så kommer jag styrketräna varannan dag, dvs 3-4 pass i veckan. (Rätt eller fel?)

Gällande dieten så tänker jag köra en mindre form av "bulk" framöver. Ska försöka lägga mig på ett kcal-intag på 3000-3200 per dag. Samt 2g protein per kg-kroppsvikt. Eftersom jag tränar innebandy samt har hund så tror jag att jag bör ligga kring detta kcal-intag per dag, vad tror ni?

Detta är vad jag har planerat. Är jag rätt ute? Vad bör jag ändra/lägga till?
Med tanke på "bulken" så är jag medveten om att jag kommer lägga på mig en hel del fett, men tanken är väl att jag ska öka successivt samt att när jag väl nått min vikt på 69kg ska omvandla det till mer muskler.

Berätta gärna vad ni tycker samt hur ni gjorde en gång i tiden när ni var nybörjare!

Tack på förhand!

r1kkie
2010-12-15, 20:08
Glöm inte bort å träna magen...

coolboynesko
2010-12-15, 21:26
Glöm inte bort å träna magen...

Man tränar ganska mycket mage när man kör mark. Men de är väl ganska bra om han kör någon magövning separat tex Situps eftersom du tränar hemma!