handdator

Visa fullständig version : McDonalds tvingade mig till Bulk!!


Minimjölk
2010-12-15, 10:27
Igår hade jag vägarna förbi McDonalds McDrive för att införskaffa lite käk åt mig och ungarna. Jag gjorde min beställning:

1McFeast meny med Mellan Milkshake choklad
3st Happy Meal
3st Extra cheeseburgers

Drickan fick jag direkt men blev sedan hänvisad till vänteparkeringen då inte allting var klart. Väl där satte jag mig och ringde ett samtal varvid det efter en stund knackade på en kille som levererade mina tre happy meals och en extra påse. Jag tog emot och skulle precis bege mig hemåt men fick då ett infall att kolla påsen som kändes lite väl lätt lite mer noga och nog fan hade de glömt de tre cheeseburgarna. Jag tog med mig kvittot och gick in i restaurangen och berättade att de glömt mina tre Cheeseburgare, De packade dessa i en ny påse och precis när de skulle överlämna dessa till mig insåg de att det var någons annan beställning (som var snarlik min men utan extra cheeseburgers) de lämnat till mig. De packade klart min beställning och jag frågade ifall jag skulle komma in med den betsällning de felaktigt levererat, de sade då att jag kunde kasta den och att de istället gör en ny åt de andra som väntar.

Mitt i alla röra råkade de dessutom slänga ned tre extra Cheeseburgers så det jag fick med mig från McDonalds till mig och tre små barn var:


1McFeast Meny med Mellan Milkshake choklad
1QuarterPounder Cheese meny
6st Happy Meal
6st Extra cheeseburgers

Väl hemma åt jag hamburgare för glatta livet men såg då snopet på kvittot att den andra beställningen skulle innehålla två mjölk och en Ramlösa, något som jag då inte fått. Frågan är nu om jag skall åka tillbaka och kräva denna dryck retroaktivt?





(ja, jag sakojar om det sista stycket)

Rikard Jansson
2010-12-15, 10:37
Stäm dem på pengar för att du blev tjock

Inge Enveten
2010-12-15, 10:40
http://www.threadbombing.com/data/media/68/cool_story_bro.jpg

hahavaffan
2010-12-15, 10:54
http://catmacros.files.wordpress.com/2009/07/cool_story_brah_cat.jpg

Wille005
2010-12-15, 10:56
Kul att något är gratis i dessa juletider. Fast nu var det ju inte gratis.. men ja du vet.

krellik
2010-12-15, 11:36
Är det inte rövhål delyx som jobbar så kommer du nog att få både mjölk, ramlösa och nån annan bonus som kompensation för att du blir tvungen att ta dig till restaurangen igen för att hämta det du skulle haft från början. Framhåll att det var stressigt och jobbigt att få rätt beställning och att du egentligen inte har tid att åka till restaurangen för att få ut resten av din beställning. Enklast är att du slår en signal först.

Donken är väl medvetna om att med klar majoritet av de klagomål de får till sin mc-telefonklagolinje handlar om just drive in missar, en skiftledare eller restaurangchef ska vara taggad på att lösa såna problem så bra som möjligt.

wo0ord
2010-12-15, 11:42
http://files.myopera.com/draggysicyfire/albums/635234/boredcat.jpg

Kwon
2010-12-15, 11:51
1mcfeast meny med mellan milkshake choklad
1quarterpounder cheese meny
6st happy meal
6st extra cheeseburgers

väl hemma åt jag hamburgare för glatta livet men såg då snopet på kvittot att den andra beställningen skulle innehålla två mjölk och en ramlösa, något som jag då inte fått. Frågan är nu om jag skall åka tillbaka och kräva denna dryck retroaktivt?

(ja, jag sakojar om det sista stycket)

lol! :d

http://1.bp.blogspot.com/_z509jTNg1sg/S_pw1r6qQSI/AAAAAAAAAZc/-hG_6T_Rua0/s640/1067629-cool_story_bro_super.png

MasterChief
2010-12-15, 11:53
http://files.sharenator.com/holymfshit_Best_super_power_thread-s646x600-110633-535.png

Kwon
2010-12-15, 11:54
http://i123.photobucket.com/albums/o288/teenidol_12/Cool-Story-Bro.jpg

Grotesk
2010-12-15, 11:56
Det är sådana som du som får mig att rösta SD och förespråka Magnus Samuelssons bänk- och bicepsutförande.

Prankie
2010-12-15, 12:09
http://randomfunnypicture.com/wp2/wp-content/uploads/2010/08/cool-starry-bra.jpg

snej
2010-12-15, 12:38
Hade det varit Big Tasty hade jag tyckt det var en cool story.

Minimjölk
2010-12-15, 12:48
Det är sådana som du som får mig att rösta SD och förespråka Magnus Samuelssons bänk- och bicepsutförande.


Vad baserar du detta på? Tänker främst på hur din röst på SD skulle förändra det faktum att jag står utan Mjölk och Ramlösa?

Nixon
2010-12-15, 12:54
Vad baserar du detta på? Tänker främst på hur din röst på SD skulle förändra det faktum att jag står utan Mjölk och Ramlösa?

Det är bögarnas fel!

Nitrometan
2010-12-15, 12:55
Vad baserar du detta på? Tänker främst på hur din röst på SD skulle förändra det faktum att jag står utan Mjölk och Ramlösa?
Du kontrollerade inte din beställning med en gång. Det ska man göra. Ordnung muss sein.

Hade SD fått bestämma hade det varit ordning på alla medborgare och du hade kollat din beställning.

Annars hade du ju varit slarvig och blivit inspärrad.

Tru story.

spoonchest
2010-12-15, 15:00
Det var en gubbe som handlat på McDonalds och begärde att han skulle få 18st gurkskivor på sin cheeseburgare.
Han tog med sig maten hem och upptäckte till sin förskräckelse att han endast fått 17skivor. (ja, han räknade dem tydligen.)
Han ringde restaurangchefen och skällde ut honom efter noter.
Jag tycker definitivt att du ska gå och klaga, rätt ska vara rätt.

Minimjölk
2010-12-15, 15:08
Det var en gubbe som handlat på McDonalds och begärde att han skulle få 18st gurkskivor på sin cheeseburgare.
Han tog med sig maten hem och upptäckte till sin förskräckelse att han endast fått 17skivor. (ja, han räknade dem tydligen.)
Han ringde restaurangchefen och skällde ut honom efter noter.
Jag tycker definitivt att du ska gå och klaga, rätt ska vara rätt.

Detta sätter ju allt i en annan dager, skall jag verkligen acceptera att gå törstig utan mjölk, I think not! Jag kommer gå till botten med detta.

ceejay
2010-12-15, 15:09
det är såna som du som skapar hat på internet!

qwerty1
2010-12-15, 15:09
http://www.ideasden.com/upload/2010/09/cool-story-bro-jesus.jpg

Minimjölk
2010-12-15, 15:15
det är såna som du som skapar hat på internet!

What!?!

C.E.J.
2010-12-15, 15:19
Väl hemma åt jag hamburgare för glatta livet

Åt du dessa inlåst på toan så att barnen inte skulle tro att du fick mer än dem? fniss fniss

Grotesk
2010-12-15, 15:31
Du kontrollerade inte din beställning med en gång. Det ska man göra. Ordnung muss sein.

Hade SD fått bestämma hade det varit ordning på alla medborgare och du hade kollat din beställning.

Annars hade du ju varit slarvig och blivit inspärrad.

Tru story.

Nitrometan fattar som vanligt.

Trushy
2010-12-15, 15:39
Det räcker att du ringer in och säger att detta saknades, rätt bra om du har kvittot kvar för dem vill ha något nummer där. Men sen skickar dem hem värdecheckar på det som fattades.

Bullen!
2010-12-15, 16:55
tvingade till bulk?

jag fick dubbla pizzor av bagarn i sommras.

r-oqSGe7LjM

C.E.J.
2010-12-15, 17:24
tvingade till bulk?

jag fick dubbla pizzor av bagarn i sommras.

r-oqSGe7LjM

Jag hör att det är skånska (svensk dialekt) men vad fan säger människan?

Bullen!
2010-12-15, 18:47
Jag hör att det är skånska (svensk dialekt) men vad fan säger människan?


jag säger:

Kom här Bass. klar du ska ha pizza. kom då. kom så ska vi se här. varsågod, klar du ska ha en Hamdi´s special. åh, va gott. lite strips. det är grejor det. det är fint med transfetter när man växer.

går jag och kastar kartongen sålänge så får du äta.

lite rådjurs-leftovers med, det kan du ta efteråt.


min dialekt är egentligen den riktiga rikssvenskan. ja så är det. :laugh:

nä, men skånska vill jag inte kalla det. för då låter man som timbuktu eller carolina gynning. min eminenta dialekt får man när man bor på gränsen till blekinge och influeras av mjällby/listerlandets dialekt. men det är ju inte så lätt att höra skillnad.

Kwon
2010-12-15, 19:32
Vad är det för språk som talas i klippet med Pizzan och hunden?

davvvan
2010-12-15, 19:34
I-lands.

Bullen!
2010-12-15, 19:38
Vad är det för språk som talas i klippet med Pizzan och hunden?

listerländska

http://sv.wikipedia.org/wiki/Listerländska

några exempel:


manet [au̯ːlawɑːbɛl]
åker [stɪkːɛ]
potatis [jeu̯a̯ːpɛːrɛ]
orka [tøʏ̯ːa]
/da a ente gjoat ij äjtt braurag, sa drängen/
[da ɛ aɪ̯ntɛ jua̯ːt eɪ̯ uɪ̯t brau̯rɑːg, sɑːɛ draɪ̯ŋːɛn]
'det är inte gjort i ett brådrask, sa drängen'.
/da a sau sjauat sau da gaua öva mitt fåstaunn å in pau sissas/
[da ɛ sau̯ sʍau̯ːat sau̯ da gau̯ːa øːvə meɪːt faːstau̯n]
'det är så svårt att det går över mitt förstånd och in på hustruns'

C.E.J.
2010-12-15, 20:08
jag säger:

Kom här Bass. klar du ska ha pizza. kom då. kom så ska vi se här. varsågod, klar du ska ha en Hamdi´s special. åh, va gott. lite strips. det är grejor det. det är fint med transfetter när man växer.

går jag och kastar kartongen sålänge så får du äta.

lite rådjurs-leftovers med, det kan du ta efteråt.


min dialekt är egentligen den riktiga rikssvenskan. ja så är det. :laugh:

nä, men skånska vill jag inte kalla det. för då låter man som timbuktu eller carolina gynning. min eminenta dialekt får man när man bor på gränsen till blekinge och influeras av mjällby/listerlandets dialekt. men det är ju inte så lätt att höra skillnad.

Jahaaa det var din video. Dåså. Tyckte inte Bass att det var gott? Han högg liksom inte in på pizzan s'att säga. Usch, först tyckte jag att jag hörde ordet "pissa" och tänkte vafan är det här för sjuk video, stackars hund. Lyckligtvis hände aldrig nåt sånt, verkar det som.

Bullen!
2010-12-15, 20:23
han var nog lite förvånad. men sen åt han först av all fyllning och tog botten sist.

han äter allt. verkligen allt. värmeljus är väl det konstigaste. så de får man gömma.

men annars går han och gräver upp potatis och äter. likaså äter han äpplen direkt från träden, han käkar majs från majsodlingen. käkar salladshuvuden osv.


åter till dialekten.

en jobbarkompis var i sthlm och frågade en förbipasserande vad klockan var och då fick han svaret "i dont speak deutch" och när morfar bad om en skjorta i en storlek mindre så började plötsligt expediten prata engelska för hon antog att han inte snackade svenska iaf =)

Grotesk
2010-12-15, 21:46
nä, men skånska vill jag inte kalla det. för då låter man som timbuktu eller carolina gynning. min eminenta dialekt får man när man bor på gränsen till blekinge och influeras av mjällby/listerlandets dialekt. men det är ju inte så lätt att höra skillnad.

Vi Blekingar har en erkänt vacker dialekt! Dock misstas man ofta som Skåning.. blir lika förbannad varje gång.

Spinkot
2010-12-16, 10:13
När man är på SRF och träffar någon blond, tjock och grisrosa/rödbränd typ som man inte fattar ett skit av vad han säger då vet man att det var en blekingebo ;)

Grotesk
2010-12-16, 10:52
När man är på SRF och träffar någon blond, tjock och grisrosa/rödbränd typ som man inte fattar ett skit av vad han säger då vet man att det var en blekingebo ;)

När sågs vi på SRF? :D

Ahl
2010-12-16, 10:55
Ja, någon skåning var det inte i alla fall :P Han delar inte min skånska dialekt om man säger så.

Bullen!
2010-12-16, 11:02
Ja, någon skåning var det inte i alla fall :P Han delar inte min skånska dialekt om man säger så.

en från sthlm tycker ju att skåne,blekinge och halva småland snackar skånska.

Onigiri
2010-12-16, 12:05
Fattar inte hur ni kan få alla trådar att bli såhär. För mycket 4chan och fappande för er.

hahavaffan
2010-12-16, 12:13
åter till dialekten.

en jobbarkompis var i sthlm och frågade en förbipasserande vad klockan var och då fick han svaret "i dont speak deutch" och när morfar bad om en skjorta i en storlek mindre så började plötsligt expediten prata engelska för hon antog att han inte snackade svenska iaf =)Haha. Får ta lite skit för min malmödialekt från 08:orna som pluggar här i Halmstad också. Norrlänningarna hör vad man säger, men fan inte stockholmarna.

Bullen!
2010-12-16, 19:20
från 08:orna som pluggar här i Halmstad.

vafan. de kan ju inte va på bortaplan och gnälla. skillnad om vi invaderat deras revir men inte fan gnäller jag på sthlm dialekt när jag är där iaf.

RagnarÖhman
2010-12-16, 21:51
tvingade till bulk?

jag fick dubbla pizzor av bagarn i sommras.

r-oqSGe7LjM

Äter du på marken med?

Grelle-
2010-12-16, 23:49
Äter du på marken med?

Tycker du det varit mer passande om han kastat upp den i ett träd? :)

Grotesk
2010-12-16, 23:58
Tycker du det varit mer passande om han kastat upp den i ett träd? :)

Hahaha.. jag skrattade!

Bullen!
2010-12-17, 06:50
Tycker du det varit mer passande om han kastat upp den i ett träd? :)

:laugh:

RagnarÖhman
2010-12-17, 10:07
Tycker du det varit mer passande om han kastat upp den i ett träd? :)

Finns ju matskålar. Men det verkar han inte fatta.

stolpskott
2010-12-17, 10:10
Finns ju matskålar. Men det verkar han inte fatta.

Mhm, pizzor får plats i matskålar... Man lär sig något nytt varje dag.

hahavaffan
2010-12-17, 10:50
Finns ju matskålar. Men det verkar han inte fatta.Om man nu tvunget ska ge sin hund en hel pizza, lär några sandkorn spela mindre roll ;)

Grotesk
2010-12-17, 11:02
Äter "Bullen" också på marken, vilket dock klipptes bort? Älskar Bass att äta på marken för att han är rebell? Hur mycket bänkar Magnus Samuelsson egentligen?

Det är sådana frågor vi inte fått några svar på än.

Bullen!
2010-12-17, 11:25
Finns ju matskålar. Men det verkar han inte fatta.

det är en hund. han har under ett par dagar ätit upp ett trafikskadat rådjur som du ser lite left overs ifrån i slutet på filmen. så han är inte finare än att han kan käka från marken.

han äter jord och gössel när bönnerna sprider det på åkrarna. så en pizza på backen lär passera genom det odjuret galant.

Bullen!
2010-12-17, 11:27
Äter "Bullen" också på marken, vilket dock klipptes bort? Älskar Bass att äta på marken för att han är rebell? Hur mycket bänkar Magnus Samuelsson egentligen?

Det är sådana frågor vi inte fått några svar på än.

jag och Hasselhoff käkar från marken ibland.

Grelle-
2010-12-17, 11:29
det är en hund. han har under ett par dagar ätit upp ett trafikskadat rådjur som du ser lite left overs ifrån i slutet på filmen. så han är inte finare än att han kan käka från marken.

han äter jord och gössel när bönnerna sprider det på åkrarna. så en pizza på backen lär passera genom det odjuret galant.

Min hund hade också den inställningen, fanns det ett dött rådjur i skogen så visste man var man kunde hitta henne gnagande.

Så om en hund upptäcker lite sand på "sin" pizza tänker den nog bara att här har pizzabagaren varit frikostig med curry och äter glatt vidare.

Bullen!
2010-12-17, 11:34
han kräktes och bajsade röda små plastbitar ett tag i sommras. fattade inte vad det var förens jag hittade resterna av en 10 liters spann som var måttligt härjad. började leta efter spannen eftersom han även kräkre svarta plastdelar en dag. och då slog det mig att jag hade en röd spann stående utomhus med svart handtag.

nu har jag en zinkbalja där. vore fan om han klipper den oxå.

Grotesk
2010-12-17, 11:36
jag och Hasselhoff käkar från marken ibland.

Det är rätt. Du är officiellt man. :thumbup:

Mantus
2010-12-17, 11:38
jag säger:

Kom här Bass. klar du ska ha pizza. kom då. kom så ska vi se här. varsågod, klar du ska ha en Hamdi´s special. åh, va gott. lite strips. det är grejor det. det är fint med transfetter när man växer.

går jag och kastar kartongen sålänge så får du äta.

lite rådjurs-leftovers med, det kan du ta efteråt.


min dialekt är egentligen den riktiga rikssvenskan. ja så är det. :laugh:

nä, men skånska vill jag inte kalla det. för då låter man som timbuktu eller carolina gynning. min eminenta dialekt får man när man bor på gränsen till blekinge och influeras av mjällby/listerlandets dialekt. men det är ju inte så lätt att höra skillnad.

Tycker det lät väldigt tydligt i mina öron i alla fall. Jag har hört mycket bredare exempel på Blekingedialekt i Ronneby.

Är det något jag fått av att ha en pappa från Blekinge, en mamma från Dalarna och växt upp i Skåne, Östergötland, Västmanland och Uppland så är det fanimig språkförståelse.:D
Tycker ärligt talat det är larvigt när stockholmare inte förstår dialekter. Det känns som om de inte ens försöker anstränga sig.

Grotesk
2010-12-17, 11:42
Tycker ärligt talat det är larvigt när stockholmare inte förstår dialekter. Det känns som om de inte ens försöker anstränga sig.

Du har så jävla rätt. Själv jobbar man ju med telefonintervjuer och får snacka med alla möjliga människor med olika dialekter och det ska ärligt talat till mycket för att man inte ska förstå personen man talar med - likaså att de inte ska förstå mig (även om många säger att de märker att man kommer ifrån Småland eller Skåne, hmmff.)

Men visst, inbitna 100åriga skåningar kan vara knepiga för de kommunicerar ju mest bara med ljud låter det som. En del gottlänningar är grötiga också!

C.E.J.
2010-12-17, 12:26
Hur mycket bänkar Magnus Samuelsson egentligen?

Det är sådana frågor vi inte fått några svar på än.

Har hört att han bänkar mer än professionella bänkpressare, stämmer det?

Minimjölk
2010-12-17, 12:52
Vill bara tack för ALL hjälp jag fått i denna tråden, nu vet jag precis hur jag skall göra. =/

Insulinus
2010-12-17, 15:40
Det är bögarnas fel!

T1lvMJ-l0_A

RagnarÖhman
2010-12-17, 15:59
det är en hund. han har under ett par dagar ätit upp ett trafikskadat rådjur som du ser lite left overs ifrån i slutet på filmen. så han är inte finare än att han kan käka från marken.

:smash:

http://kingdomofmere.files.wordpress.com/2007/10/retard.jpg

Grotesk
2010-12-17, 16:18
Har hört att han bänkar mer än professionella bänkpressare, stämmer det?

Ja, det måste stämma. Han dötsbänkade en gång, värsta vikterna, men det hamnade bara på ett kassettband som numera återfinns hos någon Koloit. God knows who.