handdator

Visa fullständig version : Problem med jobb och gymm


GVA
2010-12-14, 11:42
Hej jag har ett problem då det känns som jag aldrig har tid och gymma.
Jag jobbar mellan 13:30-00:00, med dessa tider kan det då bli jobbigt att gå att gymma på morgonen efter som jag är relativt pigg efter att ha cyklat hem från jobbet och somnar inte förens kanske runt halv 2 och är blir då ganska trött på morgonen. Min ide har under en tid varigt att man kanske skulle kunna gå gymma vid 00:00 efter man har slutat jobba. Vore detta en bra ide eller skulle det kunna va dåligt för kroppen att först gymma sen äta lite och sen sova direkt efter det ?

Pjotor
2010-12-14, 11:48
Om du inte har ett fysiskt tungt jobb så är det inga större problem. För många år sedan jobbade jag natt och morgonjoggade efter jobbet, det gick utmärkt.

z_bumbi
2010-12-14, 11:56
Om det funkar för dig så får du ju i alla fall in träningen. Problemet är kanske om du även blir pigg av träningen också och därför skjuter fram sömnen ännu längre men det märker du ju om du testar.

Ett annat alternativ är självklart att köra merparten av träningen de dagar som du är ledig.

Pungis
2010-12-14, 11:59
Du kan inte ta en timme längre lunch så du kan gymma, och lägga på en arbetstimme?