handdator

Visa fullständig version : Utebliven träning, hur kommer jag tillbaka?


Zradingoman
2010-12-13, 19:19
Tjena! Min fråga gäller som titeln säger "utebliven träning". Vissa veckor har jag fullt upp i skolan och träningen glöms bort. Sedan när det är dags att träna igen, så känns det som man börjar från 0 och man får inte någon rytm riktigt.

Kan jag göra något för att stimulera musklerna under perioder som jag är begränsad i mitt schema?

Tack!

cero
2010-12-13, 19:23
Har du verkligen så fullt upp att du måste sluta träna helt under vissa perioder? Den enklaste lösningen är givetvis att inte sluta träna. Hur många pass per vecka tränar du?

Zradingoman
2010-12-13, 19:25
Har du verkligen så fullt upp att du måste sluta träna helt under vissa perioder? Den enklaste lösningen är givetvis att inte sluta träna. Hur många pass per vecka tränar du?

När det drar ihop sig till prov är det särskilt påtagligt. Hela processen att ta sig dit och tillbaka kostar 2 timmar, dyrbart i vissa fall.

Tränar 4 gånger i veckan som mest.

cero
2010-12-13, 19:30
4 gånger i veckan behöver du absolut inte träna om du inte har mycket tid. Dra ned det till 2 ordentliga halvkroppspass eller liknande. Hur långa uppehåll rör det sig om? Det jag tänka mig är ett högt proteinintag, man skulle kunna underhålla kroppen med diverse övningar med kroppsbelastningen, men det är inte alls praktiskt. Att hitta ett gym närmare dig borde också vara något att satsa på, finns det inte?

Zradingoman
2010-12-13, 19:36
4 gånger i veckan behöver du absolut inte träna om du inte har mycket tid. Dra ned det till 2 ordentliga halvkroppspass eller liknande. Hur långa uppehåll rör det sig om? Det jag tänka mig är ett högt proteinintag, man skulle kunna underhålla kroppen med diverse övningar med kroppsbelastningen, men det är inte alls praktiskt. Att hitta ett gym närmare dig borde också vara något att satsa på, finns det inte?

Ja det kan vara något. Ligger ca 20 min ifrån lite jobbigt att cykla på vintern och har inte plockat hem något körkort ännu. Saken är den att de senaste veckorna har det dragit ihop sig i skolan, så jag har inte hunnit träna som vanligt. Annars hinner jag, inga problem.

Tack för tipsen, får göra lite armhävningar och situps när jag sitter instängd i rummet! ;)

cero
2010-12-13, 19:41
Om du blir lite bättre på att planera dina studier, tror jag säkert att du kommer kunna klämma in något pass eller två per vecka. I värsta fall kan du ta ett helkroppspass för att försöka underhålla så mycket som möjligt. Känner igen detta med att, "man inte hinner eftersom att det är så mycket plugg" när man i själva verket sitter vid datan eller gör något annat liknande några timmar per dag. Övningar med kroppsbelastning är som sagt väldigt opraktiskt eftersom att det är svårt att få till övningar för alla muskler, och även att få till rätt belastning.

Kom ihåg att träning är en färskvara. Hoppas man har kunnat vara till lite hjälp i alla fall. :)