handdator

Visa fullständig version : Bra och mättande mellanmål på kvällen


bygden
2010-12-13, 00:32
Skulle vilja ha tips på ett kalorisnålt och mättande mellanmål som man kan ta på kvällen. Detta då jag nästan alltid blir hungrig framåt 22-23 tiden av någon konstigt anledning.

Jag brukar förövrigt käka en redig middag vid 18-20 tiden, följt av en burk kvarg cirkus 2 timmar senare. Någon timma eller två därefter får jag alltid den här hungerkänslan, och det är här ni kommer in i bilden.

Eddie Vedder
2010-12-13, 08:30
Ät en ännu mer redig middag eller något mer än kvarg som mål därefter. Annars är ju ett par kokta ägg aldrig fel.

Hur går din vikt? Om du har svårt att öka i vikt och ändå går hungrig så ät bättre mellanmål än fettsnål kvarg.

beckman88
2010-12-13, 08:46
Jag upplever att jag inte får samma hungerkänsla om jag borstar tänderna tidigare på kvällen runt 9-10 sen om jag är uppe till 11-12 så smakar man gott med =)

bygden
2010-12-13, 16:07
Ät en ännu mer redig middag eller något mer än kvarg som mål därefter. Annars är ju ett par kokta ägg aldrig fel.

Hur går din vikt? Om du har svårt att öka i vikt och ändå går hungrig så ät bättre mellanmål än fettsnål kvarg.

Min vikt går uppåt sakta men säkert, vilket är mitt mål. Att äta en till middag är nog inte särskilt aktuellt då det skulle leda till en massiv viktuppgång, då jag redan ligger på ett kcal överskott med alla andra måltider inräknade.

Kanske är det så att min helt störda dygnsrytm ställer till det för mig? Går upp varje dag vid 11-12 och är vaken till 1-2 på natten. Har aldrig haft problem med hungern tidigare på kvällarna när jag har haft en vanlig dygnsrytm..

Men jag får väl prova att slänga in några kokta ägg och se om det hjälper något.

Eddie Vedder
2010-12-13, 17:32
Min vikt går uppåt sakta men säkert, vilket är mitt mål. Att äta en till middag är nog inte särskilt aktuellt då det skulle leda till en massiv viktuppgång, då jag redan ligger på ett kcal överskott med alla andra måltider inräknade.

Fast då blir ju ditt problem lite svårt att ge råd om. Det låter som du är hungrig och vill äta mer men samtidigt inte vill äta mer. Är du nöjd med takten du går upp i vikt och ska addera mer mat kommer det ju gå fortare.

Om du inte håller dig mätt så se över livsmedel och makronutrietfördelning.

Crocker
2010-12-13, 20:15
Öka fettmängden under middagen och he ut mer kolisar på morgonen kanske?

Kischen
2010-12-13, 20:58
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=153619