handdator

Visa fullständig version : Mina bröst försvinner!


Gurkyngel
2010-12-12, 14:18
Hej!

Efter att ha flängt runt på gymmet i några månader känner jag att det är dags för en journal. Jag skapar den främst för min egen skull, för att se om jag gör framsteg, men eftersom jag är en nybörjare tar jag gärna emot tips och råd.

Vad gäller vikter, antal reps osv har jag inga direkta mål i nuläget, vill helt enkelt bara bli starkare, få bättre kondition och tappa lite fett.
Jag tränar mest styrke men klämmer in en del spinning och andra konditionspass. Kanske inte det bästa om man vill bygga men jag vill ha variation för att hålla motivationen uppe. Under en vecka kör jag 6-7 pass (inklusive kondis) med 1-2 vilodagar. Eftersom jag är student beror allt på mitt schema.

Exempel

Måndag:
- 45 min spinning med instruktör
- Styrkepass: biceps, axlar, mage

Tisdag:
- 45 min kombinerat aerobic-styrkepass med instruktör
- eller styrkepass: rygg, bröst, triceps

Onsdag:
- vila

Torsdag:
- 45 min spinning med instruktör
- 45 min core med instruktör

Fredag:
- styrkepass: biceps, axlar, mage

Lördag:
- styrkepass: rygg, bröst, triceps

Söndag:
- vila

Är väldigt intresserad av matlagning och matätning så kan hända att jag smyger in några sådana inlägg också.

Träning är roligt, roligt, roligt!!! Den enda nackdelen jag ser är mina rattars kommande obefintlighet. Tyvärr något vi tjejer får dras med när vi förlorar fett ;)

coolboynesko
2010-12-12, 14:19
Lycka till!

Xtreme-G
2010-12-12, 15:17
Att dela upp rygg och biceps samt triceps, axlar och bröst på olika dagar kan vara en bra idé för att få lite högre frekvens i träningen, särskillt om man bara styrketränar två dagar i veckan. Om man däremot kör passen dagarna efter varandra tycker jag dock inte att det är en bra idé.

Lycka till!

HulkH
2010-12-12, 15:24
Lycka till! ;)

Bra namn på journalen btw :D:thumbup:

Gurkyngel
2010-12-12, 16:07