handdator

Visa fullständig version : Vilken Pre-Workout Product är bäst, en gång för alla


Fjällbrynt
2010-12-11, 12:45
Som rubriken lyder, jag tänkte att jag startar en omröstning om vilken PWO kolo tycker är bäst för att försöka få bort några nya trådar om detta:)

agazza
2010-12-11, 12:56
purple burn eller stacker10, för länge sen. Sen dess har jag prövat rage och no-xplode, där den senare var bättre.

röstade inte.

ItsAllGenes
2010-12-11, 13:18
Det kommer inte bli några bra resultat eftersom

1 Inte tillräckligt många kommer rösta
2 De flesta har provat max 1-3 olika
3 Det finns för många faktorer som påverkar upplevelsen av en pwo (dagsform, humör etc)
4 Vissa är populära p.g.a. exempelvis marknadsföring (No-Xplode som exempel) och då kommer den få många röster, även om den kanske inte är bättre än de andra
5 Många fler faktorer som jag inte orkar rabbla upp


Läs istället innehållsförteckningen och var kritisk. Kolla upp ämnena som de stoppar i och kolla om det finns någon värdefull data som backar upp att de ämnena är värda att betala för.

En del av bolagen som gör dessa är riktigt fula och skriver exempelvis glukospolymer (vilket det iofs är) när de stoppar i maltodextrin.

Grotesk
2010-12-11, 13:22
Vilket kom först, hönan eller ägget?

Fjällbrynt
2010-12-11, 13:26
Det kommer inte bli några bra resultat eftersom

1 Inte tillräckligt många kommer rösta
2 De flesta har provat max 1-3 olika
3 Det finns för många faktorer som påverkar upplevelsen av en pwo (dagsform, humör etc)
4 Vissa är populära p.g.a. exempelvis marknadsföring (No-Xplode som exempel) och då kommer den få många röster, även om den kanske inte är bättre än de andra
5 Många fler faktorer som jag inte orkar rabbla upp


Läs istället innehållsförteckningen och var kritisk. Kolla upp ämnena som de stoppar i och kolla om det finns någon värdefull data som backar upp att de ämnena är värda att betala för.

En del av bolagen som gör dessa är riktigt fula och skriver exempelvis glukospolymer (vilket det iofs är) när de stoppar i maltodextrin.

Jag förstår att alla inte har provat allt men det startas så många trådar om just detta så jag tänkte samla in så en bild av vad kolo tycker om detta. Tänkte de skulle vara trevligt:)

panzerpig
2010-12-11, 13:38
Jag har kört rage, rage 2, rage extreme, koffeintabletter och kolozzeum evil.
Röstade på Evil för jag personligen tycker inte det är nån skillnad mot ragevarianterna.
Koffeintabletter fungerar också bra, möjligen är PWOs liiite bättre..

herrståtlig
2010-12-11, 16:23
Nano Vapor no doubt.

Crocker
2010-12-11, 16:54
Vilket kom först, hönan eller ägget?
Hönan, annars kan den inte värpa ett ägg.

Har testat kanske hälften, Koffein är bäst, med kort 2:a ragex2.

hejhopp79
2010-12-11, 17:44
Hmm, jag har aldrig provat en PWO i hela mitt liv förutom koffein. Men jag gissar på att koffein tillhör toppen om man tar in prisvärdhet och effekt som variabler.

bug
2010-12-11, 17:49
Jag har kört Rage Extreme, Superpump 250 och Fierce.

Tycker att Superpump 250 är bäst.

s.m.f
2010-12-12, 10:52
JackedXX

raQblad
2010-12-12, 11:03
Som rubriken lyder, jag tänkte att jag startar en omröstning om vilken PWO kolo tycker är bäst för att försöka få bort några nya trådar om detta:)Provat Rage, Rage X2, Rage LTD Ed., Rage Extreme, No-Xplode, RAW, Massacra.

Mest imponerad över Rage-serien, där alla har funkat bra. Men man blir ju me roch mer resistent över tid.

Just nu provar jag Jack3D.

vicarious
2010-12-12, 13:13
Egen blandning givetvis. Varför?

1. Man kan styra innehållet hur man vill.
2. Det är billigare.
3. Man slipper betala för onödiga skitingredienser.

Mineur
2010-12-12, 14:34
Kört Rage, Rage x2, Rage Extreme och har nu börjat på No-Shotgun och Jack3d, dock för tidigt att säga ngt om dessa 2 så min röst går på Rage x2.

Rage Extreme var bra men eftersom jag diggade stickningarna som även de gav extra taggning för passen så går min röst där.

StampChamp
2010-12-12, 14:46
Tycker det bara är slöseri med pengar då det gäller pwo, bättre att kunna köra utan! Har man inte fokus och inställning till att göra ett bra pass, utan måste ta en produkt för det har man inte mycket att komma med!

Men om jag måste välja blir det ragex2, den enda jag kört och den funkade riktigt bra.

wessmen
2010-12-12, 15:06
Kaffe.

Allt annat är pengar i sjön.

vicarious
2010-12-12, 16:01
Kaffe.

Allt annat är pengar i sjön.

Skojar du nu eller? Koffeinet i kaffe har ingen eller väldigt liten prestationshöjande effekt.

Kreatin är väldigt billigt och väldigt dokumenterat så att kalla t ex det för "pengar i sjön" håller jag inte med om.

Mineur
2010-12-12, 18:45
allt annat är pengar i sjön.

-1

Fultjack
2010-12-12, 18:57
Jack tre-D

Bäst av dom jag har testat, vilket inte är så många.
Gillar den mentala piggheten man får av Jack3D, inte lika skakig som högdos koffein tex

L-Sami
2010-12-12, 19:20
Jag lägger min röst på apotekets koffein.

koffein_beroende
2010-12-13, 12:45
Jack tre-D

Bäst av dom jag har testat, vilket inte är så många.
Gillar den mentala piggheten man får av Jack3D, inte lika skakig som högdos koffein tex

+1 till varenda ord du skrev.

Fredhdastar
2010-12-13, 13:29
Jag har testat 200mg koffein och Vip-X, ingetdera gav effekt. Jag börjar ge upp hoppet om att träna pigg, så jag brukar sova i någon timme före träningen vilket är den bästa PWO:n jag testat

Jacobsson
2010-12-13, 15:51
tycker inte man kan jämnföra dopingklassade produkter och dom som är godkända.

blondyz
2010-12-13, 16:09
tycker inte man kan jämnföra dopingklassade produkter och dom som är godkända.

Syftar du på det jag tror så är det endast förbjudet på testade tävlingar.

För en vanligt tränande individ som inte tävlar så spelar produkterna på lika villkor.

Morrris
2010-12-13, 16:49
Syftar du på det jag tror så är det endast förbjudet på testade tävlingar.

Vilket är precis vad dopingklassad betyder.

davvvan
2010-12-13, 17:20
Rage Extreme gav inte ett skit för mig. Har testat koffeintabletter tidigare så ska ge det ett nytt försök, tycker det var bättre.

sweaberg
2010-12-13, 17:32
Tycker det bara är slöseri med pengar då det gäller pwo, bättre att kunna köra utan! Har man inte fokus och inställning till att göra ett bra pass, utan måste ta en produkt för det har man inte mycket att komma med!

Men om jag måste välja blir det ragex2, den enda jag kört och den funkade riktigt bra.

Haha

Anton Fräs
2010-12-14, 05:16
Har testat alla Rage, Brutal, Truck och ett par till.

Brutal vinner för egen del.

g00dstuff
2010-12-15, 15:36
Jag röstade ej eftersom jag bara använt mig av apotekets koffein.
Jag använder i regel 200mg per pass men har även testat 300mg en gång men tyckte inte att det gav en märkbar skillnad i effekt.

På det stora hela är effekten av koffeinet inte särskilt kännbart enligt mig... jag har övervägt möjligheten att jag tar för små doser?

Edit: Var tvungen att smaka på 400mg nu bara för det :P här ska pluggas!!

Crocker
2010-12-15, 15:49
Jag röstade ej eftersom jag bara använt mig av apotekets koffein.
Jag använder i regel 200mg per pass men har även testat 300mg en gång men tyckte inte att det gav en märkbar skillnad i effekt.

På det stora hela är effekten av koffeinet inte särskilt kännbart enligt mig... jag har övervägt möjligheten att jag tar för små doser?

Edit: Var tvungen att smaka på 400mg nu bara för det :P här ska pluggas!!
Över 5 mg/kg kv har inga mer prestationsökande effekter.

g00dstuff
2010-12-15, 15:55
Över 5 mg/kg kv har inga mer prestationsökande effekter.

Vilket isf skulle bli max 400mg för mig i dagsläget! Finns det någon källa på det?

Crocker
2010-12-15, 16:33
Vilket isf skulle bli max 400mg för mig i dagsläget! Finns det någon källa på det?
Jag hittar tyvärr inte den nu, Grub har sagt det ett antal ggr såg jag också när jag sökte efter studier här,pubmed.

Comparison of Coffee and Caffeine as an Ergogenic Aid, Canadian Journal of Applied Physiology, vol. 19, Supplement, p. 19P, 1994.

Där är dosen på 4.5mg per kilo. Egentligen jämför man kaffe, men det visar ändå min poäng tycker jag.

Mourten
2010-12-15, 16:57
Testat.
Rage
Rage x2
Rage Ltd
Rage Extreme
No-eploxed
V12 Magnum
Horse Power
Cracked
Jack3d
Koffein tabs
Superpump

Säkert något mer. Har även en ny inköpt hemma som jag glömt namn på som jag inte testat, av vissa har jag kört flera burkar vissa bara 1 burk.
Tycker nog variera är bäst, men jack3d + koffein tabbs som jag kör nu känns jädrigt gött faktiskt.

bb X
2010-12-15, 17:49
koffeintabletter :D

Albin Eriksson
2010-12-15, 18:36
Shotgun för stim
Juggernaut för pump/tryck.
Vip-X för "vardag".

Bazzop
2010-12-16, 15:13
Rage Nitro

Jacobsson
2010-12-16, 15:54
ja nitron är ju inte med

g00dstuff
2010-12-16, 17:32
Det känns förhållandevis väsentligt att definiera betydelsen av "bäst" i den här tråden.

Talar vi pris, stim eller pump? Snäll mot kroppen och magen?

Om man röstat så föreslår jag att man i detalj formulerar vad som gjorde att din röst hamnade just där.

RassK
2010-12-16, 18:42
Saknar Vip-X och dess varianter som alternativ.
Tog koffein i brist på alternativ då koffein har högst "stim per krona" kvot.
200mg = 50 öre?

Fjällbrynt
2010-12-16, 20:25
Saknar Vip-X och dess varianter som alternativ.
Tog koffein i brist på alternativ då koffein har högst "stim per krona" kvot.
200mg = 50 öre?

Sorry, de va max 25 alternativ men visst kunde något ha bytts ut..!

Erkserks
2010-12-16, 20:32
Saknar Vip-X och dess varianter som alternativ.
Tog koffein i brist på alternativ då koffein har högst "stim per krona" kvot.
200mg = 50 öre?

oj va dyrt! billigaste är nog alert fx, 60% billigare än det du köper om man har studentrabatt

Brorlustig
2010-12-16, 22:17
Kanske inte rätt tråd men eftersom all är samlat.
Finns det några bieffekter?

Vet ju att typ kreatin kan göra att man tappar hår om man använder det under en lång period. Finns det nått liknande bieffekter med PWO produkter?

Tack i förhand.
Allas Brorlustig

Crocker
2010-12-16, 22:21
Kanske inte rätt tråd men eftersom all är samlat.
Finns det några bieffekter?

Vet ju att typ kreatin kan göra att man tappar hår om man använder det under en lång period. Finns det nått liknande bieffekter med PWO produkter?

Tack i förhand.
Allas Brorlustig
Vad för PWO?
Finns bieffekter med allt i överdrivna mängder.

EiseltUK
2010-12-16, 22:34
Sorry, de va max 25 alternativ men visst kunde något ha bytts ut..!

Du kan ta bort Trück för den har vi slutat tillverka för ganska länge sen. Vi lanserar snart uppföljaren Overdrive istället.

Kischen
2010-12-16, 22:40
Du kan ta bort Trück för den har vi slutat tillverka för ganska länge sen. Vi lanserar snart uppföljaren Overdrive istället.

Jag gillade Trück! Köpte 5 burkar när ni tömde lagret.. trots att den smakade bastu/gamla hockeyhandskar och gjorde mig toalettnödig :thumbup:

Du vet vart du ska skicka ett provex ;)

Sebbe_H
2010-12-16, 22:56
Rage Nitro, SP250 eller Jack3d, för svårt att välja en.

Richthofen
2010-12-16, 23:05
En gång för alla, Kaffe.

ThisIsTheOne
2010-12-17, 06:20
En gång för alla, Kaffe.

Du har inte provat något av alternativen, va?

Brorlustig
2010-12-17, 09:31
Vad för PWO?
Finns bieffekter med allt i överdrivna mängder.


Ja du, nån bieffekt som någon märkt hos nån av produkterna?
Jag menar självklart rekommenderad dos/dagligt intag.

MejjA
2010-12-17, 10:11
Ja du, nån bieffekt som någon märkt hos nån av produkterna?
Jag menar självklart rekommenderad dos/dagligt intag.

Tar du stora mängder av upppiggande ämnen ganska nära
till när det är dags att sova finns risken att du inte kan somna.

Rusande hjärtklappningar och liknande kan också komma
i samband med vissa av innehållen.

Detta är precis som allt annat, högst individuellt och vissa
känner inte alls av effekten från somliga pwo's medans
andra upplever ett starkare rus. En diffus fråga med
flera svarsalternativ.

Asdf
2010-12-17, 10:21
Kan man förutsätta att samtliga personer som svarat testat alla produkter och med minnet i behåll kunnat göra en korrekt utvärdering? Ifall man gjort en utvärdering hur har ni mätt den? :)

Jag reagerade främst på de i listan som svarat att de gjort en egenblandad, visst ni andra har kanske testat en produkt och kör på detta. Men ponera att ni har eget kreatin, beta-alanin, koffein, redbull + andra komponenter och mixar detta så att beståndsdelarna är i större dos ( men inom rekommenderade gränser förstås ) för att få ett förhoppningsvis kraftigare genomslag

Det är inte direkt de flesta som kör en sådan grej men det borde väl vara en flera ggr bättre ( och billigare ) lösning?

Fjällbrynt
2010-12-17, 17:46
Kan man förutsätta att samtliga personer som svarat testat alla produkter och med minnet i behåll kunnat göra en korrekt utvärdering? Ifall man gjort en utvärdering hur har ni mätt den? :)

Jag reagerade främst på de i listan som svarat att de gjort en egenblandad, visst ni andra har kanske testat en produkt och kör på detta. Men ponera att ni har eget kreatin, beta-alanin, koffein, redbull + andra komponenter och mixar detta så att beståndsdelarna är i större dos ( men inom rekommenderade gränser förstås ) för att få ett förhoppningsvis kraftigare genomslag

Det är inte direkt de flesta som kör en sådan grej men det borde väl vara en flera ggr bättre ( och billigare ) lösning?

Som jag skrev i posten var denna tråd till för att visa viilke PWO som kolozzeum anser vara "den bästa". Jag tycker inte det förutsätter att alla ska ha provat allt utan se vilken som är den mest populära etc.

Men det är ju min uppfattning.

Tomas Tryffel
2010-12-17, 19:24
Den "bästa" är väl den man själv tycker att man reagerar bäst på. Alla svarar ju olika på ämnen. Och såna här omröstningar, åtminstone när det börjar koka ned till ett tio-tjugotal produkter, är väl då lite överflödiga :)

EiseltUK
2010-12-17, 20:00
Jag gillade Trück! Köpte 5 burkar när ni tömde lagret.. trots att den smakade bastu/gamla hockeyhandskar och gjorde mig toalettnödig :thumbup:

Du vet vart du ska skicka ett provex ;)

Jo den var egentligen bra men jag tror det var för lite koffein så man fick ingen kick av den vilket i dagsläget nästan är helt avgörande för att en produkt ska sälja. Smaken var lite speciell. ;)

s.m.f
2010-12-18, 12:42
Kan man förutsätta att samtliga personer som svarat testat alla produkter och med minnet i behåll kunnat göra en korrekt utvärdering? Ifall man gjort en utvärdering hur har ni mätt den? :)


skojjar du med oss?

Man röstar på den man tycker bäst om utifrån den erfarenhet man har. Det är ett forum, ingen vetenskaplig undersökning.

JesperL
2010-12-18, 12:55
skojjar du med oss?

Man röstar på den man tycker bäst om utifrån den erfarenhet man har. Det är ett forum, ingen vetenskaplig undersökning.


Haha, fick mig ett skratt :laugh:

Burni
2010-12-18, 19:33
Dymatize - Xpand Xtreme Pump

Asdf
2010-12-19, 00:47
skojjar du med oss?

Man röstar på den man tycker bäst om utifrån den erfarenhet man har. Det är ett forum, ingen vetenskaplig undersökning.

Så du tycker det är ok att gå och köpa grisen i säcken medvetet? Låter inte riktigt smart. Är inget fel att påpeka att det faktiskt är totalt meningslöst att se någon "nytta" med informationen i en poll eftersom den inte ger något egentligen, kan ju vara en bra grej o påpeka för nya koloiter, eller de som kanske får för sig att gå o köpa den mest populära PWO för att sen visa sig bli besviken

Vill inte vara en ordmärkare eller besserwisser, men det är mycket pengar det handlar om i längden för en hel del personer

Asdf
2010-12-19, 00:55
Den "bästa" är väl den man själv tycker att man reagerar bäst på. Alla svarar ju olika på ämnen. Och såna här omröstningar, åtminstone när det börjar koka ned till ett tio-tjugotal produkter, är väl då lite överflödiga :)

+1

Det jag fortfarande funderar på är om inte ändå en egenblandad där man utökat komponenterna är bättre? Det finns ju en uppsjö av olika ämnen i de flesta PWO:s där några är mer vetenskapligt belagda än andra, ta de som man _vet_ är 100% ur prestationsförbättrande synpunkt, utöka mängden av detta inom rimliga gränser och drick.

Det borde väl egentligen bli bättre och även billigare med tanke på att du inte betalar massa extra pengar för ett brand

Erkserks
2010-12-19, 09:39
+1

Det jag fortfarande funderar på är om inte ändå en egenblandad där man utökat komponenterna är bättre? Det finns ju en uppsjö av olika ämnen i de flesta PWO:s där några är mer vetenskapligt belagda än andra, ta de som man _vet_ är 100% ur prestationsförbättrande synpunkt, utöka mängden av detta inom rimliga gränser och drick.

Det borde väl egentligen bli bättre och även billigare med tanke på att du inte betalar massa extra pengar för ett brand


Blir kanske inte så gott/så bra löslighet om du blandar ihop vissa ingredienser. En hel del ingredienser går inte att köpa enskilt.

Dock kan man ju debattera hur mycket just de ingredienserna bidrar (antagligen inte så mycket på de flesta pwo).

Blir ju antagligen inte bättre, dock kanske snudd på lika bra. Och som du tog upp, billigare. (Man bör dock räkna på det innan man köper ingredienserna enskilt, då detta faktiskt kan bli dyrare, beroende på vad man vill ha i och varifrån man köper detta)

ChinChek
2010-12-20, 11:20
Körde mitt första pass på Rage Nitro+Fury i fredags. Vill ta tillbaka min röst och lägga den där. Blev PB i mark och en riktigt bra pass.

Fjällbrynt
2011-02-06, 11:46
Det verkar som om Jack3d är favoriten här iallafall!

Sniggel
2011-02-06, 12:53
Kaffe.

Allt annat är pengar i sjön.

+1, typ :P

Skojar du nu eller? Koffeinet i kaffe har ingen eller väldigt liten prestationshöjande effekt.

Kreatin är väldigt billigt och väldigt dokumenterat så att kalla t ex det för "pengar i sjön" håller jag inte med om.

Jag vet att det sägs så men jag kan överdosera koffein utan att märka något medans kaffe alltid får mig pigg och ser till att jag har energi genom hela passet, trots en lägre mängd koffein. Jag vet att jag har studierna emot mig men eftersom tråden handlar om vad folk tycker så tycker jag så här :)
Sen förstås finns det annat som är bra också men i uppiggande syfte tycker jag kaffe är det absolut mest prisvärda.

Sniggel
2011-02-06, 13:14
Så du tycker det är ok att gå och köpa grisen i säcken medvetet? Låter inte riktigt smart. Är inget fel att påpeka att det faktiskt är totalt meningslöst att se någon "nytta" med informationen i en poll eftersom den inte ger något egentligen, kan ju vara en bra grej o påpeka för nya koloiter, eller de som kanske får för sig att gå o köpa den mest populära PWO för att sen visa sig bli besviken

Vill inte vara en ordmärkare eller besserwisser, men det är mycket pengar det handlar om i längden för en hel del personer

Folk får väl dra sina egna slutsatser och vara källkritiska innan de köper. Tycker folk att Nano Vapor är det bästa de testat och så har de inte testat så mycket annat så får de väl tycka så.
Jag själv har enbart testat krealkalyn och koffein av de där och där har jag resonerat som så att jag inte tyckt det varit värt att testa de andra.
Jag har även testat AMP FX som innehåller den omtalade substansen som det snackas om nu och jag tycker det verkar som det inte händer så mycket. Möjligtvis om jag kombinerar en hög dos sånt med cirka 400 mg koffein, då kan jag få effekt ibland. Men det tycker jag knappast är prisvärt då en kopp kaffe ger mer effekt till en bråkdel av priset. Dessutom har jag insett att det är lite av en gråzonssubstans och jag vill helst hålla mig undan från sådant.

+1

Det jag fortfarande funderar på är om inte ändå en egenblandad där man utökat komponenterna är bättre? Det finns ju en uppsjö av olika ämnen i de flesta PWO:s där några är mer vetenskapligt belagda än andra, ta de som man _vet_ är 100% ur prestationsförbättrande synpunkt, utöka mängden av detta inom rimliga gränser och drick.

Det borde väl egentligen bli bättre och även billigare med tanke på att du inte betalar massa extra pengar för ett brand

Håller med dig, jag har ofta gjort egna blandningar utifrån vad jag tagit reda på om ingredienserna som finns i populära PWO. Dessutom anser jag det inte så viktigt att på konstgjord väg stimma upp sig så mycket att "man pallar träna". Lite vitsen med att träna är att man ska palla göra det man sysslar med. Man ska ha ett naturligt driv att skapa den energin för att lyfta brutala vikter. Har man inte det så anser jag att man behöver hitta anledningen till att det inte är så. Därför är jag väldigt nedtonad med PWO då jag dels tycker att det mest kostar för mycket och att det därför är bättre att lägga pengar på annat som hjälper träningen (kanske nån extra köttbit i dieten var dag?) och bara använda något prisvärt om jag känner för att få hjälp på traven med energi, t ex kaffe.

Kim1003
2011-02-20, 12:40
Jack3d och Rage Nitro lägger jag min röst på.

Crack var ju jävligt bra på den tiden det fanns!

McLR
2011-02-20, 12:49
Jack3d och Rage Nitro lägger jag min röst på.

Crack var ju jävligt bra på den tiden det fanns!

Har de tagit bort crack?!

Kim1003
2011-02-20, 13:00
Har de tagit bort crack?!

Ja, var tydligen något med omslaget som livsmedelsverket inte var nöjda med. Ny är på väg av det jag läst.

mangemani
2011-02-20, 13:03
jack3d helt klart.
dock så avtar effekten efter ett tags användande,men det ordnar sej genom att man kör på vanligt kreatin ett tag och sen börjar man med det igen.

mangemani
2011-02-20, 13:04
Har de tagit bort crack?!

crack finns fortfarande att köpa,dock är det förbjudet att säga vart.

jonjoo
2011-02-20, 13:06
Ja, var tydligen något med omslaget som livsmedelsverket inte var nöjda med. Ny är på väg av det jag läst.

Kan förstå att dem inte var speciellt nöjda med omslaget om det nu är borta, hittade Crack på internet, dock inte i lager, så det kan nog stämma. :)


Ont. Jack3d + Beta-alanin!

Onigiri
2011-02-20, 17:42
Beställt Muscle Assault från USA. Den hade fått fina omdömen. Men annars så leder Jacked eller Vip-x originalet. Helvete vilket klös det var i en Vip burk för ett tag sedan.

C.E.J.
2011-02-20, 17:47
En annan har missat de flesta av de uppradade produkterna, men Rage x2 har jag alltid gillat. Börjar jag med "PreWO" igen och den finns kvar så kommer jag använda den. Smakar bra, effektiv, och innehåller inget från preppgråzonen.

anton2000
2011-02-20, 18:32
Jag gillar Brutal FX eftersom att det ger mycket valuta för pengarna. 7.5kr/dosen vilket är det billigaste jag har hittat hitills. På många pwos räcker det ju inte med en skopa så det blir ju dyrare även fast det är fler doseringar per burk. Sen gillar jag att det står i innehållsförteckningen hur mycket det är av allting samt att den är fri från kolisar, smidigare att ta lite malto till istället för att betala dyra pengar för att det ska ingå. Sen så ger den bra tryck och skönt stim :)

JJOHANSSON
2011-02-20, 19:49
crack finns fortfarande att köpa,dock är det förbjudet att säga vart.

Kommer komma ut på marknaden igen under mars, har dock inget exakt datum.


Crack gick min röst på, 2a kommer rage nitro och 3a jack3d.

Kung atlas
2011-02-20, 21:35
Crack lär komma i samma variant som i Belgien och Holland och då är det en variant fri från DMAA. I annonser i dom Hollänska tidningar talar dom om att det numera går att äta "crack" och tävla i alla sporter. Annonserna fanns redan för 6 månader sedan

Min favorit är sedan nyår Rage Nitro. Grymt bra produkt.Även superpump max funkar kalas*flex*

Timme
2011-02-20, 21:42
Rage Nitro är ju mysig *cupid*
lite dyr dock.

Eiselt overdrive ska bli mycket intressant!

internethjälten
2011-02-20, 21:43
Vip-X Extreme..

CoolBoy
2011-02-20, 21:44
Berzerk är den grymmaste. Svensktillverkad och den slår bättre än jack3d på bl.a mig och mina polare.

Kim1003
2011-02-24, 23:17
Såg att Eiselt har kommit med en ny PWO vid namn Overdrive. Verkar lovande och ska testas framöver!

eJohansson
2011-02-25, 13:44
Rage Nitro!! Annars Rage Extreme.

Poxeman
2011-02-25, 14:02
För styrketräning gillar jag Rage 2X bäst.
Konditionspassen gynnas starkt av KCG R2!

Klejsan
2011-02-25, 16:17
Berzerk helt klart! Bätte än alla rage och NO- som jag har provat iaf.

Kung atlas
2011-02-25, 17:50
Tycker Berzerk var helt kass. Alllmax nya PWO med DMAA är jäkligt bra samt Rage Nitro som är helt ok att använda även under tävling.*flex*

jaaaaag
2011-02-26, 16:05
Älskar både jack3d och no-xplode men har börjat känna av jack3d mer nu under dieten. Framför allt om jag tar den på en dag då jag inte käkar kolisar.

Jag röstade på jack3d, hoppas inte att den försvinner också. Crack har ju försvunnit nu, den var kraftigt bra, funkade super på mig.

eJohansson
2011-03-08, 16:27
Någon som har erfarenhet av Animal Pump? Hur funkar den för dig?

Gober
2011-03-08, 19:19
Jacked-xx men Vip-Extreme börjar mer och kännas som den kan gå om Jacked.

dannemannen
2011-06-22, 19:54
Bumpar upp denna!

Har det kommit fler nya bra PWO på marknaden eller är det fortfarande detta som gäller?

Upptaget
2011-06-22, 20:14
vip-x extreme..

+1

Exhale_
2011-06-22, 20:31
Överlägsen vinst för Jack3d men visst innehåller den DMMA?

ChrisDEFC
2011-06-22, 20:35
Såg att Eiselt har kommit med en ny PWO vid namn Overdrive. Verkar lovande och ska testas framöver!

Galet stark tropisk smak och drar igång magen rejält (så ha en toa nära första gången), effekten är väl okej men det finns produkter som är godare, mildare mot magen och dessutom ger bättre effekt (iaf på mig).

Exhale_
2011-06-22, 20:43
Jag gillar Overdrive ordentligt mycket. Ska beställa en burk så fort jag fått tag på lite stålars :)

Mapa
2011-06-22, 20:56
kaffe och en gainer

312
2011-06-22, 21:04
Är ju olika för olika personer, men Rage lägger jag min röst på. Har dock bara testat Rage och Anabolic Beast.

JiZZiE
2011-06-23, 23:00
Hönan, annars kan den inte värpa ett ägg.

Har testat kanske hälften, Koffein är bäst, med kort 2:a ragex2.

Men hönor kommer från ägg.. så den kan ju inte spawnat helt onaturligt?

midwinterholes
2011-06-23, 23:20
Men hönor kommer från ägg.. så den kan ju inte spawnat helt onaturligt?
Hahahaha spawnat. Herregud det går utför.

Vad kom först, hönan eller ägget, är en konstig fråga. Det är samma sak som att säga Vad kom först, kycklingen eller hönan. Det är samma sak bara att en av dem är yngre.

Men hönan hade nog några evolutionära föregångare, som kom före - hönan.

Mala
2011-06-24, 00:17
Jag gillar Overdrive ordentligt mycket. Ska beställa en burk så fort jag fått tag på lite stålars :)

Aldrig använt mig av PWO men blivit sugen på dessa tillskott på senare tid.

Fick en gratis 90grammare Overdrive och har testat det i ett par dagar och jag vet inte om det ger effekt jag har svårt för att känna effekt av såna saker, Overdrive smakade fan gott:) Jag har även använt mig av kreatin i drygt 1 månad, missat o ta ett par dagar men men, vet inte om det har gett effekter.

Så jag har en fråga till er PWO:are. På skala 1-10, hur stor effekt tycker ni att ni får av dessa tillskott (PWO)?

Styrka:
"Pigghet"/energi:
Koncetration:
ETC.

Sushipinne
2011-06-24, 00:49
Egen blandning givetvis. Varför?

1. Man kan styra innehållet hur man vill.
2. Det är billigare.
3. Man slipper betala för onödiga skitingredienser.

Hur fan blandar du själv? Och vart får du tag på alla ingredienser? :)

MWA
2012-05-25, 03:23
Bump på denna. Har funderat på att inhandla PWO och har blivit rekommenderad Rage Nitro av en bekant. Fler åsikter eller erfarenheter någon?

vicarious
2012-05-25, 09:07
Hur fan blandar du själv? Och vart får du tag på alla ingredienser? :)

Hehe lite sent svar, men ändå :D Man köper hem alla enskilda ingredienser man vill ha och blandar en egen drink inför varje pass. I med lite saft eller läsk och det blir som vilken PWO som helst. Experimenterade lite med det för 1-2 år sen men har kommit fram till att det inte är värt pengarna då många av de ingredienser jag använde har ganska tveksam forskning bakom sig. Det du kan sikta på är väl kreatin, koffein och kanske beta-alanin.

Bump på denna. Har funderat på att inhandla PWO och har blivit rekommenderad Rage Nitro av en bekant. Fler åsikter eller erfarenheter någon?

Tycker inte den var särskilt mycket att hänga i gran. Craze ger en bra skjuts i min träning men den är väldigt omdiskuterad på grund av innehållet så den bör du ta på egen risk. Körde mycket DMAA produkter förut men fick såna crasher så rekommenderar faktiskt att hålla dig borta från det.

Birkharju
2012-05-25, 09:28
Första PWOn jag provade var Superpump 250. Då fick jag en rejäl effekt men det tog inte mer än 3 gånger innan effekten började avta. Nu får jag ingen noterbar effekt av någon PWO(provat Jack3d, Craze, No-explode m.m). Kaffe funkar dock alltid lika bra! :)

Kung atlas
2012-05-25, 21:36
Bump på denna. Har funderat på att inhandla PWO och har blivit rekommenderad Rage Nitro av en bekant. Fler åsikter eller erfarenheter någon?

Vilken PWO som funkar bäst är nog väldigt individuellt. Jag håller Rage Nitro som en av dom allra bästa. Får inte någon effekt alls av Jack3d och andra GERANIUM pwo.

Dock underdoserar jag Rage Nitro för tar jag full dos eller överdoserar så funkar den sämre och jag blir trött och sitter och gäspar.

Köpte en av dom sista burkarna Craze på GG sveavägen som jag utvärderar nu. Ganska lik Rage Insanity. Bra pigghet som håller i sig länge.

Silencer
2012-05-25, 22:42
Koffein + l-tyrosin alla dagar i veckan.

JesperOlsson
2012-05-25, 22:59
koffein + l-tyrosin alla dagar i veckan.

+1

TjeckRacer
2012-05-26, 16:09
Koffein + l-tyrosin alla dagar i veckan.

:thumbup:

anvihl
2012-05-26, 16:40
Blandar själv.

600mg koffein
400mg rosenrot
40mg dmaa
5g Citrulline malat
5g AAKG
5g Trikreatin (tar ibland efter passet istället)
20-30g fun light


Funkar skitbra aldrig fått sån pump som med denna har alltid "svarat" bra på citrulline så är väll det dock är de flesta produkterna som innehållet citrulline rätt underdoserade.

Fjällbrynt
2012-05-27, 00:38
Går det inte att göra denna eller en ny liknande till en sticky så slipper man de 100-tals trådarna med "vilken är bäst?"

bizniz
2012-05-29, 14:57
Först ut va Rage Extreme för min del, den funkade rätt bra. Har nu gått över till Neurocore som funkar väldigt bra på mig, jack3d funkade inte alls.

Nu när burken börjar ta slut funderar jag på att testa Rage igen. Ni som testat, ska man köra Nitro eller Insanity? :)

maxster
2012-05-29, 15:10
Svårt att rösta när man inte testat alla men av
Berzerk
Jack3d
Hot blood
Jacked xx
Attack
Hemo rage

Min röst går till Berzerk, även en vinnare när det kommer till smak. Tyvärr så är den lite för dyr för mig så jag kör på jackedxx som inte är mycket sämre.

dannemannen
2012-05-29, 18:16
Vilken pwo ger bäst pump? Om det pumpen man är ute efter..

Sheogorath
2012-05-29, 18:18
Går det inte att göra denna eller en ny liknande till en sticky så slipper man de 100-tals trådarna med "vilken är bäst?"

Den är redan out-dated :) "Craze" är ju väldigt mycket på tapeten, likaså "Vip-X Extreme". Hur tror du listan kommer stå sig om sex år?

joker560
2012-05-29, 20:02
Testade jack3d och förstår verkligen inte att den ligger etta på listan.
Har inte tagit någon PWO på ett år innan (förutom koffeintabletter), tog en skopa och det enda som hände var att jag höll på att bajsa ner mig påväg till gymmet, ingen skillnad annars kunde lika gärna druckit en kaffe... inte ens stickningar av beta-analinet som ska finnas i.

Viktor_Balck
2012-05-29, 20:12
Trycker alltid i mig en tallrik Start! tillsammans med en tallrik lättfil. Sen blir det åka av.

Kischen
2012-05-29, 20:27
Vilken pwo ger bäst pump? Om det pumpen man är ute efter..

Plasmajet är bra, dyr som attan men såg att koloshoppen har några ex med passerat datum.

Viktor_Balck
2012-05-29, 20:29
Vilken pwo ger bäst pump? Om det pumpen man är ute efter..

Start ger iaf mig ett jäkla tryck.

Kischen
2012-05-29, 20:34
Start ger iaf mig ett jäkla tryck.

Start rör sig i gråzonen och det diskuterar vi inte här på kolozzeum :smash:

Piledahl
2012-05-30, 08:52
EST PlasmaticEP är den bästa jag provat.. av ca 20st olika

Onigiri
2012-05-30, 10:00
Yok3d och jack3d ;)

yooii
2012-05-30, 10:08
Gillar Jack3d bäst utav de jag har prövat. Både till effekt och smak.
Berzerk gav mig en likvärdig om inte något bättre till och med effekt men smakade tyvärr räv så håller Jack3d högre.

bizniz
2012-05-30, 13:45
Testade jack3d och förstår verkligen inte att den ligger etta på listan.
Har inte tagit någon PWO på ett år innan (förutom koffeintabletter), tog en skopa och det enda som hände var att jag höll på att bajsa ner mig påväg till gymmet, ingen skillnad annars kunde lika gärna druckit en kaffe... inte ens stickningar av beta-analinet som ska finnas i.

Ta tre skopor nästa gång och skit innan du går till gymmet!

Fjällbrynt
2012-05-30, 16:36
Den är redan out-dated :) "Craze" är ju väldigt mycket på tapeten, likaså "Vip-X Extreme". Hur tror du listan kommer stå sig om sex år?

I know, men likt stora tråden om EAA bör det göras en om PWO, utan undersökning då!

:)

Stor Hård Ådrig
2012-05-30, 21:36
Gillade inte Rage Insanity så mycket. Jämfört med tidigare Rage-produkter upplever jag att man mest blir pigg i huvudet av det. Och jag kan inte koppla av resten av dagen om jag tar full dos (väger 74 ish). Blir nog att köpa antingen Rage, X2, Nitro eller Extreme. Är det någon skillnad? ;)

TommieS
2012-06-03, 17:57
Jag skulle säga att den bästa PWO:n är den som funkar bäst för den individuella individen. Vissa pwo:s funkar bättre för andra och vice versa.

Morrris
2012-06-03, 17:58
Jag skulle säga att den bästa PWO:n är den som funkar bäst för den individuella individen. Vissa pwo:s funkar bättre för andra och vice versa.

Individuella individen säger du... Intressant.

Mollestam
2012-06-03, 18:13
Craze av de jag testat, vilket nu när jag tänker på det, i och för sig bara är två...

krubkungen
2012-06-03, 18:37
Animus har rätt bra drag i sig. Svettas ialf som sjutton.

pro_whey
2012-06-06, 19:02
Tycker en egenblandad drink med 70mg dmaa och 200 mg koffein kickar igång en som fan.

exor
2012-06-09, 15:43
Koffein i längden..

patflat
2012-06-09, 17:37
På delad förstaplats.
Craze och Jack3d.

Krogbyggaren
2012-10-14, 11:27
Rage gav mig inget.. Med kaffe är det en 50/50 chans att jag känner något.. Är sugen på att pröva Craze, hur många kalorier innehåller den?

Morty
2012-10-14, 11:53
DMAA är inte tillåtet längre.

Drughi
2012-10-14, 12:21
Tidigare varit PWO missbrukare kör nu för tiden bara koffein & kreatin innan träning samt Green Magnitude & BCAA under träningen.

Oslagbart när det gäller hur mkt "bang for the buck" man får :)

Grotesk
2012-10-14, 12:26
Rage gav mig inget.. Med kaffe är det en 50/50 chans att jag känner något.. Är sugen på att pröva Craze, hur många kalorier innehåller den?

0 om jag inte missminner mig.

Krogbyggaren
2012-10-14, 13:52
0 om jag inte missminner mig.

Perfekt. Beställde precis en burk från GG, ca 500kr allt som allt, FML.

agazza
2012-10-14, 15:30
DMAA är inte tillåtet längre.

Det gäller väl bara att sälja i vissa områden?

sent from phone

Pepz
2012-10-14, 16:31
Det gäller väl bara att sälja i vissa områden?

sent from phone

nej hela sverige
klassat som hälsofarligt och förbjudet att sälja överhuvudtaget

Kischen
2012-10-14, 16:33
Det gäller väl bara att sälja i vissa områden?

sent from phone

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=188635

KalleTeodor
2012-10-14, 16:53
nej hela sverige
klassat som hälsofarligt och förbjudet att sälja överhuvudtaget

fatta hur många som inte vet om detta. inte bra.

Pepz
2012-10-14, 17:37
fatta hur många som inte vet om detta. inte bra.

jag garanterar att alla försäljare vet om detta. de som fortfarande säljer väljer att bryta mot lagen.

att gemene man inte vet om det spelar kanske mindre roll.
Det är ju inte farligare nu bara för attd et är klassat än det var för ett par månader sen när "alla" använde det

KalleTeodor
2012-10-14, 18:09
jag garanterar att alla försäljare vet om detta. de som fortfarande säljer väljer att bryta mot lagen.

att gemene man inte vet om det spelar kanske mindre roll.
Det är ju inte farligare nu bara för attd et är klassat än det var för ett par månader sen när "alla" använde det

jag syftar på vanliga gymråttor som har det hemma.

Krogbyggaren
2012-10-14, 18:30
Orkar inte läsa allt osv, men är Craze olagligt?

Fyllot
2012-10-14, 18:31
Napalm Muscle Warfare håller i sig i upp till 6 timmar...sjuk produkt!

Pepz
2012-10-14, 18:52
jag syftar på vanliga gymråttor som har det hemma.

jaha och varför ska de bry sig?

Orkar inte läsa allt osv, men är Craze olagligt?

nej

KalleTeodor
2012-10-14, 19:10
jaha och varför ska de bry sig?



För att det är olagligt att ha det hemma och de är ju lite olyckligt om folk inte vet om det. Det jag menar.

Pepz
2012-10-14, 19:45
För att det är olagligt att ha det hemma och de är ju lite olyckligt om folk inte vet om det. Det jag menar.

det är iof olagligt att inneha och att bruka men polisen som ska beivra detta "brott" ger fullkomligt tusan i om man använder DMAA när man tränar eller har skafferiet fullt av Jack3d

zipper90
2012-10-15, 06:45
Jack3d funkade bra ett tag, men förpackningen är liten och dosen blev jag tvungen att höja hela tiden= väldigt dyrt..
Testade Brutal FX, mycket nöjd. Bra pris, effekt.
Men jag tror att kreatin och koffeintabletter is the way to go

nopea
2012-10-15, 13:54
Napalm Muscle Warfare håller i sig i upp till 6 timmar...sjuk produkt!

Sjukt grym! Inne på sista burken nu tyvärr *cry*

PureWhey
2012-10-15, 18:51
Åh, ge tillbaka Trück :D

Whoopie
2012-10-15, 19:50
En titt i dagsformtråden brukar va det bästa!

ceejay
2012-10-15, 19:56
Hur lång tid tar det innan Craze går ur kroppen? Jag ska tävla i VM nästa vecka och jag är inte sugen på att misslyckas med dopingkontrollen pga något fjolligt som detta. Det är ur på ett par dagar va?

Niwah
2012-10-17, 16:03
Nån som testat Pow3rd från Scitec? Hur är den isf?

HenricDIF
2012-10-17, 16:45
Craze för energi och Hemavol för pump. Nu använder jag inte Craze längre med tanke på de eventuella risker man tar, men när jag väl använde det så märkte man hur effektiv den var.

EiseltUK
2012-10-17, 17:45
Åh, ge tillbaka Trück :D

För pump är, eller i varje fall bör, Overdrive bättre.

DJJOHANSSON
2012-10-17, 20:42
Nån som testat Pow3rd från Scitec? Hur är den isf?

Du brukar gilla stimprodukter va? :)



Ripped freak verkar vara den bästa ute atm, Den är billig med. Craze och Hyper fx kommer efter den.


Craze söööööög imo, Hyper fx var bra dom första gångerna sen blev jag van koffeinet, För dåligt med beta alanin i den med för min del. :)