handdator

Visa fullständig version : Hur få bort bilder på mig själv från fb?


von huff
2010-12-10, 20:01
Hej, det finns tydligen idioter som inte respekterar andra så pass mycket att de kan skita i att lägga upp bilder på andra på sin facebooksida.Jag hittade nyss några pinsamma bilder på mig själv på en bruds sida och jag har redan en gång bett henne att radera bilderna men nu 6 månader efter så finns dom kvar ännu.Själv hade jag fb i 3 dagar raderade mitt konto men idag av nån anledning så var jag tvunge att kolla om on tagit bort bilderna.Finns det nåt sätt att anmäla henne på fb så dom tar bort bilderna eller måste man slå sönder hennes kamera nästa gång hon viftar med den?

Till er andra, fundera efter innan ni lägger upp bilder på andra det är ej alltid så uppskattat!

Rikard Jansson
2010-12-10, 20:03
tryck anmäl vid bilden?

von huff
2010-12-10, 20:03
tryck anmäl vid bilden?

haha så enkelt?

Phille
2010-12-10, 20:04
Klicka på bilden -> anmäl fotot -> Angriper person eller grupp, sen hur allvarligt faceboob tar på såna anmälning vet jag inte, men det går :p.

von huff
2010-12-10, 20:11
Ja dom får väl 23847794 anmälningar per dag så det lär knappast hjälpa.Dessutom så är bilden ju inte "olaglig" i den mening att den skadar nån.Helvete.

MrBoris
2010-12-10, 20:11
stor anledning till varför jag tog bort mig från facebook var just denna grej, hemskt ju att inte få hålla sin privacy bara för att man råkar bli fotad

von huff
2010-12-10, 20:13
Alldeles.Jag fattar om det är en fest och man råkar fastna på bild men om man fan simmar och är den enda personen som finns på bild så är det allt annat än ok.Undrar hur hon skulle reagera om nån lade upp bilder på henne i bikini

MrBoris
2010-12-10, 20:17
Alldeles.Jag fattar om det är en fest och man råkar fastna på bild men om man fan simmar och är den enda personen som finns på bild så är det allt annat än ok.Undrar hur hon skulle reagera om nån lade upp bilder på henne i bikini

Jag har en killkompis som gillar att lägga upp fula bilder på mig så fort han lyckas ta några :) o så lägger han självklart bara upp de snygga på sig själv. Ganska komiskt

Ljuvligt
2010-12-10, 20:23
OffT: Något som jag tycker är kul är hur folk reagerar över att man som
22-åring inte har facebook(och endast haft under 2 månader för 3,5 år sedan);

-"VA, HAR DU INTE FACEBOOK:confused:?! Hur håller du då kontakt med folk?"

Jense
2010-12-10, 20:39
Facebook - För er som saknar telefon

agazza
2010-12-10, 20:40
kör paparazzi på hon och börja lägga upp bilder tillbaka tills hon raderar den.

HulkH
2010-12-10, 20:42
stor anledning till varför jag tog bort mig från facebook var just denna grej, hemskt ju att inte få hålla sin privacy bara för att man råkar bli fotad

Fast facebook äger väl rättigheterna till bilderna som läggs upp?
Inget mot dig, kom bara å tänka på de när jag läste din tex:D

Kan ha fel också, men har fört mig att jag har läst och hört de på många ställen.

agazza
2010-12-10, 20:46
Fast facebook äger väl rättigheterna till bilderna som läggs upp?
Inget mot dig, kom bara å tänka på de när jag läste din tex:D

Kan ha fel också, men har fört mig att jag har läst och hört de på många ställen.

Jo men hon kan ju fortfarande ta bort den, men facebook har den ändå sparad, men det betyder inte att den ligger uppe.

Grotesk
2010-12-10, 20:46
Skaffar aldrig Facebook.

Luttis
2010-12-10, 20:48
Skaffar aldrig Facebook.

Bilder på dig kan ju ändå hamna där..

Pepparkakssmurfen
2010-12-10, 21:04
Attack mot kamera är bästa försvar för att inte hamna på fejsbok.

http://www.hollywoodgrind.com/images/2008/5/amy-winehouse-mad-at-diaper-picture-2.jpg

Ape3
2010-12-10, 21:08
Bilder på dig kan ju ändå hamna där..

...som sagt. Om ni har ansiktsboken eller inte spelar ju ingen roll. Nu såg du ju det i alla fall.

Färssen
2010-12-10, 21:22
Hej, det finns tydligen idioter som inte respekterar andra så pass mycket att de kan skita i att lägga upp bilder på andra på sin facebooksida.Jag hittade nyss några pinsamma bilder på mig själv på en bruds sida och jag har redan en gång bett henne att radera bilderna men nu 6 månader efter så finns dom kvar ännu.Själv hade jag fb i 3 dagar raderade mitt konto men idag av nån anledning så var jag tvunge att kolla om on tagit bort bilderna.Finns det nåt sätt att anmäla henne på fb så dom tar bort bilderna eller måste man slå sönder hennes kamera nästa gång hon viftar med den?

Till er andra, fundera efter innan ni lägger upp bilder på andra det är ej alltid så uppskattat!

Ta reda på hennes telefonnummer, ring henne och säg åt henne att ta bort bilderna?

OffT: Något som jag tycker är kul är hur folk reagerar över att man som
22-åring inte har facebook(och endast haft under 2 månader för 3,5 år sedan);

-"VA, HAR DU INTE FACEBOOK:confused:?! Hur håller du då kontakt med folk?"

Är i samma situation :D Fast nu de senaste månaderna så har både gamla som nya bekantskaper plötsligt blivit förstående eller rentutav positiva till mitt val att högaktningsfullt strunta i att skaffa fejjjjjannnnn.

tröskel
2010-12-10, 21:27
Jag känner igen det här. Har hamnat i en ny bekantskapskrets där det finns en massa jobbiga människor som drar fram sina kameror på fester. Jag blir så trött - nu måste man ju börja uppföra sig. Piss.

Joggarn
2010-12-10, 21:31
På inte tal om dem som har det som app i mobilen att bilden läggs upp direkt på sidan :/

L-Sami
2010-12-10, 21:35
Dagens I-landsproblem. Bilder på Facebook. OMG.

Lellan
2010-12-10, 21:45
Har jag missförstått något om jag inbillar mig att det är bättre att vara med, bli taggad och ha inställningen "endast vissa kan se" och göra det till en handfull klick - än att bli fotad, inte taggas för att man inte är med och att alla kan se? Jag tror nämligen jag tänker fel, så plz rätta mig isf. Gillar en tillrättavisning! :D

Förstår att man inte vill vara med med fullständigt namn på jobbiga bilder, men det är väl samma sak som om ngn skulle göra så på sin hemsida el har jag fattat fel där med?

von huff
2010-12-10, 21:49
Dagens I-landsproblem. Bilder på Facebook. OMG.

Ja hihihihihihi.Du tycks ju ha mycket att tillföra också:)

Jag vet inte med andra, men dom flesta skulle nog inte vilja hitta sig själv i endast kalsonger och simkläder på fb särskilt om man är halvfet å klen.

von huff
2010-12-10, 21:51
Ta reda på hennes telefonnummer, ring henne och säg åt henne att ta bort bilderna?



Är i samma situation :D Fast nu de senaste månaderna så har både gamla som nya bekantskaper plötsligt blivit förstående eller rentutav positiva till mitt val att högaktningsfullt strunta i att skaffa fejjjjjannnnn.

Jag brukar se henne ibland, har bilderna varit där 6 månader kan de vara nån vecka till.Stör mig på attityden och att andra skall få roa sig på min bekostnad när de ser bilderna.

Tabbe
2010-12-10, 21:53
FB tar allvarligt på de där anmälningarna, den kommer vara borta inom 3-4 dagar om du anmäler.

agazza
2010-12-10, 21:59
Har jag missförstått något om jag inbillar mig att det är bättre att vara med, bli taggad och ha inställningen "endast vissa kan se" och göra det till en handfull klick - än att bli fotad, inte taggas för att man inte är med och att alla kan se? Jag tror nämligen jag tänker fel, så plz rätta mig isf. Gillar en tillrättavisning! :D

Förstår att man inte vill vara med med fullständigt namn på jobbiga bilder, men det är väl samma sak som om ngn skulle göra så på sin hemsida el har jag fattat fel där med?

Jo det är väl rätt tänkt, onödigt att tagga av en själv, då kan man ju inte styra någe.

von huff
2010-12-10, 22:02
FB tar allvarligt på de där anmälningarna, den kommer vara borta inom 3-4 dagar om du anmäler.

Kontaktar de mig?Jag menar att bilden bryter inte mot nån regel annat än att jag inte vill ha den där

tano
2010-12-10, 22:13
Hoppas det löser sig!
Själv tänker jag mig alltid för innan jag lägger upp bilder på folk. Är man tveksam frågar man ju personen ifråga också!

Offtopic så är FB grymt användbart när man möter mängder av nya människor, t.ex. som utbyttesstudent i ett annat land. Speciellt om 50% av de nya vännerna saknar fungerande mobiltelefon. Det har då verkligen varit till stor hjälp för att arrangera aktiviteter och nya möten med människor.
Sedan hade det ju inte spelat så stor roll om det var FB eller fågelholken, det viktiga är att alla använder samma portal.

L-Sami
2010-12-10, 22:18
Ja hihihihihihi.Du tycks ju ha mycket att tillföra också:)

Jag vet inte med andra, men dom flesta skulle nog inte vilja hitta sig själv i endast kalsonger och simkläder på fb särskilt om man är halvfet å klen.

Sorry. Vet vad du menar. Inte kul med ofrivilliga FB bilder oavsett hur man ser ut. Man ska väl undvika kameran i största mån när man är onykter antar jag. Det är mitt tips Huffmaister. Bara bestämt säga "ingen tar bilder på mig ikväll".

MrBoris
2010-12-10, 22:24
Offtopic så är FB grymt användbart när man möter mängder av nya människor, t.ex. som utbyttesstudent i ett annat land. Speciellt om 50% av de nya vännerna saknar fungerande mobiltelefon. Det har då verkligen varit till stor hjälp för att arrangera aktiviteter och nya möten med människor.
Sedan hade det ju inte spelat så stor roll om det var FB eller fågelholken, det viktiga är att alla använder samma portal.

Kul att höra, tänkte faktiskt återanmäla mig på Fejjan när jag flyttat till Australien just av den anledningen samt för att hålla kontakt med nära o kära

ceejay
2010-12-10, 22:29
fyllebilder försöker man få bort hehe

bygden
2010-12-10, 22:39
Lägg ut namn och telefonnummer på personen som lagt upp bilderna och allting kommer att lösa sig ska du se ,)

Apos78
2010-12-10, 23:40
Kontaktar de mig?Jag menar att bilden bryter inte mot nån regel annat än att jag inte vill ha den där

Förmodligen kommer det bli svårt att få fb att plocka bort bilden av den anledningen. Då skulle dom inte få göra annat än att rensa bilder. Det ska nog till att bilden anses stötande ex nazistisk, alltför sexistisk eller liknande för att den ska försvinna efter anmälan.

Grotesk
2010-12-11, 02:23
Bilder på dig kan ju ändå hamna där..

Jag har aldrig påstått något annat heller. Däremot har jag bra polare som inte skulle lägga upp skit där. :D

HulkH
2010-12-11, 02:26
Jo men hon kan ju fortfarande ta bort den, men facebook har den ändå sparad, men det betyder inte att den ligger uppe.

Nejnej, de håller jag me om. :)

stevebc
2010-12-11, 03:09
stor anledning till varför jag tog bort mig från facebook var just denna grej, hemskt ju att inte få hålla sin privacy bara för att man råkar bli fotadFast det är väl inte det problemet handlar om? Blir man taggad kan man ju lätt avtagga sig själv, så det värsta är väl egentligen bilder som ligger uppe som man inte är taggad på? Dessa bilder är ju lika illa även om man inte har ett konto.

von huff
2010-12-13, 13:51
Ringde till hennes pojkvän som är min bekant men ännu har det inte hänt nåt men man får vänta ett par dagar till.Synd att det är en bekant annars skulle hon få höra vad jag tycker men det får hon endå om hon inte fattar att ta bort bilderna*grr*

MrBoris
2010-12-13, 14:06
Fast det är väl inte det problemet handlar om? Blir man taggad kan man ju lätt avtagga sig själv, så det värsta är väl egentligen bilder som ligger uppe som man inte är taggad på? Dessa bilder är ju lika illa även om man inte har ett konto.

Så sant som det är sagt. Men just OM man har ett facebook-konto så är det rätt lätt att koppla ihop vem som är på bilden om man råkar vara kompis med den som lagt upp den?

Osten80
2010-12-13, 14:11
http://img408.imageshack.us/img408/1323/slapping.jpg (http://img408.imageshack.us/i/slapping.jpg/)

Fredrik_S
2010-12-13, 14:24
Så sant som det är sagt. Men just OM man har ett facebook-konto så är det rätt lätt att koppla ihop vem som är på bilden om man råkar vara kompis med den som lagt upp den?

nje..
För det första kan du ställa in så ingen ser vilka du är kompis med...

Har du inget konto kan dom fortfarande skriva vem som är på bilden utan att du vet nått.

Har du ett konto kan du dels avtagga dig. Du kan framförallt upptäcka bilderna och kontakta personen som lagt upp den och be om att ta bort den alternativt anmäla bilderna.
Du kan ställa in så ingen ser vilka som är dina vänner..
Du kan ställa in så bara du ser bilder du är taggad i(alltså så att det inte kommer upp någonstans att du taggats.
Du kan även ställa in att inte kunna bli taggad alls. Men då upptäcker du själv aldrig bilderna...

Det finns inga nackdelar med att ha kontot som inte går att ända med inställningar. Men du kommer ju aldrig ha en chans att göra någonting alls utan konto..

Fördelen att inte ha konto är att man kanske slipper få reda på vad för skit som läggs ut. Det man inte vet lider man inte av...

MrBoris
2010-12-13, 15:20
nje..
För det första kan du ställa in så ingen ser vilka du är kompis med...

Har du inget konto kan dom fortfarande skriva vem som är på bilden utan att du vet nått.

Har du ett konto kan du dels avtagga dig. Du kan framförallt upptäcka bilderna och kontakta personen som lagt upp den och be om att ta bort den alternativt anmäla bilderna.
Du kan ställa in så ingen ser vilka som är dina vänner..
Du kan ställa in så bara du ser bilder du är taggad i(alltså så att det inte kommer upp någonstans att du taggats.
Du kan även ställa in att inte kunna bli taggad alls. Men då upptäcker du själv aldrig bilderna...

Det finns inga nackdelar med att ha kontot som inte går att ända med inställningar. Men du kommer ju aldrig ha en chans att göra någonting alls utan konto..

Fördelen att inte ha konto är att man kanske slipper få reda på vad för skit som läggs ut. Det man inte vet lider man inte av...

Men, kan man styra om jag ska komma upp på min kompis vännerlista? Dvs. folk kan se mig på h*ns vännerlista och på så sätt koppla ihop mig med bilden?

cero
2010-12-13, 15:42
Ta ett seriöst snack med henne och be henne ta bort bilden. Då får hon ge med sig. Skriver man, "hahahah, men ta bort!!! ;$$$$" eller liknande kommer bilden givetvis bli kvar.

Fredrik_S
2010-12-13, 16:13
Men, kan man styra om jag ska komma upp på min kompis vännerlista? Dvs. folk kan se mig på h*ns vännerlista och på så sätt koppla ihop mig med bilden?

Ja. Du tar bort honom från din vännerlista så försvinner du från hans.

Du kommer antagligen kunna bläddra igenom hans bilder fortfarande efter du tagit bort honom om han inte ändrat någon inställning på sin sida.
Du kan då fortfarande alltså hitta bilder på dig i hans katalog om han är den enda terroristen mot dig och då åtminstonde försöka få bort dom.

Pelle2
2010-12-13, 16:27
haha dagens i-landsproblem..

säg åt na ffs.. :laugh:

Wao
2010-12-13, 16:37
Vad är det för höns ni umgås med som inte tar bort bilder när man ber om det.

Hemi
2010-12-13, 16:40
Såg att folk lade upp bilder på personer som ville ha bort dem och de tog bort dem. Senare lades de upp igen. Vissa tycks lida av något slags behov att visa hur många vänner de har och vad mycket de varit med om och eftersom man oftast tar bild på människor är det svårt att lägga upp nåt utan att nån ovetande kommer med. Har sett bloggar med bilder på folk jag vet vilka de är med namn och allt och hittas lätt med sökmotor, vissa bryr sig inte, somliga gör det och det är lite respektlöst. För övrigt såg jag att vissa FB-användare hamnade med bild på andra sajter av någon slags robotmotorer. Man kan aldrig veta med Facebook mm. Hela deras hemmasnickrade copyright regler går dessutom emot de riktiga rättigeterna, gjorde så förut i alla fall.

Doctor Snuggles
2010-12-13, 16:41
Gör ett collage med tjejens ansikte på valfria porrstjärnor eller motsvarande.

von huff
2010-12-13, 17:09
haha dagens i-landsproblem..

säg åt na ffs.. :laugh:

Ja du borde veta allt om i-landsproblem...Vet du redan om du ska ta ditt eea 08.12 eller 08.19 på morgonen?




Får se om bilderna inte har försvunnir före näst veckoslut så måste man ta till hårdare tag

ha:cl
2010-12-13, 19:27
stor anledning till varför jag tog bort mig från facebook var just denna grej, hemskt ju att inte få hålla sin privacy bara för att man råkar bli fotad

Förstår inte hur detta ska hjälpa dig. Bilderna kan ju fortfarande läggas upp.

Pelle2
2010-12-14, 15:07
Ja du borde veta allt om i-landsproblem...Vet du redan om du ska ta ditt eea 08.12 eller 08.19 på morgonen?

:confused:

pliiis tell mii.. me dont know

MrBoris
2010-12-14, 15:30
Förstår inte hur detta ska hjälpa dig. Bilderna kan ju fortfarande läggas upp.

Ja men det är inte lika lätt att hitta ytterligare bevis för vem jag är om jag inte ligger ute som profil :) Men antar att detta också går att fixa så jag blir osynlig som profil ("inte existerar") för alla som inte är mina vänner?

cero
2010-12-14, 16:43
Ja men det är inte lika lätt att hitta ytterligare bevis för vem jag är om jag inte ligger ute som profil :) Men antar att detta också går att fixa så jag blir osynlig som profil ("inte existerar") för alla som inte är mina vänner?

Då kan man inte tagga bilden, dvs en länk till din profil där det står ditt namn. Men har du göra med en riktig jobbig person kan ju denna tagga ditt namn bara, utan en länk.

Har ingen aning om man kan dölja sig själv för alla som inte är vänner dock.