handdator

Visa fullständig version : Vin och vätsketömning!


Simon_aeg
2010-12-10, 18:33
Hallå där.

Är inne på en vätsketömning och kolhydratsladdning just för tillfället och har hört av många tipset om vitt vin.

Har sett i en dokumentär att en kille drack lite gran för att bli av med den sista vätskan.

Antar att det är levern som tar vatten för att bryta ner alkoholen. I vilket fall som helst. Är det någon som kör på det? När isåfall är det bäst att ta vinet och hur mycket? *flex*

Tack på förhand!

zharz
2010-12-10, 18:37
Ta lite salt?

dupper
2010-12-10, 18:46
Vad jag vet så använder man vin/alkohol under laddning/före scen på tävlingar för vaskularitet. Huruvida det ska hjälpa till att bli av med din sista vätskan vet jag inte; men det borde väl räcka med värme etc?

edit: får man fråga varför du tömmer/laddar? :)

young_george
2010-12-10, 18:48
Have a drink

Alcohol has a quite profound diuretic effect, so drink a a large glass of wine (7 ounces/2 dl) or a large shot of vodka (2 ounces/6 cl) shortly before going to sleep. Caffeine-rich beverages are often said to have a diuretic effect as well, but this is actually a myth. Studies show that the fluids ingested with the caffeine more than makes up for the diuretic effect of caffeine itself. In order for caffeine to have a diuretic effect, take caffeine pills.

http://www.leangains.com/2010/01/how-to-deal-with-water-retention-part_28.html

Apos78
2010-12-10, 21:21
Alkoholen påverkar ADH i kroppen, vilket leder till ökade vätskeförluster i njuren. Enkelt sagt.

Sverker
2010-12-11, 07:49
Uppmana till alkoholkonsumtion:confused:.......:D


Visst. Ta alkohol när magen inte är i form utan påverkad av tidigare tömning och laddning. Helt klart kommer du att få effekt...på något sätt.

Troligast kommer du att bli påverkad av alkoholnen och tappa viss kontroll över kroppen. Bättre att vara helt nykter.

Simon_aeg
2010-12-11, 11:50
Haha okej! Då stannar jag nykter och hoppas att jag blir tillräckligt hård ändå.

Funderade på saken eftersom jag har blivit tipsad av byggare att ta lite vin natten innan jag ska vara i form för man blir extra hård.

Sedan så såg jag en dokumentär om en 17årig bodybuilder som tog sig ända till Mr Universe och han toppade formen med lite vitt vin. :D

Pintan
2010-12-11, 17:40
varför just vitt vin? Vodka/ annan sprit borde väl vara bättre då det innehåller mer alkohol/vatten.

Simon_aeg
2010-12-11, 20:26
Jag sitter ju och försöker få svar. Så fråga inte mig!

Finns det någon som sitter på en kunskapshög?

Pintan
2010-12-12, 01:29
Vet att fredrik_s körde med lite sprit innan foto, skicka ett PM till honom elr nåt

agazza
2010-12-12, 01:37
en snaps wiskey på upp pumpningen innan tävlingen för att pressa ur sig max vätska har jag iof hört om, men i övrigt lät det som en kass ide

Söder93
2010-12-12, 22:45
Levrone brukade ju ta wiskey eller om det var vodka när han åkte runt i europa och tävlade
Coleman kom till han och frågade hur han kunde hålla formen så bra, han fick ett glas och efter det så vann han tävlingen :)

grovsnus
2010-12-13, 15:44
Man brukar ju säga så att om du villar bort dig i öknen och det enda du har att dricka är starköl ska du inte dricka den pga att du hamnar på negativ vätskebalans. Man skulle alltså förlora mer vätska av att dricka den där Prippsen än att inte göra det.

Apos78
2010-12-13, 16:06
Man brukar ju säga så att om du villar bort dig i öknen och det enda du har att dricka är starköl ska du inte dricka den pga att du hamnar på negativ vätskebalans. Man skulle alltså förlora mer vätska av att dricka den där Prippsen än att inte göra det.

Stämmer nog. Finns bättre sätt att ordna vätska på. Urin fungerar som substrat för vatten :).

Men jävlar vad god den ölen skulle vara. Bara det kanske ger krafter att springa till närmaste oas.

NiCrue
2010-12-13, 17:27
Men jävlar vad god den ölen skulle vara. Bara det kanske ger krafter att springa till närmaste oas.

:thumbup:
Hellre en pint pilz än en pint piss!
Även om det ena - i och för sig - inte behöver utesluta det andra... ;)

Simon_aeg
2010-12-14, 08:49
Aja provar att ta ett litet glas ikväll och så får jag se om det gör någon skillnad :thumbup: Man måste experimentera lite!

Verkar ju vara någon "byggarhemlighet" eller något eftersom det är så svårt att få svar på det.. :D

Apos78
2010-12-14, 22:43
:thumbup:
Hellre en pint pilz än en pint piss!
Även om det ena - i och för sig - inte behöver utesluta det andra... ;)

Precis.

Aja provar att ta ett litet glas ikväll och så får jag se om det gör någon skillnad :thumbup: Man måste experimentera lite!

Verkar ju vara någon "byggarhemlighet" eller något eftersom det är så svårt att få svar på det.. :D

Alkohol är vätskedrivande. Inga hemligheter där.

Sverker
2010-12-15, 07:15
Hemligheterna är snarare mängd och tidpunkt. Finns säker också personer som dämpar nervositeten med en skvätt vin eller sprit.



Men alkohol och prestation hör aldrig ihop. Vansinne att använda alkohol samtidigt som kroppen är uttorkad. Alkoholen dämpar kroppens varningssignaler och ökar uttorkningen ytterligare.

Rune_Raptor
2010-12-15, 08:24
Man brukar ju säga så att om du villar bort dig i öknen och det enda du har att dricka är starköl ska du inte dricka den pga att du hamnar på negativ vätskebalans. Man skulle alltså förlora mer vätska av att dricka den där Prippsen än att inte göra det.

Mjo, men då räknar man ju med att urinet åker ner i ngn toalett, om man tar urinet som blir efter den bärsen så är man ju iland! :)

grovsnus
2010-12-22, 13:51
Mjo, men då räknar man ju med att urinet åker ner i ngn toalett, om man tar urinet som blir efter den bärsen så är man ju iland! :)

Jag dricker aldrig piss.