handdator

Visa fullständig version : Hosta(bronkit),träna eller stanna hemma?


freako
2010-12-10, 10:00
Halloj, det är så att jag har har bronkit nu i snart 1 år, ibland hostar jag mycket, ibland nästan inget alls. Speciellt nu på vintern så kom hostan tillbaka.

Efter att ha läst på internet så ska man inte träna när man har sådana problem. Det jag undrar ska jag skippa eller jag kan träna som vanligt för jag vill inte drabbas av något allvarligt men jag vill inte heller göra några större uppehåll.

grimfish
2010-12-10, 16:38
Av vem har du fått diagnosen bronkit?

Det finns flera olika orsaker till hosta. Om det går bra att träna eller inte styrs av vad det är som orsakar hostan.

freako
2010-12-10, 20:26
Av vem har du fått diagnosen bronkit?

Det finns flera olika orsaker till hosta. Om det går bra att träna eller inte styrs av vad det är som orsakar hostan.

Av läkaren både utomlands och i sverige

champion
2010-12-11, 20:37
Halloj, det är så att jag har har bronkit nu i snart 1 år, ibland hostar jag mycket, ibland nästan inget alls. Speciellt nu på vintern så kom hostan tillbaka.

Efter att ha läst på internet så ska man inte träna när man har sådana problem. Det jag undrar ska jag skippa eller jag kan träna som vanligt för jag vill inte drabbas av något allvarligt men jag vill inte heller göra några större uppehåll.

Där har du svaret.
Är träningen viktigare än din hälsa?

grimfish
2010-12-11, 21:10
Om det är fråga om akut bronkit bör du ta det försiktigt med träning. Om det är kronisk bronkit du har blivit diagnosticerad med får man titta på den bakomliggande orsaken för att göra en bedömning huruvida det går bra att träna eller inte. Jag tycker att du kan ta kontakt med din läkare och höra vad som gäller i ditt fall.

MrMuskel
2010-12-12, 01:05
båda läkarna har sagt att jag bör träna :smash: för det kan typ hjälpa, kan det vara så att dom inte har tänkt på konsekvenserna?

fast nu är det inte bronkit , nu var det en förkylning jag fick, märkte det dagen efter jag skrev första inlägget.