handdator

Visa fullständig version : Vad göra med smaksatt grädde?


Nils.R
2010-12-10, 08:04
Har 2 sorters arla smaksatt grädde hemma, jordgubb och choklad, då jag blivit ut vald att testa dessa.

Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dom.
Några idéer?

Funderar på att eventuellt koka knäck på chokladvarianten.

Albin Eriksson
2010-12-10, 08:29
Eller så äter du den bara på någon god kaka?

Nils.R
2010-12-10, 08:49
Jag funderade på det men att äta chokladgrädde på t.ex kladdkaka känns lite som kaka på kaka.
Den skulle kanske dock passa till den vita kladdkakan och jordgubbsgrädden skulle nog passa till sockerkaka eller banankaka.

Tomas Tryffel
2010-12-10, 09:03
Jag funderade på det men att äta chokladgrädde på t.ex kladdkaka känns lite som kaka på kaka.
Den skulle kanske dock passa till den vita kladdkakan och jordgubbsgrädden skulle nog passa till sockerkaka eller banankaka.

Att använda begreppet "kaka på kaka" i negativ bemärkelse har alltid förvillat mig. Kaka är gott. Kaka likaså. Således...

Annars är det ju bara att göra en gräddtårta med olika smaksatt grädde på! Smaskens.
Och såklart, som du säger, kola låter ju mycket bra!
Eller varför inte köra en amerikansk version? Mosa en banan och blanda med den vispade chokladgrädden. I med vaniljsocker, eller arom eller så, och sleva i dig.

944RS
2010-12-10, 19:30
Tidigare i veckan så kokade jag Choklad-kola med kanel. Blev riktigt gott.
Jag skulle göra Fudge på jordgubbsvarianten.

J.V
2010-12-10, 22:10
Utvald? Det säljs ju överallt. ;O

Hur som... Sambon kokade i veckan knäck på chokladgrädden. Något svag chokladsmak, men klart godare än originalet.

Båda sorterna är utmärkta att spetsa vaniljglassen med. *drool*

majak0vskij
2010-12-10, 22:51
Jag tänker spontant på att ha det som tillbehör till pannkakor eller våfflor etc.

Nils.R
2010-12-11, 14:27
Utvald? Det säljs ju överallt. ;O

Hur som... Sambon kokade i veckan knäck på chokladgrädden. Något svag chokladsmak, men klart godare än originalet.

Båda sorterna är utmärkta att spetsa vaniljglassen med. *drool*


Utvald som i att jag testar dom gratis och fyller i ett formulär efteråt om vad jag tyckte om det.
Jag var så fantasilös att jag gjorde parfait-receptet som stod på jordgubbs-smaken, den blev grymt god.